jaką wybrać folię paroizolacyjną ??

Jeżeli chcesz zaadaptować swoje poddasze to koniecznie musisz znać wszystkie aspekty, z jakimi możesz się spotkać przy remoncie poddasza. Oprócz tego w tym dziale poznasz pomysły innych na aranżacje tego pomieszczenia.

Moderator: Redakcja e-dach.pl

pema
Początkujący
Początkujący
Posty: 5
Rejestracja: 31 sty 2007, 12:00
jaką wybrać folię paroizolacyjną ??

autor: pema » 31 sty 2007, 12:25

Witam Serdecznie
Za kilka tyg. rozpoczynam adaptacje poddasza i borykam się z kilkoma problemami.
1. Folia wstepnego krycia to maxi folia 1300g/m2/24h, chcę dać 25 cm ocieplenia w 2 warstwach 15+10 i nie wiem czy robić przerwe kilku centymetrową między ociepleniem a folia wstępnego krycia, czy też (tak jak piszą na stronie www.e-dach.pl) montować wełnę na styk z folia.
2. Nie wiem jaką wybrać folię paroizolacyjną od wewnątrz, czy tą tzw. aktywną np. firmy corotop, która ma tzw. wentyl bezpieczeństwa, czy też folię tzw. aluminiową o której pisze się tak dużo i chwali się ją.
Czy to nie jest tak że ta tzw. aktywna skup się na odprowadzeniu wilgoci z pomieszczenia, a folia aluminiowa skupia się na eliminacji ciepła z pomieszczenia. ??
I którą wybrać ????
porszę o pomoc
pozdrawiam
przemek

Awatar użytkownika
Andrzej Wilhelmi
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 2153
Rejestracja: 22 lis 2005, 22:08
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

autor: Andrzej Wilhelmi » 04 lut 2007, 2:21

Wełnę można dosunšć do folii. Gruboœć poszczególnych warstw zależy od przekroju krokwi. Przegroda budowlana nie powinna być kanałem wentylacyjnym! Folia paroizolacyjna powinna chronić warstwę ocieplajšcš przed dostępem pary wodnej. Folia pokryta warswš aluminium jest najskuteczniejszš barierš a o odbijaniu ciepła zapomnij. Folie aktywne tzw. spowalniacze przepływu pary wodnej umożliwiajš jej wejœcie w izolację cieplnš. Skutek jest taki, że w tzw. punkcie rosy (znajduje się on zawsze wewnštrz ocieplenia) następuje wykraplanie pary wodnej a przy ujemnych temperaturach zamarzanie tego kondensatu w zewnętrznej warstwie ocieplenia. Resztę można sobie wyobrazić. Osobiœcie jestem przeciwnikiem spowalniaczy. Pozdrawiam.

pema
Początkujący
Początkujący
Posty: 5
Rejestracja: 31 sty 2007, 12:00
dzięki za odpowiedź

autor: pema » 06 lut 2007, 13:15

Witam Serdecznie
Dzięki za odpowiedź.
Czasami sobie myślę że przesadnie rozmyślam nad tym remontem, zwłasza że na poddaszu nie będzie kuchni a łazienka to tylko umywalka i wc.
Czyli reasumując:
- wełna może stykać się z folią dachową??
- grubość ocieplenia 25 cm - bedzię o.k ??
- i dać standartową paraizolacje - tylko jaką, znam dwie firmy tyvek i corotop, - która lepsza ??
pozdrawiam
pema

woodinvest
Początkujący
Początkujący
Posty: 2
Rejestracja: 24 cze 2009, 12:34
Inny punkt widzenia

autor: woodinvest » 24 cze 2009, 13:37

1. Teraz już się produkuje takie folie ze nie trzeba robić szczeliny. Chociaz jezeli kupiles folie dachowa za 2-3 zl m2 to zrobil bym wg. starej szkoly szczeline. Pisze tak bo nie znam tej folii maxi. Co to za producent?

2. 25 cm jest ok.

Ja z kolei mam inne zdanie niż Andrzej. Na pewno zgadzam się z Andrzejem co do faktu, że folie aluminiowe dobrze izolują ale to odbijanie ciepła to faktycznie totalna bzdura, nie należy zaprzątać sobie tym głowy.
Jednak mam zupełnie inne doświadczenia związane z "aktywnymi paroizolacjami."

Diabeł tkwi w szczegółach i nie wszedzie taką aktywna a raczej inteligentna paroizolacje mozna zastosowac. Nie mozna ich stosowac w miejsach gdzie jest stale podwyzszona wilgotnosc np. baseny i tylko tyle.
To ze przegroda bedzie otwarta na dyfuzje (w odpowiednich warunkach) nie oznacza, ze to bedzie "kanal wentylacyjny". Podejrzewam, ze byl to tylko skrot myslowy.
Otwarta dyfuzyjnie przegroda w obie strony(z jednej strony wysokoparoprzepuszczalna folia z drugiej inteligentna paroizolacja) jest najlepszym mozliwym rozwiazaniem dla poddaszy uzytkowych. Konkretnie rzecz ujmujac sa to dodatkowe rezerwy schniecia.

W Austri 1,5 roku temu w firmie, w ktorej pracowalem budowalismy osrodek drewniany na wysokosci 1400 m n.p.m. Nie bylo mowy tam o zastosowaniu zwyklej paroizolacji.
Przypuszczam, ze mial Pan stycznosc z aktywna paroizolacja firmy corotop i stad negatywne zdanie. Ten produkt jest zupelnie nietrafiony. Ma zbyt male mozliwosci odprowadzenie wilgoci. Stosuje go sporadycznie ze wzgledu na wybor inwestora. Przestrzegam przed opieraniem swojej wiedzy na tylko jednym doswiadczeniu. Z pewnosci nie mam tak szerokiej wiedzy jak Pan Andrzej ale mowie z mojego wieloletniego doswiadczenia. Prosze mi wierzyc, ze ta smieszna folia nie raz uratowala skore inwestorom, ktorzy na dachu mieli pape. Mam nadzieje ze wnioslem cos nowego do tematu. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Andrzej Wilhelmi
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 2153
Rejestracja: 22 lis 2005, 22:08
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

autor: Andrzej Wilhelmi » 24 cze 2009, 21:02

Ta folia z inteligencją nie ma nic wspólnego, po prostu przepuszcza parę wodną wodną w obie strony. W takim razie niema merytorycznego uzasadnienia jej stosowanie. Bez paroizolacji będzie to samo. Folie tą wymyślono po to aby zniwelować następujące zjawisko: późną wiosną i wczesną jesienią nagrzane dachy mają wyższą temperaturę od pomieszczeń w budynku. Uwięziona w izolacji cieplnej para wodna wykrapla się (kondensuje) na chłodnej folii paroizolacyjnej gdyż nie jest w stanie opuścić przegrody. Taki kondensat niekorzystnie działa na konstrukcje drewniane powoduje zaparzenie i butwienie drewna. Folia aktywna pozwala na powrót pary wodnej do pomieszczeń. Brak tej folii da takie same efekty. Wniosek: doskonały zabieg marketingowy podparty stwierdzeniem "inteligentna folia". Pozdrawiam.


Wróć do „Poddasze”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości

Gotowe projekty domów