Strona 1 z 1

Nietypowe,trwałe poddasze.Co Wy na to?

: 09 sie 2008, 3:12
autor: konradbuczek
Jestem na etapie budowy dachu czterospadowego z trzema lukarnami.
Więźba jodłowa o krokwiach i jętkach 8x16 +pełne deskowanie pokryte papą samoprzylepną,następnie kontrłaty i łaty(wentylacja)oraz blachodachówka.
Docieplenie styropianem 12cm pomiędzy krokwiami oraz jętkami z zachowaniem ok.4cm luzu na wentylację pod deskami(+otwory went.przy okapie i szczytach). Dodatkowo łaty 5x5 pod krokwiami co 50cm.wypełnione drugą warstwą 5cm.styropianu. Następnie płyty gipsowo-włóknowe fermacell bezpośrednio do łat.
Uzasadnienie;
-deskowanie w celu usztywnienia i wyciszenia poddasza
-styropian aby zmniejszyć koszty oraz ryzyko zawilgocenia izolacji
-druga warstwa 5cm styropianu(do podłóg)jako eliminacja mostków oraz "paroizolacja" dla więźby (bez folii)
-płyty elastyczne fermacell drogie ale nie wymagają profili podwieszanych co pozwoli mi na samodzielny i łatwiejszy montaż.
CO O TYM Sądzicie ?
Proszę o komentarze i uwagi
Dzięki z góry

: 10 sie 2008, 15:09
autor: Młotek
Życzę sukcesów i cierpliwości we właściwym dociepleniu styropianem wszystkich skosów we więźbie. Dach czterospadowy i trzy lukarny- mnóstwo klinów i cięć. Aby było szczelnie wełna jest tu niezastąpiona.
A 17 cm ocieplenia w stropie poddasza to nie za mało?

: 10 sie 2008, 18:02
autor: marcinradom
mam podobne zdanie do Młotka. styropian nie bardzo nadaje się na docieplenie poddasza z racji swej małej sprężystości i kłopotów z dokładnym wypełnieniem wszystkich szczelin i zakamarków.
pozdrawiam

: 10 sie 2008, 21:49
autor: Andrzej Wilhelmi
Nie jest to najlepsze rozwiązanie a bez odpowiedniego doświadczenia praktycznie niewykonalne. Paroizolacja obowiązkowa tak jak i otwory wentylacyjne na skosach. Montaż płyt na drewnianych łatach to duże ryzyko. W przypadku impregnacji więźby należy użyć impregnatu, którego składniki nie reagują ze styropianem. Pozdrawiam.

: 11 sie 2008, 4:12
autor: konradbuczek
Witam i dziękuję za posty
Pan Andrzej mnie nieco zaskoczył wspominając o impregnacie ale przeszukałem google i nie znalazłem przeciw wskazań w połączeniu styropianu z drewnem impregnowanym TYTAN-em(takiego użyłem).
O wentylację na skosach też zadbam.
Zgadzam się również co do wełny,jest to numer1 pomiędzy krokwie,zwłaszcza ta dobra,pod warunkiem że dokładnie ułożona,solidnie przymocowana żeby się z czasem nie zsunęła i starannie odizolowana paroizolacją.
Są też inne systemy jak;ekofiber,poliuretan czy maty.Co wybrać?.Zależy to od tego co mają w lokalnych składach,wykonawców oraz fantazji i grubości portfela inwestora.Każdy system jest dobry jeśli wykonany bezbłędnie,chociaż korzyści nie zawsze są współmierne do kosztów.Ja szukam tańszych i równie dobrych sposobów na budowę domu choć nie na wszystkim oszczędzam bo wiem że nie warto.
Docinanie styropianu i układanie na skosach wymaga dokładności i cierpliwości to fakt ,lecz wykonam to sam i z pewnością będzie szczelnie-jestem cierpliwy.
Natomiast co do 17cm izolacji to też myślę że to niewiele ale powinno wystarczyć.
Mam też inną koncepcję;Pod krokwie zamiast łat,5cm styropianu i płyt, można podbić 10 cm styropianu na zakład stosując podkładki i wykończyć jak docieplenie ścian,klej,siatka,tynk tradycyjny lub cienkowarstwowy.Zmniejszy mi to kubaturę pomieszczeń ale dla mnie do przyjęcia.
Czy może znacie panie i panowie kogoś kto wykonał docieplenie poddasza w/w metodą mokrą?
Pozdrawiam

: 11 sie 2008, 21:34
autor: Andrzej Wilhelmi
Jest to dość typowe rozwiązanie stosowane w nieocieplanych garażach. Należy pamiętać, że styropian powinien mieć minimum 70% podparcia. Należałoby to wykonać tak: na krokwie od spodu folia paroizolacyjna następnie deskowanie ażurowo i styropian mocowany mechanicznie do desek. Pozdrawiam.

: 12 sie 2008, 3:15
autor: konradbuczek
Dzięki
Widziałem taki sposób pod stropem piwnicy ,natomiast w moim przypadku mocowanie rzeczywiście może się nie kalkulować.
Przemyślę jeszcze raz pierwszą opcję stosując grubszą lub dwie warstwy styropianu pod krokwiami.
Np; -12cm styropianu pomiędzy krokwie
-łaty 5cm poziomo co 50cm+styropian
-łaty 3 lub 5cm pionowo co 50cm+styropian
-paroizolacja
-płyta gipsowo-włóknowa.
według instrukcji podanej w rozdziale 13 str.69-77 na styropiany.pl
styropiany.pl/poradnik/ABC_izolacji_ze_styropianu.pdf

: 17 sie 2008, 22:48
autor: ged
Ja mam dach ocieplony styropianem. Krokwie 16x8 pomiędzy nimi 15 cm styro. Do krokwi od spodu wkrętami 18 cm przykręciłem co 50 cm deski 10 cm na sztorc, pomiędzy nimi 10 cm styro - w sumie mam 25. Od góry styropian został zaciągnięty siatką i klejem - tak jak elewacja, na to folia Dorken Vent - S i dachówka ceramiczna. Od spodu do tych desek folia paroizolacyjna i ... myślę o boazerii - bo nie lubię gipsokartonów. Zero odpadu styropianu pomimo dachu czterospadowego, robiłem sam - chyba z tydzień mi zeszło.

: 18 sie 2008, 21:25
autor: konradbuczek
Dobry pomysł z deskami choć pewnie nie było łatwo je przykręcać.Ja mam rozstaw krokwi około 1m.pod blachę więc lepiej zrobię łaty 5x3 na sztorc co 50cm+5cm styropian i tak samo w pionie oraz folia. Styropian 12cm pomiędzy krokwiami pozostawię bez zabezpieczenia-myślę że 4cm wentylacji pod deskowaniem i wentylowany strych nie przyczynią się do degradacji więźby czy styropianu.Boazerii raczej nie polecam w sypialniach ponieważ mam mały pokój od około 10 lat cały w boazerii,jest miło,ładnie ale ciągle wymaga wietrzenia.