Wzmocnienie stropu żelbetowego belką stalową

Stropy są jednym z najważniejszych elementów konstrukcyjnych, które oddzielają kondygnacje budynku. Jeżeli chcesz dowiedzieć się jak zbudować, wyciszyć i ocieplić strop koniecznie zapoznaj się z tym działem.

Moderator: Redakcja e-izolacje.pl

Paaulkaa
Początkujący
Początkujący
Posty: 8
Rejestracja: 04 sty 2015, 14:05
Wzmocnienie stropu żelbetowego belką stalową

autor: Paaulkaa » 04 kwie 2017, 18:54

Mam pytanko. Może ktos się orientuje w temacie. Chcemy wyburzyć ścianę (podobno nośną) między dwoma pokojami, aby powstał jeden. W trakcie inwentaryzacji dowiedzieliśmy się, że bedzie to możliwe, jeżeli wzmocnimy strop belką stalową (swoją drogą myślałam, że wystarczy piękna drewniana, która będzie cieszýc oko :D )
Tu moje pytanie: czy ktoś orientuje się jaki może być przyblizony koszt takiej belki ? Plus minus o jakiej kwocie tutaj może być mowa. Bo ja absolutnie jestem w tym temacie zielona.
Szerokośc ściany, która miałaby być wzmacniana to pomiędzy 4 a 5 metrów.

TomaSZu
Aktywny
Aktywny
Posty: 283
Rejestracja: 28 cze 2013, 12:31
Kontaktowanie:
Re: Wzmocnienie stropu żelbetowego belką stalową

autor: TomaSZu » 06 kwie 2017, 16:35

od 1,0 m do 10 m co 10 cm takie maja w Rector ciężar (15-20kg/mb) no i mocniejsza kratownica bo to bardzo wazne teraz wszedzie sie takie daje
Kratownica usztywniająca; Fe 500

stefan546
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 43
Rejestracja: 15 sty 2017, 18:31
Re: Wzmocnienie stropu żelbetowego belką stalową

autor: stefan546 » 06 kwie 2017, 18:49

Najlepiej o szczegóły zapytaj się w w BTH import stal producenta stali.
Firma jest wyspecjalizowana w obróbce stali, korzystałem z jej usług wielokrotnie.

Interno
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 2404
Rejestracja: 05 lis 2008, 22:07
Re: Wzmocnienie stropu żelbetowego belką stalową

autor: Interno » 06 kwie 2017, 21:58

Jeśli chcecie wyburzyć ścianę nośną na czym będzie wsparta belka, która ma zastąpić ścianę.