Strona 1 z 1
...a może ogrzewany podjazd?
: 31 sty 2017, 13:06
autor: KamilBraszczak
...jasne, że decyzję o ogrzewaniu podjazdu musimy podjąć przed rozpoczęciem budowy - dlatego warto zapoznać się ze wszystkimi ZA i PRZECIW - zobaczcie jakie są wady i zalety takiego rozwiązania:
https://wbudowie.pl/artykul/podgrzewany ... utrapienie
pozdro:)
Re: ...a może ogrzewany podjazd?
: 31 sty 2017, 13:52
autor: Tomasz_Brzeczkowski
KamilBraszczak pisze:...jasne, że decyzję o ogrzewaniu podjazdu musimy podjąć przed rozpoczęciem budowy - dlatego warto zapoznać się ze wszystkimi ZA i PRZECIW - zobaczcie jakie są wady i zalety takiego rozwiązania:
https://wbudowie.pl/artykul/podgrzewany ... utrapienie
pozdro:)
Na podjazd daje się 300W/m2 PO CO ROZMRAŻAĆ CAŁY? Robi się dwa ślady, po 60 cm.
Przy dwóch śladach na podjeździe 3 x6 m mamy 2160W. Automatyka (czujnik wilgotnościowo temperaturowy kosztuje 1600 zł (nie 4500) i włącza tylko kiedy jest śnieg czy lód. Śnieg nie pada w roku więcej jak 200h co daje 230 zł !
Re: ...a może ogrzewany podjazd?
: 31 sty 2017, 14:37
autor: szari
Tomasz_Brzeczkowski pisze:
Na podjazd daje się 300W/m2 PO CO ROZMRAŻAĆ CAŁY? Robi się dwa ślady, po 60 cm.
Przy dwóch śladach na podjeździe 3 x6 m mamy 2160W. Automatyka (czujnik wilgotnościowo temperaturowy kosztuje 1600 zł (nie 4500) i włącza tylko kiedy jest śnieg czy lód. Śnieg nie pada w roku więcej jak 200h co daje 230 zł !
Klimatyzację z ciepłą pompą się montuje, aby wywiewniki były skierowane równolegle ze ścieżką samochodu. Lód sam rozmarznie jest to najtańsze, najmniej inwazyjne, i najbardziej ekonomiczne rozwiązanie.
Ciepłowniku marnotrawić 2160W!!! Klimatyzacja pracuje na max obrotach 650W a potrafi zejść do 120W na grzaniu z 650W mamy 3,5kW ciepła można jeszcze tunel foliowy ogrzewać by mieć własne pomidorki nawet zimą. A nie jakieś ślady 60 cm po ponad 2kW!