Izolacja i ocieplenie przedwojennego domu

Fundament może być wykonany z różnych materiałów, a jego poprawne wykonanie jest podstawą budowy domu. Jeżeli jeszcze nie wiesz jakiego materiału użyć do budowy swojego domu to w tym dziale z pewnością poznasz zalety i wady różnych materiałów i rodzajów fundamentów.

Moderator: Redakcja e-izolacje.pl

Lilaula
Początkujący
Początkujący
Posty: 5
Rejestracja: 11 lut 2007, 19:49
Izolacja i ocieplenie przedwojennego domu

autor: Lilaula » 11 lut 2007, 20:07

Witam wszystkich Forumowiczow i prosze o rade kompleksowa: jakie zastosowac materialy izolacyjne i ocieplajace przy remoncie przedwojennego domu? Fundamenty z cegly naciagnely woda, wiec w niektorych miejscach we wnetrzu domu pojawil sie grzyb. Jestem laikiem w sprawach budowlanych, wiec z gory dziekuje za proste wskazowki.

fruzin
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 1138
Rejestracja: 28 kwie 2006, 0:03
Lokalizacja: Lublin

autor: fruzin » 16 lut 2007, 7:58

Materiały izolacyjne:
hydroizolacja ->pozioma (jeżeli nie ma to odtworzenie za pomocą) iniekcja ciśnieniowa
pionowa ->bitumiczne masy KMB lub mineralne zaprawy uszczelniające
termiczne: poniżej poziomu gruntu -polistyren XPS, powyżej zwykły styropian EPS-70 (FS-15) lub wełna mineralna.
Antygrzyb - BORAMON
folia kubełkowa... czemu nie
robota będzie za parę lat...
i nie ma czegoś takiego jak 99% izolacji

Lilaula
Początkujący
Początkujący
Posty: 5
Rejestracja: 11 lut 2007, 19:49

autor: Lilaula » 16 lut 2007, 19:06

Bardzo dziekuje za informacje.
Pytanie uscislajace: jakiej grubosci warstwy styropianu?

Tomasz_Brzeczkowski
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 24649
Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
Lokalizacja: Warszawa

autor: Tomasz_Brzeczkowski » 17 lut 2007, 9:11

Jaki tam planujesz system ogrzewania. Czy zostawiasz przedwojenny, czy coś nowszego? Pytam dlatego, że sposób ogrzewania, ma ogromny wpływ na spoób i grubość izolowania.

Lilaula
Początkujący
Początkujący
Posty: 5
Rejestracja: 11 lut 2007, 19:49

autor: Lilaula » 18 lut 2007, 11:49

Elektryczne, konwekcyjne. Stare instalacje juz zostaly usuniete (c.o. sprzed 30 lat). Dom jest dwukondygnacyjny (parter i pietro, bez piwnicy).

Tomasz_Brzeczkowski
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 24649
Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
Lokalizacja: Warszawa

autor: Tomasz_Brzeczkowski » 19 lut 2007, 10:07

Rekuperator, stelaż wełna folia i g/k lub fermacell. Grzejniki w systemie aisc strefowe.

Lilaula
Początkujący
Początkujący
Posty: 5
Rejestracja: 11 lut 2007, 19:49

autor: Lilaula » 20 lut 2007, 9:29

Dziekuje za odpowiedz! Zatem tak: osuszenie i odgrzybienie fundamentu, bitumit, podbitka z piasku, XPS, EPS (cos miedzy nimi?), beton i wykonczenie podlogi. Sciany: osuszenie i odgrzybienie, welna mineralna od wewnatrz, plyty karton.-gips. Czy jeszcze cos gdzies dolozyc?

Paweł_Małek
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 993
Rejestracja: 18 kwie 2006, 22:10
Lokalizacja: Tychy
mostki termiczne

autor: Paweł_Małek » 28 lut 2007, 12:08

Panie Brzeczkowski jak zamierza Pan eliminowac mostki temiczne typu styk sciany dzialowej i zewnetrznej (daje to przerwe w izolacji sciny zewnetrznej), stropy pomiedzy kondygnacjami na w budynku pietrowym gdzie stropy sa betonowe, strop pomiedzy ostatnim pietrem a strychem.
Przewaznie w takim obiekcie izolacja bedzie nad ostatnim stropem (pomiedzy stropem a dachem), strop bedzie mostkiem termicznym, bo jak sie da te 50 cm od srodka (pod stro na suficie) to z wysokosci pomieszczenia zostaje 1,7m (obecny stan: 2,2m)
Podobnie strop nad piwnicami - tu czesc izolacji musi byc nad stropem (pozostanie wysokosc pom. 2m), reszta po stronie piwnicy (pozostanie wysokosc piwnicy 1,9m)


ogrzewanie
Jesli Pani planuje ogrzewanie elektryczne to warto sie zastanowic nad malym kominkiem
lub agregatem i uladem SZR
zeby jak braknie pradu grzac tym kominkiem. W Polsce energrtyka nie odpowiada za szkody wynikle z przerwy w zasilaniu czy niedotrzymanie parametrow zasilania (napiecie, czestotliwosc, zaklocenia) i jesli nie bedzie pradu tydzien i np zamarznie Pani instalacja wodna to moze Pani zapomniec o jakimkolwiek odszkodowaniu z strony energetyki.
Wykonujac instalacje elektryczna warto wykonac ochrone przepieciowa (ochronnik klacy A
na slupie (przylacze napowietrzne), ochronnik kat. B i C w glownej rozdzielnicy, miedzy tymi ochronnikami elememt odsprzegajacy (jest to dlawik), ochronniki klasy D przy gniazdach przeznaczonych do sprzetu elektronicznego, role tych ochronnikow spelni tez listwa komputerowa byle to byla listwa polskiej produkcji a nie chinszczyzna z marketu.
Do komputera i innych urzadzen wrazliwych na zaniki warto dac UPS gdyz zanik o czasie trwania 0,1 sekundy moze zawiesic komputer a nawet uszkodzic twardy dysk. Takie zaniki to w plskiej energetyce codziennosc. Obwoby zasilajace pogrzewacze czy grzejniki z sterowaniem elektronicznym tez musza miec ochronnik klasy D)
Robiac wszystko na elektryke nie ma sensu wykonywac dluzszych odcinkow instalacji cieplej wody tylko zasilac indywidualnie lub grupowo odbiory z podgrzewaczy miejscowych - na lazienke wiekszy podgrzewacz co obsluzy prysznic i umywalke( 18kW przeplywowy najlepiej z plynna regulacja mocy - z takiego woda ma zadana temperature w calym zakresie przeplywow), w WC maly (5kW) przeplywowy pod umywalke, w kuchni sredni (8...11 kW) pod zlewozmywak, chyba ze zlewozmywak jest na scianie miedzy kuchnia i lazienka to wtedy podlaczyc z lazienki.
Dobrze zeby rury do cieplej wody nie mialy wiecej niz 2....3 m dlugosci od podgrzewacza do najdalszego punktu.
Koniecznie na wejscu do instalacji wodnej zalozyc filtr siatkowy gdyz baterie bezdotykowe i pogrzewacze "nie lubia" zanieczyszczen mechanicznych.
Dobrze jest 1 kran pozostawic "dotykowy" zeby dzialal jak nie ma pradu gdzyz wtedy moze byc potrzebna woda (np jak sie ktos oparzy przy uzywaniu swieczki czy rozpalaniu kominka)

Tomasz_Brzeczkowski
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 24649
Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
Lokalizacja: Warszawa

autor: Tomasz_Brzeczkowski » 28 lut 2007, 12:26

To Pan da 2-3 cm z folią hydroizolacyjną, Nawet 4% zawilgocenia to 50% izolacyjności. A i ogrzewaniem dobowo łatwiej sterować.

Tomasz_Brzeczkowski
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 24649
Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
Lokalizacja: Warszawa

autor: Tomasz_Brzeczkowski » 28 lut 2007, 12:31

A 30 cm wełny w ścianie od środka, 30 cmstyropianu w podłodze i 50 cm wełny w dachu to dyrektywy na 2006 rok uwzględniające koszty energii za parę lat , oraz limity emisji CO2 które będą nie tylko dla samochodów!!!! ale i dla domowych instalacji grzewczych!!!. Ja tak stosuję już kilkanaście lat i nikt nie płakał, że za mało płaci za ogrzewanie. A przy okazji dom jest tańszy w budowie.

Lilaula
Początkujący
Początkujący
Posty: 5
Rejestracja: 11 lut 2007, 19:49

autor: Lilaula » 08 mar 2007, 17:32

Kominek istotnie ma byc.
Za szczegoly odnosnie instalacji elektrycznej bardzo dziekuje; wlasnie otrzymalam projekt instalacji, wiec bedzie mozna na biezaco wprowadzic zmiany.
Odnosnie cieplej wody: wc na parterze i lazienka na pietrze sa niemal w jednym pionie, natomiast kuchnia na parterze w pewnym oddaleniu. Planujemy jednak tylko jeden duzy bojler. Ogrzewacze przeplywowe wydaja mi sie niespecjalnie energooszczedne, a montowanie mniejszych zbiornikow w kazdym pomieszczeniu z zapotrzebowaniem na ciepla wode oznaczaloby zajecie czesci powierzchni. Jak duze bylyby straty przy prowadzeniu przewodow cieplej wody na odleglosc wieksza niz 3 m?

Wacław
Aktywny
Aktywny
Posty: 201
Rejestracja: 05 lut 2007, 20:19

autor: Wacław » 09 mar 2007, 11:19

Mała trema 10L pod zlewozmywakiem nie zajmuje miejsca. Mając w kuchni zmywarkę odkręcenia wody będą naprawdę chwilowe, więc 3mb rurki to bardzo dużo.

Wacław
Aktywny
Aktywny
Posty: 201
Rejestracja: 05 lut 2007, 20:19

autor: Wacław » 09 mar 2007, 11:21

Energooszczędność w przypadku wody użutkowej można uzyskać zmniejszając zużycie, czyli nie termy a krany bezdotykowe.

bruno
Początkujący
Początkujący
Posty: 6
Rejestracja: 20 mar 2007, 11:39

autor: bruno » 20 mar 2007, 11:48

Witam, jestem tu nowy. Kupiłem podobnie jak Pani domek przedwojenny. Z tąróżnicą, że posiada on piwnice. W piwnicy jest duża wilgoć - w domu nie ma jej wcale. Wiem, że muszę osuszyć piwnice, ale nie wiem czy powinienem zatrudnić firmę(nie bardzo mnie na to stać) czy może da się to zrobić z paroma kolegami?
Ogrzewanie planuję węglowe z piecem w piwnicy. Proszę napisać czy wystarczy okopać dom wokól i go zaizolować czy też trzeba podcinać mury?

Tomasz_Brzeczkowski
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 24649
Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
Lokalizacja: Warszawa

autor: Tomasz_Brzeczkowski » 20 mar 2007, 13:23

Jeżeli to wilgoć a nie stojąca woda, to moze system skutecznej wentylacji załatwi sprawę.


Wróć do „Fundamenty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 13 gości

Gotowe projekty domów