Remont balkonu w tym izolacja - - FOTO

Właściwa hydroizolacja zabezpieczy dom przed przenikaniem wilgoci i wieloma problemami z tym związanymi. Trzeba o niej pamiętać budując dom i modernizując istniejące budynki. Odpowiedzi na pytania dotyczące wykonania hydroizolacji i potrzebnych materiałów, znajdziesz w tym dziale.

Moderator: Redakcja e-izolacje.pl

Awatar użytkownika
ffej50
Początkujący
Początkujący
Posty: 23
Rejestracja: 06 wrz 2008, 22:50
Lokalizacja: lubelskie
Remont balkonu w tym izolacja - - FOTO

autor: ffej50 » 07 wrz 2008, 14:01

Witam,
otóż po ociepleniu budynku zaczęły pojawiać się problemy z wilgocią w jednym z pokoi, przyczyną jest nieszczelny balkon, powierzchnia 10m2 w kształcie litery L.
Skułem płytki i okazało się, że balkon jest w nie najlepszym stanie.
I teraz, skułem płytki, pod płytkami jest warstwa gresu 3-4cm z lekkim spadkiem, która jest odsadzona od warstwy wylewki, rogi balkonu poodpadały, pod balkonem woda odsadziła tynk z siatką.
Od czego zacząć?:
- poczekać, aż wszystko wyschnie, uzupełnić braki na rogach, położyć jakąś hydroizolację na gres i na to płytki?
- skuć gres i zrobić nową wylewkę, jak tutaj izolować?
- jakaś inna metoda?
Dodam, że koszty mają być minimalne.
Z góry dziękuję,
pozdrawiam
Obrazek
Obrazek
Warstwa gresu na wylewce, skułem na jednym z rogów
Obrazek
Róg balkonu, dwa pozostałe podobne
Obrazek
Czoło balkonu
Obrazek
Spód balkonu, wszystko odchodzi

jochwaw
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 728
Rejestracja: 03 wrz 2008, 9:11
Lokalizacja: Warszawa

autor: jochwaw » 07 wrz 2008, 20:39

Śmieszny ten gresik :)

Jeśli już musi być tanio to tak:
Jedziemy:
1)zerwać do płyty
2)zagruntować gruntem RG (it-Bud .itbud.com.pl/index.php?menu=4)
3)naprawić czoło i wyprowadzić spadki masą PC-MW (it-BUD itbud.com.pl/index.php?menu=1)
4)osadzić obróbkę blacharską aby czoło nie podmakało

nie widać ile masz cm do dyspozycji nad płytą

opcja A) gdy nie brak cm to:

5)papa 2 x termozgrzewalna z wywinięciem na obróbkę blacharska
6)szlichta gr.4 cm ( ....a daj butelkę szkła wodnego do tego betonu szlichty w betoniarce to ta szlichtę trochę uszczelnisz)
7)3 x hydroizolacja TYTAN (najtańsza skuteczna płynna folia) na to płytki tylko na kleju elastycznym

opcja B) jeśli brakuje cm to:
tylko punkt 7 tyle że TYTAN 4 x z wywinięciem na obróbkę blacharska poprzez specjalną taśme

komarr

autor: komarr » 08 wrz 2008, 8:36

czy problemy z wilgocią pojawiały się tylko zimą ?

emaksim
Początkujący
Początkujący
Posty: 9
Rejestracja: 08 wrz 2008, 9:50
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

autor: emaksim » 08 wrz 2008, 11:49

Witam, wszystkim którzy (tak jak ja) robili ten sam taras 2-3 razy i wiedzą ile w sumie to kosztuje, polecam lekturę moje strony xxx


(a szczególnie zakładkę "naprawy") mój taras widoczny na fotografiach jest jak nowy od 6 lat!
kto zechce może przyjechać do mnie i samemu sprawdzić czy to prawda, zapraszam!
mgr inż. Eugeniusz MAKSIM

Awatar użytkownika
ffej50
Początkujący
Początkujący
Posty: 23
Rejestracja: 06 wrz 2008, 22:50
Lokalizacja: lubelskie

autor: ffej50 » 08 wrz 2008, 12:07

Dzięki za szybką odp,

jochwaw pisze:Śmieszny ten gresik :)

30-sto letni :)

1)zerwać do płyty

Płyta pod spodem jest słaba żeby tylko nie pękła

3)naprawić czoło i wyprowadzić spadki masą PC-MW

A czy tą masą można zrobić grubszą warstwę na płycie tak 3-5cm i nie robić dodatkowej wylewki?

nie widać ile masz cm do dyspozycji nad płytą

Po zerwaniu gresiku zyskam jakieś 3-4cm, nic nie ogranicza wysokości nad płytą ale nie chce jej za bardzo obciążać

5)papa 2 x termozgrzewalna z wywinięciem na obróbkę blacharska

Coś innego zamiast tej papy? Jakaś masa izolacyjna?

6)szlichta gr.4 cm ( ....a daj butelkę szkła wodnego do tego betonu szlichty w betoniarce to ta szlichtę trochę uszczelnisz)

Zbroić to jakąś siatką?


czy problemy z wilgocią pojawiały się tylko zimą ?

Po zimie pojawiła się wilgoć w rogu pokoju na suficie, w miejscu gdzie balkon styka się ze ścianą.

jochwaw
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 728
Rejestracja: 03 wrz 2008, 9:11
Lokalizacja: Warszawa

autor: jochwaw » 08 wrz 2008, 15:35

ffej50 pisze:Dzięki za szybką odp,

jochwaw pisze:Śmieszny ten gresik :)

30-sto letni :)
Zachowaj część na pamiątkę :)

1)zerwać do płyty

Płyta pod spodem jest słaba żeby tylko nie pękła
Jak jest zbrojona to nie powinno byc źle.

3)naprawić czoło i wyprowadzić spadki masą PC-MW

A czy tą masą można zrobić grubszą warstwę na płycie tak 3-5cm i nie robić dodatkowej wylewki?
Tak użyj zamiast tego masę PC-S (http://www.itbud.com.pl/index.php?menu=2&show=46)
jeśli się nadaje do wykonywania posadzki przemysłowej to i szlichte z tego zrobisz.
zazbroj siatką elewacyjną.

nie widać ile masz cm do dyspozycji nad płytą

Po zerwaniu gresiku zyskam jakieś 3-4cm, nic nie ogranicza wysokości nad płytą ale nie chce jej za bardzo obciążać
Ok.Jeśli chcesz tak to prosze:
1)zostań na masie PC-S
2)na obrzeżu masy wykonaj fazę 0,5 mm pod obróbkę blacharską i osadz dobrze obróbkę blacharską tak aby licowała się z pozostała powierzchnią
3) bez żałowania daj płynną folię (firm TYTAN-taniej,lub lepsze ale droższe DEITERMANN SUPERFLEX D-2,lub innych producentów SOPRO,MAPEI,Schomburg itp) najlepiej pacą aby uzyskać min 5 mm grubosci po dwóch etapach nakładania.Pamiętaj o taśmach do naroży i do przyklejenia hydroizolacji między obróbka blacharska a izolacją (połączenia płynnej folii)
4) ułóż współczesny gresik na kleju systemowym w/w producentów lub dowolnym elastycznym w przypadku TYTANA


5)papa 2 x termozgrzewalna z wywinięciem na obróbkę blacharska

Coś innego zamiast tej papy? Jakaś masa izolacyjna?
Jesli się decydujesz na opcje ze szlichtą to prawidłowo ułozona porządna papa typu SBS na welonie szklanym (np firmy ICOPAL) będzie tańsza i trwalsza jak te masy.Jednak je traktuje jako dodatkowa izolacja taka pierwsza ochrona,a jak ona padnie to masz ta papę

6)szlichta gr.4 cm ( ....a daj butelkę szkła wodnego do tego betonu szlichty w betoniarce to ta szlichtę trochę uszczelnisz)

Zbroić to jakąś siatką?
Tak zawsze warto zbroić szlichte siatka fi 3,5 mm oko 10x10 cm

czy problemy z wilgocią pojawiały się tylko zimą ?

Po zimie pojawiła się wilgoć w rogu pokoju na suficie, w miejscu gdzie balkon styka się ze ścianą
Uuuu masz tam mostek termiczny i to wynika z będu przy wznoszeniu budynku.No w sumie fakt bo nie widziałem styropianu z wierzchu płyty balkonowej.
Jeśli masz ten problem o którym piszesz i masz troche "wolnych cm" warto rozważyć ułozenie styropianu typu XPS (ekstrudowany) gr.5 cm na papie i dopiero lać szlichtę
Koniecznie też zapobiegnij przeciekaniu wody z tarasu pod drzwiami balkonowymi.
Bardzo porzadnie trzeba ten styk (ściana+drzwi balkonowe)/balkon wymazać hydroizolacją systemową wklejając i wymazując ta taśme do narozy.


Podsumowując to jednak zostan przy pełniejszej wersji niz same PC-S przy okazji uda Ci się zniwelować mostek termiczny.Obecnie w nowowznoszonych budynkach wyizolowuje nie tylko górę ale i również spody balkonów.Skutecznośc takiej izolacji jest już wystatrczająca kiedy długośc tej izolacji jest metr od izolacji termicznej ścian budynku.No ale ze ten uskok wyglądałoby tragicznie więc wyciaga się izolację aż do czółka.Rozważ u siebie dokołkowanie 5 cm styropianu i otynkowanie go od nowa.Nie zapomnij wówczas w obrysie zew.dolnym balkonu uzyć kapinosu elewacyjnego aby woda opadowa z czółka nie ściekała pod płytę tylko "łzawiła" na grunt
Pozdrawiam
Jochwaw

Awatar użytkownika
ffej50
Początkujący
Początkujący
Posty: 23
Rejestracja: 06 wrz 2008, 22:50
Lokalizacja: lubelskie

autor: ffej50 » 09 wrz 2008, 17:13

Czyli zostaję przy I wersji:
- skucie do płyty
- gruntowanie
- masa wyrównująca, czy może być tu beton b15?
- papa
- wylewka- czytałem, że najlepiej z betonu b15, znalazłem proporcje:
cement/ piasek/ żwir/ woda na 1m3
275/ 590/ 1377/ 165
- 3x folia
- klej + płytki

Mam jeszcze pytanie do zdjęć poniżej
Obrazek
Jak uszczelnić tę rynnę?

Obrazek
Widok na ścianę, pod styropianem nie skute płytki i warstwa gresu, po skuciu będzie dziura, co z nią?

Obrazek
Drzwi balkonowe, do wymiany na dwa skrzydła, teraz jest jedno i okno, przy wymianie podnieść je czy tyle wystarczy? Po skuciu obniży się 2-4cm od tego na zdjęciu

komarr

autor: komarr » 10 wrz 2008, 7:12

powodem wilgoci jest tak jak kolega wyżej pisze mostek termiczny. Po prostu zbrojenie które leży w Twojej podłodze, skutecznie chłodzi Ci strop/podłogę co powoduje skraplanie się tam pary.

Jeśli nie ocieplisz balkonu dookoła to problemu nie usuniesz.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
ffej50
Początkujący
Początkujący
Posty: 23
Rejestracja: 06 wrz 2008, 22:50
Lokalizacja: lubelskie

autor: ffej50 » 10 wrz 2008, 13:55

Tylko, że ta wilgoć na suficie pojawiła się po ociepleniu domu, wcześniej tego nie było.
Moim zdaniem balkon przeciekał, woda przechodziła pod spodem, pod warstwą tynku z siatką i wpływała na ścianę, a ten mostek termiczny swoja drogą.
Co do ocieplenia balkonu z góry 5cm to dużo i musiałbym albo podwyższyć balustradę albo ją wkomponować z te wylewki, także poprawiam się, od góry mam ograniczenia wysokości,
pzdr

jochwaw
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 728
Rejestracja: 03 wrz 2008, 9:11
Lokalizacja: Warszawa

autor: jochwaw » 10 wrz 2008, 15:18

ffej50 pisze:Tylko, że ta wilgoć na suficie pojawiła się po ociepleniu domu, wcześniej tego nie było.
Moim zdaniem balkon przeciekał, woda przechodziła pod spodem, pod warstwą tynku z siatką i wpływała na ścianę, a ten mostek termiczny swoja drogą.
Co do ocieplenia balkonu z góry 5cm to dużo i musiałbym albo podwyższyć balustradę albo ją wkomponować z te wylewki, także poprawiam się, od góry mam ograniczenia wysokości,
pzdr


Też możliwe.

masa wyrównująca, czy może być tu beton b15?


Nie.Musi to byc zaprawa do wykonywania cienkowarstowych warstw.
Typowy beton ponizej 4cm lubi pękac.A tu wązne jest wyprowadzenie spadku możliwie cienkowarstwowo.Czyli jak mówiłem stosuj masę PC-S/PC-MW albo np. Maxit Optiroc M7


Jak uszczelnić tę rynnę?


moze taśmą WATERSTOP.
Baaardzo skuteczny uszczelniacz.
Uwaga!Owiń rurę taśmą przed ułozeniem szlichty i ta taśmę zabetonuj.
Zakładam że ta plastikowa(?) rura wytrzyma siłe WATERSTOPA.


Widok na ścianę, pod styropianem nie skute płytki i warstwa gresu, po skuciu będzie dziura, co z nią?


Równo odciąć,
Oczyścić do ściany,
Wykleić papę (na gruntowanym podłożu)
Dać 5 cm styropian typu XPS przyklejony klejem typu Botazit (lub podobny)
Styropian wypadałoby oklejować z uzyciem siatki
Wywinąć na to płynna folię z użyciem taśmy systemowej
Przykleic cokolik odsunięty od lica stniejącej elewacji o 3-4mm


Co do drzwi balkonowych czy powiększać zalezy ile wysokości wydzie Ci po wszystkich warstwach przy oknie.Wypadałoby mieć taras ze 2 cm nizej jak spód widocznej części ramiaka drzwi.Ale moze to co masz wystarczy.

UWAGA OGÓLNA DO FORUMOWICZÓW:
JAK ROBICIE ZDJĘCIA TO UZYWAJCIE METRÓWKI ABY MOZNA BYŁO OCENIĆ WYSOKOŚCI/GRUBOŚCI LUB SZEROKOŚCI.
BO "PROJEKTUJEMY" I TAK NA ŚLEPO WIĘC NAM POMAGAJCIE, ABY NIE BYŁO ZA DUŻO "ILE TO,A ILE TAMTO"

Awatar użytkownika
ffej50
Początkujący
Początkujący
Posty: 23
Rejestracja: 06 wrz 2008, 22:50
Lokalizacja: lubelskie

autor: ffej50 » 10 wrz 2008, 18:36

Obrazek
Śmieszny gresik skuty i płyta nie pękła:)
Ile ma to schnąć i jak wyschnie to gruntować?


Obrazek
Jak i czym zaizolować te szyny zanim wyrównam całość?

Obrazek
Obrazek
Skuty gresik z płytkami pod styropianem, wszystko tam jest wilgotne :shock:


Obrazek
Tu gdzie widać cegły jest spadek i różnica ze 2cm, czyli w tym miejscu będzie +2cm tej masy równającej.


Obrazek
Drzwi z oknem do wymiany na dwuskrzydłowe, cegły pod nimi do wymiany, na razie tydzień lub dwa przerwy, czekam na drzwi.

Aha i rynnę puszczę po balkonie, także zostanie dziura i co z nią?

Pytam o wszystko, bo ten balkon był już 2 razy robiony i chcę żeby ten był ostatni,
pozdrawiam

komarr

autor: komarr » 11 wrz 2008, 8:19

ffej50 pisze:Tylko, że ta wilgoć na suficie pojawiła się po ociepleniu domu, wcześniej tego nie było.


bo przed ociepleniem temperatura podłogi była dużo niższa, nie występowała różnica temperatur. (tak może być ale nie musi).

Czy Twoje okna zachodzą parą?

Awatar użytkownika
ffej50
Początkujący
Początkujący
Posty: 23
Rejestracja: 06 wrz 2008, 22:50
Lokalizacja: lubelskie

autor: ffej50 » 11 wrz 2008, 18:50

Tak, zachodzą parą, po części przez nieszczelne już okna.

komarr

autor: komarr » 12 wrz 2008, 13:01

ffej50 pisze:Tak, zachodzą parą, po części przez nieszczelne już okna.


mozesz mieć wiekszy problem niż myślisz... Sprawdź wentylację w domu.

Awatar użytkownika
ffej50
Początkujący
Początkujący
Posty: 23
Rejestracja: 06 wrz 2008, 22:50
Lokalizacja: lubelskie

autor: ffej50 » 12 wrz 2008, 13:26

To znaczy jaki większy problem? Wentylacja sprawna, cug jest.


Wróć do „Hydroizolacje”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości

Gotowe projekty domów