Czy żywica poliestrowa nadaje się na taras?

Właściwa hydroizolacja zabezpieczy dom przed przenikaniem wilgoci i wieloma problemami z tym związanymi. Trzeba o niej pamiętać budując dom i modernizując istniejące budynki. Odpowiedzi na pytania dotyczące wykonania hydroizolacji i potrzebnych materiałów, znajdziesz w tym dziale.

Moderator: Redakcja e-izolacje.pl

DC
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 49
Rejestracja: 06 cze 2007, 10:28
Czy żywica poliestrowa nadaje się na taras?

autor: DC » 01 sie 2008, 20:14

Witam... szukam najlepszego rozwiązania izolacji tarasu (nad pom. ogrzewanymi, bez dylatacji) i wpadłem na pomysł użycia do tego żywicy poliestrowej (tudzież poliuretanowej lub epoksydowej). Czy jest to dobry pomysł? Biorąc pod uwagę zatopienie w niej maty rowingowej szklanej.
Z doświadczenia wiem że żywica jest bardzo odporna na uszkodzenia mechaniczne, warunki atmosferyczne, skoki temperatur etc. a po wzmocnieniu jej włóknem super trwała :)

Aha... jeszcze jedno- na żywice zostały by przyklejone płytki granitowe (ale nie wiem jaki klej będzie odpowiedni dla żywicy)

Co Wy na to?

Pozdrawiam

fruzin
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 1138
Rejestracja: 28 kwie 2006, 0:03
Lokalizacja: Lublin

autor: fruzin » 04 sie 2008, 15:53

Jeżeli przykleisz płytki to lepszym rozwiązaniem będzie izolacja mineralna elastyczna. Schmoburg Aquafin-2K, Ceresit CR 166 lub CL 50, Deitermann D1 itp...
folia kubełkowa... czemu nie
robota będzie za parę lat...
i nie ma czegoś takiego jak 99% izolacji

DC
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 49
Rejestracja: 06 cze 2007, 10:28

autor: DC » 06 sie 2008, 15:40

a jeśli bym nie chciał przyklejać płytek?

Tak obliczałem zużycie to wychodzi jakiś 1kg żywicy na m2, a cena 1kg waha się w granicach 10-12zł i doliczając do tego matę rowingową wyjdzie jakieś 15-18zł za 1m2... więc koszt mały w porównaniu z konwencjonalnymi produktami dostępnymi na rynku...

jochwaw
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 728
Rejestracja: 03 wrz 2008, 9:11
Lokalizacja: Warszawa

autor: jochwaw » 03 wrz 2008, 9:26

Popełniłem kiedyś remont tarasu willi przedwojennej i natrafiłem że ktoś wykonał na początku lat 90 izolację z zywicy.Nie wytrzymała próby czasu.Kompletnie spękana utraciła swoje własciwości izolacyjne.Być może funkcjonowało by to dłuzej gdyby nie bład wykonawczy.Zasadniczo należy nie dopuszczać do działania wody stojącej na izolacji.Żadna izolacja nie wytrzyma na dłuższą metę stałego nawodnienia.Mówię oczywiście o izolacjach dla wody działajacej bez ciśnienia.
A więc spadki spadki spadki! Nie dopuszczać do gromadzenia wody na izolacji.
Mój przedmówca zaproponował dosyć dobre systemy elastycznej izolacji.A z nich mam trzy wypróbowane.Najdawniej ok 6-7 lat temu wykonałem z Aquafinu-2K firmy Schomburg.Do dziś dnia jest szczelna.Również dobry jest Deitermann Superflex D2.
Ceresitem CR166 niedawno uszczelniałem zbiornik wody.Zobaczę jak będzie działał.
Myśle że pod kamien tez mozna stosować te izolacje.Tu istony jest dobór kleju.Warto skonsultowac się z przedstawicielami technicznymi tych producentów.
Jeśli wykona się prawidłowo zgodnie z kartą techniczną, przygotuje podłoze to nie ma problemu z izolacja na 10-15 lat.

DC
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 49
Rejestracja: 06 cze 2007, 10:28

autor: DC » 30 wrz 2008, 22:33

jeszcze znalazłem dobry (?) produkt KREISEL aquaszczel... miałem w rękach próbkę tego... Była w tym zatopiona siatka (do tynków) i całość tworzyła mocną i elastyczną powłokę...

A co do żywicy... jeśli się ją odpowiednio "uzbroi" i porządnie ubije to spokojnie wytrzyma dużo lat (zobaczcie na kadłuby jachtów- są non stop w wodzie ;)) Ja chciałbym zrobić powłokę z laminatu na całej powierzchni ;)

fruzin
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 1138
Rejestracja: 28 kwie 2006, 0:03
Lokalizacja: Lublin

autor: fruzin » 01 paź 2008, 17:01

Owszem tyle, że jachty w całości są z laminatów. Tu problem leży w różnych rozszerzalnościach materiałów (styk beton - inny materiał).
Problem szerzej omówiony jest tu: bdb.com.pl/zdjecia/salon/20080705112445219086.pdf
Warto przeczytać.
folia kubełkowa... czemu nie

robota będzie za parę lat...

i nie ma czegoś takiego jak 99% izolacji

jochwaw
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 728
Rejestracja: 03 wrz 2008, 9:11
Lokalizacja: Warszawa

autor: jochwaw » 06 paź 2008, 9:07

DC pisze:.. jeśli się ją odpowiednio "uzbroi" i porządnie ubije to spokojnie wytrzyma dużo lat (zobaczcie na kadłuby jachtów- są non stop w wodzie ;)) Ja chciałbym zrobić powłokę z laminatu na całej powierzchni ;)


byłbym ostrożny woda "słodka" czy woda morska to zupełnie inne środowisko niz agresywne środowisko w warstwie tarasu (różne alkalia) które po wieloletnim działaniu zżerają żywicę.Także pozostane przy tym aby jednak nie stosowac żywicy.

robertm
Aktywny
Aktywny
Posty: 131
Rejestracja: 15 wrz 2008, 8:24
Lokalizacja: Wrocław

autor: robertm » 06 paź 2008, 12:23

Ja osobiście polecam klej/izolacje na bazie żywicy poliuretanowej

plcon.webdms.sika.com/fileshow.do?id=395

mi sie podoba ze względu na to że izolacje i klejenie robie na jednym produkcie i przyczepność ma ogromną do wielu materiałów.

gunx183
Początkujący
Początkujący
Posty: 2
Rejestracja: 08 paź 2008, 8:16

autor: gunx183 » 08 paź 2008, 8:57

Ja mysle ze zywica to dobra sprawa.Sam teraz robie balkon u siebie i znalazlem taka farbe epoxydową IZOHAN epoxy p 405, podobno mozna ja rozprowadzac bezposrednio na beton lub klej. Jest to farba przemysłowa na bazie zywic i utwardzaczy. Podobno nic jej nie ruszy.Ja bede probowal! :)
gunx

jochwaw
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 728
Rejestracja: 03 wrz 2008, 9:11
Lokalizacja: Warszawa

autor: jochwaw » 08 paź 2008, 12:40

gunx183 pisze:Ja mysle ze zywica to dobra sprawa.Sam teraz robie balkon u siebie i znalazlem taka farbe epoxydową IZOHAN epoxy p 405, podobno mozna ja rozprowadzac bezposrednio na beton lub klej. Jest to farba przemysłowa na bazie zywic i utwardzaczy. Podobno nic jej nie ruszy.Ja bede probowal! :)


masz rację wszystko to "podobno".
A jak pisałem,widziałem i remontowałem tarasy pokryte żywicą na poczatku lat 90-tych.Widzę co sie dzieje.Także odradzam.Powierzchniowo tak ale nie jako warstwa w tarasie.
Pozdrawiam
jochwaw

gunx183
Początkujący
Początkujący
Posty: 2
Rejestracja: 08 paź 2008, 8:16

autor: gunx183 » 08 paź 2008, 14:40

Tak naprawdę to z tymi tarasami sam nie wiem , kazdy mowi co innego i nie wiadomo kogo słuchac! Ja tarasy robiłem ze 4 lata temu. (Wszystko było robione przez fachowców od płyty balkonowej po płytki)Tak mi je rozwaliło ze płytki odrywałem rękami, a po kleju Ceresit "17" został tylko pył. Teraz odkułem wszystko do płyty balkonowej, połozyłem grunt + papę ICOPAL (lepsza i grubsza od zwykłej termozgrzewalnej) na to beton 4-5 cm ze spadkiem, i na to chce połozyc tą farbę epoxydową, bez płytek.Zobaczymy czy wytrzyma. Myślalem tez o Ceresit 166,ale na to trzeba płytki. Ile mozna ładowac pieniędzy w te tarasy i balkony (ok 60 m2). Farba epoxydowa wyjdzie mnie ok 1000 zł, a ceresit 166 ok 3000zł + płytki. Więc jakas oszczednosc jest.... a moze tylko prowizoryczna :? Zobaczymy:) Pozdrawiam:)
gunx

qlc
nawrócony - nie spamuje
Posty: 7
Rejestracja: 04 lut 2009, 13:20

autor: qlc » 04 lut 2009, 13:31

Najlepiej użyć ProtectGuard który jest na bazie polimerów który zabezpieczy powierzchnie przed woda olejem a powierzchnia będzie ciągle paro przepuszczalna.

chemal
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 98
Rejestracja: 02 sty 2009, 23:48
Lokalizacja: Mazowieckie

autor: chemal » 10 lut 2009, 23:00

Witam , myśle że dobrym rozwiązaniem jest zastosowanie Nylonu Dekarskiego, sprawdziłem go w nieszczelnościach rynien i do tej pory nie mam reklamacji.Pozdrawiam

JBZ

autor: JBZ » 14 lut 2009, 14:15

Witam.
Od czasu do czasu wchodzę na to forum i jak zwykle, włos mi się jeży!
Radzicie Panowie wzajemnie kierując się "chłopskim rozumem". Jedynie Fruzin kieruje się rozsądkiem, a pozostali na "czucie". Czy żaden z Panów nie zastanowił się, dlaczego to tarasy czy balkony tak mocno dają się we znaki podczas eksploatacji?
Odpowiedź jest jedna: błędy, błędy, błędy!
Nic nie pomoże, ani najsilniejszy środek, ani najlepszy fachowiec, jeśli nie przemyśli się technologii prac i rozwiązań. Każdy przypadek jest inny i każdy wymaga oddzielnego potraktowania.
Czy można stosować żywicę? Na tarasach nad pomieszczeniami ogrzewanymi, nigdy! Także nie wchodzi w grę klej poliuretanowy wodoszczelny! Chyba, że wykluczymy dyfuzję pary wodnej.
Czy Panowie zdają sobie sprawę z tego, że tarasy muszą być tak samo poddane analizie cieplno-wilgotnościowej jak każda ściana zewnętrzna czy dach? Bez tego, żadne proroctwa nie pomogą. Trzeba budować raz, a dobrze i nie eksperymentować ciągle wydając nowe pieniądze na remonty co kilka lat!
Ktoś pisze o rozwiązaniach na 10-15 lat? Jest to 3 razy za mało! Poprawne rozwiązania powinny służyć na przynajmniej 45-50 lat i dłużej.

Pozdrawiam,
Jerzy Zembrowski

Tomasz_Brzeczkowski
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 24649
Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
Lokalizacja: Warszawa

autor: Tomasz_Brzeczkowski » 16 lut 2009, 11:58

Chyba, że wykluczymy dyfuzję pary wodnej.


Wilgoć szkodzi izolacji termicznej !!! Dlatego dawno została wykluczona !!!
Nie może być dyfuzji a co za tym idzie wilgoci w przegrodzie termicznej! To podstawa energooszczędnego budownictwa! Brawo Panie Zembrowski!


Wróć do „Hydroizolacje”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: fanciours i 5 gości

Gotowe projekty domów