Zadam kilka pytań....
Jest ustawa:
http://sekom-pleszew.com.pl/wp-content/ ... C5%82y.pdf
i teraz tak...
mamy coś takiego jak
PN-EN 303-5:2002, ta stara norma wprowadzała klasy emisji spalin od I do III.
jak wiadomo (albo niektórym urzędnikom nie wiadomo) norma jest weryfikowana w okresach 10lat, po to, aby można było spokojnie prowadzić działalność, planować produkcję, pracowac nad rozwojem wyrobu
rok 2012
PN-EN 303-5:2012 na polski język przetłumaczone ok. 2013r, instytuty zaczęły badania od ok. połowy roku 2013...
tu mamy juz zmianę, najniższa klasa III, najwyższa klasa V-ta
tacy nasi południowi sąsiedzi myśląc wprowadzili okresy w których z produkcji wycofuje się dane konstrukcje. U nich zgodnie z prawem można wprowadzać kotły klasy IV-ej do 2022roku (dalej wyjaśnię, dlaczego ta data jest tak ważna)
Teraz pytania są takie:
1. Jaki to myśliciel w tej ustawie zabronił od 1października produkcji kotłów <V-ej klasy, skoro w Europie u członków Unii Europejskiej można do 2022r. wprowadzać na rynek kotły klasy IV-ej ??
2. Dlaczego zabroniono produkcji naszym Polskim producentom, ale nie zablokowano importu kaszany z zagranicy, choćby z Czech czy nawet Ukrainy, bo stamtąd można choćby bezklasowego paździerza ściągać....
3. Gdzies ktoś beknął i bąka puścił, w innym biurze w EU wysypał się projekt o nazwie eco-design, w ogromnej mierze opiera się o V-ta klase dodając w zasadzie tylko emisje NOxów, sęk w tym,że ecodesign jest ŚREDNIĄ wyciąga się 20% ze 100%mocy i 80% z 30%mocy a jak wiadomo średnio to ja i pies mamy 3nogi. Zmierzam do tego,że na 100%mocy emisje choćby tych NOxów moga byc przewalone choćby 2razy, byle średnio się zmieścić po uwzględnieniu danych z 30%mocy jak wiadomo NOxy powstają głównie z temp., jak też wiadomo dobre spalanie węgla i niska emisja CO powodują wzrost emisji NOxów, zepsucie i przykapcanie tj podniesienie emisji CO powoduje obniżkę NOxów.... no ale pewne rzeczy idzie zrobić, dobrać paliwo...
W czym problem? Ano w tym,że ktoś na chama, chce od 2020r. wprowadzić tylko eco-design, LUDZIE, CZY WAS KOMPLETNIE POKOPAŁO, CZY NIE MA ANI JEDNEGO MYŚLĄCEGO, WYKSZTAŁCONEGO I OBEZNANEGO W TEMACIE URZĘDNIKA?
Rozumiem, że w kwestii dotacji można wspierać dodatkowy papier ecodesign, ale skoro wiadomo, że w roku 2022 MA BYC PRZEGLĄD NORMY 303-5, to w jakiej perspektywie i sytuacji Państwo Polskie stawia rodzimy rynek? Po co na chama od nowa teraz walczyć (mając klase V-tą) o Ecodesign, skoro w 2022 jest przegląd normy i wejdą nowe wymogi, to tylko 2lata a zaznaczam,że w Polsce są raptem 4akredytowane instytuty a badania nie kosztują 1zł.
Tam ktoś z pewnością doda choćby owe NOxy, tam dojdą pewnie nowe klasy i widełki emisji.
Norma jest o tyle istotna, że nie uśrednia, podaje emisje i obciążenia ze 100%mocy oraz 30%mocy. tu i tu powinniśmy się mieścić w danych widełkach.
Po to się rewiduje normę co 10lat, aby była stabilność i stałość działalności.
Dzięki podziałowi na klasy rząd, w tym nasz kochany Polski może stopniowo i bezboleśnie kwestie planować, tak jak np. Czesi. Czyli teraz do 2022r można jeszcze 4klasę, od 2022 prawdopodobnie V-ta klasa będzie najniższa, zatem to nadal do produkcji a 4-ej już nie będzie i do likwidacji z produkcji do połowy okresu tj. 2027, kolejna np. VI do końca nowej normy a VII do końca i z przejściem w kolejny okres...