Zrób sam CO i CWU Pomoc!?

Informacje na temat instalacji grzewczych, ogrzewania domu, kotłów CO. Dowiedz się jak ogrzać mieszkanie i jakie wybrać instalacje grzewcze aby rachunki nas nie zaskoczyły.

Moderator: Redakcja e-instalacje.pl

drago789
Początkujący
Początkujący
Posty: 2
Rejestracja: 28 gru 2018, 21:41
Zrób sam CO i CWU Pomoc!?

autor: drago789 » 28 gru 2018, 21:51

Buduje dom, chciałbym zaoszczędzić troszkę pieniędzy i samodzielnie wykonać instalacje CO i CWU. Z zawodu jestem elektrykiem z zamiłowania majsterkowiczem. Pytanie czy na forum znajdzie się ktoś kto posłuży na bierzaco rada a nie będzie tylko hejtowal pomysły? Troszke rzeczy wiem troszkę podpytałem znajomych instalatorów ale chciałbym to konsulotwac na bierzaco. czy znajdzie się ktoś chetyny nabierzaco pomagać? oczywiście wszystko bede dokumentowal fotkami. Jesli tak to mam pierwszy temacik do rozwizania:
Ogrzewanie pietra: piętro 5 pomieszczeń w każdym grzejnik i do tego jeden obwod podlogowki. Obwody grzejnikowe bede zlapana na rozdzielaczu. Czy do tego jednego obwodu podlogowki mam kupowac specjalnie rozdzielac podlogowki z secja mieszajaca? czy da sie to jakos inaczej rozwiazac? czy moze da sie podpiac ten jeden obwod sciagnac do rozdzielacza podlogowki ktory bedzie na parterze ? Pozdrwiam

szari
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 2148
Rejestracja: 05 wrz 2013, 9:15
Re: Zrób sam CO i CWU Pomoc!?

autor: szari » 29 gru 2018, 21:55

Jeśli masz tylko 1 obwód podłogówki w całym domu bierzesz wodę z kaloryfera przez zawód 3D podłączasz obwód podłogówki. Jak masz więcej obwodów podłogówki robisz to rozdzielaczem z 3 lub 4D w zależności od potrzeb.
Tomasz_Brzeczkowski pisze:Przyczyną smogu w Polsce jest wentylacja grawitacyjna

drago789
Początkujący
Początkujący
Posty: 2
Rejestracja: 28 gru 2018, 21:41
Re: Zrób sam CO i CWU Pomoc!?

autor: drago789 » 30 gru 2018, 21:36