« Zobacz poprzedni temat
karmelita
Zobacz następny temat »
Projekt "Paulinka"

Mały parterowy domek z prefabrykatow betonowych

Witam , na wiosne zamierzam zlecic firmie budowe malego parterowego niepodpiwniczonego domku (82m2) ze scianami zewnetrznymi z prefabrykatow w systemie baumat ,chcialbym poznac wasze opinie na temat tej technoliogii .
Oto troche informacji na ten temat:
Budowa domu w technologii scian prefabrykowanych ktore wykonuje sie w fabryce a na wczesniej przygotowanym placu budowy z gotowym juz fundamentem nastepuje szybki montaz gotowych elementow budynku. Pod względem użytkowym takie domy nie różnią się później od tradycyjnych, a jakością mogą je znacznie przewyższać. Metoda ta pozwala zbudowac pod klucz na gotowo do zamieszkania parterowy dom w ciagu miesiaca , jeśli nie chcemy czekać miesiącami na dom, tracić czasu na doglądanie budowy i użerać się z robotnikami, dom modulowy z elementow prefabrykowanych jest idealnym rozwiazaniem . Wyobrazcie sobie uciążliwości związane z tradycyjnym sposobem budowania: ślamazarnych, niesubordynowanych wykonawców, przerwy technologiczne i niepotrzebne przestoje, czasochłonne oczekiwanie na zamówiony towar, kłopoty z pogodą, usterki i ich mozolne naprawy. Nie każdy ma wystarczająco silne nerwy i dużo wolnego czasu. Coraz częściej podpatrujemy niemieckich lub skandynawskich sąsiadów i decydujemy się na domy z modułowe z prefabrykatów. Są one droższe od tych wznoszonych metodą gospodarczą, gdy zatrudniamy kilka ekip do różnych zadań. Jeśli jednak porównamy budynek kupowany od dewelopera i dom budowany kompleksowo, przez jedną profesjonalną firmę, różnica w cenie nie będzie już tak drastyczna, a niejednokrotnie dom prefabrykowany okaże się tańszy. W ogólnym bilansie najbardziej liczy się jakość takich domów oraz rekordowo krótki czas ich przygotowania, zmontowania i wykończenia. Domami prefabrykowanymi nazwamy te , których większość elementów powstała w zakładzie wytwórczym. Mówiąc elementy mam na myśli gotowe części budynku, ściany, duże fragmenty stropów, a nawet przestrzenne moduły stanowiące całość, połowę, jedną trzecią lub ćwiartkę domu. Wszystkie firmy zajmujące się produkcją i montażem domów prefabrykowanych oraz modułowych mają przynajmniej kilka własnych projektów, niektóre dysponują całkiem pokaźną ich kolekcją, a są i takie, które korzystają z projektów dużego biura specjalizującego się w projektach gotowych. Za taki projekt zawsze musimy zapłacić, choć niektóre firmy włączają jego cenę do ogólnej sumy za dom. Praktyka ta nie odnosi się do domów modułowych. W ich przypadku trudno mówić o projekcie z prawdziwego zdarzenia, gdyż zazwyczaj ogranicza się on do takiej a nie innej konfiguracji dwóch lub więcej modułów. Firmy zajmujące się prefabrykatami nie mają też nic przeciwko temu, żeby klient zgłosił się do nich z projektem zamówionym indywidualnie. Dostosują go do potrzeb własnej technologii, to bez żądania dodatkowych opłat.
Co o tym sadzicie?


Profil Wiad. Pryw. E-mail www

odpowiedz
Witam ponownie , slowo wyjasnienia , domek zamierzam wybudowac w Polsce , teraz mieszkam i pracuje w UK gdzie kupilem domek i splacam kredyt , ale zamarzyl nam sie z zona , maly parterowy domek w Polsce abysmy mieli gdzie przyjechac na urlop a w przyszlosci po powrocie na stale do Polski zamieszkac , dlatego , ze mieszkam w UK szukam oferty budowy szybkiej i niewymagajacej mojego stalego nadzoru , po prostu place i wymagam .

Teraz krotko o wadach i zaletach domow z elementow prefabrykowanych:

Wady: - wymagany jest dobry dostęp na plac budowy dla ciezkiego sprzetu samochodow ciezarowych i dzwigu , - musimy miec duza kwote zgromadzona na poczatku inwestycji ,za domek trzeba najpierw zaplacic a pozniej nastepuje montaz - koszt jest większy niż w przypadku domu budowanego metodą gospodarczą, - będziemy musieli zaufać firmie, bo praktycznie trudno będzie skontrolować poprawność prac,

Zalety: - to najkrótsza droga do własnego domu, - poszczególne elementy poddawane są surowej kontroli techniczne - budynek jest objęty gwarancją i wszelkie usterki będą naprawione na koszt firmy, - dom jest zbudowany fachowo, bo robotnicy są wyspecjalizowani w danej technologii, - pogoda ma mniejszy wpływ na przebieg budowy, - nie musimy zatrudniać inspektora nadzoru, - prace są czyste, więc posesja nie wymaga po budowie gruntownego sprzątania, - nie martwimy się ryzykiem kradzieży materiału lub narzędzi, - możemy zamówić dom całkowicie wykończony i gotowy do zamieszkania.

W nastepnym poscie podam toche wiecej informacji technicznych na temat technologii scian prefabrykowanych , pozdrawiam Andy


Profil Wiad. Pryw. E-mail www

odpowiedz
Witam obiecalem wam wczoraj troche wiecej informacji na temat budowy domu z prefabrykatow informacje te pochodza ze strony internetowej producenta.
Ściany zewnętrzne spełniają zadanie osłony przestrzeni budynku zarówno przed wpływem czynników atmosferycznych jak i przed innymi uciążliwymi lub szkodliwymi wpływami środowiska. Składają się one z dwóch lub większej liczby warstw, przy czym ich dobór wynika z wymogów funkcjonalnych przegrody oraz właściwości zastosowanych w niej materiałów. W prawidłowo skonstruowanej ścianie budynku warstwa wewnętrzna spełnia zadanie konstrukcyjne (nośne i usztywniające), a ze względu na zapewnienie właściwego mikroklimatu, powinna możliwie dużo akumulować ciepła. Natomiast fakturowa warstwa zewnętrzna spełnia zadanie osłony izolacji termicznej przed wpływami atmosferycznymi i szkodliwymi czynnikami środowiska zewnętrznego. Kierując się tymi zasadami w prefabrykowanym budynku jako ściany zewnętrzne zastosowano elementy warstwowe, składające się z betonowej warstwy wewnętrznej nośnej o grubości 15 cm, izolacji termicznej ze styropianu FS-15, grubości 15 cm oraz 4 centymetrowej warstwy zewnetrznej z betonu architektonicznego , laczna grubosc sciany to 34cm . Beton architektoniczny gwarantuje dotrzymanie parametrów trwałości i wytrzymałości przy równoczesnym uzyskaniu estetycznych powierzchni, niewymagających pokrycia warstwą tynków lub innych powłok wykończeniowych .
Technologia produkcji pozwala na elastyczność w projektowaniu i produkcji, co umożliwia realizację roznych pomysłów architektów. Beton architektoniczny może być dowolnie kształtowany oraz mieć dowolną fakturę i kolor. Beton taki może naśladować naturalne materiały min. takie jak kamień i drewno
Prefabrykowane elementy z betonu architektonicznego mają bardzo dobre parametry techniczne są odporne na działanie deszczu, mrozu, czynniki agresywne i inne . Mogą być stosowane zimą i latem w czasie wysokich temperatur. Takie elementy produkowane w zakładach mają idealne wymiary, założony wygląd i parametry wytrzymałości oraz trwałości.
Fakturowa warstwa zewnętrzna spełnia zadanie osłony izolacji termicznej przed wpływami atmosferycznymi i szkodliwymi czynnikami środowiska zewnętrznego (min. grzyby ,wykwity soli,. zawilgocenie, destrukcje mrozowe). Betonowa warstwa fakturowa w pełni zabezpiecza przed niszczącym wnikaniem wody w głąb ściany, nie ulegnie zniszczeniu na skutek działania mrozu i promieni słonecznych. Dzięki zastosowaniu betonu o zwartej strukturze wykazuje zdolność polegającą na łatwym spłukaniu osiadających zanieczyszczeń. Te parametry jakościowe przekładają się na późniejsze cechy użytkowe elewacji i całego budynku, a więc samooczyszczenie, nie porastają glonami, algami, pleśnią oraz nie brudzą się. Trwałość związana jest również z tym, że beton jest zdecydowanie bardziej odporny na działania termiczne i chemiczne niż faktury wykonane z innych materiałów. Z obserwacji wynika, że na tynkach cienkowarstwowych występują często złuszczenia, pęcherze w powierzchni wyprawy, spękania, rozwój roztoczy i obsypywanie się wyprawy wskutek otarcia oraz erozja wywołana czynnikami mechanicznymi.
Zalety
-Warstwa fakturowa wykonana z betonu architektonicznego przez długie lata pozostaje w niezmienionym stanie i nie potrzebuje żadnych konserwacji.
-Warstwa elewacyjna chroni przed przemiennymi cyklami pola temperatury skutecznie zabezpieczając styropian przed starzeniem i pogorszeniem właściwości fizycznych .
-Konstrukcja ścian zewnętrznych została tak zaprojektowana żeby wyeliminować mostki termiczne, przez które przenika bardzo dużo ciepła, znacznie obniżając izolacyjność termiczna całej ściany. Dotyczy to zwłaszcza nadproży, ościeży okiennych i drzwiowych.
-Energia związana z ogrzewaniem ma największy udział w kosztach eksploatacji i zależy przede wszystkim od rozwiązań przestrzennych oraz technicznych całego budynku, jak również jego poszczególnych części składowych. Uwzględniając aktualne wymagania normowa w tym zakresie ściany zewnętrzne budynku zaprojektowane zostały o współczynniku przenikania ciepła U=0,25 W/(m2K).

W nastepnym poscie podam ceny 3 roznych pod wzgledem wielkosci powierzchni uzytkowej typowych domkow ,kontaktowalem sie telefonicznie i meilowo z firma poniewaz jestem zainteresowany kupnem takiego domku ,pozdrawiam Andy

Ciagle czekam na wasze opinie


Profil Wiad. Pryw. E-mail www

odpowiedz
Witam , teraz szczegoly techniczne trzech typowych domkow budowanych w systemie prefabrykowanych scian zewnetrznych

Domek 1 (maly) o wymiarach zewnetrznych
9 x 9m , budynek parterowy, niepodpiwniczony ,skladajacy sie z duzego salonu + 2 sypialnie + kuchnia z jadalnia + lazienka na parterze
Kubatura budynku- 357,63m3 ,
Powierzchnia zabudowy- 91,012m2
Powierzchnia uzytkowa- 75,36m2
Kat nachylenia dachu 20 stopni ,dach czterospadowy
Wysokosc budynku 4,86m ,
Wymiary wewnetrzne pow.uzytkowej budynku
(w zaokragleniu tzn. salon 24m2 –oryginalnie 24,189m2)
Salon- 24m2
Sypialnia duza – 20m2
Sypialnia mala – 11m2
Kuchnia otwarta z jadalnia -7,5m2
Lazienka-4m2
Przedpokoj-4m2
Kotlownia-3,0m2 (miejsce dla kotla CO+zbiornika cwu)
Sien wejsciowa-2,4m2
A teraz ceny :
stan surowy otwarty-115.267 +7%vat(123.335)
stan surowy zamkniety-137.187+7%vat (146.600)
Pod haslem stan surowy zamkniety nalezy rozumiec kompletny domek z dachem z dachowki cementowej lub ceramicznej + kpl. orynnowanie + zainstalowanymi 5-komorowymi bialymi oknami PCV i drzwiami zewnetrznymi + wewnetrzne scianki dzialowe. Technologia budowy jest nastepujaca , firma wykonuje fundamenty , stawia gotowe elementy scian zewnetrznych i wewnetrznych, przykrywa zbrojonym stropem ,nastepnie dostarczana jest czesciowo -gotowa drewniana wiezba dachu , ktora firma przykrywa wybrana przez klienta dachowka (cementowa lub ceramiczna w wybranym kolorze) , firma montuje okna PCV i drzwi zewnetrzne , to wszystko jest wliczone w cene stanu surowego zamknietego , Wykonczenie budynku na gotowo czyli polozenie instalacji elektrycznych ,wodnych i centralnego ogrzewania moze byc wykonane oddzielnie przez profesjonalne firmy wspolpracujace z producentem jako odrebna umowa w ktorej okresla sie zakres i koszty.

Domek 2 (sredni) o wymiarach zewnetrznych 11,5x11,5m budynek parterowy, niepodpiwniczony, skladajacy sie z duzego salonu + 3 sypialnie + kuchnia z jadalnia + lazienka
Kubatura budynku-583,62m3 ,
Powierzchnia zabudowy 143,76m2
Powierzchnia uzytkowa 122,24m2
Kat nachylenia dachu 20 lub 30 stopni ,dach czterospadowy
Wysokosc budynku 5,30 ,
A teraz ceny :
stan surowy otwarty-165.638 +7%vat(177.238)
stan surowy zamkniety-202.970+7%vat (216.200)

Domek 3 (duzy) parterowy z poddaszem uzytkowym , niepodpiwniczony, skladajacy sie z duzego salonu + 3 sypialnie +kuchnia z jadalnia + lazienka na parterze oraz 3 sypialnie z lazienka na poddaszu uzytkowym, domek o wymiarach zewnetrznych 11,5x11,5m Kubatura budynku-648,32m3 ,
Powierzchnia zabudowy 143,76m2
Powierzchnia uzytkowa 178,79m2
Kat nachylenia dachu 35 stopni ,dach czterospadowy
Wysokosc budynku 7,10
A teraz ceny :
stan surowy otwarty-193.389 +7%vat(206.926)
stan surowy zamkniety-233.873+7%vat (249.300) .

Domek maly i sredni moze byc gotowy do zamieszkania w miesiac , domek duzy w 1,5 miesiaca. Do kosztow calkowitych nalezy doliczyc cene transportu z fabryki w centralnej Polsce (Torun) do miejsca budowy + vat , koszt transportu na odleglosc 200-250 km ok 5.000 PLN.
W nastepnym poscie podam troche szczegolow o technologii scian prefabrykowanych , pozdrawiam z Birmingham , Andy

Czy tu na tym forum sa sami czytacze ,nikt sie nie wypowiada ?


Profil Wiad. Pryw. E-mail www

odpowiedz
Witam , krotkie podsumowanie tej technologii .
Cytuje opracowania producenta .......
Prefabrykaty najwyższej jakości wykonywane są w nowoczesnej fabryce pod ścisłym nadzorem technicznym. Spełniają wszystkie aktualne normy techniczne. Precyzja wykonania sprawia, że budowa domu jest prosta i szybka. Wszystkie elementy zaopatrzone są w otwory i kanały służące poprowadzeniu instalacji elektrycznej,wodnej i co, co zdecydowanie skraca czas robót wewnatrz budynku . Wewnętrzne powierzchnie ścian są gładkie, nie wymagają więc tynkowania, a wykończenie polega jedynie na ich pomalowaniu. Montaż elementów obywa się na wcześniej przygotowanych fundamentach lub płycie fundamentowej i trwa zaledwie kilka godzin(10h). Elementy nie muszą być sezonowane, więc po zakończeniu montażu można natychmiast przystąpić do dalszych prac. Dzięki precyzji konstrukcji oraz trójwarstwowym ścianom, nasze domy zapewniają znakomity komfort mieszkalny oraz dobry mikroklimat. Nowoczesna prefabrykacja jest ekologiczna, współcześnie używany beton nie wydziela żadnych szkodliwych substancji, nie jest promieniotwórczy, chroni przed naturalnym tłem promieniotwórczym ziemi, jest odporny na działanie pleśni i grzybów oraz odporny na gryzonie. Budynki wykonane w tym systemie spełniają wszystkie wymogi stawiane w normach i rozporządzeniach dotyczących nowo powstających budynków. Budynki wykonywane z elementów prefabrykowanych powstają na deskach projektantów, większa część prac wykonywana jest w zakładach produkcyjnych pod ścisłym nadzorem technicznym, co gwarantuje bezpieczeństwo i doskonałą jakość.Podobne technologie są bardzo popularne w krajach wysoko rozwiniętych i z powodzeniem sprawdzone zostały na wielu kontynentach i w różnych warunkach klimatycznych.

ZALETY SYSTEMU
Prefabrykacja to oszczędność
Prefabrykacja to najnowocześniejszy i najszybszy sposób budowy. Na plac budowy, zamiast cegieł, cementu piasku, stali, itp. przywozi się gotowe elementy wyprodukowane wcześniej i składa się wg indywidualnego projektu. Dzięki temu gotowy, wykończony dom może stanąć w jeden miesiąc.
Nowoczesny beton jest lepszy niż stare cegły. Prefabrykowana ściana trójwarstwowa produkowana jest wg. nowoczesnej technologii dzięki czemu ściany są idealnie gładkie a krawędzie proste. Trójwarstwowa ściana doskonale izoluje przed hałasem, ma także świetne właściwości izolacyjne, dzięki czemu latem w domu jest chłodno, zimą zaś zapobiega ulatnianiu się ciepła. Wewnętrzne ściany mają wysoką zdolność do akumulowania ciepła i stabilizowania wilgotności powietrza, dzięki temu oddają ciepło wówczas, gdy ogrzewanie jest wyłączone. Znakomicie nadają się dla alergików. Trójwarstwowa ściana zewnętrzna grubości 34 cm daje opór cieplny taki, jak 50 cm ściany z czerwonej cegły. Zewnętrzne elementy elewacyjne wykonane są z betonu architektonicznego. Mogą mieć dowolną barwę , kształt i fakturę. Są niezwykle trwałe, odporne na warunki pogodowe. Wszystkie materiały stosowane w prefabrykacji są całkowicie bezpieczne, nie wydzielają zapachów, są niepalne, nie emitują żadnych substancji czy promieniowania. Nowoczesna prefabrykacja to nie tylko szybkość wykonania, ale także wysoka jakość. Poszczególne elementy wykonane są niezwykle dokładnie i pasują do siebie niczym klocki lego. Montaż na placu budowy jest najprostszą czynnością w czasie budowy. W tradycyjnym budownictwie wszystko zależy od kunsztu murarza, a dobrych mistrzów trudno znaleźć. W prefabrykacji wszystko zależy od kunsztu projektantów i urządzeń najnowszej generacji, które produkują poszczególne elementy.Produkcja elementów odbywa się na podstawie projektów architektonicznych dzięki temu indywidualne pomysły mogą być realizowane bez żadnych ograniczeń. Architekci powszechnie korzystają z prefabrykacji , a nowoczesny beton nazywany jest kamieniem XXI wieku.
Koszty utrzymania i eksploatacji
Energia związana z ogrzewaniem ma największy udział w kosztach eksploatacji. Domy takie są energooszczędne i tanie w eksploatacji. Płyta warstwy fakturowej wykonana z betonu przez 50 lat pozostanie w niezmienionym stanie i nie potrzebuje żadnych konserwacji , w przeciwieństwie do powszechnie stosowanych systemów ociepleń, które po kilku latach wymagają nakładów finansowych związanych z renowacją powłok malarskich i napraw częstych destrukcji.

Niewatpliwie jest to ciekawa alternatywa dla tradycyjnych metod budowy wlasnego domu ,powtarzam ,ciekaw jestem waszych opinii na ten temat , otwieram dyskusje prosze o argumenty za i przeciw takiej technologii , pozdrawiam Andy


Profil Wiad. Pryw. E-mail www

odpowiedz
Witam ,
Oto kilka moich spostrzezen na ten temat:
Prefabrykaty do niedawna kojarzyly sie z budownictwem wielkoplytowym , w latach 80-tych w szybkim czasie powstawaly nowe osiedla , miasta z wielkiej plyty , nikt nie zwracal wtedy uwagi na jakosc, liczylo sie jedno - szybko dostac klucze do wlasnego M , wtedy nie myslalo sie o energooszczednym budowaniu , dopiero pozniej zaczeto stosowac zewnetrzne ocieplanie scian blokowisk welna mineralna i pokrywac plytami azbestowymi !!! . Dzisiejsze sciany prefabrykowane to inny swiat , a budowa malego (do 100m2) domku parterowego mimo pozornie duzych wydatkow poczatkowych (trzeba za budowe zaplacic w ratach , pierwsza przy zamowieniu domu -20% , kolejna rata przy odbiorze gotowego fundamentu, kolejna po postawienu scian i stropu ,kolejna po zbudowaniu dachu i jego orynnowaniu , ostatnia rata po budowie scianek dzialowych , wstawieniu okien +drzwi zewnetrznych domu zamykajacych wykonczenie w stanie surowym zamknietym , a nie etapami rozlozonymi na lata przy wlasnej budowie w systemie gospodarczym jest rozwiazaniem stosunkowo niedrogim bo oszczedza sie na czasie i robociznie.
Poprosilem pana Jaroslawa-specjaliste ds. kalkulacji i ofertowania reprezentujacego - producenta domow z prefabrykatow o troche szczegolow technicznych dotyczacych przygotowania scian , gotowych elementow domu do uzbrojenia w media (prad ,wode, gaz ,co, kanalizacje) po montazu domu. Juz w fazie projektowania domu uwzglednia sie te elementy ulatwiajace montaz mediow w gotowym domku aby do minimum zminimalizowac koniecznosc np.kucia w scianach otworow na gniazda , wylaczniki elektryczne czy rurki instalacyjne w ktorych pozniej prowadzone sa kable pod instalacje elektryczna , lub bruzdy w scianach do skrycia rurek zasilajacych w wode urzadzenia kuchni czy lazienki.

A oto garsc informacji na ten temat: cytuje.....
1. INSTALACJE ELEKTRYCZNE:
W ścianach warstwowych oraz w ścianach pełnych umieszczone są rurki pod instalacje elektryczne oraz puszki elektryczne fi 60 mm pod montaż osprzętu (gniazda wtyczkowe, włączniki). Schemat prowadzenia instalacji: Zasilanie poszczególnych obwodów prowadzone jest w warstwach podłogowych z rozdzielni zawsze przy ścianach w osłonach stosowanych w budownictwie tradycyjnym. W przypadku gniazdek elektrycznych ,,podchodzi'' się przewodami pod przygotowaną w dolnej krawędzi ściany bruzdę z wystającą rurką zatopioną w prefabrykacie. Bruzda w stadium eksploatacji jest zakryta warstwami podłogowymi (najczęściej projektowana dolna krawędź ściany -0,15m poniżej podłogi). W przypadku punktów świetlnych trasa przewodów analogicznie, z tym, że rurka w ścianie prowadzona jest przez
całą wysokość ściany i wychodzi ponad górną krawędź konstrukcji stropu (na odpowiedniej wysokości rurka przecina puszkę pod montaż włącznika). Zasilanie punktów świetlnych od dołu, z wyjściem na strop, następnie przewody rozprowadzane na stropie do poszczególnych punktów (przewierca się strop w punkcie projektowanego punku świetlnego i sprowadza przewód w dół). Średnice rurek – fi 28mm lub fi 22. W przypadku rozprowadzenia przewodów z rozdzielni – fi 47mm. W sposób analogiczny zasilanie następnych kondygnacji. Ważnym elementem w projektowaniu jest układ warstw na stropie (min. 8cm, np. styropian 2-3cm, szlichta 4-5cm, gotowa podłoga 1,5-2cm). Chodzi o to, by warstwy te przykryły podejście do kanałów od dołu ściany.

2. INSTALACJE WODNE
W ścianach projektowane są bruzdy pod podprowadzenie rurek do urządzeń sanitarnych. W przypadku wielu kondygnacji pion zasilający prowadzony w szachcie. Rozprowadzenie tradycyjnie w warstwach stropu i podejścia w ścianach w postaci bruzd do szpachlowania. Miejsca bruzd to najczęściej albo pasma robocze w kuchni albo w miejscach wykończenia płytkami (łazienka).

3. INSTALACJE KANALIZACJI
Piony prowadzone w szachtach (np. dodatkowy przewód w kominie). Pionowe odprowadzenia w bruzdach w ścianach, poziome odprowadzenia w warstwach podłogi na gruncie (pod podkładem betonowym). Pozostałe instalacje (gazowe, grzewcze) prowadzone tradycyjnie w możliwością przygotowania bruzd w ścianach pod podejścia.

pozdrawiam Andy

the future starts today


Profil Wiad. Pryw. E-mail www

odpowiedz
Witam , zadalem meilowo kilka pytan przedstawicielowi producenta domkow z prefabrykatow panu Jaroslawowi –specjaliscie ds kalkulacji i ofertowania , postanowilem odpowiedzi umiescic na forum byc moze rowniez Was zainteresuja :

Pyt -czy jesli kupi sie gotowy projekt domku innego niz proponowany przez was (koszt ok 2 tys zl w innej pracowni architektonicznej) i wysle jeden egzemplarz do was, to za dostosowanie tego projektu jest jakas extra oplata, ile?
Odp-Koszt adaptacji zalezy od skomplikowania obiektu (od 4 do 7 tys.zl)

Pyt- prosze o kilka szczegolow jakie fundamenty i sciany fundamentowe sa uzywane pod domek z prefabrykatow (wymiary, typ, konkretnie czy sa betonowe –zbrojenie i beton wylewany z gruszki czy ukladane z bloczkow betonowych itp., czy posiadaja izolacje przeciwwilgociowa
Odp-Lawa fundamentowa wykonana jest z betonu , zbrojona (wys 30cm szerokosc 60cm) sciany fundamentowe wykonane z bloczkow o wysokosci 63cm. Izolacja przeciwilgociowa jest wykonywana

Pyt-kto wykonuje instalacje kanalizacyjna odplywowa w budynku ktora znajduje sie ponizej pierwszej wylewki tzw zacierki betonowej? czy firma budujaca fundament ?
Odp-wykonuje firma robiaca fundament przed jego zasypaniem

Pyt-czy polozenie stropu nastepuje bezposrednio po ustawieniu scian zewnetrznych przez ta sama ekipe ?
Odp-tak

Pyt- w jakim czasie przyjezdza kolejny wasz partner biznesowy ktory stawia dach na gotowo+ orynnowanie , kiedy i jak dlugo to trwa ?
Odp-staramy sie tak zgrac montaz aby ekipa z dachem weszla po zamontowaniu scian i wykonaniu stropu, montaz dachu z pokryciem+orynnowanie trwa ok 2tygodni

Pyt-czy dach jest ocieplany?
Odp- nie, dach nie jest ocieplany , ocieplana jest styropianem wewnetrzna warstwa stropu , poniewaz poddasze w standardowym domku nie jest uzytkowe.

Pyt-Co z platnosciami za budowe , ile trzeba wplacic zaliczki przy zlozeniu zamowienia na budowe , co z reszta platnosci , kiedy ?
Odp-zaliczka wstepna przy zlozeniu zamowienia –do 20% reszta w ratach po wykonaniu kolejnych etapow budowy , druga platnosc po zrobieniu fundamentow , kolejna po postawieniu scian i stropu, kolejna po zbudowaniu dachu wraz z orynnowaniem, ostatnia przy zakonczeniu prac wewnatrz budynku-postawienie scianek dzialowych ,montazu okien i drzwi zewnetrznych z wbudowanym zamkiem i odbiorem stanu surowego zamknietego.

Jestem rozczarowany brakiem jakiejkolwiek odpowiedzi ,myslalem , ze spotkam tu osoby majace pojecie o budowaniu i dowiem sie cos interesujacego , szczegolnie zalezalo mi na zdaniu fachowcow co mysla o tej technologii a tu kicha nikt sie nie odzywa , chyba czas sie stad ewakuowac i poszukac lepszych miejsc gdzie zagladaja profesjonalisci , pozdrawiam z UK , Andrzej(Andy)

the future starts today


Profil Wiad. Pryw. E-mail www

odpowiedz
Witam , widze , po ilosci wejsc (ponad 1000) , ze interesujecie sie ta technologia , wklejam zainteresowanym kolejny dokument obejmujacy procedure zakupu , jesli chcecie zobaczyc jak wygladaja rzuty tych domkow wystarczy wejsc na stronke domekwmiesiac.pl , szkoda, ze nikt sie nie wypowiada , pozdrawiam Andrzej

PROCEDURA ZAKUPU
Standardowa opcja zakupu domu obejmuje:
-wykonanie dokumentacji technicznej,
-wykonanie i montaż ścian zewnętrznych i wewnętrznych konstrukcyjnych na uprzednio przygotowanym fundamencie,
-wykonanie konstrukcji stropu zgodnie z przyjętą dokumentacją,
-wykonanie konstrukcji dachu wraz z kompleksowym wykończeniem zewnętrznym (pokrycie dachu i blacharka zgodnie z projektem lub życzeniem klienta), wykonanie kominów,
-wykonanie ocieplenia stropodachu,
-osadzenie okien i drzwi zewnętrznych.
Powyższy zakres prac zapewnia zamknięcie etapu budowy, który ma podstawowe znaczenie dla bezpieczeństwa konstrukcji budynku oraz projektowanych parametrów cieplnych i akustycznych. Budynek zawiera kompletną elewację.Klient zgodnie z wyborem może wykonać pozostałe roboty wykończeniowe we własnym zakresie lub zlecić naszej firmie pozostałe prace. Szczegółowa specyfikacja techniczna uzgodniona zostanie przed podpisaniem umowy.
Procedura zakupu domu:
-Wysyłacie Państwo do naszej firmy projekt własnego domu lub wybieracie jeden z naszych projektów dostępnych w zakładce OFERTA
-Projekt zostaje przez nas wstępnie wyceniony i przedstawiamy Państwu ofertę na jego realizację w naszym systemie.
Jeżeli akceptujecie Państwo naszą wstępną ofertę, uzgadniamy warunki techniczne i handlowe oraz przedstawiamy projekt umowy.
Po podpisaniu umowy przystępujemy do realizacji.


Profil Wiad. Pryw. E-mail www

odpowiedz
Witam , ale to jest dziwne forum , na ktorym nikt sie nie wypowiada , czytacie moje posty i 0 komentarzy , pierwszy raz sie spotykam z czyms takim . No trudno , podoba mi sie projekt malego parterowego domku o nazwie Z7 ktory jest niewielkim niepodpiwniczonym domem parterowym z dachem dwuspadowym i nieuzytkowym poddaszem Prosta współczesna bryła, pozwoli na szybką i ekonomiczną budowę. Suma powierzchni pomieszczeń : 82,3 m2
Minimalna szerokość działki : 16,28 m , Wysokość całkowita : 5,32
Kąt nachylenia dachu : 22 , Ilość pokoi : 4 , Cena projektu: 1770 zł
Zainteresowanym podaje link do projektu -www.projekty-domow-parterowych.pl/projekt-domu-Z7-5934-10.html

Osobiscie mysle , ze moznaby bylo nieco zmodyfikowac projekt (za zgoda architekta) i z poddasza wykroic jeszcze jakas otwarta przestrzen (open plan) ktora mozna fajnie wykorzystac , co o tym projekcie sadzicie? Pozdrawiam z Anglii , Andrzej


Profil Wiad. Pryw. E-mail www

odpowiedz
Witam , prowadze forum o budowie domu na portalu dla Polonii, mieszkajacej w UK , poruszam tam rozna tematyke z tym zwiazana ,odpowiadam na pytania zainteresowanych osob , budowa domu w Anglii jest generalnie podobna do specyfiki polskiej . Wkleje tutaj kilka postow z tamtego forum ,moze Was zainteresuje , pozdrawiam z Birmingham Andy

Jesli podejmiecie decyzje o samodzielnej budowie domu mozecie byc przytloczeni perspektywa zamiany pomyslu w rzeczywistosc. Na wstepnym etapie musicie podjac wazna decyzje jaki ten dom ma byc , maly , sredni czy duzy , parterowy czy pietrowy , ile bedzie mial pokoi –sypialn , lazienek itp. Najlepiej miec gotowe dobrze przemyslane z kalkulatorem w reku zalozenia co do wielkosci domu , dzialki, szacunkowych kosztow budowy itp. Niezlym rozwiazniem jest budowa domu szkieletowego (kit house), niektorzy przedsiebiorcy budowlani lub dostawcy artykulow budowlanych maja w swojej ofercie wiele standardowych projektow ktore moga sie wam spodobac i zaoszczedza sporo pieniedzy na architekta . Planowanie na wstepnym etapie musi byc zrobione porzadnie i realistycznie a zawarte w nim informacje co musi byc zrobione , kiedy i przez kogo, od znalezienia dzialki po termin wprowadzenia sie do wybudowanego domu. Odpowiedzcie sobie uczciwie czy macie wystarczajace umiejetnosci oraz doswiadczenia aby samodzielnie wykonac pewne etapy budowy , czy mozecie liczyc na wsparcie przyjaciol i znajomych, rodziny , niektore specjalistyczne prace beda musieli wykonac , murarze , tynkarze, elektrycy , hydraulicy itp. Nie zapomnijcie ujac ich prac w harmonogramie , dobrym rozwiazaniem jest wynajecie praktyka od ukladania planow budowy i poszczegolnych jej etapow, unikniecie pulapek i niezaplanowanych kosztow, w pozniejszym etapie wynajecie doswiadczonego kierownika budowy ktory bedzie nadzorowal postep prac .
Czym sie kierowac szukajac dzialki pod przyszly dom. Pisalem juz ze znalezienie dzialki to nielatwa sprawa ale zanim zaczniemy ja szukac powinnismy juz wiedziec jaki dom na niej zbudujemy , maly pietrowy z niewielkim ogrodkiem czy duzy parterowy z garazem albo pietrowy z garazem w piwnicy . Najwazniejsza jest lokalizacja ,decydujac sie na dom parterowy , niepodpiwniczony potrzeba wiecej powierzchni niz na dom pietrowy, w planach zabudowy terenu na ktorym chcemy kupic dzialke dostepnych w lokalnym urzedzie mozemy sprawdzic ograniczenia np.maksymalna powierzchnie zabudowy, wyglad domu, ilosci pieter, kat nachylenia dachu itp. Nalezy zdecydowac czy chcemy mieszkac w miescie blisko komunikacji ale byc narazeni na halas czy poza jego granicami i korzystac z wlasnego dojazdu .Czy chcemy mieć blisko do pracy, szkoły, sklepow , czy może trochę dalej, ale za to mieć w pobliżu las, tereny spacerowe, pola uprawne . Szukając działki zaobserwujmy jakie domy są w pobliżu oraz co będziemy widzieć z okien naszego przyszłego domu . Czy w pobliżu znajduje się wysypisko śmieci (uciazliwy przykry zapach szczegolnie w lecie), czy jest linia kolejowa (glosny hałas), zakłady przemysłowe, linia wysokiego napięcia, stacja benzynowa. Lokalizacja ma wielki wplyw na wartosc domu jesli kiedys zdecydowalibysmy sie go sprzedac. Wymiary dzialki , jeżeli działka ma szerokość powyżej 18 m możemy na niej zmieścić dom o szerokości 10 m, czyli typowy, często pojawiający się w katalogach projektów gotowych. Jeśli działka jest wąska i ma 16 m szerokości lub jest jeszcze węższa, będziemy się musieli ograniczyć z wyborem projektu . Największej działki wymaga dom parterowy niepodpiwniczony z garażem, trochę mniej miejsca zajmie dom parterowy z garażem w piwnicy, zaś najmniej dom piętrowy. Najbardziej pożądanym kształtem działki jest kwadrat. Łatwo wtedy usytuować każdy rodzaj domu. Największym zaś problemem jest działka nieregularna, nieduża. Wybierając działkę patrzmy na jej usytuowanie względem stron świata. Najłatwiej zaplanować dom , gdy ulica przebiega wzdłuż jej północnej granicy. Wtedy wejście do domu, wjazd do garażu, pomieszczenia gospodarcze, ewentualnie kuchnie- planujemy od strony północnej. Salon, jadalnia, taras powinny być dobrze oświetlone i ciche, dlatego dobrze aby znajdowały się od południa i zachodu, zaś sypialnia powinna mieć okna na wschód. Taras przylegający do salonu powinien być połączony kompozycyjnie z ogrodem i lekko zacieniony tak, aby można było również z niego korzystać w dni deszczowe i przy upalnym słońcu. Niebagatelne znaczenie ma również rodzaj gleby na wybranej przez nas działce. Zawsze, przed dostosowaniem projektu gotowego do warunków miejscowych, robi się badania geotechniczne, które pozwolą określić jaki powinien być fundament domu. Lepsze do budowy domu są gleby piaszczyste i żwirowe, niż gliniaste. Są też grunty, których należy unikać tj. stare wysypiska śmieci, grunty organiczne (torfy). Fundament musi być wykopany w gruncie stałym. Przeszkodą w kopaniu fundamentów mogą być też wody gruntowe znajdujące się na niewielkiej głębokości, gdyż trzeba będzie wykonać odwodnienie terenu. Warunki gruntowo- wodne możemy pobieżnie sami określić patrząc na roślinność działki. Jeżeli rosną skrzypy, wierzby, olchy- to gleba jest gliniasta, a wody gruntowe wysoko, jeżeli rosną sosny, szczaw polny- to gleba jest piaszczysta. Wiosna to dobra pora aby udać się na poszukiwania w terenia naszej przyszlej dzialki zanim zarosnie . Pozdrawiam , Andy

the future starts today


Profil Wiad. Pryw. E-mail www

odpowiedz
Witam , dzisiaj krotko o energooszczednosci budowanego dla siebie domu. Koszty energii (pradu ,gazu) stale rosna ,koniecznoscia stalo sie projektowanie i budowanie domów o jak najnizszym zużyciu energii na ogrzewanie wody uzytkowej i ogrzewanie domu w zimie tak aby utrzymanie domu bylo tanie . To ważne, bo w Anglii ( ale tez w Polsce) ogrzanie budynku pochłania dwie trzecie kosztów jego rocznej eksploatacji. Alternatywą dla tradycyjnego budownictwa są domy energooszczędne i pasywne, w których projektowaniu i budowie wykorzystuje się najnowsze technologie i materiały. Budowę takiego domu energooszczędnego, czy pasywnego, powinniscie zlecic dobrym fachowcom aby budowa zostanie przeprowadzona szybko, sprawnie i profesjonalnie. Energooszczedny dom to dom dobrze ocieplony , nie ocieplony dom w zimie to same straty ,oto statystyczne dane dotyczace utraty ciepla : przez nieocieplony dach ucieka do 25% ciepla z domu , przez nieocieplone sciany do 35% , przez nieocieplone fundamenty do 15% , przez nieszczelne okna 10% a nieszczelne drzwi wejsciowe do 15% , wniosek jest prosty w domach nieocieplonych w zimie nawet przy maksymalnie odkreconych zaworach kaloryferow jest zimno bo cieplo z takiego domu ulatuje bezpowrotnie we wszystkich kierunkach. Pisalem w poprzednich postach o technologii scian prefabrykowanych . W Europie od lat buduje sie domy energooszczedne i pasywne z trwałych i ekologicznych prefabrykatów , czyli w technologii pozwalającej połączyć korzystną cenę z wyjątkowo szybką realizacją , powinni zwrócić na nia uwagę szczególnie ci, którzy noszą się z zamiarem budowy domu energooszczędnego. W obiektach takich stosuje się bowiem najnowsze rozwiązania konstrukcyjne i materiałowe oraz nowinki technologiczne. Realizacja takiej inwestycji wymaga profesjonalizmu i fachowości na każdym etapie – od projektu, przez fundamenty po dach i wreszcie prace wykończeniowe. Wasza decyzja o budowie domu energooszczednego teraz ( wiaze sie to z wyzszymi kosztami budowy) zaprocentuje oszczednosciami na ogrzewaniu w przyszlosci (dom budujemy na lata )kiedy media wzrosna jeszcze bardziej .
Duże zużycie energii w tradycyjnych budynkach wynika nie tylko z niewielkiej izolacyjności cieplnej ścian zewnętrznych i występowania dużych mostków termicznych, ale także z niewłaściwego usytuowania budynków względem stron świata, nieodpowiedniego ich kształtu, małej sprawności systemów grzewczych i powszechnego stosowania wentylacji grawitacyjnej.
Przyblize wam na czym wlasciwie polega ta energooszczednosc. Przyjmuje się, że każdy budynek zużywający nie więcej niż 70 procent energii wykorzystywanej przez podobnych gabarytów dom standardowy można nazwać energooszczędnym. Zakłada się przy tym, że do pokrycia części potrzeb energetycznych takiego budynku powinny być wykorzystywane odnawialne źródła energii (kolektory sloneczne) . Ściany takiego budynku muszą mieć co najmniej 15-centymetrowe ocieplenie, a w obiekcie powinna działać mechaniczna wentylacja. W domach wysoko-energooszczednych efekt uzyskuje sie poprzez zastosowanie coraz grubszej izolacji ścian (np 30cm), specjalnej stolarki okiennej, odzyskujących ciepło rekuperatorów, kolektorów słonecznych, przydomowych elektrowni wiatrowych, czy wreszcie ogniw solarnych gromadzacych prad elektryczny w akumulatorach zuzywany pozniej na wlasne potrzeby budynku do oswietlenia czy zasilania lodowki ,TV , takie rozwiazania pozwalaja zaoszczedzic do 50% energii zuzywanej w domu zbudowanego metoda tradycyjna bez ocieplenia i tych wszystkich gadzetow.
Domy pasywne to budynki, w których zużycie energii udało się ograniczyć do zaledwie 30 procent w porównaniu z budownictwem tradycyjnym. Ogrzewanie budynku pasywnego może być nawet dziesięciokrotnie tańsze od wybudowanego w sposób tradycyjny budynku o podobnej kubaturze. Najwyższą kategorią energooszczędności budynków jest tak zwany budynek zeroenergetyczny, czyli samowystarczalny, w którym koszty za energię sprowadzono praktycznie do zera.
Pozdrawiam , Andy

the future starts today


Profil Wiad. Pryw. E-mail www

odpowiedz
Wracajac do ostatniego postu dodam , ze na ostateczny wynik znacznych oszczednosci energii ma rowniez duze znaczenie wlasciwa lokalizacja domu na dzialce –tzn wlasciwie zorientowanie budynku w stosunku do stron swiata , dobrze jesli wiekszosc okien wychodzi na poludnie a tylko niezbedne , male , na polnocna strone , sama bryla budynku tez ma swoje znaczenie , prosta , zwarta konstrukcja budynku bez udziwnien ,zaokraglen ,dodatkowych daszkow itp. pozwala na zmniejszenie strat energii w tzw mostkach cieplnych.
W domach energooszczednych powinna byc zainstalowana dobrej klasy mechaniczna wentylacja z odzyskującym ciepło rekuperatorem zanim zostanie on wydmuchane z budynku oraz wspomaganie instalacji ogrzewania i ciepłej wody użytkowej przez wydajny system kolektorów słonecznych-( dla podgrzania wody uzytkowej wystarcza 2 kolektory o pow. 4m2 , ale jesli planujecie budowe instalacji solarnej ktora ma wspomagac centralne ogrzewanie budynku –kolektorow potrzeba lacznie conajmniej 6+ drugi zbiornik cwu polaczony z centralnym ogrzewaniem co znacznie podraza koszty )
Drogim rozwiazaniem jest instalacja pompy ciepla , pisalem juz o tym rozwiazaniu wczesniej . Koszty budowy wysoko-energooszczednego domu w oparciu o najnowsze technologie , materialy i urzadzenia znacznie przewyzsza koszty budowy tradycyjnej a oszczednosci beda ale rozlozone na lata – przyklad sredni czas zwrotu z oszczednosci w podgrzewaniu wody uzytkowej z instalacji solarnej trwa ok 10 lat , przy zywotnosci instalacji 20-25 lat. Decydujac sie na budowe domu energooszczednego nalezy skontaktowac sie z fachowcami ,architektami , aby uwzglednic na etapie projektowania wlasciwe rozwiazania, profesjonalnymi firmami majacymi doswiadczenie w budowie takich domow bo byle jakie wykonawstwo nawet swietnego projektu to pieniadze wyrzucone w przyslowiowe bloto.
Pozdrawiam Andy
PS. Ktos mnie pytal o ogniwa fotowoltaiczne. Instalcja fotowoltaiczna sklada sie z ogniw laczonych w moduly a te w systemy , wytwarzaja one stale napiecie (DC) ladujac akumulatory (w mikro skali takie ogniwa zasilaja zegarki czy kalkulatory) , poniewaz w domu uzywamy napiecia zmiennego (AC) stosuje sie tzw. falownik do zamiany napiecia stalego na zmienne. Energia elektryczna pozyskana z modulow fotowoltaicznych zainstalowanych na dachu na stronie poludniowej moze byc wykorzystywana na wiele sposobow do oswietlenia pokoi , zasilania niewielkich odbiornikow , radio , telewizor , lodowka , kilka modulow fotowoltaicznych o wymiarach zblizonych do kolektorow solarnych ogrzewajacych cwu , pokryje nieomal w calosci potrzeby wlasne domu w dni sloneczne .

the future starts today


Profil Wiad. Pryw. E-mail www

odpowiedz
Witam , krotkie podsumowanie szczegolow technicznych zwiaznych z budowa domu energooszczednego . Pokaze wam roznice w ilosci zuzytego ciepla do ogrzewania domow roznych typow – sluzy do tego jednostka ktora okresla ile potrzeba kilowatogodzin energii do ogrzania 1 metra kawadratowego powierzchni domu w ciagu roku ( kWh/m2/rok) . Domy wznoszone metoda tradycyjna potrzebuja ciepla od 90 do 120 kWh/(m2/rok) . Domy energooszczedne potrzebuja mniej niz 70 kWh/(m2/rok) . Domy niskoenergetyczne (pasywne) potrzebuja ponizej 15 kWh/(m2/rok)
Aby uzyskac dobre oszczednosci w zuzyciu energii na ogrzanie domu trzeba wykonac kompleksowa dobra izolacje cieplana calego domu nie tylko scian zewnetrznych , poczawszy od :
Fundamentow- nalezy dobrze zaizolowac sciany fundamentowe na calej wysokosci do lawy fundamentowej (na glebokosc 0,9 do 1,2 metra) ponizej poziomu terenu , trzeba ocieplic materialem izolacyjnym odpornym na wilgosc oraz zastosowac izolacje przeciwwilgociowe –to szczegolnie wazne przy wysokim poziomie wod gruntowych na dzialce na ktorej budujemy dom. Należy pamietac o newralgicznym miejscu polaczenia fundamentow ze scianami przyziemia i podlogi parteru . Warstwa termoizolacji powinna być ułożona po stronie zewnętrznej przegrody. Powinna być ciągła i szczelna. Takie ułożenie izolacji eliminuje mostki termiczne czyli miejsca ucieczki ciepla z domu. W ścianach dwuwarstwowych jest to dość łatwe, bo izolacje cieplne ścian fundamentowych oraz ścian przyziemia łatwo można połączyć i zachować ich ciągłość. W ścianach jednowarstwowych newralgiczne miejsce zejścia się tych trzech elementów powinno byc zabezpieczone od zewnątrz materiałem termoizolacyjnym. Kolejny wazny element to dobra izolacja podłogi na gruncie, podloga parteru to najniżej położona przegroda pozioma w budynku. Jest elementem budynku, który pozostaje w stałym kontakcie z gruntem, oddziela środowiska o różnych parametrach termicznych i wilgotnościowych. Zadaniem podłogi na gruncie jest ochrona posadzki i wnętrza budynku przed wilgocią gruntową i korozją biologiczną oraz zapewnienie im wymaganej izolacyjności termicznej .
Sciany
Teraz kolej na sciany zewnetrzne -każda przegroda budowlana powinna charakteryzować się odpowiednią izolacyjnością termiczną. Przy odpowiedniej grubości muru, wykonanego z wyrobów o wartości współczynnika przewodzenia ciepła poniżej 0,3 W/(mK) istnieje możliwość uzyskania przegrody jednowarstwowej o izolacyjności cieplnej spełniającej aktualne wymagania . W celu uzyskania niższych wartości współczynnika przenikania ciepła stosuje się izolację cieplna ze styropianu lub wełny mineralnej. Grubość izolacji cieplnej ściany dla budynku przyjmuje się ze względu na spełnienie wymagań podanych w przepisach budowlanych lub biorąc pod uwagę efekty ekonomiczne inwestycji i ograniczenie strat ciepła przez przenikanie, w celu zmniejszenia zużycia energii do ogrzewania budynku. Kolejna wazna sprawa jest oddzielenie pomieszczen ogrzewanych od nieogrzewanych , sciany i stropy pomiedzy ogrzewana czescia mieszkalna a nieogrzewanym garazem czy pomieszczeniami gospodarczymi lub holem wejsciowym. Warstwa termoizolacji powinna byc ulozona od strony pomieszczenia nieogrzewanego. Z punktu widzenia energooszczędności ważne sa wszystkie przegrody zewnętrze, czyli ściany, dachy, podłogi na gruncie - wszystkie te miejsca, gdzie przegroda styka się z warunkami zewnętrznymi. W tym miejscach nie mogą powstać mostki termiczne, przez które ucieka ciepło. Wpływ na izolacyjność cieplną ma prawidłowe zaizolowanie węzłów konstrukcyjnych. W poprawnym rozwiązaniu zachowana jest ciagłość izolacji cieplnej na całej powierzchni ścian ale tez wiency , nadprozy .
Okna i drzwi
Teraz kolej na okna i drzwi , okna w budynku energooszczednym sluza tylko do oswietlania wnetrza budynku i moga byc nawet nieotwieralne, straty ciepla mozna wyeliminowac poprzez ciasne osadzenie okien w murze , z dobra izolacyjnoscia cieplna ram okiennych , parapetow i dwu lub trojwarstwowych szyb zespolonych z powłokami niskoemisyjnymi ograniczającymi wymianę ciepła przez promieniowanie ( wypełnionych argonem lub innymi gazami szlachetnymi w celu ograniczenia wymiany ciepła przez przewodzenie i konwekcję), oraz dodatkowo zastosowanie rolet lub okiennic zewnetrznych .
Dach
Na koniec slow kilka o ociepleniu dachu , pierwszą warstwę wełny umieszcza się wzdluznie między krokwiami, natomiast drugą powinno się umieścić poprzecznie pod krokwiami. Sprawdzonym rozwiązaniem jest metalowy ruszt, taki sam jak do sufitu podwieszonego. Płyty wełny mineralnej ułożone między rusztem przysłaniają styki płyt w pierwszej warstwie ocieplenia. W ten sposób definitywnie redukuje się mostki cieplne.
Jak widac z powyzszego aby osiagnac dobra izolacje calego budynku trzeba sie troche natrudzic i wykosztowac, ale cieply dom to komfort dla jego mieszkancow i duze pieniadze zaoszczedzone na ogrzewaniu przez lata zamieszkiwania w domu.
PS. koncze omawianie zagadnien zwiazanych z energooszczednoscia , w kolejnych postach napisze pare zdan o scenariuszu dzialan przy budowie domu , o optymalnych wymiarach pomieszczen itp.
Pozdrawiam z Birmingham , Andy

the future starts today


Profil Wiad. Pryw. E-mail www

odpowiedz
Witam , wklejam Wam tekst z mojego angielskiego forum dla Polonii , moze Was zainteresuje jakie tu w Anglii sa koszty i procedury zwiazane z budowa wlanego domu -potraktujcie to jako ciekawostke ,pozdrawiam z Birmingham Andrzej (Andy)

Budowa domu to wielkie wyzwanie przed facetem-glowa rodziny , to podejmowanie setek decyzji i nieustanne wybory , za kazda z decyzji stoja finanse , jedne bledne decyzje mozna zmienic ale na przyklad zly wybor i kupno dzialki sa nieomal nie do naprawienia .Postaram sie przedstawic Wam zainteresowanych tematem budowy wlasnego domu typowy scenariusz dzialan z tym zwiazanych , droga do wlasnego domu jest dluga i kreta , samo przygotowanie inwestycji zajmuje kilkanascie tygodni a w przypadku komplikacji nawet kilkanascie miesiecy. Duzo zalezy od dzialki ktora kupicie czy ma ona OPP (Outline Planing Permission - zawiera ogolna zgode na wybudowanie budynku) czy DPP(Detailed Planing Permission-to zezwolenie na budowe z gotowym projektem-mozna zaczynac budowe ) jesli nie ma decyzji o warunkach zabudowy , rozpoczyna sie gra o uzyskanie takich pozwolen ktora trwa i trwa . Skupie sie na okresie od rozpoczecia budowy do zamieszkania w nowym domu. Okres budowy zalezy od wybranej technologii i sposobu organizacji budowy, najszybsza technologia budowy jest dom stawiany z prefabrykatow , caly proces mozna wowczas zamknac w 2-3 miesiacach , podobnie jest przy wyborze technologii szkieletowej (szkieletu drewnianego), niewielki dom mozna wykonac w ciagu kilku miesiecy. Najdluzej trwa budowa w technologii tradycyjnej ze wzgledu na koniecznosc przerw technologicznych (wysychanie wilgoci w poszczegolnych fazach budowy)-ok 8-9 miesiecy czasem dluzej . Na czas budowy wplyw ma sposob finansowania , najszybciej budowa postepuje gdy inwestor posiada wlasne pieniadze na finansowanie etapow budowy i zleca to firmie -koszt ok 2.300 do 2500F za m2 powierzchni uzytkowej domu , czesto korzysta sie z pozyczonych w banku pieniedzy -tu wystepuja rozne mozliwe wersje platnosci czesciowych , transzy kredytu po zakonczeniu kolejnego etapu budowy.

Budowa domu-scenariusz cz-1
Etap wstepny tuz po podjeciu decyzji o budowie domu
Tworzymy projekt budzetu- liczymy ile mamy gotowki , sprawdzamy w banku jaka mamy zdolnosc kredytowa , nastepnie decydujemy o proporcjach kosztow ile przeznaczymy na zakup dzialki , ile na budowe .
Znajac kwote jaka mozemy przeznaczyc na kupno dzialki rozpoczynamy poszukiwania , rownoczesnie rozpoczynamy poszukiwanie w katalogach projektu naszego przyszlego domu na tym etapie podejmujemy wstepne decyzje o ksztalcie i wielkosci domu ,gotowe projekty ( w Anglii to koszt 300-400F) sa kilkakrotnie tansze od tworzonych na zamowienie u architekta (w Anglii 1500 -5000F i wiecej ) . Kiedy juz znajdziecie interesujaca Was dzialke zanim ja kupicie nalezy rozeznac w dziale planowania w lokalnym urzedzie ( w Anglii w Planning Department ) , jaki jest typ dzialki- rolna , rekreacyjna, budowlana , czy dzialka ma prawo zabudowy , jakie warunki trzeba spelnic aby otrzymac zgode na rozpoczecie budowy, czy dzialka nie ma obciazen ( w Anglii- zajmuje sie tym HM Land Registry). Ziemie mozna kupic w Anglii bezposrednio od wlasciciela lub za posrednictwem agencji (estates agency) z udzialem prawnikow (solicitor)- wersja o wiele drozsza dochodza koszty dla dwoch posrednikow. Kiedy jestesmy juz wlascicielami gruntu czas na spisanie umowy z architektem ktora powinna zawierac wiele elementow takich jak : opinia architekta o dzialce , koncepcja zagospodarowania dzialki , zmiany w gotowym projekcie przyszlego domu , projekt budowlany , wstepne zapotrzebowanie na media (prad,gaz) ,
Etap wstepny przed rozpoczeciem budowy to wydatki ,wydatki ,wydatki , pisalem juz o tym wczesniej na tym forum ale przypomne je tutaj jeszcze raz , zakup dzialki zaczyna generowac koszty oto kilka pozycji kosztow , grunt na ktorym stanie dom wymaga na poczatek site survey , okreslenie granic dzialki , pomiary, mapki koszt ok 300-500F . Starajac sie o pozwolenie na budowe byc moze potrzebne beda badania archeologiczne przed udzieleniem zgody i rozpoczeciem prac (mozliwy koszt ok 3000F) , moga byc tez potrzebne badania gleby co moze pociagnac nastepne koszty ok 1000F , konsultacje projektu budowlanego przez uprawnionego inzyniera to kolejny koszt ok 200-300F , zakup dzialki jest obciazony oplata sadowa w wysokosci do 1000F, ponadto zakup dzialki o wartosci powyzej 60.000F jest obciazony oplata skarbowa w wysokosci 1% , powyzej 250.000F 3% wartosci i powyzej 500.000F -4% wartosci, oprocz tego istnieje wymog , zeby wszystkie transakcje zakupu gruntow byly zarejestrowane w HM Land Registry oplaty za rejestracje w rejestrach zaczynaja sie od 40F za zakup dzialki ponizej 40.000F do maksymalnej wysokosci 800F przy transakcji powyzej 1mln F. To jeszcze nie koniec oplat posrednik uczestniczacy w procesie kupna sprzedazy oczekuje 1% do 1,5% wartosci transakcji powiekszony o VAT, jaki z tego wniosek jesli planujecie taka inwestycje radze oszczedzac , oszczedzac.

the future starts today


Profil Wiad. Pryw. E-mail www

odpowiedz
Witam , wczoraj bylem zbyt zajety aby cos napisac na forum ,sorry. Dzisiaj napisze krotko o dalszych krokach zwiazanych z budowa domu. Kiedy mamy juz za soba kupno dzialki , projektu , zapadly ostateczne decyzje o ewentualnych zmianach w gotowym projekcie przed Wami kolejne wyzwania , uzyskanie pozwolenia na budowe i wybor wykonawcy oraz wybor organizacji budowy. Niewielu z nas przyszlych inwestorow ma pojecie o organizacji budowy , niezbedna wiedze ktora pozwolilaby nadzorowac prace , wylapywac bledy w sztuce budowlanej itp dlatego wazne jest wynajecie fachowca –budowlanca z duzym doswiadczeniem ktory wykona ta prace za nas oczywiscie odplatnie , radze na nie oszczedzac na wynagrodzeniu dla inspektora nadzoru i ograniczac jego wizyty na budowie , dobry fachowiec –praktyk pozwoli uniknac we wlasciwym czasie powazniejszych kosztownych bledow . Wybor dobrego sprawdzonego wykonawcy to wielkie oszczednosci , moga tu funkcjonowac rozne modele prowadzenia budowy , najprostsza to zlecenie kompleksowej budowy jakiejs jednej duzej firmie ktora nie tylko wybuduje dom ale uzbroi je w media i odda gotowy dom do zamieszkania udzielajac gwarancji na wykonane prace , jest to dobra ale droga metoda budowy , inna to wynajecie fachowcow do wykonania konkretnej pracy np.murarzy do postawienia scian , ciesli do budowy dachu , elektrykow do budowy instalacji elektrycznej itp. ta forma wymaga skoordynowania dzialan ,nie bede sie rozpisywal sadze , ze wiecie o co mi chodzi , najtansza metoda budowy wlasnego domu jest budowa we wlasnym zakresie z pomoca rodziny i znajomych ktorzy maja o tym pojecie , bardzo wydluza to proces budowy (pracuje sie w wolnym czasie) i jaka sa pieniadze – metoda ta ma jedna wazna zalete jest od 40-50% tansza od zatrudnienia generalnego wykonawcy. Przed rozpoczeciem budowy powinno sie miec przygotowany plan przeplywu gotowki , ew. zlozyc wniosek w banku o kredyt na budowe .
Jesli juz znajdziemy wykonawce to spisujemy z nim umowe (bardzo wazne!) wraz z harmonogramem budowy , ustalamy kierownika budowy lub jesli jest to firma, ona narzuca nam swojego kierownika bezposrednio nadzorujacego prace . Kiedy to juz mamy za soba zlecamy wytyczenie przez geodete budynku na dzialce , zglaszamy do urzedu rozpoczecie budowy . Po tygodniach przygotowan rusza budowa , zaczynamy od niwelacji terenu , wykonaniu prowizorycznych niezbednych przylaczy pradu i wody , ogrodzenie budowy , warto pomyslec o ubezpieczeniu budowy , postawieniu wynajetego kontenera ktory bedzie pelnil role zamykanego magazynku na elektronarzedzia , delikatne materialy budowlane itp.
Ciag dalszy w nastepnym poscie , teraz wracam do pracy ,pozdrawiam zainteresowanych ,Andy

the future starts today


Profil Wiad. Pryw. E-mail www

odpowiedz

E-izolacje

  • Izolacja kominka

    Izolacja kominka

    Kominek w domu to dziś standard. Kto liczy koszty, ten wie, że oprócz dobrego wkładu kominkowego warto go także...

Urządzone.pl

  • Grzejniki dekoracyjne

    Grzejniki dekoracyjne

    Domowe grzejniki pełnią od dawna przede wszystkim bardzo użyteczną funkcję grzewczą. Niektóre, szczególnie...

E-okna

E-instalacje

Najpopularniejsze tagi:


Zamów newsletter