Jaka wielkość kotła ? zasobnika wody ?

Informacje na temat instalacji grzewczych, ogrzewania domu, kotłów CO. Dowiedz się jak ogrzać mieszkanie i jakie wybrać instalacje grzewcze aby rachunki nas nie zaskoczyły.

Moderator: Redakcja e-instalacje.pl

arthek
Aktywny
Aktywny
Posty: 151
Rejestracja: 17 sty 2008, 19:49
Lokalizacja: kielce
Re: hejka

autor: arthek » 23 sty 2008, 19:01

Jarecki79 pisze:W Ślimaku też można spalać ekogroszek mieszany z miałem lub palić miałem, potrzeba jedynie zamówić ślimak z retortą obrotową. W dokumentacji palnika obrotowego podane są odpowiednie paliwa (ekogroszki jak i miały, jest tam także wymieniony Eko-Fins).
Zaletą w ślimaku jest możliwość dokupienia sterowania z PiD, do tłoka nie jest ono dopracowane i się nie sprawdza. Tłok ma jednak większy wybór opału. Większy zasyp jest w koszu ślimaka, mniejsze kosze maja podajniki tłokowe.

Na 200m2 25kW to na przysłowiowy styk przy docieplonym budynku.

Tłokowy (piszę za swoją konstrukcję) jest natomiast lepiej zabezpieczony przed zapłonem paliwa w koszu (w zasadzie nie ma takiej opcji). Paliwo podawane na palnik nie ma kompletnie fizycznego kontaktu z opałem w koszu zasypowym. Tłokowy lepiej znosi gorszej jakości ekogroszki. Pod względem jakości ekogroszki ustawiam w następującej kolejności:
1. Groszek Eco KWK Kazimierz Juliusz (typ węgla 31.2)
2. Ekoret Katowicki Holding Węglowy (typ węgla 31.2 lub 32.1 w zależności od partii)
3. Ekogroszek Piekarski ZG Piekary (dawne KWK Julian)
4. Retopal (ale tylko do tłoka, na ślimaku z Retopalem są 3 światy, chyba,że będzie retorta obrotowa)
Poza tym w tłoku spalisz tzw. Groszek II (KWK Staszic, KWK Wieczorek, KWK Wujek Ruch Wujek, KWK Mysłowice-Wesoła, rejon Wesoła)
Najważniejsze, aby stosowane paliwo w tłoku było suche i tylko typy węgla 31, 31.2, 32, 32.1 ZABRANIA SIĘ WĘGLI TYPU 33 (wysoko koksujące) i TYPU 34 (bardzo wysoko koksujące)

Nasz tłok ma ponadto gruby palnik wykonany z żeliwa z otworami kierującymi ogień w strone kanału dymnego (aby nie zawijał w stronę kosza z opałem, poza tym u większości palnik to zwyczajna wiercona blacha...), ogień z palnika rozbija się o ceramiczny deflektor dopalający części lotne a nie o gołą blachę sufitu paleniska, dodatkowo za palnikiem jest jeszcze żeliwna płyta dopalająca. 8)

To tyle odnośnie rad na temat węgla oraz konstrukcji ślimak / tłok. Na dzień dzisiejszy oba typy umożliwiają spalanie bardzo dobrego miału, grunt,aby był suchy i odpowiedniej granulacji z odpowiedniego typu węgla. Którą konstrukcję wolisz musisz sam określić i wybrać. Generalnie z punktu wymiarów gabarytowych (co jest ważne w dużej ilości
kotłowni) kotły ślimakowe są krótsze, ale bardziej szerokie (podajnik z boku), kotły tłokowe są o połowę węższe, ale dłuższe (podajnik w tłoku "wchodzi" w długość) :D


Na "styk" to znaczy ,że temp na piecu będzie musiała byc cały czas ~ 90 stopni ?
Jaki jest wobec tego zakres temperatur wody na zasilaniu z kotła zakładając najbardzej optymalną jego pracę ?( minimalne zużycie paliwa)
200m2 jest razem z zewnętrzną klatką schodową. Bez niej jest 180 m2, ale klatka ma być też ogrzewana ( teraz nie jest)
Myślałem,że 25 KW będzie optymalne, a nie "na styk"
Obecny piec to samoróba ze spalaniem górnym na węgiel, więc nie mam porównania, bo nie wiem jaką on ma moc.Nie wiem jak ją wyliczyć w przybliżeniu.Miałbym wtedy jakiś punkt odniesienia.
Natomiast przy zewn temp rzędu -5-10 stopni, aby utrzymać temp na piętrze w pomieszczeniach 20-21 stopni to na kotle musi być cały czas 85-90 stopni ( dom 10 m x 10 m - parter/piętro- nie ocieplony wogóle oprócz dwóch ścian zewnętrznych - styrosupremą ...ale to było robione już dawno temu... )
Nie chciałbym kupić pieca o za duzej mocy, poniewaz w mojej rodzinie kupiono piec miałowy "na wyrost" i teraz na piecu jest temperatura 40-45 stopni a w pomieszczeniach 21 stopni.Powyzej 50 stopni na kotle jest wtedy kiedy robi się naprawdę zimna na zewnatrz.

Awatar użytkownika
Jarecki79
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 3017
Rejestracja: 30 sty 2007, 15:53
Lokalizacja: wlkp
hej

autor: Jarecki79 » 23 sty 2008, 20:09

Nie to wcale nie znaczy,że ma być 90st.c na kotle.

Po prostu taki kocioł będzie stał krócej na przedmuchach.

Producenci podajnika retortowego zalecają dopasowanie tego palnika do pow. do 200m2 (średnio), dlatego napisałem,że na styk. Palnik ślimakowy na ekogroszek o mocy 25kw poleca się do 200m.kw, następna moc palnika jest już spasowana z kotłem o mocy maksymalnej 40kW, przy czym maksymalna moc następnej wielkości palnika to 50kW, kocioł 40kw z tym palnikiem poleca się na pomieszczenia od 200 do 320m2 średnio docieplonego budynku. Jak widzisz 25kW jest do 200m2 a następna wielkość od 200m2 to kolejny powód, dlaczego napisałem na styk.

Podobnie z kotłem tłokowym, pisząc tylko o swoim 25kW polecamy go na pow. od 80 do 160m2 starego budownictwa lub do 200m2 dobrze docieplonego budynku. Następna wielkość palnika w tłoku to 36kw, polecana na pow. od 160 do 260m2 starego budownictwa lub do 300m2 dobrze docieplonego budynku.

Jeżeli zatem gdzieś się pomyliłeś i dom będzie większy jak 200m2 to kocioł przy dużych mrozach może mieć problem z uzyskaniem 60-70st.C wody zasilającej. Sam wiesz najlepiej jakie masz straty ciepła i jak dom jest docieplony. Poradź się dobrego miejscowego instalatora jaki podajnik i jakiej mocy widział by w Twoim przypadku.
Jarecki
Serdecznie pozdrawiam wszystkich
na forumbudowlane.pl

arthek
Aktywny
Aktywny
Posty: 151
Rejestracja: 17 sty 2008, 19:49
Lokalizacja: kielce
Re: hej

autor: arthek » 23 sty 2008, 20:46

Jarecki79 pisze:Nie to wcale nie znaczy,że ma być 90st.c na kotle.

Po prostu taki kocioł będzie stał krócej na przedmuchach.

Producenci podajnika retortowego zalecają dopasowanie tego palnika do pow. do 200m2 (średnio), dlatego napisałem,że na styk. Palnik ślimakowy na ekogroszek o mocy 25kw poleca się do 200m.kw, następna moc palnika jest już spasowana z kotłem o mocy maksymalnej 40kW, przy czym maksymalna moc następnej wielkości palnika to 50kW, kocioł 40kw z tym palnikiem poleca się na pomieszczenia od 200 do 320m2 średnio docieplonego budynku. Jak widzisz 25kW jest do 200m2 a następna wielkość od 200m2 to kolejny powód, dlaczego napisałem na styk.

Podobnie z kotłem tłokowym, pisząc tylko o swoim 25kW polecamy go na pow. od 80 do 160m2 starego budownictwa lub do 200m2 dobrze docieplonego budynku. Następna wielkość palnika w tłoku to 36kw, polecana na pow. od 160 do 260m2 starego budownictwa lub do 300m2 dobrze docieplonego budynku.

Jeżeli zatem gdzieś się pomyliłeś i dom będzie większy jak 200m2 to kocioł przy dużych mrozach może mieć problem z uzyskaniem 60-70st.C wody zasilającej. Sam wiesz najlepiej jakie masz straty ciepła i jak dom jest docieplony. Poradź się dobrego miejscowego instalatora jaki podajnik i jakiej mocy widział by w Twoim przypadku.


Dzięki za fachową poradę i wyłożenie tematu kawę na ławę, z instalatorem będę tak czy siak rozmawiał, ale dobrze jest wiedzieć "o czym się rozmawia " :lol:

"Lepiej być dociekliwym i się pytać niż na całe życie zostać głupcem"

arthek
Aktywny
Aktywny
Posty: 151
Rejestracja: 17 sty 2008, 19:49
Lokalizacja: kielce
Re: hejka

autor: arthek » 23 sty 2008, 21:52

Jarecki79 pisze:W Ślimaku też można spalać ekogroszek mieszany z miałem lub palić miałem, potrzeba jedynie zamówić ślimak z retortą obrotową. W dokumentacji palnika obrotowego podane są odpowiednie paliwa (ekogroszki jak i miały, jest tam także wymieniony Eko-Fins).
Zaletą w ślimaku jest możliwość dokupienia sterowania z PiD, do tłoka nie jest ono dopracowane i się nie sprawdza. Tłok ma jednak większy wybór opału. Większy zasyp jest w koszu ślimaka, mniejsze kosze maja podajniki tłokowe.

Na 200m2 25kW to na przysłowiowy styk przy docieplonym budynku.

Tłokowy (piszę za swoją konstrukcję) jest natomiast lepiej zabezpieczony przed zapłonem paliwa w koszu (w zasadzie nie ma takiej opcji). Paliwo podawane na palnik nie ma kompletnie fizycznego kontaktu z opałem w koszu zasypowym. Tłokowy lepiej znosi gorszej jakości ekogroszki. Pod względem jakości ekogroszki ustawiam w następującej kolejności:
1. Groszek Eco KWK Kazimierz Juliusz (typ węgla 31.2)
2. Ekoret Katowicki Holding Węglowy (typ węgla 31.2 lub 32.1 w zależności od partii)
3. Ekogroszek Piekarski ZG Piekary (dawne KWK Julian)
4. Retopal (ale tylko do tłoka, na ślimaku z Retopalem są 3 światy, chyba,że będzie retorta obrotowa)
Poza tym w tłoku spalisz tzw. Groszek II (KWK Staszic, KWK Wieczorek, KWK Wujek Ruch Wujek, KWK Mysłowice-Wesoła, rejon Wesoła)
Najważniejsze, aby stosowane paliwo w tłoku było suche i tylko typy węgla 31, 31.2, 32, 32.1 ZABRANIA SIĘ WĘGLI TYPU 33 (wysoko koksujące) i TYPU 34 (bardzo wysoko koksujące)

Nasz tłok ma ponadto gruby palnik wykonany z żeliwa z otworami kierującymi ogień w strone kanału dymnego (aby nie zawijał w stronę kosza z opałem, poza tym u większości palnik to zwyczajna wiercona blacha...), ogień z palnika rozbija się o ceramiczny deflektor dopalający części lotne a nie o gołą blachę sufitu paleniska, dodatkowo za palnikiem jest jeszcze żeliwna płyta dopalająca. 8)

To tyle odnośnie rad na temat węgla oraz konstrukcji ślimak / tłok. Na dzień dzisiejszy oba typy umożliwiają spalanie bardzo dobrego miału, grunt,aby był suchy i odpowiedniej granulacji z odpowiedniego typu węgla. Którą konstrukcję wolisz musisz sam określić i wybrać. Generalnie z punktu wymiarów gabarytowych (co jest ważne w dużej ilości kotłowni) kotły ślimakowe są krótsze, ale bardziej szerokie (podajnik z boku), kotły tłokowe są o połowę węższe, ale dłuższe (podajnik w tłoku "wchodzi" w długość) :D


Czy to znaczy że miał do tłoka należy suszyć przed zasypem ?
Bo z tego co się orientuję , to miał w handlu jest raczej "wilgotny".
Nie wiem czy sprzedawany jest miał workowany, jeśłi tak to ten jest pewnie "suchy"

Wnioskuję z tego ,że kotły te sprzedawane jako kotły z podajnikiem tłokowym na miał, tak naprawdę na miale nie będą pracować ze względu na brak odpowiedniego miału na rynku.No chyba że ktoś z góry zakłada że będzie mu się opłacało ( miał zdecydowanie tańszy) użerać z blokującym się tłokiem lub z suszeniem bądź sortowaniem miału przed zasypem do zasobnika.

Tak na marginesie , biorąc pod uwagę dwa jednakowe kotły z tłokiem i jednakowe powierzchnie do ogrzania, z których jeden będzie zasilany paliwem miałowym a drugi groszkiem , to czy w sezonie spalą one te same/jednakowe ilości paliwa ?

adamis
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 2756
Rejestracja: 09 wrz 2006, 13:11

autor: adamis » 23 sty 2008, 23:33

Jarecki,trochę trudno mi zaakceptować to,co piszesz o mocy kotła na ten dom.Wg.mnie 25kW będzie w zupełności wystarczające do jego ogrzania,a już szczególnie po planowanym ociepleniu.Wystarczy jeszcze na boiler.
Jam mam stary nie ocieplony dom i kociołek 15kW przy 120m2 i wystarcza w zupełności.Zainstalowałem też sporo podobnych kotłów w podobnych zakresach mocy domach starych i nowych i skarg na brak ciepła nie mam.
Czy to znaczy że miał do tłoka należy suszyć przed zasypem ?
Bo z tego co się orientuję , to miał w handlu jest raczej "wilgotny".
Nie wiem czy sprzedawany jest miał workowany, jeśłi tak to ten jest pewnie "suchy"

Groszek,czy miał,musi być suchy.Inaczej komin zawilgotnieje i będzie się sypał.Kocioł też padnie szybciej.
Czy workowane paliwo jest suche?Jeśli się ma szczęście,albo trafi na jego konfekcjonera,który tego naprawdę pilnuje.Ja upuszczałem szklankę wody z worka 25kg.
W kotłach miałowych i tak z reguły pali się groszkiem,albo mieszanką z miałem.
adam

Awatar użytkownika
Jarecki79
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 3017
Rejestracja: 30 sty 2007, 15:53
Lokalizacja: wlkp
w kwestii mocy

autor: Jarecki79 » 24 sty 2008, 12:19

15kW na 120m2 to dobry wybór.

Kotły ślimakowe z palnikiem 17kw (to najmniejsze moce palników ślimakowych na rynku) polecane sa do 120m2 średnio docieplonego budynku lub max. do 140m2 dobrze docieplonego budynku.

Palnik o mocy max. 25kw w ślimaku jest polecany do max. 200m2. Należy pamiętać,że to moc maksymalna, a z taką kocioł pracuje góra 7dni w zimie, użytkownika bardziej interesuje średnia moc eksploatacyjna, czyli taka, na której kocioł pracuje w przedziale temp. 50-65st.C. Zbyt mały palnik ślimakowy nie ogrzeje starego niedocieplonego budynku, tam jest konkretna przekładnia, która może podac odpowiedni strumień opału na konkretnej wielkości palnik, który może pracować z dana max. mocą dmuchawy, tego się nie przeskoczy. Użytkownik ma stare budownictwo "podszyte wiatrem" spora część instalacji jest stara a kocioł w którym pali musi trzymać na 85st.C,żeby mieć w miarę ciepło w domu, to kiedy ociepli dom i jaki da to efekt w chwili obecnej nie jest wiadome. Mniejszego kotła jak 25kW na taki budynek w życiu bym nie polecił. Najlepiej jednak, aby całość obejrzał miejscowy instalator, bo tak na odległość z pisma to trochę wróżenie z fusów.

Dalej przy retorcie obrotowej o mocy 25kW mówimy o wynikach badań uzyskanych na ekogroszku, chcąc palić miałem trzeba się liczyć ze spadkiem mocy o jakieś 6 do 8kW.

Podobnie sprawa wygląda w tłoku (nie wiem na jakim opale były badane kotły, które polecasz, sądzę jednak,że zupełnie nie świadomie sprzedajesz kocioł o większej mocy, zaraz Ci wytłumaczę dlaczego)

Nasza konstrukcja OPAL 36kw była badana na ekogroszku i na tym paliwie palnik osiągnął moc maksymalną 36kW, z ciekawości na tych samych badaniach przebadaliśmy ten kocioł na miale węglowym 23tys. kalorii (lepszego raczej miału się nie kupi, co najwyżej gorszy) i na tym miale ten sam kocioł uzyskał maksymalną moc palnika 28kW, na gorszym ta moc będzie jeszcze spadać.

Jeżeli zatem polecasz powiedzmy ten Caro 25kW a badania były robione na miale węglowym a Ty zalecasz palenie ekogroszkiem to tak naprawdę kocioł ten ma moc maksymalną ok. 31-33kW i taką moc nieświadomie sprzedajesz ( z jak najbardziej pozytywnym skutkiem). 8)
Jarecki

Serdecznie pozdrawiam wszystkich

na forumbudowlane.pl

arthek
Aktywny
Aktywny
Posty: 151
Rejestracja: 17 sty 2008, 19:49
Lokalizacja: kielce
Re: w kwestii mocy

autor: arthek » 24 sty 2008, 13:06

Jarecki79 pisze:15kW na 120m2 to dobry wybór.

Kotły ślimakowe z palnikiem 17kw (to najmniejsze moce palników ślimakowych na rynku) polecane sa do 120m2 średnio docieplonego budynku lub max. do 140m2 dobrze docieplonego budynku.

Palnik o mocy max. 25kw w ślimaku jest polecany do max. 200m2. Należy pamiętać,że to moc maksymalna, a z taką kocioł pracuje góra 7dni w zimie, użytkownika bardziej interesuje średnia moc eksploatacyjna, czyli taka, na której kocioł pracuje w przedziale temp. 50-65st.C. Zbyt mały palnik ślimakowy nie ogrzeje starego niedocieplonego budynku, tam jest konkretna przekładnia, która może podac odpowiedni strumień opału na konkretnej wielkości palnik, który może pracować z dana max. mocą dmuchawy, tego się nie przeskoczy. Użytkownik ma stare budownictwo "podszyte wiatrem" spora część instalacji jest stara a kocioł w którym pali musi trzymać na 85st.C,żeby mieć w miarę ciepło w domu, to kiedy ociepli dom i jaki da to efekt w chwili obecnej nie jest wiadome. Mniejszego kotła jak 25kW na taki budynek w życiu bym nie polecił. Najlepiej jednak, aby całość obejrzał miejscowy instalator, bo tak na odległość z pisma to trochę wróżenie z fusów.

Dalej przy retorcie obrotowej o mocy 25kW mówimy o wynikach badań uzyskanych na ekogroszku, chcąc palić miałem trzeba się liczyć ze spadkiem mocy o jakieś 6 do 8kW.

Podobnie sprawa wygląda w tłoku (nie wiem na jakim opale były badane kotły, które polecasz, sądzę jednak,że zupełnie nie świadomie sprzedajesz kocioł o większej mocy, zaraz Ci wytłumaczę dlaczego)

Nasza konstrukcja OPAL 36kw była badana na ekogroszku i na tym paliwie palnik osiągnął moc maksymalną 36kW, z ciekawości na tych samych badaniach przebadaliśmy ten kocioł na miale węglowym 23tys. kalorii (lepszego raczej miału się nie kupi, co najwyżej gorszy) i na tym miale ten sam kocioł uzyskał maksymalną moc palnika 28kW, na gorszym ta moc będzie jeszcze spadać.

Jeżeli zatem polecasz powiedzmy ten Caro 25kW a badania były robione na miale węglowym a Ty zalecasz palenie ekogroszkiem to tak naprawdę kocioł ten ma moc maksymalną ok. 31-33kW i taką moc nieświadomie sprzedajesz ( z jak najbardziej pozytywnym skutkiem). 8)


Nie dokońca z tą instalacją jest tak, jak jarecki79 napisałeś.
W pierwszym poście podałem,że CAŁA instalacja co jest w trakcie wymiany na nową - kaloryfery (aluminium), rury - prawdopodobnie miedź , zasobnik wody i do tego nowy kocioł.W nowej instalacji licząc na oko będzie przynajmniej o 1/3 mniej wody , ponieważ obecne stare rury są olbrzymie, przynajmniej te na parterze, dodatkowo instalacja ta była wykonana przez amatora i nie wygląda na do końca przemyślaną a już na pewno na estetyczną.Dla przykładu, w jednym z pokoi na górze pion umieszczony jest po jednej stronie pokoju a okno po drugiej ( grzejnik w tym pokoju znajduje się pod oknem).Grzejnik ten podłączony jest do tego pionu - rurami które idą węwnątrz pomieszczenia przez dwie ściany na wysokości 1 metra i w odległości od ściany z 10 cm....już pomijając to że grzejnik właściwie jest tylko w połowie gorący.
I z tegoż to powodu będę ją właśnie wymieniał, bo gdyby była położona w/g prawideł sztuki to bym jej nie ruszał mimo upływu lat.Zastanawiam się tylko jeszcze nad jednym, moze nie wymieniać całosci tylko ją poprawić - nie wiem czy się to opłaca czy już nie lepiej nową.Czekam na hydraulika btóry ma przyjść niebawem, napewno coś doradzi.

Kocioł będę montował około ~ sierpnia z nową instalacją co i chciałbym dobrać jego moc zakładając ,że dom jest w pełni docieplony- nowe okna już są - (do końca roku będzie : strop wełna 30 cm, ściany styropian 25 cm)


Stara instalacja jest grawitacyjna, a że dom nie ma podpiwniczenia to na parterze wykopano "dół" w którym znajduje się piec .
Teraz chcę kotłownię umieścić w pomieszczeniu na poziomie parteru, także nici z grawitacji...pozostała tylko pompka i UPS....

POzdrawiam

Awatar użytkownika
Jarecki79
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 3017
Rejestracja: 30 sty 2007, 15:53
Lokalizacja: wlkp
hej

autor: Jarecki79 » 24 sty 2008, 18:03

Polecam zaproś do siebie miejscowego instalatora, niech zobaczy jak duży jest dom, musisz powiedzieć co chcesz zrobić z instalacją itd. Generalnie na 200m2 mniejszego jak 25kW nie polecam, szczególnie, jeżeli bierzesz pod uwagę paliwa zastępcze.

Jeżeli przed zakupem kotła zrobisz porządek z instalacją i docieplisz dom to 25kW powinno być odpowiednie. Jeszcze raz jednak polecam zaprosić lokalnego instalatora.

Co do UPS to nic nie da, tzn. będzie działał góra 15minut. Jeżeli ma być cicho to musisz mieć zasilacz awaryjny do takiego kotła, do miałowych wychodzą wersje 300W, czyli dmuchawa 85W, pompa ok.60-90W, pompa cwu 60-90W, sam sterownik około 5W, w zalezności od dobranego odpowiedniego akumulatora (nie samochodowy!!) kocioł pracuje na takim zestawie od 3 do max.9godzin. Do podajnika trzeba jednak urządzenie o większej mocy, są takie awaryjne zasilacze 1000W, tutaj podobnie trzeba dobrać odpowiedniej wielkości akumulator. Koszt urządzenia to ok.500zł plus koszt odpowiedniego akumulatora.
Jak hałas nie jest przeszkodą to lepszy będzie układ z małym agregatem na paliwo z właściwym zabezpieczeniem elektrycznym dla prawidłowej pracy sterownika i urządzeń kotła. W podajniku sterownik obsługuje: pompę 60-90W, pompe cwu 60-90W, dmuchawa ok.65-80W, silnik podajnika min.90W lub większy nawet do 250W w zależności od przekładni i rodzaju podajnika.
Jarecki

Serdecznie pozdrawiam wszystkich

na forumbudowlane.pl

arthek
Aktywny
Aktywny
Posty: 151
Rejestracja: 17 sty 2008, 19:49
Lokalizacja: kielce
Re: hej

autor: arthek » 24 sty 2008, 19:37

Jarecki79 pisze:Polecam zaproś do siebie miejscowego instalatora, niech zobaczy jak duży jest dom, musisz powiedzieć co chcesz zrobić z instalacją itd. Generalnie na 200m2 mniejszego jak 25kW nie polecam, szczególnie, jeżeli bierzesz pod uwagę paliwa zastępcze.

Jeżeli przed zakupem kotła zrobisz porządek z instalacją i docieplisz dom to 25kW powinno być odpowiednie. Jeszcze raz jednak polecam zaprosić lokalnego instalatora.

Co do UPS to nic nie da, tzn. będzie działał góra 15minut. Jeżeli ma być cicho to musisz mieć zasilacz awaryjny do takiego kotła, do miałowych wychodzą wersje 300W, czyli dmuchawa 85W, pompa ok.60-90W, pompa cwu 60-90W, sam sterownik około 5W, w zalezności od dobranego odpowiedniego akumulatora (nie samochodowy!!) kocioł pracuje na takim zestawie od 3 do max.9godzin. Do podajnika trzeba jednak urządzenie o większej mocy, są takie awaryjne zasilacze 1000W, tutaj podobnie trzeba dobrać odpowiedniej wielkości akumulator. Koszt urządzenia to ok.500zł plus koszt odpowiedniego akumulatora.
Jak hałas nie jest przeszkodą to lepszy będzie układ z małym agregatem na paliwo z właściwym zabezpieczeniem elektrycznym dla prawidłowej pracy sterownika i urządzeń kotła. W podajniku sterownik obsługuje: pompę 60-90W, pompe cwu 60-90W, dmuchawa ok.65-80W, silnik podajnika min.90W lub większy nawet do 250W w zależności od przekładni i rodzaju podajnika.


Pozwolisz ,ze dopytam,
Hałas nie jest przeszkodą.
Rozważam również agregat prądotwórczy,ale jak jestem w domu to nie problem - linka startera - jeden ruch reką i wsio działa.Gorzej kiedy nikogo nie ma , a prądu braknie - wdtey do jdzie do zagotowania wody w kotle a nastepstw tego nie potrafię sobie
wyobrazić....
Zasilacz awaryjny do takiego kotła + akumulator, jednak będzie lepszy.Jaki koszt orientacyjny takiego zestawi i gdzie pytać ?

Awatar użytkownika
Jarecki79
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 3017
Rejestracja: 30 sty 2007, 15:53
Lokalizacja: wlkp
hej

autor: Jarecki79 » 24 sty 2008, 20:26

Hmmm!

Mały błąd popełniłem, korzystałem z zasilacza 200W a nie 300W jak napisałem wcześniej. Wiem,że są też wersje 1000W, ale nie korzystałem z takich rozwiązań.

200W zasilacz awaryjny do kotłów produkuje firma TATAREK:

http://www.tatarek.com.pl/index.php?pro ... &podkat=u3

Na stronie oferta tego zasilacza plus akumulatory:

http://www.tatarek.com.pl/index.php?kat=u&podkat=u3

Deklarują,że mogą wyprodukować urządzenie na zamówienie, zapytaj o taki zasilacz min.600W (2 pompy max.180W, dmuchawa 80, podajnik od 90 do 250W)

Wyślij do nich zapytanie, zapytaj o cenę.
:D
Jarecki

Serdecznie pozdrawiam wszystkich

na forumbudowlane.pl


Wróć do „Instalacje grzewcze i ogrzewanie domu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot], korovka33 i 186 gości

Gotowe projekty domów