Stare pustaki

Planujesz budowę lub remont? Zastanawiasz się jakie materiały wykorzystać? W tym dziale znajdziesz opinie na temat różnego rodzaju materiałów i rozwiązań konstrukcyjnych. Możesz też podzielić się swoimi doświadczeniami.

Moderator: Redakcja e-mieszkanie.pl

tomaszjonasz
Początkujący
Początkujący
Posty: 1
Rejestracja: 22 kwie 2017, 19:24
Stare pustaki

autor: tomaszjonasz » 22 kwie 2017, 19:32

Witam serdecznie wszystkich użytkowników forum :-)
Chciałem zapytać o sprawe, która mnie interesuje. Chodzi o pustaki, około 3 tyś sztuk, które mogłbym nabyć za bezcen, pustaki te leżały jakies 10 lat, niestety, pod chmurką, w stosach, chciałem się zapytać czy możliwe jest wykorzystanie ich w jakikolwiek sposób czy to na budowe domu czy garaży, oraz jak wiele straciły swoich właściwości bo napewno straciły :-D, w kwestiach budowy jestem zielony, prosze o wyrozumiałość. Z góry serdecznie dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Chodzi o pustaki białe, gazobetonowe Suporex.

Tomek W.
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 417
Rejestracja: 22 cze 2011, 10:47
Lokalizacja: Cigacice
Kontaktowanie:
Re: Stare pustaki

autor: Tomek W. » 25 kwie 2017, 20:00

A nie masz w okolicy jakiegoś laboratorium budowlanego, które może sprawdzić parametry wytrzymałościowe tych pustaków. Może na wyższej uczelni (np. politechnika) może sprawdzić parametry mechaniczne. W dobie przesyłek kurierskich warto poszukać w internetach laboratorium, które ma maszynę do badania wytrzymałości na ściskanie.
Jeżeli chcesz z nich budować budynek to bez takich badań kierownik budowy nie powinien zgodzić się na ich wbudowanie.
PozdrawiamTomek W.e-konsultant Rockwool

maur
Początkujący
Początkujący
Posty: 24
Rejestracja: 20 kwie 2018, 8:59
Re: Stare pustaki

autor: maur » 17 lip 2019, 10:31