Malowanie ścian - gladź, farba, unigrunt ( malarz)

Witam
Posiadam mieszkanie jednorodzinne NOWE w stanie surowym, do ktorego mam sie wprowadzac.
Malarza juz znalazlem i przedstawil mi taka propozycje malowania.

1. Pierw zamalowal unigruntem sciany dzialowe tam gdzie bedzie kladziona gladz.
2.Kolejnie polozy gladz ( nie na wszystkie sciany, tylko tak gdzier naprawde trzeba i bedzie widac niedociagniecia ) GLADZ TO AKRYL PUC.
3.Nastepnie sczysci te sciany i mowil ze znow na nie da unigrunt
Chodz slyszalem ze nie powinno sie juz dawac unigruntu UNIVERSALNEGO na sciany gdzie sie polozylo gladz. Ale on jest swojego zdania ze juz tak robil i nigdy sie nic zlego nie dzialo. Ale nie wiem dlatego pytams ie fachowcow WAS.

----

Narazie sie strzymam z malowaniem poniewaz jest okres zimowy i nie chce tak jak sasiadom aby odpadala farba bo sie za szybko posmieszyli.

Mieszkanie jest ogrzewane ale wole przeczekac ten okres i nastepnie polamowac.
Pierw niech bedzie polozona gladz i przygotowane sciagny prosto do malowania.

---

Kolejne pytanie to jaka powinna byc kolejnosc prawidlowa aby na koncu mozna bylo pomalowac???

---

Ostatnie pytanie.
Jak powinno sie liczyc za malowanie ścian ??
Niektorzy mowia ze powinno sie liczyc balkon gdzie tak naprawde nie bedzie malowal ale liczy sobie za to kase.
tak samo drzwi wejsciowe, wneka do salonu??

Troszke mnie to irytuje aby za cos sobie kase liczyl za cos czego nie ma.

---


I ostatnie pytanie
Jaka farbe powinienem wybrac ( chodzi mi o kolor bialy )
Jakiej firmy najlepiej???


Profil Wiad. Pryw.

odpowiedz
Witam

Z tego co się orientuję to kolejność taka:
Gruntujemy ścianę jeżeli tego wymaga czyli po to żeby związać słabe podłoże i dla wyrównania chłonności ściany. (ja nowych tynków cementowo wapiennych nie gruntowałem)
Potem gładź.
Gruntujemy gładź jeżeli tego wymaga czyli po to żeby związać słabe podłoże i dla wyrównania chłonności gładzi.
Potem farba.

Jeżeli jest to gładź typu gipsar (nie robiłem AKRYL PUCem) lub inna podobna to bez względnie trzeba ją gruntować przed malowaniem a jeżeli gładź (gips szpachlowy) robiona na mokro to też można gruntować ale słyszałem że nie trzeba. Polecam grunty takie w płynie a nie farby gruntujące. Bo taka farba niby grunt to ma taką lepkość jak farba i potrafi zerwać kawałki gładzi już przy gruntowaniu.

Ostatnio gruntowałem takim gruntem w płynie za 12 zł się okazało to tak jak bym wodą pomalował. Naprawdę nic nie dało. Zawsze robiłem Atlasem uni-grunt i było ok.

W przypadku gruntowania zapylonej gładzi trzeba patrzeć żeby przy gruntowaniu nie robić zacieków z gruntu bo jak taki grunt spływa po ścianie to zbiera pył i potem to zasycha i taki zaciek widać pod farbą.

Jeżeli na którąś z ścian będzie padać światło mocno z boku (np kinkiet albo światło z okna) to proponuję po zrobieniu gładzi przyświecić mocnym światłem pod kontem do ściany i będzie widać wszystkie niedociągnięcia. A najlepiej powiedzieć przed zrobieniem gładzi fachowcowi żeby robił "pod światło"

Co do liczenia za wnęki to liczą tak jak by tam była ściana bo niby tam nic nie malują ale traci się czas na malowanie (obróbkę) okna. Taki fachowiec powinien o tym powiedzieć albo policzyć faktycznie metry i doliczyć dodatkowo za obróbkę, malowanie wnęk.


Profil Wiad. Pryw.

odpowiedz
mowi, ze nic sie nie dzieje Very Happy jak go tam nie ma/bylo to skad moze wiedziec Wink
nie ma na to zlotego srodka bo tynk tynkowi nie rowny.
po przeszlifowaniu gladzi juz tylko nakladamy farbe gruntujaca to taka gotowa farba w wiaderku.
zaoszczedzimy sporo na farbie wierzchniej jej warstwach. uzyskamy lepszy efekt krycia kolorem farby ze wzgledu na jednorodne podloze jakie da farba podkladowa. nie sluchaj sprzedawcow gdy usluszysz, ze maja zwykla tania farbe i wszyscy ja biora na podkladowke.
jedyne o czym nalezy pamietac to suche podloze (tynki, gladzie) nim zaczniemy czymkolwiek malowac.


Profil Wiad. Pryw.

odpowiedz
jakiego producenta polecacie kupic grunt i tynk np baranek 1,5. Mysle o Tytanie, ewentualnie Skale. Czy są faktycznie jaies róznice w jakosci? Są tu jacys fachowcy co moga doradzic? Mysle zagruntowac jeszcze przed zima, a puc połozyc po zimie.


Profil Wiad. Pryw.

odpowiedz
zajmuje sie tym na coszien .sprawa 1 unigrunt pod gładz tak pod farbe nie.
wiec tak
1 unigrunt
2 1 warstwa gladzi
3 2 warstwa gładzi
4 farba gruntujaca jak sciana ma byc w kolorze to dajemy juz do niej pigmecik w kolorze zblizonym
5 malowanie ostateczna farba
6 jezeli konieczne pomalowanie 2 raz


Profil Wiad. Pryw. E-mail

odpowiedz
A ja myślałem, że najpierw kładzie się gładź, potem grunt, a potem maluje. A jest inaczej, zgodnie z tym, co piszecie, czyli, najpierw grunt, potem gładź, a na końcu farba?


Profil Wiad. Pryw.

odpowiedz
A Ja robie tak.

Mycie scian jezeli byly malowane farbami olejnymi

farba podkladowa na sciany
jedna warstwa gladzi (gora dol)
druga warstwa gladzi (w poprzek)
szliwowanie
jedna warstwa farby
szliwowanie scian (papier 150)
druga warstwa farby

KASA za wykonana robote. Rolling Eyes

UNIKOM WSZELKIEJ PRACY!!!!


Profil Wiad. Pryw.

odpowiedz
A Ja robie tak.

Mycie scian jezeli byly malowane farbami olejnymi

farba podkladowa na sciany (jezeli sciany byly myte)
jedna warstwa gladzi (gora dol)
druga warstwa gladzi (w poprzek)
szliwowanie
jedna warstwa farby
szliwowanie scian (papier 150)
druga warstwa farby

KASA za wykonana robote. Rolling Eyes

UNIKOM WSZELKIEJ PRACY!!!!


Profil Wiad. Pryw.

odpowiedz
cos sie panu unicom kolejnosci pomyliły hehe.pytanie nr 1 czym myjemy by dobrze odtłuscic.
pytanie 2 czemu farba podkładowa pod gładz i jaka?myslałem ze grunt np z dodatkiem kwarcu.
pyt 3 czemu 1 warstwa gora doł a 2 poziomo a nie odwtotnie?
pyt4 po co szlifowac po 1 malowaniu?


Profil Wiad. Pryw. E-mail

odpowiedz
@jacenty nic mi sie nie pomylilo.

Czasami jest tak ze jezeli kuchnie remontuje a one sa malowane lakierami albo swiecacymi farbami to sa tluste i trzeba je umyc ciepla woda ze samarkiem.

Do malowania takich scian jest specjalna farba tzw unigrunt.

Po to tak szpachluje zeby tez i wyrownac sciany.

Szlifuje po to ze czasami po walku wychodza kudly i trzeba je przeszlifowac, ale to te zaleze jak farba maluje.

UNIKOM WSZELKIEJ PRACY!!!!


Profil Wiad. Pryw.

odpowiedz
jestesmy na ty forum by pomagac sobie nawzajem oraz innym wiec pytam co to sa te swiecace farby-1 lamperie-2farby latexowe w połysku?pytanie nastepne kto maluje lakierem sciany?poprosze jeszcze link do tej specjalnej farby o nazwie unigrunt bo unigrunt mi sie tylko z atlasoskim kojarzy.ico to za samarek w ciepłej wodzie tez poprosze o link.jak by był to amoniak rozpuszczalnik to bym zrozumiał ale samarek....mało kto wie ze amoniak jest jednym z lepszych srodkow odtłuszczajacych sprzedawanych w sklepie malarskim np w hol.po co spachlowac krotka paca i w poprzek i w pionie jak jest ona za krotka sluzy tylko do gładzenia zeby było jak najmniej szlifowania.nie lepiej wziasc na 1 raz pace 80.i wkoncu jakimi wałkami malujesz ze wychodza po nich kudły i jakie farby ciagna tak włosie?.domyslam sie ze te z tesco za 3,5 zeta.a tak na chłopski rozum malujesz na 1 raz wyszly kudly przecierasz je papierem sciernym --------spoko---------malujesz 2 raz zakładam ze tym samym walkiem i ta sama farba wyszły znow kudły i co z mnimi robisz znowu szlifujesz?


Profil Wiad. Pryw. E-mail

odpowiedz
Koles maluje tak juz od 15lat i Ty tego nie zmienisz.

swiecaca farba?? to jest podobna jak lakier samochodowy tylko bez utwardzacza stosuje to u pewnego rodzaju ludzi, a u nich jest tak , ze w kazdym domu na jednej scianie musi byc ta farba i ten kolor (czerwony)

Widze ze jestes majster pelna geba, ze tak jak Ty robisz tak maja i wszyscy.

UNIKOM WSZELKIEJ PRACY!!!!


Profil Wiad. Pryw.

odpowiedz
Ja nie jestem fachowcem, ale wydaje mi się bzdurą totalną szlifowanie pomalowanej już ściany... Przecież to marnowanie materiału (farba) i kasy klientów. I też bym zmienił wałki, jeśli cokolwiek by z nich wychodziło. Bo to jest dopiero dokładanie sobie roboty!


Profil Wiad. Pryw.

odpowiedz
Liczy się efekt końcowy'Shocked', pozdrawiam

Cezar


Profil Wiad. Pryw.

odpowiedz
Jasne, w sumie to klient płaci. A później tyle się mówi o nieuczciwych "fachowcach"


Profil Wiad. Pryw.

odpowiedz

E-izolacje

  • Izolacja kominka

    Izolacja kominka

    Kominek w domu to dziś standard. Kto liczy koszty, ten wie, że oprócz dobrego wkładu kominkowego warto go także...

E-instalacje

  • Odprowadzanie wód opadowych

    Odprowadzanie wód opadowych

    Wody deszczowej zebranej z dachu i podwórza lub wody gruntowej z drenażu nie można odprowadzać do kanalizacji...

E-dach

  • Dach nad garażem

    Dach nad garażem

    Garaż jest potrzebny niemal każdemu z nas. Parkowanie przysłowiowych czterech kółek na świeżym powietrzu niestety nie...

E-ogródek

Najpopularniejsze tagi:


Zamów newsletter