Strona 1 z 1
fundament odporny na drgania
: 19 gru 2008, 4:10
autor: adriangaw
witam! rozpoczynam budowe domu jednorodzinego o pow 170m2. mam juz projekt warunki zabudowy tylko problem jest taki ze projekt nie uwzglednia terenu na ktorym mam zamiar wybudowac dom. dzialka jest polozona przy lini kolejowej a dokladnie dodziela ja tylko droga. pytanie: jak sie buduje fundamenty odporne na drgania przenoszone przez kolej w tym wypadku??? czy jest to kwestia dodatkowego zbrojenia, czy usztywnienia calej konstrukcji domu, czy przeprojektowania fundamentu????? zaznaczam ze linia zabudowy przebiega 12m do drogi. a moze rozwiazaniem bylo by wpuszczenie budynku w glab dzialki?????
za pomoc i wszelkie rady z gory dziekuje i pozdrawiam adrian!!!

: 19 gru 2008, 8:29
autor: deggial
A adaptację projektu i pozwolenie na budowę też masz że już zaczynasz?
Adaptujący projekt jest zobowiązany do adaptacji go do warunków panujących na twojej działce - czyli warunki gruntowe, właśnie twoje tory, nisko przelatujące samoloty itp.
Poza tym nie możesz sobie przesuwać budynku jak chcesz bo o lokalizacji budynku stanowią warunki zabudowy i linie zabudowy.
Pozdrawiam.
odp
: 20 gru 2008, 21:09
autor: adriangaw
witam! moze sprecyzuje pytanie! interesuje mnie jak sie buduje domy odporne na wstrzasy i drgania. moze ktos zna stronke z tym tematem??????
a co adaptacji to masz racje kolego ze powinna ona to wszystko co opisujesz uwzgledniac - ale za zwyczaj jest to wpisanie budynku w mapke i na tym sie konczy adaptacja oby tylko dom sie miescil w liniach zabudowy!!
: 21 gru 2008, 0:20
autor: !student!
deggial ma rację w projekcie powinny być uwzględnione wszystkie warunki zabudowy. Wiem, że w budynkach podatnych na działanie szkód górniczych ławy fundamentowe są specjalnie "dozbrajane". Zwróć uwagę na jedną rzecz

od lat pod szynami stosuje się kamień, dlatego że bardzo dobrze tłumi on drgania. Idąc tym tropem, warstwa takiego właśnie tłucznia pod ławami fundamentowymi może być trafnym rozwiązaniem. Usytuowanie budynku jak najdalej od torów też jest dobrym pomysłem. Z mojego doświadczenia, wiem że odległość ponad 15 m od torów (12 m + droga + ewentualne odsunięcie budynku jak najdalej od torów) jest bezpieczną odległością. Moim zdaniem 15 cm warstwa tłucznia wystarczy, specjalnych zabiegów nie musisz stosować. Osobiście znam właśnie taki przypadek - dom ok. 30 m od torów, wybudowany 40 lat temu bez stosowania specjalnych rozwiązań, do dzisiaj nie widać żadnych ubocznych skutków, jedynym minusem są... trzęsące się szyby jak jedzie towarowy

Pozdrawiam
: 29 gru 2008, 0:11
autor: fruzin
Fizyka budowli zajmuje się też zagadnieniami związanymi z akustyką i drganiami.
Nie jestem specem w tej dziedzinie, ale mam przed oczami obrazek z wykładu tj. taki podziemny ekran akustyczny bardziej przypominający mur oporowy baz różnicy poziomów. Taka podziemna ściana ma za zadanie tłumić, odbijać etc. drgania.
muratorplus.pl/technika/izolacje-termiczne/izolacje/__---podstawy-fizyki-budowli---_,17082_26725.htm (końcówka artykułu)
Pozdrawiam
Witam
: 06 sty 2009, 9:16
autor: Betoniarnia
Odbiegajac od tematu polecam też przyszłosciowo stawiać ściany z Silki, ktory jest bardzo odporna na akustyke z zewnatrz.Proponuje budować metodą:
24 Silka+Ocieplenie(najlepiej wełna ,która jest nie tylko ociepleniem ale też dobrze wygłusza akustykę)+ 12 Ytong(który umożliwi ci swobodę pracy wewnatrz)
fundamenty
: 08 sty 2009, 14:30
autor: mateo27
Mam fundament z kamienia i sie zastanawiam jak wzmocnic go myslalem o szynach kolejowych na slupach betonowych rozstawionych co metr a potem dopiero podkopaniu budynku i wylaniu stopniowym fundamentu. Prosilbym o jakies informacje inne na ten temat jezeli ktos cos wie o tym. Czy to wogule ma szanse powodzenia