co gorsze?

Trudno wątpić, że docieplenie budynku jest opłacalną inwestycją. Ale jak wykonać docieplenie budynku? Jakie materiały wybrać? Jakie są dostępne technologie? Czym się różnią? Odpowiedzi wszystkie pytania dotyczące docieplania budynków znajdziesz w tym dziale.

Moderator: Redakcja e-izolacje.pl

sana
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 41
Rejestracja: 25 cze 2007, 15:40
co gorsze?

autor: sana » 12 lip 2007, 20:06

Co gorsze? przemarzające ściany (na których wyłaził grzyb) czy obłożenie niekoniecznie suchych ścian styropianem? W sumie mam dylemat czy ocieplać w tym roku?
Kominy wentylacyjne są oraz wentylacje na oknach.

więcej informacji w moim poprzednim temacie.Będę bardzo wdzięczna za opinie.

Tomasz_Brzeczkowski
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 24677
Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
Lokalizacja: Warszawa

autor: Tomasz_Brzeczkowski » 13 lip 2007, 8:23

Gdyby w fizyce istniało coś takiego jak "przemarzanie ścian" , to faktycznie dobrym rozwiązaniem byłoby ocieplenie od zewnątrz. Niestety "wchodzenie zimna" występuje tylko w "fizyce" budowli. Normalnie w naturze to zawsze układ - ciepło w pokoju-sciana-fundament-grunt-otoczenie dąży do wyrównania temperatury. Więc by ciepło dotarło w parterowym domu do zewnętrznego styropianu, musi nagrzać śianę ,fundament i grunt. Kolejna sprawa to wilgoć, tak położony styropian (na zewnątr) nie odcina siciany od źródła wilgoci, czyli powietrza wewnętrznego.. Najlepiej dać stelaż od wewnątrz wypełnić wełną, zabezpieczyć paroizolacją i położyć tynk płytowy. Poza ewidentmymi zyskami energetycznymi, odcinamy się od źródła zawilgocenia, nie utrudniając czy nawet blokując możliwości wyjścia wilgoci na zewnątrz. Ściana wyschnie, a izolacja spełni swoją rolę.

Adam Makowicz
Aktywny
Aktywny
Posty: 114
Rejestracja: 26 cze 2007, 20:55
Lokalizacja: Sopot

autor: Adam Makowicz » 15 lip 2007, 20:48

Hej znawco samouku !!!
Gdyby w fizyce istniało coś takiego jak "przemarzanie ścian"

Istnieje istnieje. Nie znasz tego boś nieuk. Trza było na studiach się uczyć a nie bimbać to by nie wywalili i dzisiaj nie plótłbyś bzdur.

faktycznie dobrym rozwiązaniem byłoby ocieplenie od zewnątrz.

Bo tak jest.

Niestety "wchodzenie zimna" występuje tylko w "fizyce" budowli.

A to już sam matole wymyśliłeś bo fizyka budowli tego nie głosi. Ale skąd masz wiedzieć skoro jej nie zgłębiałeś.

Więc by ciepło dotarło w parterowym domu do zewnętrznego styropianu, musi nagrzać śianę ,fundament i grunt.

Bawisz się w naukowca? Błądzisz. Słyszałeś coś o pojemności cieplnej? Zanim ocieplisz ścianę to ma ona już pewny rozkład temperatur.

tak położony styropian (na zewnątr) nie odcina siciany od źródła wilgoci, czyli powietrza wewnętrznego..

Wilgoć z pomieszczeń będzie przenikać przez ścianę jeśli zastąpisz styropian wełną mineralną. Słyszałeś o tym? Nie. To poczytaj. A generalnie wilgoć z wewnątrz jest usuwana przez wentylację w przynajmniej 90%.

zabezpieczyć paroizolacją

O ??? Widzę że jednak czegoś ciebie JBZ nauczył ! Już nie hydroizolacja ? :P

Poza ewidentmymi zyskami energetycznymi

Z samego faktu ocieplania nie wynika zysk energetyczny. Znowu bredzisz.

Ściana wyschnie, a izolacja spełni swoją rolę.

Ściana ocieplona wełną mineralną od zewnątrz wyschnie i to nawet szybciej niż nieocieplona. Ale to już wiedza fizyki budowli.

Tomasz_Brzeczkowski
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 24677
Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
Lokalizacja: Warszawa

autor: Tomasz_Brzeczkowski » 16 lip 2007, 7:36

Każdy kto to przeczyta będzie wiedział czym się różni "fizyka "budowli ad fizyki.
Oczywiście , że przemarzanie ścian w domyśle piszaego - wchodzenie zimna.
Oczywiście , że przyklejanie styropianu na zewnątrz ściany i fundamentu w domu niepodpiwniczonym to ochrona przed wchodzeniem zimna, nia zatrzymaniem ciepła!!
Oczywiście , że pojemność cieplna ścian ma sens WYŁĄCZNIE przy systemach grzewczych bez automatyki, w przypadku zegarów i termostatów ściana na fundamencie jest WYŁĄCZNIE ODBIORNIKIEM (zawsze będzie chłodniejsza od temperatury pokojowej) i znakomitym zaprzeczeniem sterowalności (jak chcemy szklankę herbaty, nie gotujemy beczki wody).
Oczywiście , że chodzi o zabezpieczenie przed wilgocią od środka i każdy NORMALNY człowiek wie, że do tego służą hydro i paro izolacje ( jedno i drugie ma zatrzymać H2O)

OCZYWIŚCIE , ZE Z SAMEGO FAKTU ZAIZOLOWANIA WYNIKA ZYSK ENERGETYCZNY!!!
Podobnie jak z wetylacji z odzyskiem ciepła jak i kranów sensorowych.


TO FIZYKA BUDOWLI ZAJMUJĘ SIĘ "JAK WŁOŻYĆ IZOLACJĘ BY NIE IZOLOWAĆ, BY NIE UCIERPIAŁ RYNEK HVAC!!!!!
CZYLI, BY WILK BYŁ SYTY I OWCA CAŁA ALE JUHASA (klienta) WIEŚ JUŻ NIE UJŻAŁA.

Oczywiście , że folia od środka odcina tyłącznie od źródła wigoci a nie od zewnętrznej strony więc przena być naprawdę ciężkim kretynem by pisać, że stropian na zewnątrz przyspieszy szuszenie ściany.


A co do szkoły .... Może pan coś zaproponować, uczelnię , profesora , podręcznik,,,

Powiem może jeszcze raz czym się zajmuję co badam.
Domy zużywające poniżej 50kWh/m2
Jak zaizolować wodnie i cieplnie , jeki system ogrzewania najlepiej będzie z teką izolacją współpracował, (super precyzyjne sterowanie niecentralmym ogrzewaniem), jak wentylacja w takim domu zapewni komfort i zdrowie. Jak to wszystko połączyć w zdrowy system?

Może Pan podać choć jedną uczelnię , choć jednego profesora czy podręcznik..
Oczywiście wydany przed 1990 rokiem???
Czekam błaźnie!!!

tomasz_z
Aktywny
Aktywny
Posty: 205
Rejestracja: 01 cze 2007, 10:14
Lokalizacja: Warszawa

autor: tomasz_z » 16 lip 2007, 8:22

A to dlaczego ma być podręcznik sprzed 1990?
follow the white rabbit...

Tomasz_Brzeczkowski
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 24677
Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
Lokalizacja: Warszawa

autor: Tomasz_Brzeczkowski » 16 lip 2007, 9:14

Bo wtedy technologia powoliła uzyskiwać 40kWh /m2 rocznie, wtedy sprzedawałem wentylacje z odzyskiem ciepła, membrany kubełkowe do izolacji wodnych, kalenice z wentylacją , systemy niecentralnego ogrzewania, więc na jakiej literaturze miałem się oprzeć? Pasyw H.... z 2000... ? Pan poda jakiś podręcznik do aktywnych niecentralnych ogrzewań, do rekuperacji, do izolacji na poziomie 40kWh/m2 rocznie.
Ciężko się uczyć z czegoś czego nie ma!

sana
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 41
Rejestracja: 25 cze 2007, 15:40

autor: sana » 16 lip 2007, 11:43

oj Panowie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
nie chodzi mi o wasze przekomarzanie się ,ale o konkrety!!!!
zadałam pytanie i chcę znać Wasze opinie. Jeśli macie ochotę się kłócić to załóżcie osobny temat.]

A ja ponawiam prośbę o opinię na temat mojego problemu i możliwości jego rozwiązań.

Tylko proszę bez kłótni.

tomasz_z
Aktywny
Aktywny
Posty: 205
Rejestracja: 01 cze 2007, 10:14
Lokalizacja: Warszawa

autor: tomasz_z » 16 lip 2007, 12:00

Właściwie to, czy ocieplać, to jasne! Ocieplać.

Natomiast: dobrze jest poznać powód zawilgocenia ścian, bo:
po przykllejeniu styropianu będzie trudniej odsychać przegordzie, a szczególnie trudno będzie, jeśli wciąż będzie istnieć źródło wilgoci.
Przemarzanie ścian, wilgoć i grzyb prowadzi do szybszego niszczenia materiału przegrody, pogarsza klimat w mieszkaniu oraz wpływa negatywnie na walory cieplne przegrody czyli.... ocieplać.

Może warto (jeśli nie ma ciągłego źródła wilgoci), poczekać aż ściany odeschną i jesienią zamocować odpwoiednio dobraną grubość styropianu.

Polecam zwrócić się do specjalisty, który na miejscu obejrzy dom, może stwierdzi inne warte uwagi miesjca np. niedrożną wentylację, brak izolacji... itp. i pomoże rozwiązać probelm.
Często te wszystkie czynniki działają jak naczynia połączone i ingerując w jeden z nich zajdzie potrzeba naprawy-wymiany innego.

Porządna ekspertyza kosztuje zaledwie kilkaset złotych ale za to daje gwarancję powodzenia + istnieje zawsze osoba odpowiedzialna która podpisała się pod ekspertyzą.

Dlatego forum dobrze traktować jako miesce do zadawania pytań i zasięgania porad a nie rozwiązaywania problemów. Na odległość może jedynie pomóc kolega TB, który zaleci wymianę ogrzewania na sterowane, ocieplenie 30-50 cm od środka i już.

Pozdrawiam
follow the white rabbit...

sana
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 41
Rejestracja: 25 cze 2007, 15:40

autor: sana » 16 lip 2007, 12:14

powiem tyle: budynek został zalany podczas budowy konstrukcji dachowej (po ściągnięciu papy).Już go nie zalewa. Dach jest gotowy. Budynek schnie od ok. 4 -5 tygodni. Był przelany konkretnie , bo aż dwa piętra +piwnica.

No i tu problem czy wyschnie do ok. końca sierpnia?

Woda była spuszczana ze stropów.No nie wiem.
W sumie to nastawiamy się na to ocieplenie a co z tego wyniknie to zobaczymy.

Tomasz_Brzeczkowski
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 24677
Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
Lokalizacja: Warszawa

autor: Tomasz_Brzeczkowski » 16 lip 2007, 12:15

Nie ...i już.. Najważniejsza w domu jest sprawna wentylacja ( wymieniam to Panie Tomaszu zawsze na pierwszym miejscu). Przyczyną zawilgoceń ścian w znakomitej większości jest niesprawna wentylacja. Nawet jeżeli przyczyna leży w złej izolacji termicznej (np zwiekszone zawilgocenie w miejscu mostków termicznych) to zrobienie skutecznej wentylacji na 100% nie zaszkodzi problemowi , a nawet zminimalizuje jego skutki. Ponieważ zawilgocenie ścian jest spowodowane wilgocią ze środka domu, to zawsze lepiej izolacją odcinać się od źródła wilgoci niż ,tak jak bardzo słusznie zauważył Pan Tomasz """po przykllejeniu styropianu będzie trudniej odsychać przegordzie""""
Dlatego poza wentylacją , radziłbym stelaż, wypełniony wełną (nawet 5 cm) folię zapobiegającą wejściu wilgoci i tynk typu "fermacell
Np: http://www.xella.pl/html/pol/pl/fermace ... cznosc.php

Adam Makowicz
Aktywny
Aktywny
Posty: 114
Rejestracja: 26 cze 2007, 20:55
Lokalizacja: Sopot

autor: Adam Makowicz » 17 lip 2007, 22:06

Pajacu przeczytaj co napisałem:
Ściana ocieplona wełną mineralną od zewnątrz wyschnie i to nawet szybciej niż nieocieplona. Ale to już wiedza fizyki budowli.

Więc nie chrzań o styropianie !!!

A może tobie to wszystko jedno jak ściana murowana i szkieletowa ???


Pani Sano
Pyta Pani co gorsze ?
Gorsze jest posłuchać TB chyba że podpisze Pani swoje doradztwo na papierze a potem do sądu konowała !

Tomasz_Brzeczkowski
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 24677
Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
Lokalizacja: Warszawa

autor: Tomasz_Brzeczkowski » 18 lip 2007, 8:59

Szanowny Pan mija się z prawdą nie bez udziału świadomości. Sciany nieocieplane np wielka płyta były super suche. Problemy z wilgocią zaczeły się po termorenowacji.
Ja piszę o tym, że wykluczona jest wilgoć w przegrodzie termicznej, dlatego folią odcinamy się od źródła! Nie będę polemizował z Saznownym Panem czy szybciej wyschnie np Ytong czy Ytong ocieplony wełną. Zajmuję się wyłącznie domami energooszczędnymi, gdzie wilgoć w ścianie, dachu, podłodze jest niepożądana. Procesy dyfuzyjne w ścianie to specjalność budowniczych sprzed 1990 roku. Wtedy technologia nie pozwalała na energooszczędne budownictwo. Brak było folii paroizolacujnych i suchych tynków umożliwiających ich stosowanie. Brak autoatyki w systemach ogrzewania do 1990 roku też przeferował ocieplenia zewnętrzne by ściana mogła stabilizować temperaturę. Ale teraz.... naszczęście to już historia.

stakam
Aktywny
Aktywny
Posty: 239
Rejestracja: 16 lip 2007, 20:19
Lokalizacja: Śląsk

autor: stakam » 31 lip 2007, 17:34

Po pierwsze trzeba zająć się grzybem. Trzeba to zroibić kompleksowo. Podstawową zasadą jest odgrzybienie porazonego drewna, ścian i innych elementów konstrukcyjnych - najpierw mechanicznie (czyli usunąć porażone elementy). Odgrzxybiać chemicznie można drewno o wilgotności max ok 20%. Tynki porażone należy skuć do 1 m poza widoczne ślady grzyba. Grzyba zwalcza się chemicznie - środki są różne. Jeżeli grzyb pojawił sie na zewnątrz ścian w gruncie to mozna stosować wapno chlorowane 60-200 g/m2 gruntu i przekopać. Wewnątrz dobre efekty daje słynne okadzanie siarką - czyli stosowanie dwutlenku siarki (spala sie siarkę w pomieszczeniu) - ale poważnie- są już różne preparaty grzybobójcze i nalezy je stosować zgodnie z instrukcją. Jak to wyschnie to grzyb nie ma prawa sie pojawić.
Ocieplenie -tu popieram JBZ - izolacja z wełny mineralnej na zewnątrz ścian i ogrzewanie pomieszczeń daje największą szansę na poprawę.
stakam


Wróć do „Docieplanie budynków”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości

Gotowe projekty domów