strop miedzy pomnieszczeniem gospodarczym, a tarasem

Stropy są jednym z najważniejszych elementów konstrukcyjnych, które oddzielają kondygnacje budynku. Jeżeli chcesz dowiedzieć się jak zbudować, wyciszyć i ocieplić strop koniecznie zapoznaj się z tym działem.

Moderator: Redakcja e-izolacje.pl

sylkis
Początkujący
Początkujący
Posty: 1
Rejestracja: 13 sie 2009, 9:31
strop miedzy pomnieszczeniem gospodarczym, a tarasem

autor: sylkis » 13 sie 2009, 10:02

witam

mam nadzieje, ze wybralem dobry dzial, jesli nie, to prosze o przeniesienie.

mamy w domu problem.

sprawa wyglada nastepujaco:
przy wejsciu do domku mamy mala dobudowke, w ktorej znajduje sie przedsionek i pomieszczenie gospodarcze (generalnie piec gazowy OC + toaleta i zlew gospodarczy, czyli w tym pomieszczeniu bedzie duzo wilgoci), a nad nimi znajduje sie taras.
komin z pieca przechodzi przez strop tarasu (w ktorym przez to znajduje sie oczywiscie otwor na ow komin - z pomieszczenia wyglada to jak dziura w suficie na dwor)
wszystko jest juz wybudowane, ale jeszcze nie dokonczone.

chcielismy zalozyc ocieplenie, uszczelnienie itp - ogolnie dokonczyc ten taras.
nasza architekt-kierownik budowy wymyslila, aby zrobic cos, co nazywa "oddychajacym stropem" (niezbyt rozumiemy co ma przez to na mysli i jak to ma dzialac, boimy sie, ze bedzie tam wiecznie sie gromadzic wilgoc i hodowla grzybow, ona zas twierdzi, ze to wlasnie jakos ma wilgoc odprowadzac), czyli polozyc folie kubelkowa, na to dowolny styropian, aby tylko wystarczajaco gruby, a na to wylewke betonu, ktora sie wyprofiluje do splywow.

przy rozmowach wstepnych wykonawca calkowicie odrzucil ten pomysl, twierdzac, ze:
- to wszystko musi byc absolutnie szczelne, wiec folia kubelkowa juz odpada, bo jak np w rogu ulozyc ja tak, aby zapewnic 100% szczelnosci?
- z doswiadczenia wie, ze profilowanie betonu nigdy nie wychodzi, trzeba kupic juz odpowiednio profilowany styropian (czego zbytnio nie rozumiem co to zmieni, skoro i tak wyleje na to beton, ktory sie wypoziomuje..)
i twierdzi, ze trzeba po prostu polozyc styropian (juz profilowany), na to pape termozgrzewalna dla 100% szczelnosci i na to wylewke.

ja sie zastanawialem, czy byc moze nie sprobowac polaczyc obu koncepcji - np uzyc folii kubelkowej, na to styropian, na to papa termozgrzewalna i beton?

pomocy, bo juz sami nie wiemy co robic, a boimy sie kolejnych kosztow poprawiania zle zrobionego - bo zdarzalo sie, ze pomysly naszej architekt sie okazywaly zle i trzeba bylo robic jednak jak wykonawcy radzili, a zdarzalo sie, ze wykonawcy nie posluchali sie jej i tez spartolili, a wszystkie tego typu roboty trzeba bylo pozniej znowu rozwalic i zrobic na nowo, co wiaze sie z potwornymi kosztami (chocby zmarnowanego materialu)...

pozdrawiam

bartek1675
Aktywny
Aktywny
Posty: 143
Rejestracja: 13 maja 2009, 21:17
Lokalizacja: Skaryszew

autor: bartek1675 » 13 sie 2009, 23:13

Po pierwsze, to proszę poszczuć psami panią architekt. Z tego co mówi, mozna wywnioskować, że uprawnienia kupiła na bazarze.
1. Pomieszczeniom pod stropem należy zapewnić dobrą wentylację (kratki lub nawet mechanicznie, zapewnić wloty i wyloty powietrza) w ten sposób usunie się nadmiar wilgoci (i tylko w ten sposób).
2. Tarasy i balkony, to są bardzo trudne miejsca. Od strony stropu ma to wyglądać tak:
- paroizolacja z papy asfaltowej - np. lub z folii,
- izolacja termiczna (styropian twardy lub styrodur itp.)
- wylewka dociskowa o grub. min. 3cm - koniecznie zdylatowana tzn. porozcinana mniej więcej do połowy grubości na pola nie większe niż 2x2m
- papa termozgrzewalna x2 (na beton a nie na styropian!)
- teraz dobrze jest dać warstwę poślizgową z talku technicznego zmieszanego z piaskiem w proporcjach 1:2 o grubosci 1do 3mm na folii (czyli folia na papę i na to talk). Jak tego nie będzie to tez moze być.
- następna warstwa dociskowa z wylewki cementowej min. 3cm zdylatowana jak wyzej.
Posadzka - najczęsciej płytki na kleju elastycznym i mrozoodpornym.
Bardzo wazna jest pierwsza folia czyli paroizolacja - ma ona za zadanie niedopuścić do przedostania się pary wodnej do warstw tarasu, w przeciwnym razie grzyb murowany! Co do profilowania styropianem - to jest to bez znaczenia. trzeba tylko uważać aby wykonawca nie zszedł np. z 10 do 6cm. Doradzam profilować wylewkę na płaskim styropianie, ale obie metody są dobre.

jochwaw
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 728
Rejestracja: 03 wrz 2008, 9:11
Lokalizacja: Warszawa

autor: jochwaw » 14 sie 2009, 10:27

bartek1675 pisze:Po pierwsze, to proszę poszczuć psami panią architekt. Z tego co mówi, mozna wywnioskować, że uprawnienia kupiła na bazarze.
1. Pomieszczeniom pod stropem należy zapewnić dobrą wentylację (kratki lub nawet mechanicznie, zapewnić wloty i wyloty powietrza) w ten sposób usunie się nadmiar wilgoci (i tylko w ten sposób). TAK na wentylację ale NIE wentylacja mechaniczna - groźba zaczadzenia
2. Tarasy i balkony, to są bardzo trudne miejsca. Od strony stropu ma to wyglądać tak:
- paroizolacja z papy asfaltowej TAK - np. lub z folii NIE
- izolacja termiczna (styropian twardy lub styrodur itp.) TAK min.10 cm
- wylewka dociskowa o grub. min. 3cm - koniecznie zdylatowana tzn. porozcinana mniej więcej do połowy grubości na pola nie większe niż 2x2m TAK na rodzaj warstwy natomiast nie mozna tak pocieniać szlichty bo spęka. Absolutnie najmniejsza grubośc szlichty to 4 cm zazbrojona siatką fi 3,5 oko 10x10cm lub 15x15 cm.Tu najlepiej wyrobic spadki min o nachyleniu 1,5% czyli 1,5 cm na 1 metrze dlugości
- papa termozgrzewalna x2 (na beton a nie na styropian!) TAK
- teraz dobrze jest dać warstwę poślizgową z talku technicznego zmieszanego z piaskiem w proporcjach 1:2 o grubosci 1do 3mm na folii (czyli folia na papę i na to talk). Jak tego nie będzie to tez moze być. Zbędny koszt,papa jest już ślizgówką.
- następna warstwa dociskowa z wylewki cementowej min. 3cm zdylatowana jak wyzej. TAK ale 4 cm oczywiście już bez profilowania spadków
-Tu dorzuciłbym folię w płynie (nie zapominać o obróbkach blacharskich) pod płytki
Posadzka - najczęsciej płytki na kleju elastycznym i mrozoodpornym. TAK oczywiste najlepiej w systemie z którego jest folia w płynie (Sopro,Mapei,Deitermann)
Bardzo wazna jest pierwsza folia czyli paroizolacja - ma ona za zadanie niedopuścić do przedostania się pary wodnej do warstw tarasu, w przeciwnym razie grzyb murowany! Co do profilowania styropianem - to jest to bez znaczenia. trzeba tylko uważać aby wykonawca nie zszedł np. z 10 do 6cm. Doradzam profilować wylewkę na płaskim styropianie, ale obie metody są dobre.


Zgadzam się z przedmowcą z przedstawionymi uwagami


Wróć do „Stropy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 7 gości

Gotowe projekty domów