Izolacja tarasu nad garażem

Bez materiałów chemii budowlanej nie można wyobrazić sobie żadnych prac budowlanych i remontowych. Wybór materiałów jest ogromny, a ciągle pojawiają się nowe, ciekawe produkty. Jakie materiały zastosować w konkretnym przypadku? Które ułatwią i usprawnią budowę i remont? Czym tynkować, malować, impregnować, kleić, uszczelniać i czyścić?

Moderator: Deitermann

waclawlaba
Początkujący
Początkujący
Posty: 3
Rejestracja: 31 maja 2008, 20:56
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:
Izolacja tarasu nad garażem

autor: waclawlaba » 31 maja 2008, 21:15

Słyszałem o folii w płynie firmy Deitermann Superflex 1, że można bezpośrednio na niej kłaść płytki ceramiczne. Zapytam dla upewnienia się czy zaprojektowane warstwy są prawidłowe. Taras o powierzchni ok 12 m2 nad ogrzewanym garażem. Warstwy (idąc od dołu:
1. Strop
2. warstwa wyrównująca ze spadem ok 2% i odprowadzeniem ewentualnie powstałych skroplin do kanalizacji deszczowej
3. Styropian 5 cm
4. Wylewka dociskowa 5-7 cm grubości ze spadem ok 2%
5. Dwie warstwy Superflex 1
6. Klej mrozoodporny
7. Płytki gresowe.

Dlaczego styropian 5 cm a nie 10-12? Mam ograniczone możliwości "wyjścia w górę" z posadzką gdyż taras nie jest zbyt głęboki a nie zależy mi na superowej termicznej izolacji garażu.
Czy Superflex 1 zapewni mi, że taras nie będzie przeciekał? Co ewentualnie można zmienić? Dodać, ująć?
rób tylko to co lubisz a do końca życia nie będziesz musiał pracować

fruzin
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 1138
Rejestracja: 28 kwie 2006, 0:03
Lokalizacja: Lublin

autor: fruzin » 01 cze 2008, 11:28

Choć producent dopuszcza stosowanie tej dyspersji na tarasach (materiał raczej do pomieszczeń) to jednak odradzam i polecam Superflex D 1. Materiał wyższej klasy i jak najbardziej odpowiedni na tarasy.
Generalnie opis jest PRAWIE dobry, ale do poprawnej analizy brakuje jednego parametru - czy garaż jest ogrzewany (lub będzie) czy nie?

Jeżeli będzie ogrzewany to powinno wyglądać tak:
1. Strop
2. warstwa ze spadem ok 2% z zaprawy cementowej z dodatkiem Eurolan HL
3. paroizolacja z Superflex 10 (wydaje mi się, że nadaje się ale niech ktoś to potwierdzi) lub z samoprzylepnych mat bitumicznych (grunt z Eurolan 3K)
4. Styropian ekstrudowany 5 cm (lub więcej)
4a. 2xfolia budowlana 0,2 mm jako warstwa poślizgowa
5. Jastrych betonowy B20 grubości 5 cm zbrojony siatkami zgrzewanymi lub zbrojeniem rozproszonym, uwaga na dylatacje
6. Dwie warstwy Superflex D 1 (taśmy uszczelniające)
7. Klej elastyczny (bodaj) KM Flex
8. Płytki gresowe klejone metodą kombinowaną - ZERO powietrza pod płytkami
9. Fuga elastyczna / uszczelnienia silikonem

A to wyjdzie jakieś 700 zł/m2 :wink:

Jeżeli garaż nie będzie ogrzewany to można zrezygnować z pkt 4. Przy podejściu minimalistycznym można zostawić pkt: 1, 2, 6, 7, 8 ale na własne ryzyko (tak robione są balkony)

Pozdrawiam
folia kubełkowa... czemu nie
robota będzie za parę lat...
i nie ma czegoś takiego jak 99% izolacji

waclawlaba
Początkujący
Początkujący
Posty: 3
Rejestracja: 31 maja 2008, 20:56
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

autor: waclawlaba » 02 cze 2008, 6:43

Dziękuję bardzo za informacje i potwierdzenie moich tez. Niestety w wylewce ze spadem (tej na stropie) nie było Eurolanu HL. Czy paroizolacja z Superflex 10 nie będzie reagować ze styropianem ekstrudowanym?
rób tylko to co lubisz a do końca życia nie będziesz musiał pracować

fruzin
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 1138
Rejestracja: 28 kwie 2006, 0:03
Lokalizacja: Lublin

autor: fruzin » 03 cze 2008, 14:42

Nigdy i przenigdy. Superflex 10 to w ogólnym uproszczeniu dyspersja (nawet wodorozcieńczalna), bez rozpuszczalników organicznych więc nie ma mowy o jakiejkolwiek reakcji z XPS (polistyren ekstrudowany). Zajrzyj na stronę Deitermanna i pooglądaj rysunki.
folia kubełkowa... czemu nie

robota będzie za parę lat...

i nie ma czegoś takiego jak 99% izolacji

G-Slawek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 45
Rejestracja: 12 lip 2006, 11:06
Lokalizacja: katowice

autor: G-Slawek » 03 cze 2008, 14:49

Podłączę się do tematu

Najpierw balustrada czy płytki?

fruzin
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 1138
Rejestracja: 28 kwie 2006, 0:03
Lokalizacja: Lublin

autor: fruzin » 03 cze 2008, 14:58

Najlepiej balustradę mocować do ściany ale jak już musisz do płyty to jeżeli masz jeszcze taką możliwość umieść w płycie betonowej (pkt 5) "markę" (podczas betonowania) do której później przyspawasz słupek balustrady. Później potraktujesz tą markę żywicą epoksydową i posypiesz piaskiem kwarcowym. Ta operacja da dobre podłoże dla izolacji powłokowej. Jak już przykleisz płytki to uszczelnić połączenie uszczelniaczem poliuretanowym lub silikonowym.
Pozdrawiam
folia kubełkowa... czemu nie

robota będzie za parę lat...

i nie ma czegoś takiego jak 99% izolacji

waclawlaba
Początkujący
Początkujący
Posty: 3
Rejestracja: 31 maja 2008, 20:56
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

autor: waclawlaba » 03 cze 2008, 22:42

Bardzo dziękuję za informacje.
rób tylko to co lubisz a do końca życia nie będziesz musiał pracować

antek boryna
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 42
Rejestracja: 04 mar 2008, 19:47

autor: antek boryna » 06 cze 2008, 18:51

Widzialem już wiele tarasów, ale tak porządnie zrobionego jeszcze nigdy. I dlatego mam pytanie, a wlaściwie dwa pytania: jak odprowadza sie skropliny z paroizolacji, bo rozumiem że powstaną i gdzie kończy się styropian(styrodur) przy obrzeżu?

fruzin
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 1138
Rejestracja: 28 kwie 2006, 0:03
Lokalizacja: Lublin

autor: fruzin » 07 cze 2008, 20:22

Niekoniecznie. To zależy. Jeżeli izolacja termiczna jest odpowiednio gruba to nie powinny powstawać skropliny. Jeżeli będzie za cienka to w zimie taras będzie "przeciekał" co będzie wynikiem skraplania pary wodnej pod paroizolacją. Jeżeli natomiast martwi cię to co będzie nad paroizolacją to można dać na nią włókninę drenażową zakończoną przy obróbce blacharskiej, która wyprowadzi ewentualne skropliny bądź przecieki.
Styrodur kończy się przy obróbce blacharskiej. (występują 2 obróbki będące niejako przedłużeniem paroizolacji oraz izolacji podpłytkowej)
folia kubełkowa... czemu nie

robota będzie za parę lat...

i nie ma czegoś takiego jak 99% izolacji

Przemo BITUM
nawrócony - nie spamuje
Posty: 66
Rejestracja: 19 sty 2009, 21:18
Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Izolacja tarasu nad garażem

autor: Przemo BITUM » 19 sty 2009, 21:22

polecam w tym przypadku MULTIGUM
bitumpolska.pl

boru
Początkujący
Początkujący
Posty: 34
Rejestracja: 09 lut 2008, 22:59
Re: Izolacja tarasu nad garażem

autor: boru » 24 wrz 2009, 10:39

ja mam zrobiony taras wg tego co piszecie do punktu 5.
Potem niestety nie starczylo kasy i tak zostalo przez rok.
Kasy dalej nie ma ale musze cos zrobic bo juz pojawiaja sie na wylewce szczeliny/pekniecia.

Kasy mam nieduzo.. napewno nie stac mnie treraz na klejenie plytek.
Czy jest sens dawac teraz jakas izolacje typu Superflex D1 i zostawic tak na kolejny rok? Czy tylko szkoda zachodu jezeli plytek nie bede teraz dawal.
Moze poprostu zagruntowac jakikms dobrym gruntem ?


Wróć do „Chemia budowlana”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

Gotowe projekty domów