Kilka razy próbowałem dać do zrozumienia, że producenci okien połaciowych żerują na niewiedzy.
Podejrzewam iż zostaniesz okrzyknięty szokującym agresorem, szkalownikiem, wrogiem Polski i Polaków.
Postanowiłem jednak pomóc Ci w dźwiganiu tego ciężaru
Pamiętam, że kilka lat temu Velux podawał współczynnik Ug wynikający z metody bliższej prawdzie i wynosił on 1,2 W/m2K.
Oczywiście inni stosowali metodę dla okien pionowych więc pozornie Velux wypadał wręcz fatalnie w porównaniu do konkurencji. Klient nieświadom jest takich praktyk więc na próżno tłumaczyć mu było z czego się to bierze.
Poza tym tak naprawdę klient jest oszukiwany w kwestii współczynnika całego okna. Bo wszak szyba poprawia parametry całego okna.
Praktyką jest więc, że współczynnik przenikania całego okna podaje się dla rozmiaru w którym powierzchnia szyby zajmuje maksymalnie dużą powierzchnię.
Stąd więc magiczne Uw 1,4 W/m2K bo mierzone na oknie załóżmy o rozmiarze 134x160cm. Czyli prawie niesprzedawalne.
Marketing jest więc wielki i jakże bliski polityce. Podam przykład:
Czy jeśli nasza wierchuszka podałaby do publicznej wiadomości prawdę, że każdy obywatel (od niemowlaka do starca) na samą obsługę długu zagranicznego (spłata samych odsetek) wydaje 950 PLN rocznie, to czy ludzie by ją wybrali?
Niestety, jesteśmy ofiarami własnej naiwności.
Pozdrawiam.