Podcinanie fundamentów

Fundament może być wykonany z różnych materiałów, a jego poprawne wykonanie jest podstawą budowy domu. Jeżeli jeszcze nie wiesz jakiego materiału użyć do budowy swojego domu to w tym dziale z pewnością poznasz zalety i wady różnych materiałów i rodzajów fundamentów.

Moderator: Redakcja e-izolacje.pl

jochwaw
rekomendowany doradca
Posty: 728
Rejestracja: 03 wrz 2008, 9:11
Lokalizacja: Warszawa

autor: jochwaw » 15 lip 2009, 14:34

No i gdybyś zrobił stricto metodą tradycyjną (tak jak podałem w linku do swojego postu,któregho chyba nie doczytałeś) to nie natrafiłbyś na ten problem.Otóż szczeliny się klinuje żeliwem i uzupełnia zaprawą betonową aleeee między cegła nową a cegłą starą.Stąd pochodzi określenie o "podbijanie fundamentów".Ty zrobiłeś to na ...izolacji.Podbijając żeliwem potniesz izolację.I teraz masz kłopot jak ta fugę wypełnić...
W tej Twojej sytuacji no jest sposób jak się z tego wykaraskać.Będzie kosztowniejsze niż gdybyś robił "jak trzeba" ale zapewniam że bedzie solidniejsze.
I tak
Trzeba zrobić to ostrożnie - jeśli włożyłeś juz papę.Jeśli nie to spokojnie po koleji:
1)Nawiercasz otwory długim wiertłem min fi 14 co 40 cm tak od zewnątrz od góry pod kątem w kierunku papy.
2)Wsadzasz papę
3)Bierzesz lejek i obfice zlewasz szczeline wodą lejąc od zewnątrz i przez te otwory.Jest to potrzebne do zagruntowania/namoczenia cegieł wodą
4)Jak już cegły się "napiją" potem od strony szczeliny zamykasz szczelnie aby nic z niej nie pociekło.
5)Przez otwory wlewasz beton/zaprawę naprawczą bezskurczową Deitermann VM-3 o najdrobniejszym kruszywie (8 mm) który przygotowujesz zgodnie z instrukcją i jest o konsystencji zupy.Wlewasz przez te otwory - najlepiej przez co drugi aby powietrze z tej przestrzeni uciekło i wypełniasz ta zaprawą aby wyszło ci "pod korek".I finał.
Efekt Po 24 godzinach masz szczelinę dokładnie wypełnioną czymś na styl samopoziomu,który jest zespolony z cegłą ponad papą i ma wytrzymałość rzędu 25 Mpa a po kilku dniach dojdzie do 60 MPa. Czyli wypełnienie to będzie mocniejsze od Twojego fundamentu,który pewnie jest zrobiony z B-15 lub B-20.
Kropka

bogusxx
Początkujący
Początkujący
Posty: 9
Rejestracja: 07 lip 2009, 20:47

autor: bogusxx » 15 lip 2009, 22:29

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedz. Dużo mi pomogłeś szczególnie w zastosowaniu produktu wypełniającego. Prac jeszcze nie zacząłem, zbieram informację. Zastanawiałem się nad umieszczeniem zaprawy specjalnym pistoletem pneumatycznym z dużą dyszą (do konserwacji) wówczas obyłoby się bez wiercenia, a towar rozszedł by się pod ciśnieniem wszędzie. Co ty na to ? Skąd, gdzie można nabyć kliny żeliwne ( czy można je czymś innym zastąpić ewentualnie) ???? Dziękuję

jochwaw
rekomendowany doradca
Posty: 728
Rejestracja: 03 wrz 2008, 9:11
Lokalizacja: Warszawa

autor: jochwaw » 16 lip 2009, 9:06

Pistolet nie będzie się nadawał bo ta zaprawa ma w sobie kruszywo o średnicy do 8 mm.Pozatym wprowadziłbyś za duzo pęcherzy powietrza tym natryskiem więc odpada.
A jak zdobyć żeliwo - pójść do składu i kupić żeliwną rurkę kanalizacyjną albo ze składu złomu i ja potłuc na kawałki.Te kawałki w tradycyjnej metodzie wbijasz między warstwy cegieł i uzupełniasz zaprawą betonową.
Tyle że w poprzednim poście podałem Ci sposób którym obejdziesz się bez tego żeliwa.

Awatar użytkownika
Zibi1000
rekomendowany doradca
Posty: 461
Rejestracja: 01 cze 2009, 8:55
Lokalizacja: Skawina / Kraków

autor: Zibi1000 » 16 lip 2009, 9:35

Czy zamiast Deitermann VM-3 możana by dać Ceresit CX 15 , ma drobniesze ziarna :wink:

jochwaw
rekomendowany doradca
Posty: 728
Rejestracja: 03 wrz 2008, 9:11
Lokalizacja: Warszawa

autor: jochwaw » 16 lip 2009, 10:15

A dzięki nie wiedziałem ze Henkel też coś takiego zrobił.
Jest jednak różnica Ceresit CX15 moze wypełnić szczelinę od 20 mm.
A więc u forumowicza się nie nadaje.
I ten mały niuans zmusił mnie do sprawdzenia tego parametru u Deitermana. Także dzięki ZIBI!!!
I tu muszę sam siebie poprawić w temacie deitermana.
Trzeba by było zastosować DEITERMANN CERINOL VM-1 a nie VM-3. Ano bo VM-1 nadaje sie dla minimalnej szczeliny od 10 mm grubości.

Awatar użytkownika
Zibi1000
rekomendowany doradca
Posty: 461
Rejestracja: 01 cze 2009, 8:55
Lokalizacja: Skawina / Kraków

autor: Zibi1000 » 16 lip 2009, 10:32

jochwaw
Zapraszam do tematu
viewtopic.php?t=15852&highlight= :wink:

MTW
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 1734
Rejestracja: 12 gru 2008, 21:47
Lokalizacja: Orle
Kontaktowanie:

autor: MTW » 17 lip 2009, 20:26

jeszcze masz zaprawę samo-rosnącą ( lub spęczniającą ) firmy SIKA symbolu niestety nie pamiętam .
jednak po raz kolejny tak na wszelki wypadek przypomnę że naruszanie elementów konstrukcyjnych wymaga stosownych pozwoleń oraz inspektora z uprawnieniami konstrukcyjnymi . same posty z forum pomimo najlepszych chęci nie wystarczą.
pozdrawiam

jochwaw
rekomendowany doradca
Posty: 728
Rejestracja: 03 wrz 2008, 9:11
Lokalizacja: Warszawa

autor: jochwaw » 17 lip 2009, 21:17

MTW
1) no tak są betony ekspansywne ale tu głównie jest problem z wprowadzeniem materiału stąd proponowałem masy zalewowe.
2) Masz rację ja też na to uczulam.Z tą różnicą że PB wymaga ustanowienia wyłącznie KB z aktualnymi uprawnieniami chyba że jest przywołane ustanowienie inspektora nadzoru w pozwoleniu na budowę.Natomiast papierologia,procedury zniechęcają kazdego do działalnosci remontowej.W tej sytuacji zalecałbym aby Inwestor mimo wszystko powierzył osobie uprawnionej nadzór nad tymi pracami.

MTW
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 1734
Rejestracja: 12 gru 2008, 21:47
Lokalizacja: Orle
Kontaktowanie:

autor: MTW » 19 lip 2009, 8:44

dla pełnego obrazu dodam
zaprawa spęczniająca też może być rzadka jednak jest istotna zależność między ilością domieszki spęczniającej , a spadkiem wytrzymałości tej zaprawy czyli większy zakres liczenia obciążeń , przewymiarowanie klasy betonu do wypełnienia obniżony zawartością domieszki .
natomiast przewagą tej domieszki jest fakt iż po zalaniu takiej niedostępnej przerwy zaprawa rośnie do oporu szczelnie wypełniając całą przestrzeń oraz brak skurczu .
oczywiście jest to jedna z propozycji a nie jedyna właściwa .
pozdrawiam

stakam
Aktywny
Aktywny
Posty: 239
Rejestracja: 16 lip 2007, 20:19
Lokalizacja: Śląsk

autor: stakam » 28 lip 2009, 17:17

Nie wprowadza się zaprawy tylko samą papę.
stakam

Awatar użytkownika
Zibi1000
rekomendowany doradca
Posty: 461
Rejestracja: 01 cze 2009, 8:55
Lokalizacja: Skawina / Kraków

autor: Zibi1000 » 28 lip 2009, 17:55

Jak to samą papę ? :cry:

bogusxx
Początkujący
Początkujący
Posty: 9
Rejestracja: 07 lip 2009, 20:47

autor: bogusxx » 26 sie 2009, 23:02

Znalazłem takie produkty, doradzcie, który mam wybrać: :?:
ATLAS TEN-10
ATLAS MONTER
CERESIT CX15
CERESIT CD25
CERINOL VM1
:roll:

Awatar użytkownika
Zibi1000
rekomendowany doradca
Posty: 461
Rejestracja: 01 cze 2009, 8:55
Lokalizacja: Skawina / Kraków

autor: Zibi1000 » 27 sie 2009, 11:29

bogusxx pisze:Znalazłem takie produkty, doradzcie, który mam wybrać: :?:
ATLAS TEN-10
ATLAS MONTER
CERESIT CX15
CERESIT CD25
CERINOL VM1
:roll:

Trzeba sprawdzić jakie jest max ziarno składników tych wyrobów a jaką średnicę ma twój pistolet do wstrzykiwania . :)

bogusxx
Początkujący
Początkujący
Posty: 9
Rejestracja: 07 lip 2009, 20:47

autor: bogusxx » 27 sie 2009, 11:57

ten pistolet ma dyszę około 3-4 mm

Awatar użytkownika
Zibi1000
rekomendowany doradca
Posty: 461
Rejestracja: 01 cze 2009, 8:55
Lokalizacja: Skawina / Kraków

autor: Zibi1000 » 31 sie 2009, 12:14

Zibi1000 pisze:
bogusxx pisze:Znalazłem takie produkty, doradzcie, który mam wybrać: :?:
ATLAS TEN-10
ATLAS MONTER
CERESIT CX15
CERESIT CD25
CERINOL VM1
:roll:

Trzeba sprawdzić jakie jest max ziarno składników tych wyrobów a jaką średnicę ma twój pistolet do wstrzykiwania . :)


Z przedstawionych materiałów do tego celu nadaje się CERINOL VM1
:)
Jeżeli próbowalibyśmy metody jochwaw , otwory większej średnicy to przydatny może być CERESIT CX15.
Całość silnie nawodnić przed podawaniem środka do podbicia . :wink:


Wróć do „Fundamenty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości

Gotowe projekty domów