Strona 1 z 1

Jak reklamować wadliwe okna? Zwróć uwagę na gwarancję.

: 28 sie 2016, 20:57
autor: Redakcja
Choć udzielanie gwarancji na okna nie jest w naszym kraju obowiązkowe, to zdecydowana większość producentów poczuwa się jednak do odpowiedzialności za Jak reklamować wadliwe okna? Zwróć uwagę na gwarancję. >>

Jak reklamować wadliwe okna? Zwróć uwagę na gwarancję.

: 28 sie 2016, 20:57
autor: zofiakwiat88
okna warto kupic od producenta w razie gwarancji mamy bezposredni kontakt z firmą, ktora je wyprodukowała i tez mozemy spodziewac sie ze realizacja reklamacji bedzie krotsza. Przed wyborem odpowiednich okien trzeba troche poczytac, popytac znajomych , zeby wiedziec o co pytac w momencie zakupu. Podsyłam ciekawy artykuł jak sie przygotowa do wyboru okien http://stolmar24.com/o-pytac-producenta ... -dla-domu/

Re: Jak reklamować wadliwe okna? Zwróć uwagę na gwarancję.

: 12 wrz 2016, 13:26
autor: tolkin
zofiakwiat88 pisze:okna warto kupic od producenta w razie gwarancji mamy bezposredni kontakt z firmą, ktora je wyprodukowała i tez mozemy spodziewac sie ze realizacja reklamacji bedzie krotsza. (...)
Reklamacja u gwaranta, czyli u producenta z tytułu gwarancji opiera się warunkach gwarancji. Producenci różnie uzależniają ten czas. Jeśli reklamujesz u sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową, wtedy sprzedawca ma 14 dni na rozpatrzenie reklamacji i obowiązują odpowiednie artykuły kodeksu. Co się bardziej opłaca - moim zdaniem reklamacja.

Re: Jak reklamować wadliwe okna? Zwróć uwagę na gwarancję.

: 20 wrz 2016, 10:25
autor: Jan_Kalita
tolkin pisze: Reklamacja u gwaranta, czyli u producenta z tytułu gwarancji opiera się warunkach gwarancji. Producenci różnie uzależniają ten czas. Jeśli reklamujesz u sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową, wtedy sprzedawca ma 14 dni na rozpatrzenie reklamacji i obowiązują odpowiednie artykuły kodeksu. Co się bardziej opłaca - moim zdaniem reklamacja.
To też już tak dokładnie nie działa. W momencie podpisania protokołu odbioru towar traktuje się jako zgodny z zamówieniem - w obowiązku zamawiającego jest sprawdzić zgodność z zamówieniem pod względem ilościowo - jakościowym. Najlepiej jest nie zasłaniać się niewiedzą tylko sprawdzać, pilnować i wtedy nie ma problemu.

Inna sprawa to jest to co się traktuje jako produkt do naprawy/wymiany. Najczęściej zgłaszane są okna do regulacji i tu bywa różnie. Producent regulacjami się nie zajmuje. Czasem dealer indywidualnie oferuje bezpłatne regulacje,ale jest to rzadkość. Prawda jest taka, że wyregulować okno w dzisiejszych czasach i może to wykonać nawet przeszkolona małpa.

Najlepiej przed zamówieniem poprosić o warunki gwarancji i się z nimi zapoznać.

Re: Jak reklamować wadliwe okna? Zwróć uwagę na gwarancję.

: 23 wrz 2016, 14:20
autor: tolkin
No tak, tylko że rozmawiamy o sytuacjach po podpisaniu protokołu odbioru - zakładając, że wszystko się zgadza. Później już innej ścieżki nie ma.

Re: Jak reklamować wadliwe okna? Zwróć uwagę na gwarancję.

: 26 wrz 2016, 8:49
autor: Jan_Kalita
Po podpisaniu protokołu odbioru to sprawa zamknięta - można już tylko zgłaszać do serwisu. Protokół odbioru potwierdza zgodność wykonanego zlecenia z zamówieniem. Późniejsze zgłoszenie w/w niezgodności jest bez sensu i każdy diler/producent ma prawo się od tego odwołać.