Mały projekt w HTML5 – zabawa logiczna jako odpoczynek
: 14 paź 2025, 3:22
Cześć wszystkim,
W ramach relaksu po pracy zacząłem tworzyć prostą grę logiczną w HTML5, coś w rodzaju Mahjong, ale lżejszą i działającą bezpośrednio w przeglądarce. Chciałem połączyć przyjemne z pożytecznym – trochę się pobawić kodem i przy okazji stworzyć coś, co pozwala się odprężyć.
Gra już działa w podstawowej wersji. Ma prostą grafikę, ładuje się szybko i dobrze wygląda zarówno na komputerze, jak i na telefonie. Największe wyzwanie to wydajność – na słabszych urządzeniach animacje czasami zwalniają, zwłaszcza gdy na planszy jest dużo elementów.
Zastanawiam się też, jak najlepiej rozwiązać sterowanie dotykowe i czy warto dodać tryb „niska wydajność” dla starszych sprzętów.
Czy ktoś z Was próbował swoich sił w tworzeniu gier HTML5? Chętnie poznam Wasze doświadczenia i wskazówki dotyczące optymalizacji lub obsługi na urządzeniach mobilnych.
W ramach relaksu po pracy zacząłem tworzyć prostą grę logiczną w HTML5, coś w rodzaju Mahjong, ale lżejszą i działającą bezpośrednio w przeglądarce. Chciałem połączyć przyjemne z pożytecznym – trochę się pobawić kodem i przy okazji stworzyć coś, co pozwala się odprężyć.
Gra już działa w podstawowej wersji. Ma prostą grafikę, ładuje się szybko i dobrze wygląda zarówno na komputerze, jak i na telefonie. Największe wyzwanie to wydajność – na słabszych urządzeniach animacje czasami zwalniają, zwłaszcza gdy na planszy jest dużo elementów.
Zastanawiam się też, jak najlepiej rozwiązać sterowanie dotykowe i czy warto dodać tryb „niska wydajność” dla starszych sprzętów.
Czy ktoś z Was próbował swoich sił w tworzeniu gier HTML5? Chętnie poznam Wasze doświadczenia i wskazówki dotyczące optymalizacji lub obsługi na urządzeniach mobilnych.