Płyta betonowa fundamentowa pod garaż blaszak

Fundament może być wykonany z różnych materiałów, a jego poprawne wykonanie jest podstawą budowy domu. Jeżeli jeszcze nie wiesz jakiego materiału użyć do budowy swojego domu to w tym dziale z pewnością poznasz zalety i wady różnych materiałów i rodzajów fundamentów.

Moderator: Redakcja e-izolacje.pl

norbiwolow
Aktywny
Aktywny
Posty: 127
Rejestracja: 19 sie 2008, 12:30
Lokalizacja: Wrocław
Płyta betonowa fundamentowa pod garaż blaszak

autor: norbiwolow » 21 paź 2008, 10:35

Muszę postawić dziadkom garaż blaszak z przeznaczeniem na sprzęt ogrodniczy - taczka , grabie itp. Garaż o wymiarach 3x6m gotowy składany z transportem i montażem za około 1900 zł. Firma sprzedająca te garaże mówi aby wykonac płyte betonową pod taki garaż dodając po 10 cm na strone - czyli musiałbym wykonać wylewke na 3.2x6.2m .

Teraz pytanie - ile potrzebowac bedę betonu ????
1 opcja gotowego betonu z betoniarni - jaki koszt i jaka ilość
2 opcja - kupuje cement - żwit mam prawie za free - koszt transportu - na stanie mam betoniarkę - robię beton sam - ile potrzebuję żwiru i cementu - jakie proporcje - jaki koszt ??

Jaka wysokość jest zalecana dla takiej płyty ?

reasumując czy bedzie spora oszczędność robiąc to samemu czy gra nie warta jest świeczki ????

jakie sugestie ogólnie ad wykonania takiego garażu ??? - może wiekszy wymiar płyty ?? czy zakotwiczać potem konstrukcje do płyty, czy mogę dużo gruzu nasypac w szalunek , czy dawac zbrojenie ???? może jakas izolacja ?? folia pod gruz ??

garaż nie bedzie z przeznaczeniem na auto - nie bedzie dużych nacisków

jochwaw
rekomendowany doradca
Posty: 728
Rejestracja: 03 wrz 2008, 9:11
Lokalizacja: Warszawa

autor: jochwaw » 21 paź 2008, 15:52

podobny post: viewtopic.php?t=10353

norbiwolow
Aktywny
Aktywny
Posty: 127
Rejestracja: 19 sie 2008, 12:30
Lokalizacja: Wrocław

autor: norbiwolow » 22 paź 2008, 8:13

tylko w tym poście nic nie pisze na zadane pytania - ja chce zrobic płyte na stałe a nie tymczasowo postawić na bloczkach betonowych

jochwaw
rekomendowany doradca
Posty: 728
Rejestracja: 03 wrz 2008, 9:11
Lokalizacja: Warszawa

autor: jochwaw » 22 paź 2008, 9:01

norbiwolow pisze:tylko w tym poście nic nie pisze na zadane pytania - ja chce zrobic płyte na stałe a nie tymczasowo postawić na bloczkach betonowych


Jeśli juz tak chcesz. To proszę bardzo.

Co do kosztów polecam książkę telefoniczna w Twoim rejonie i zadzwonić do betoniarni.
Ile kosztuje beton z dostawą.

Grubośc betonu 10-12 cm.

Przygotowanie:
Teren pod płyta - usunąć humus i część gruntu średnio 15-20 cm
zagęścić grunt rodzimy zagęszczarką,
uzupełnić piachem grub 10 cm stablizowanym cementem w ilości 5 kg/m2
zagęścić zagęaszczarką
zalać beton do wyboru B 7,5 lub B 15

Gdybyś chciał samodzielnie robić.
Przepis na chudy beton B 7,5
użyj cementu portlandzkiego CEM I 32,5

Składnniki na 1 m3 (na worek cementu 25 kg )
cement 160 kg (25 kg =19 l)
piasek 2200 kg (344 kg=211 l)
woda 75 l (11 l )
Kolejność dozowania i zagęszczanie:
Na przygotowane podłoże rozsypuje się warstwę piasku, a na nim warstwę cementu. Następnie dokładnie miesza się na przykład grabiami oba składniki do uzyskania jednolitej barwy. Tak przygotowaną warstwę skrapia się ostrożnie małą ilością wody i ubija drewnianym drążkiem.


Przepis na beton B15 z cementu portlandzkiego CEM I 32,5 o konsystencji półciekłej
Składniki na 1 m3 na betoniarkę pojemności 200 l na worek cementu 25 kg
cement 275 kg 44 kg (34 l) 25 kg (19 l)
piasek 590 kg 94 kg (59 l) 54 kg (34 l)
żwir 1377 kg 220 kg (129 l) 125 kg (74 l)
woda 165 l 26 l 15 l
Z jednego zarobu przygotowanego według tego przepisu otrzymamy 160 l betonu.
Kolejność dozowania:
Wlewamy więc do betoniarki część wody i wsypujemy cement. Stopniowo do zaczynu dosypujemy piasku i żwiru, dolewając jednocześnie resztę wody.Płynne domieszki dolewa się na końcu rozmieszane z wodą, chyba że producent zaleca inaczej.
Do betoniarki (1 zarobu) dorzuciłbym butelkę szkła wodnego celem uszczelnienia betonu na wodę
Czas mieszania:
Ma on wpływ na jakość mieszanki betonowej i wytrzymałość stwardniałego betonu. Zbyt długie mieszanie powoduje rozdzielenie się składników, przez co obniża się wytrzymałość betonu.Czas mieszania składników zależy od konsystencji mieszanki średnio jest to pięć minut.

W rzeczywistości podczas wsypywania cementu, piasku lub żwiru do wiadra lub taczki ulega on spulchnieniu i zajmuje więcej miejsca. Dlatego w 10-litrowym wiadrze nie zmieści się 31 kg cementu, lecz jedynie 13 kg, ponieważ gęstość nasypowa cementu to średnio 1,3 kg/l. Podobnie jest z piaskiem; w 10-litrowym wiadrze zmieści się 16,3 kg, a nie 26,5 kg, gdyż gęstość nasypowa piasku to 1,63 kg/l. Odmierzając składniki wiadrami, wystarczy wyrównać powierzchnię najlepiej ściągając nadmiar deską; nie należy zawartości wiadra ugniatać ani utrząsać.Pamiętaj! Nie wolno dolewać wody, by upłynnić mieszankę betonową. Do zbyt gęstej mieszanki lepiej dodać zaczyn cementowy o takiej samej proporcji cementu do wody.

W połowie tej płyty trzeba go naciąć czyli zrobić tzw dylatację.
Wystarczy jak natniesz świeżo związany beton na 2-3 cm.
Póżniej mozna w to dać elastyczne uszczelniacze.

norbiwolow
Aktywny
Aktywny
Posty: 127
Rejestracja: 19 sie 2008, 12:30
Lokalizacja: Wrocław

autor: norbiwolow » 22 paź 2008, 14:47

normalnie jesteś dla mnie Guru Budowlany !!!!!!!
pieknie to opisałeś !!!!!
jesli moge jeszcze zadać pytanka:
1. czy moge szalunek wypełnic gruzem i go zalac betonem
2. który beton lepszy w moim przypadku - chodzi o względy ekonomiczne - 7.5 czy 15
3. bedę kupował cement w workach po 25 kg - jak odmierzyc ilość żwiru
4. żwiru bedę miał przyczepę - około 5 ton - czy muszę jeszcze miec piasek czy wystarczy cement i żwir
5. dylatacja - czym ją wykonać - rozumiem że wzdłuż dłuższego boku po srodku wylewki wcisnąc na chwilę jakąś listewkę ( jakiej grubości )
6. betoniarke z tego co wiem to mam 0.4 tylko nie wiem cego - jest duża - może przepis na całą betoniarkę czyli ile worków cementu, ile żwiru ( łopat, wiader, litrów ), ile litrów wody
7. niemam zageszczarki - sciągnałem humus ale nic nie podsypywałem - czy jezeli wysypie na to gruz i zaleje betonem to bedzie pękać lub coś złego sie dziać
8. czy moge powkładać jakies pręty, kątowniki w celu dozbrojenia płyty ( złom metalowy zalegający w piwnicy )

z góry wielkie dzięki za pomoc - jakby forum miało przydzielanie piwa to miałbys skrzynkę :)

jochwaw
rekomendowany doradca
Posty: 728
Rejestracja: 03 wrz 2008, 9:11
Lokalizacja: Warszawa

autor: jochwaw » 22 paź 2008, 16:10

norbiwolow pisze:normalnie jesteś dla mnie Guru Budowlany !!!!!!! :shock: chyba przesadziłeś :D :D :D

1. czy moge szalunek wypełnic gruzem i go zalac betonem

Szalunek - masz na myśli podbudowę płyty? Czy zapór dechy przed rozpływanienm się betonu?W obu przypadkach - tak.

2. który beton lepszy w moim przypadku - chodzi o względy ekonomiczne - 7.5 czy 15

Z tych względów ekonomicznych B-7,5.Ale technicznie -im mocniejszy tym szczelniejszy na wodę.Ponieważ masz zamiar stosować żwir to siłą rzeczy kierujesz się w stronę mocniejszego betonu np klasy B-15

3. bedę kupował cement w workach po 25 kg - jak odmierzyc ilość żwiru

Łyżeczką :D oczywiście to żart.W zakupie to i tak na żwirowni dadzą Ci "na oko"
Do przygotowania zaprawy wiadrami lub taczkami


4. żwiru bedę miał przyczepę - około 5 ton - czy muszę jeszcze miec piasek czy wystarczy cement i żwir

Niestety bez piachu się nie obędzie.Sama pryzma żwirowa ma za dużo por i beton będzie tracił swoje własciwości szczelności.Inna sprawa że "ucieknie" za szybko woda z zaczynu betonowego.

5. dylatacja - czym ją wykonać - rozumiem że wzdłuż dłuższego boku po srodku wylewki wcisnąc na chwilę jakąś listewkę ( jakiej grubości )

Niekoniecznie.Jak napisałem na ledwo-świeżo stwardniałym naciąć szer.5 mm styka.
Deska/listwa - robiło się to kiedyś!Tak.Pamiętam.Może być.Tylko nie zostaw tego na dłużej (w tygodniach) bo jak zacznie pęcznięc to drewienko brrrr!za dużo odłupie betonu.


6. betoniarke z tego co wiem to mam 0.4 tylko nie wiem cego - jest duża - może przepis na całą betoniarkę czyli ile worków cementu, ile żwiru ( łopat, wiader, litrów ), ile litrów wody

A może masz 350-tkę. Poprzez proporcjonalne powiększenie do tego co Ci podałem dla 200 l.

7. niemam zageszczarki - sciągnałem humus ale nic nie podsypywałem - czy jezeli wysypie na to gruz i zaleje betonem to bedzie pękać lub coś złego sie dziać

Obciążnik,dużo samozaparcia...i ubić całą powierzchnię.
Kiedyś tak w 1987-88 całą kaplicę obskoczyłem w ramach parafialnej pomocy księdzu dobrodziejowi.
Ze 150 m2 ufff pot się lał.Później baaardzo doceniłem zagęszczarki :D


8. czy moge powkładać jakies pręty, kątowniki w celu dozbrojenia płyty ( złom metalowy zalegający w piwnicy )

Nie zaszkodzi.Byleby nie leżał na gruzie tylko miał pod sobą i nad sobą beton na min 3-4 cm

z góry wielkie dzięki za pomoc - jakby forum miało przydzielanie piwa to miałbys skrzynkę :)

Da się załatwić w realu :)

W sumie masz gdzieś koło 2,0 m3 betonu do zrobienia dla grub 10 cm. Trochę się namachasz z ta robotą (4,2 tony)+przygotowanie podłoża.
Może warto odżałować te ze 600 zł na beton z betoniarni i sie nie szarpać.No chyba że potrzebujesz fitnesu :)

norbiwolow
Aktywny
Aktywny
Posty: 127
Rejestracja: 19 sie 2008, 12:30
Lokalizacja: Wrocław

autor: norbiwolow » 23 paź 2008, 7:13

no to teraz już wszystko wiem !!!!!!!! :P :P :P
powoli się zaczynam zastanawiać czy faktycznie z betoniarni nie brać betonu tak jak piszesz za 600 zł
w sumie koszta przy samodzielnym wykonaniu :
Przepis na beton B15
Składniki na 2 m3
cement 550 kg - 22x25kg - 1 worek ok 15 zł - czyli koszt 330zł
piasek 1180 kg - za free
żwir 2754 kg - za free - na transport 50 zł lub skrzynke piwa :)
woda 330 l - za free
szkło wodne - nie mam pojęcia jaka cena :(

w kieszeni zostaje powiedzmy 200 zł :roll: w sumie to bedzie na część garażu.
Roboty raczej sie nie boję - w sumie przy mojej pracy biurowej troche ruchu w sobotę na działce mi sie przyda - a i przedsmak robót bodowlanych domku bede miał , który zaczynał na wiosnę budować :)

szalunki robię z desek o wysokości ok 10 cm,
po ściągnięciu humusu ( recznie łopatą )ziemia jest raczej naturalnie zagęszczona ale jak zbuduję szalunek to może faktycznie jakiś ubijak poszukam
gruz chcę wsypać do środka aby mniej betonu robić - zawsze tak u mnie robiono przy tego typu wylewkach - jak podjazd do garażu i nawet pod naciskiem auta nic nie peka

cyt:
Pamiętaj! Nie wolno dolewać wody, by upłynnić mieszankę betonową. Do zbyt gęstej mieszanki lepiej dodać zaczyn cementowy o takiej samej proporcji cementu do wody.


czyli jak wyjdzie za gęste to mam wode w wiadrze zmieszać z cementem i takie coś wlac do betoniarki ???? lie wody - ile cementu ???

lukasz898
Początkujący
Początkujący
Posty: 2
Rejestracja: 09 lut 2014, 18:52
Re: Płyta betonowa fundamentowa pod garaż blaszak

autor: lukasz898 » 09 lut 2014, 18:59

Mam podobny problem, więc napiszę w tym temacie. Kupiłem garaż blaszany o wymiarach 4x6m, jednak nie mam pojęcia jaki fundament byłby potrzebny i jaki cement wybrać do tego celu. Myślałem o cemencie portlandzkim popiołowym 42,5N. Wyczytałem, że cement ten jest wytrzymały, odporny na szeroki zakres temperatur oraz cechuje się dobrą przyczepnością do podłoża. "zastosowanie: beton na fundamenty, podbudowy, konstrukcyjny." źródło: http://www.wartasa.com.pl/ Myślicie, że ten cement byłby odpowiedni? I drugie pytanie, na ile cm wybić fundamenty?

Isabella
Początkujący
Początkujący
Posty: 5
Rejestracja: 10 lip 2014, 14:23
Lokalizacja: Warszawa
Re: Płyta betonowa fundamentowa pod garaż blaszak

autor: Isabella » 10 lip 2014, 14:36

norbiwolow pisze:Muszę postawić dziadkom garaż blaszak z przeznaczeniem na sprzęt ogrodniczy - taczka , grabie itp. Garaż o wymiarach 3x6m gotowy składany z transportem i montażem za około 1900 zł. Firma sprzedająca te garaże mówi aby wykonac płyte betonową pod taki garaż dodając po 10 cm na strone - czyli musiałbym wykonać wylewke na 3.2x6.2m .

Teraz pytanie - ile potrzebowac bedę betonu ????
1 opcja gotowego betonu z betoniarni - jaki koszt i jaka ilość
2 opcja - kupuje cement - żwit mam prawie za free - koszt transportu - na stanie mam betoniarkę - robię beton sam - ile potrzebuję żwiru i cementu - jakie proporcje - jaki koszt ??

Jaka wysokość jest zalecana dla takiej płyty ?

reasumując czy bedzie spora oszczędność robiąc to samemu czy gra nie warta jest świeczki ????

jakie sugestie ogólnie ad wykonania takiego garażu ??? - może wiekszy wymiar płyty ?? czy zakotwiczać potem konstrukcje do płyty, czy mogę dużo gruzu nasypac w szalunek , czy dawac zbrojenie ???? może jakas izolacja ?? folia pod gruz ??

garaż nie bedzie z przeznaczeniem na auto - nie bedzie dużych nacisków



Sprawdź płyty drogowe na drogi tymczasowe z mdbeton.pl
Świetnie sie u nas sprawdziły na budowie i co dobre to możesz je kiedyś sobie zabrać w inne miejsce jakbyś np. sprzedał garaż :)
Isabela


Wróć do „Fundamenty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Gotowe projekty domów