kotły grzewcze

Informacje na temat instalacji grzewczych, ogrzewania domu, kotłów CO. Dowiedz się jak ogrzać mieszkanie i jakie wybrać instalacje grzewcze aby rachunki nas nie zaskoczyły.

Moderator: Redakcja e-instalacje.pl

chodjac21
Początkujący
Początkujący
Posty: 8
Rejestracja: 15 lip 2006, 10:14
kotły grzewcze

autor: chodjac21 » 16 lis 2006, 13:11

mam zamiar zakupi piec co jaki byscie mi zaproponoali przy 140 mk.domu okna nowe ,całe centralne w miedzi nowe grzejniki aluminiowe

Tomasz_Brzeczkowski
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 24649
Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
Lokalizacja: Warszawa

autor: Tomasz_Brzeczkowski » 16 lis 2006, 13:16

Nie ma znaczenia marka, za koszty eksploatacji odpowiada izolacja i wentylacja, a piec powinien być (jużeli musi być) w miarę bezawaryjny.

paw_g_cio
Aktywny
Aktywny
Posty: 166
Rejestracja: 23 paź 2006, 21:19

autor: paw_g_cio » 16 lis 2006, 13:27

Do Pana T.Brzęczkowskiego
A czemu Pan znowu swoje (izolacja, wentlacja) a nie odpowiada Pan szczegółowo i wyczerpująco na pytanie. Chyba o to chodzi na tym forum, a nie o klepanie kto najwięcej postów napisze (bo w tym Pan jest mistrzem). Niech Pan czyta dokładnie pytania i odpowiada na temat. Będzie wtedy więcej dobrego.
A marka ma dużo do bezawaryjności.

Pozdrawiam.

Tomasz_Brzeczkowski
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 24649
Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
Lokalizacja: Warszawa

autor: Tomasz_Brzeczkowski » 16 lis 2006, 16:03

To jaka się marka jest najbardziej awaryjna, czy wyjeżdzając ryzykuję zalanie chałupy wodą bo dom przemarznie? Chętnie usłuszę opinie.

adamis
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 2756
Rejestracja: 09 wrz 2006, 13:11

autor: adamis » 16 lis 2006, 22:55

Panie Brzęczkowski.Popieram pana w tej walce z wiatrakami (choć nie zawsze),ale czlowiek,który zadaje na forum konkretne pytanie oczekuje konkretnej odpowiedzi.A pan swoje,jak mantrę.
Niepotrzebne zamieszanie i tyle.

chodjac 21,a jaki miałby być ten piec?Węglowy,czy gazowy?
adam

Tomasz_Brzeczkowski
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 24649
Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
Lokalizacja: Warszawa

autor: Tomasz_Brzeczkowski » 17 lis 2006, 10:51

Jeżeli wprowadzam zamieszanie, to odpowie Pan konkretnie na pytanie, które z kliku marek psują się najbardziej, czy zasadniczo (faktycznie nie na papierze )odstają energetycznie.

adamis
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 2756
Rejestracja: 09 wrz 2006, 13:11

autor: adamis » 17 lis 2006, 18:23

Oczywiście zgodzę się z panem,że tak naprawdę spośród kilkunastu kotłów gazowych i kilkunsatu węglowych z jakimi miałem do czynienia trudno wskazać,który z nich najbardziej się psuje.
Z węglowych problemymialem jedynie z kotłami Żywiec,a z gazowych z Viessmannem.Pozostałe działają kilka lat bez większych problemów.
Obecnie jako najmniej problemowe uznaję kotły gazowe z Termetu.Na kilkadziesiąt zainstalowanych ani jednej awarii,nawet drobnej.
Wśród węglowych najlepiej sprawują się kotły Ogniwo i Zębiec.
Oczywiście wiem,że inni mogą mieć inne doświadczenia.Ja mam takie,więc piszę.Ani nie mam w opiniowaniu tych marek osobistego interesu,ani zysku.Jedne się prawdziły,inne nie i tyle.
adam

Paweł_Małek
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 993
Rejestracja: 18 kwie 2006, 22:10
Lokalizacja: Tychy
piec

autor: Paweł_Małek » 18 lis 2006, 17:39

Sprawnosc pieca tez ma znaczenie.
Podam przyklad
stary budynek ok. 150 m2, piec z lat 70-tych spalanie wegla:8ton/sezon, czopuch byl czerwony (temperatura spalin 700C)
Wymieniono TYLKO poec na taki o deklarowanej sprawnosci 75%
nastepny sezon - spalanie 5T wegla
Z tego wniosek ze nie ma sensu kupowac urzadzenia o niskiej sprawnosci, bo takie urzadzenie zamiast grzac pomieszczenia to grzeje komin.
Roznica jest zasadnicza.

Co do deklarowanej sprawnosci urzadzen kondensacyjnych na poziomie 110% - ta wartosc jest prawidlowa, poniewaz jest to sprawnosc odniesiona do wartosci opalowej paliwa, ktora nie uwzglednia ciepla unoszonego przez pare wodna (ciepla skraplania).
Definicja wartosci opalowej:
Wartość opałowa jest to ilość ciepła wydzielana przy spalaniu jednostki masy lub jednostki objętości paliwa przy jego całkowitym i zupełnym spalaniu, przy założeniu, że para wodna zawarta w spalinach nie ulega skropleniu, pomimo że spaliny osiągną temperaturę początkową paliwa.

Jesli sie odniesie sprawnosc do ciepla spalania (cieplo spalania jest to iliosc ciepla uzyskana poprzez calkowite spalenie jednostki masy paliwa przy zalozeniu ze para wodna zostala calkowicie skroplona) to sprawnosc takiego urzadzenia wynosi ok. 85%.
Niescisloscia w katalogach jest to, ze nie podaje sie do jakiej wielkosci odnosi sie sprawnosc katalogowa pieca.

Tomasz_Brzeczkowski
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 24649
Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
Lokalizacja: Warszawa

autor: Tomasz_Brzeczkowski » 20 lis 2006, 9:49

Proszę Pana sprawność to sprawność uwzględzia wszystkie produkty palania, więc nie może mieć 100%. W rekuperatorach też odzyskuje się dużo ciepła (no może poza rotorami zupełnie, czy rurą Bartosza w małym stopniu) z kondensacji pary, czy też nie zaliczać to do sprawności??
To jedno, a drugie podawanie sprawności pieca to już jest manipulacja, by nie powiedzieć osz...... Czy zna Pan sprawność silnika w swoim samochodzie?? Niei mało tego, nic to Pana nie obchodzi. Interesuje Pana ile on pali!!!
Podobnie z ogrzewaniem sprawność systemu to nie sprawność pieca. Mogą być różne długości odcinków, zasobnik- grzejnik, mogą być różne izolacje rur na zasilaniu i powrocie, mogą być różnej mocy grzejniki (niekoniecznie dobre do danego pieca). Mało tego często w domach o źle izolowanych o dużych potrzebach ciepła drogie CO z rozbudowaną automatyką drożej wychodzi niż tańsze , bez ww automatyki.

Paweł_Małek
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 993
Rejestracja: 18 kwie 2006, 22:10
Lokalizacja: Tychy
piece

autor: Paweł_Małek » 20 lis 2006, 11:32

Co do pieca to sprawnosc pieca jest istotnym parametrem, tylko powinno sie w prawie wprowadzic zapiz, ze sprawnosc urzadzen grzewczych musi byc podana w odniesieniu dociepla spalania paliwa (musi tez uwzglednic cieplo unoszone przez pare wodna) i wtedy nie bylo by zapisow typu 110%.
Jak juz wczesniej wpomnialem sama wymiana pieca dala oszczednosc dodam tylko ze ten nowy piec to zwykly piec na wegiel bez zadnej automatyki co kosztowal 1300 zl a temperatura spalin wynosi 200C (zmierzone miernikiem z termopara), a stary mial temperature spalin 800C (zmierzone jw) - zatem roznica jest zasadnicza

Dariusz
Początkujący
Początkujący
Posty: 16
Rejestracja: 27 lis 2006, 16:44
Lokalizacja: Śląsk
kocioł

autor: Dariusz » 27 lis 2006, 17:10

mam zamowiony kocioł na ekogroszek 24kW na dom 300m2
wczesniej mial byc 38kW ale po konsultacjach i lektorce w sieci doszedłem do wniosku że 24kW powinno wystarczyć. Dlaczego? Ano dlatego że dom jest po kompleksowej wymianie okien na 5-cio komorówki a w przyszłym roku będzie porządnie ocieplony. Oczywiście nowy kocioł będzie włączany do nowoczesnej instalacji co. Skąd jednak wątpliwości??? No własnie z jednych źródeł wyniką iż powoinno się przyjmować zapotrzebowanie 100W na 1m2 co dawałoby 30kW plus 30% na cwu tj w sumie ok 38kW. Jednak licząc wg innych zasad wychodzi zupełnie inaczej. 300m2 x 70W/m2 = 21kW a przy mocy powyżej 20kW nie dodaje się dodatkowej potrzebnej do cwu. Mam tez swiadomość że maksymalną moc kotła będzie wykorzystana tylko w super mroźne dni. Acha i jeszcze jedno, mam zamiar wykorzystać kocioł do ogrzewania cwu w lecie. Proszę o wsparcie i o potwierdzenie mojego rozumowania bądź jego zaprzeczenie.
Dariusz

marek1970
1 - ostrzeżenie!
Posty: 24
Rejestracja: 24 wrz 2006, 10:57
Lokalizacja: gdynia

autor: marek1970 » 28 lis 2006, 22:15

Na rynku jest bardzo wiele różnych kotłów .Należało by się zastanowić najpierw na jakie paliwo ma być kocioł.Czy ma być tzw. bezobsługowy ( tylko okresowy dozór, gaz ,olej .pompy cieplne,elektryczny ) czy może być na paliwo stałe ,czy z zasobnikiem na opał i podajnikiem.

wysoc
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 40
Rejestracja: 02 sty 2008, 9:01

autor: wysoc » 20 paź 2008, 20:34

Co do tych obliczeń - niestey często odbiegają od teorii - szczególnie obliczeń mojego instalatora - do domku 120 m 2 , styropian 10, 120 l CWU , nowe okna - dobrał mi kocioł z podajnikiem Żywca 15 kW, piec niestety ale nie radził sobie z zagrzaniem domu - a o zużyciu groszku to nawet nie wspomnę (praktycznie przy +10 C na dworze pracował na okrągło), kocioł wymienłem na 25 kW i spisuje się extra - zapas mocy pozwala na palenie groszkiem niższej jakości, a zużycie groszku jest nieporównywalnie mniejsze niż w przypadku kotła 15 kW.

Indiana
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 1455
Rejestracja: 25 paź 2008, 19:36

autor: Indiana » 27 paź 2008, 20:32

To u moich klientów w domu 500m2 (20 cm styropianu na zewnątrz) jest gazowy Viessman o mocy 40kW (tak wyszło z obliczeń) , i nawet w największe mrozy chodzi na pół gwizdka, czyli przez pół czasu grzeje, przez pół nie (a w domu ciepło oczywiscie) . Znaczy - znacznie przewymiarowany. To bardzo ciekawe, dlaczego u Ciebie na 120 m2 z ociepleniem kocioł 15 kW sobie nie radzi.... Pytanie, jaką miał moc rzeczywistą, no i jak dobrze jest zaizolowany dom (szczególnie sufity, jaka wentylacja itp)....

I tu prosty wniosek - lepiej bardzo dobrze ocieplić sobie dom, niż potem przez 30 lat przepłacać za opał - który bedzie co roku mocno strzelał do góry.

wysoc
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 40
Rejestracja: 02 sty 2008, 9:01

autor: wysoc » 01 lis 2008, 11:14

Zgadza się - w przypadku gazu tak jest - niestety z węglem trochę sprawa wygląda inaczej bo można zamiast eco groszku kupić oszukany pseudo "eco-groszek" który ma 14 % popiołu i 21 MJ/kg (podaje wartości groszku jaki zakupiłem w zeszły roku) i niestety kocioł 15 kW miał problem z zagrzaniem domu przy spalaniu tego paliwa !


Wróć do „Instalacje grzewcze i ogrzewanie domu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 61 gości

Gotowe projekty domów