Strona 1 z 1
Hydroizolacja na tarasie. Pytania. Prace w toku.
: 17 cze 2011, 20:47
autor: Robert2020
Robię remont tarasu pod którym jest garaż. Nomen nomen garaż który przeciekał.
Część prac jest już w toku i pytam się z opóźnieniem

.
Ale ad rem.
Zerwano całość do stropu.
Położono dwie warstwy papy (nietermozgrzewalnej) na zakładkę klejonej jakimś lepikiem.
Potem poszła warstwa styropiona, na to jakas warstwa siatki metalowej. I warstwa betonu. Potem ma iść folia w płynie systemu Mapei. A potem tylko płyteczki.
Czy to OK? jezli cos za mało co można by jeszcze dorobić, poprawić, zmodernizowac.? O czym mam jeszcze pamietać? O co się upomnieć?
Re: Hydroizolacja na tarasie. Pytania. Prace w toku.
: 20 cze 2011, 22:58
autor: MTW
można se było odpuścić tą papę

musisz pamiętać że mapelastic koniecznie trzeba przykryć płytkami - nie jest odporny na uszkodzenia mechaniczne
oraz o wyłożeniu na ściany zgodnie z zaleceniami technologi Mapei
pozdrawiam
Re: Hydroizolacja na tarasie. Pytania. Prace w toku.
: 21 cze 2011, 16:09
autor: Robert2020
No prosze. Myslisz że ta nowoczesna forma hydroizolacji wystarczy jako jedyne rozwiązanie? Z taką opinią telefoniczna już się spotkałem. Ktoś mi powiedział że wystarczy i po diabła

papa. Ale jak czytam rózne fachowe artykuł to jest różnie. Proponuje sie wiele warstw. OK. Jeżeli u moich fachowców widze pewna niekonsekwencję. jeżeli juz lepią lepik i kleją na rantach to dlaczego uzyli papy na nosniki tekturowym. Nie za słaba ona?
Naczytałem sie tego i widzę ze niby fachowo powinno być: strop, sprawdzenie poziomu czy jest 2-5 % spadku, potem papa termozgrzewalna, potem syropian, potem wylewka i owa folia w płynie. Na pape przed wylewka mozna jeszcze folie aby mogo sie "suwać po sobie ". A spadek przed papą po to aby wyciekło to co ew. przeleci.
Ale czy nie za duzo tego? Tak wiec sama folia wystarczy? No prosze.
Re: Hydroizolacja na tarasie. Pytania. Prace w toku.
: 21 cze 2011, 18:24
autor: MTW
w zasadzie powinno być tak
strop ze spadkiem
izolacja term
wylewka dociskowa
hydroizolacja
kafle
piszesz ze remontujesz bo cieknie więc prawdopodobnie masz
strop ze spadkiem odwróconym
czyli trza spadek doprowadzić do ładu i jeszcze pewnie i z wysokościami może być niekoniecznie czyli
niezgodnie z poradnikiem glazurnika spadek reguluje się na wylewce dociskowej lub na styropianie są takie ze spadkami oryginalnie produkowane .pewnie też się znajadzie kilka argumentów że tak się robić nie powinno.
bynajmniej jako warstwa hydroizolacyjna mapelastic jest wystarczający warstwa 2 mm jak chcesz mieć 200% pewności to zrób jak na basenach 2+2 czyli jak na basenach
podkreślę że systemy mapelastic sikalastic i pochodne stosuje się w całym zakresie i ze wszystkimi detalami zgodnie z zaleceniami producenta i swoją rolę spełnia
pozdrawiam