Sam robię poddasze.Profile, płyty G-K, spoiny, gładzie.INFO

Jeżeli chcesz zaadaptować swoje poddasze to koniecznie musisz znać wszystkie aspekty, z jakimi możesz się spotkać przy remoncie poddasza. Oprócz tego w tym dziale poznasz pomysły innych na aranżacje tego pomieszczenia.

Moderator: Redakcja e-dach.pl

teodor28
Początkujący
Początkujący
Posty: 32
Rejestracja: 20 mar 2009, 22:36
Sam robię poddasze.Profile, płyty G-K, spoiny, gładzie.INFO

autor: teodor28 » 07 kwie 2009, 18:41

Będę sam u siebie w domku robił poddasze, ściany i ścianka kolankowa tynk cementowo-wapienny, tradycyjny, skosy i sufity płyty g-k.

Ściany będą szpachlowane gładzią a sufity tylko na spoinach.
Jakie materiały zastosować do szpachlowania ścian a jakie do spoinowania i potem wykończenia łączeń (cena nie gra roli, robię dla siebie)
Czytałem tutaj o Uniflocie na łączenia i taśmie papierowej jak również o siatce ciętej z elewacyjnej (mocniejsza niż zwykła)
Co do gładzi to myślałem o Cekolu C45 chyba że jest coś lepszego na tynk cem-wapienny?? Może być droższe :)

Tak się po woli przymierzam do przykręcania profili UD30 i CD60 będę robił jednowarstwowo.
Czy pomiędzy ścianę a profil UD30 dawać jakąś dylatację, folię, taśmę??
Czy sie pomęczyć i dociąć płytę równiutko do muru i zastosować Semi-Light??

Jak gęsto rozmieszczać profile na sufitach (wieszaki regulowane) a jak gęsto na skosach (wieszaki ES)??
Płyty na skosach i suficie kłaść dłuższym bokiem prostopadle czy równolegle do jętek i krokwi???
Jak połączyć płyty sufitu i skosu, skręcić na jednym profilu czy na dwóch osobnych przy krawędziach? Może jakiś specjalistyczny do tego celu profil?

Jak połączyć płytę skosu do ścianki kolankowej? czy specjalnym profilem V czy zwykłym UD30?? jakie szpachlowanie i taśmę zastosować?? czy sam Semi_light??

Tyle pytań dlatego że tak jakby jestem złotą rączką w domu ale jednak wolę się dowiedzieć jak robią to specjaliści. Umiem się posługiwać szpachlą i innymi potrzebnymi instrumentami i dam sobie na tą pracę sporo czasu by wykonać ją najdokładniej.

Pomoże ktoś rozwiać moje wątpliwości??

GipsKarton
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 750
Rejestracja: 21 lut 2009, 18:22
Lokalizacja: Szczecin

autor: GipsKarton » 07 kwie 2009, 18:51

gdyby to wszystko zalezalo od profili, plyt i szpachli :)
by rozstawic profile trzeba rozplanowac przebiegi, wiedziec jak sie plytuje (rozklad, kolejnosc), by przykrecic plyty trzeba wiedziec jak sie spoinuje, dylatuje , by szpachlowac trzeba wiedziec jakie rodzaje zbrojen zastosowac do poszczegolnych krawedzi
.
na poczatek to choc pare informacji o samym poddaszu bo to, od tego zalezy jaki rodzaj uchwytow zastosujemy (skosy "standard" uchwyty belkowe a sufity hmmm wlasnie jak i gdzie sa jetki, kleszcze, legary itp.)

teodor28
Początkujący
Początkujący
Posty: 32
Rejestracja: 20 mar 2009, 22:36

autor: teodor28 » 07 kwie 2009, 19:04

No tak wszystko zależy od rozplanowania położenia płyt g-k.

dach prosty dwuspadzisty jętkowy, środek wygląda tak (zaznaczyłem kreskami :) ):
..______
./..........\
|............|
krokwie co 80cm i tak samo jętki. zamierzam prostopadle do nich dawać profile CD60 bo chce jednowartwowy stelaż (mam tam nisko).
wieszaki obrotowe na suficie bo są moim zdaniem bardziej ruchome i lepiej niwelują ruchy dachu.

Chyba jak dam profile co 40cm to będzie to dobre rozwiązanie? I koniecznie oczywiście tak zeby wychodziły an łączeniach płyt, tam gdzie nie będzie profilu na łączeniu krótkiego boku płyty zamierzam dołożyć profil i skręcić go z innymi śrubami (pchełki)

teodor28
Początkujący
Początkujący
Posty: 32
Rejestracja: 20 mar 2009, 22:36

autor: teodor28 » 07 kwie 2009, 23:27

Jaki sens jest w tym żeby nie przykręcać płyt do profili przyściennych UD30 skoro i tak według Was dobrym sposobem na uniknięcie pęknięć jest zaszpachlowanie szczeliny pomiędzy murem a płytą gipsem Sem-Light?
To już nie lepiej w takiej sytuacji przykręcić płyte do tego profilu?
A i jak się ma mocowanie płyty skosu do ścianki kolankowej? Czy tam musi być profil przykręcony do tej ścianki czy po prostu dajemy w odległości powiedzmy 2cm od ścianki profil CD60 podwieszony na krokwiach?? I jak ze spoinowaniem tej szczeliny? czy potrzeba taśmę papierową zbrojoną założoną na ścianę i na płytę skosu czy tylko tez tym Sem-Lightem??

GipsKarton
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 750
Rejestracja: 21 lut 2009, 18:22
Lokalizacja: Szczecin

autor: GipsKarton » 10 kwie 2009, 19:01

rozstaw profili jest scisile uzalezniony od rodzaju plyt i rodzaju profili.
scianka kolankowa murowana vs skos, skos vs sufit - wykonuje sie identyczne wykonczenie spoin jak ze scianami.
dla laczen skos vs sufit mozna wykorzystac szeroka tasme papierowa wzmacniana (naroznik)
skad pomysl na zastosowanie wieszakow obrotowych dla sufitow -bledne rozumowanie.

plytowan nie kreci sie do profili obwodowych analogia do scian dzialowych i profili przypodlogowych i przysufitowych :)

teodor28
Początkujący
Początkujący
Posty: 32
Rejestracja: 20 mar 2009, 22:36

autor: teodor28 » 10 kwie 2009, 19:27

GipsKarton pisze:skad pomysl na zastosowanie wieszakow obrotowych dla sufitow -bledne rozumowanie.


A dalczego by ich nie stosować??
Zaznaczam że sufit na poddaszu a wieszaki przykręcane do jętek.

Wiecie co więcej niepewności wprowadzacie w wypowiedziach niż wyjaśniacie dlaczego tak a nie inaczej.

Ciekawe jakie jest Twoje rozumowanie?? podziel się nim ze mną :)

GipsKarton
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 750
Rejestracja: 21 lut 2009, 18:22
Lokalizacja: Szczecin

autor: GipsKarton » 10 kwie 2009, 21:37

teodor28 pisze:
GipsKarton pisze:skad pomysl na zastosowanie wieszakow obrotowych dla sufitow -bledne rozumowanie.


A dalczego by ich nie stosować??
Zaznaczam że sufit na poddaszu a wieszaki przykręcane do jętek.

Wiecie co więcej niepewności wprowadzacie w wypowiedziach niż wyjaśniacie dlaczego tak a nie inaczej.

Ciekawe jakie jest Twoje rozumowanie?? podziel się nim ze mną :)

podajesz lakoniczne informacje o poddaszu rozstawie krokwi i jetek i myslisz, ze co? ze bede ciagnal ciebie za jezyk jak grube sa krokwie, jak kryty jest dach, jak gruba planujesz dac izolacje, co bedzie nad jetkami (jakiego rodzaju przestrzen, jak rzeczywiscie jest wysokie pomieszczenie do jetek, czy sciany murowane sa juz wykonczone i cala masa innych pytan min. o rodzaj stelazy i plyt ktore chcesz zastosowac.

moje rozumowanie? sucha zabudowa to, nie rutyna (panie my tak zawsze robimy).

chcesz zastosowac obrotowe bo tanie?, "latwe w montazu"? bo "wszyscy" tak robia?

teodor28
Początkujący
Początkujący
Posty: 32
Rejestracja: 20 mar 2009, 22:36

autor: teodor28 » 10 kwie 2009, 22:18

Kurcze, jeżeli pytam o same konkrety w pierwszym poście to liczyłem że ktoś udzieli mi konkretnych odpowiedzi na konkretne pytania.

A co do haków to poprzednio już pisałem dlaczego chcę je zastosować.
Opisałem wszytko co i jak jakie są tynki jaki dach.
A o moim beznadziejnym ociepleniu już pisałem w tym wątku:
viewtopic.php?t=12867&postdays=0&postorder=asc&start=15
zresztą sam się wypowiadałeś w tym temacie.

ole odpowiem na pytania:
Krokwie 14x7
jętki 14x7
warstwy dachu: blachodachówka, łaty i kontrłaty, papa, deskowanie, pustka wentylacyjna 4cm, wata szklana 15cm, folia ala paroizolacyjna przyszyta zszywkami do krokwi i jętek.wysokość od wylewki do jętek w tej chwili 2,7m
Ściany są murowane tynkowane cem-wap do wyszpachlowania.
Przestrzeń nad jętkami będzie raczej rupieciarnią może jakąś małą suszarnią do ubrań nie ocieplana.
Teraz zamierzam dać jeszcze wieszaki i profile i w powstałą przestrzeń dołożyć jeszcze waty 5cm. potem przykleić do profili folię paroizolacyną i uszczelnić między ścianami taśmą butylową oraz na łączeniach posklejać taśmą do tego przeznaczoną. potem zamierzam zacząć przykręcać płyty gipsowo-kartonowe, itd

to chyba wystarczy wyjaśnień??
A i jeszcze
profile CD60 i UD30
płyty standardowe RIGIPS grubości 12,5mm 1,2x2,6m bądz 2,75 nie wiem jakie mają u nas na składach.
Wolałbym z krawędzią PRO ale też nie wiem czy będą mieli takową.

GipsKarton
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 750
Rejestracja: 21 lut 2009, 18:22
Lokalizacja: Szczecin

autor: GipsKarton » 11 kwie 2009, 6:33

kazdy temat to oddzielna sprawa nie chce mi sie kojazyc kolejnych watkow ze soba :)

"rigips" robi juz tylko plyty z krawedzia PRO :) profile "ultrastil" lub "rigistil" :)
jak chcez robic plyta zwykla to, nie pomoge uwazam, ze poddasze powinno byc wykonane plyta ognioochronna (teraz robiona przez rigips w kolorze "rozowym") :)
troche mi zal bo jest wielce prawdopodobne, ze tyle dobrego materialu sie zmarnuje.

skoro welna juz jest to, mamy pracochlonna zabudowe bo koniecznie zdemontowac trzeba paroizolacje z tej 15-tki
- wyjmiemy welne i zamontujemy uchwyty do poddaszy potocznie zwane "grzybkami" wlozymy welne, zamontujemy profile ulozymy welne 5-tke
albo
- zastosujemy uchwyty typu "ES" przykrecimy profile i zamontujemy kolejna warstwe welny 5-tki.
stosowane uchwyty mocujemy zarowno do krokwi jak i do jetek (bez wieszakow obrotowych).

nakleimy na profile paroizolacje uszczelnimy ja, przykrecimy plyty.


a w temacie tematow prosciej bylo zmienic tytul niz zakladac nowe watki.
pozdrawiam

teodor28
Początkujący
Początkujący
Posty: 32
Rejestracja: 20 mar 2009, 22:36

autor: teodor28 » 11 kwie 2009, 15:29

Baz kitu ciężko się z Wami gada.

Jeszcze jedno ostatnie pytanie:

Czy muszę zdejmować tą folię którą teraz jest przykryta warstwa waty 15cm.
Czy może ona pozostać??
Nie chce mi się jej zdejmować lepiej zrobię w niej dziury jeżeli nie będzie mogą być pomiędzy warstwami waty 15 a 5cm.

Wieszaki dam obrotowe na suficie.
A i na pewno nie będę już wyjmował tej waty którą teraz mam założone.

Powiem tylko tyle. Robię dla siebie ale też mam inne wydatki i nie będę przesadzał z wymyślnymi materiałami (oczywiście poza łączeniem płyt których nie chciałbym widzieć popękanych)

Ps.
Ile procent inwestorów w polsce kładzie na poddasza domków jednorodzinnych płyty ognioochronne? Jestem przekonany że nie jest to więcej niż 5%. A wszystko ze względów finansowych i tyle.

GipsKarton
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 750
Rejestracja: 21 lut 2009, 18:22
Lokalizacja: Szczecin

autor: GipsKarton » 11 kwie 2009, 15:46

teodor28 pisze:Baz kitu ciężko się z Wami gada.

Jeszcze jedno ostatnie pytanie:

Czy muszę zdejmować tą folię którą teraz jest przykryta warstwa waty 15cm.
Czy może ona pozostać??
Nie chce mi się jej zdejmować lepiej zrobię w niej dziury jeżeli nie będzie mogą być pomiędzy warstwami waty 15 a 5cm.

Wieszaki dam obrotowe na suficie.
A i na pewno nie będę już wyjmował tej waty którą teraz mam założone.

Powiem tylko tyle. Robię dla siebie ale też mam inne wydatki i nie będę przesadzał z wymyślnymi materiałami (oczywiście poza łączeniem płyt których nie chciałbym widzieć popękanych)

Ps.
Ile procent inwestorów w polsce kładzie na poddasza domków jednorodzinnych płyty ognioochronne? Jestem przekonany że nie jest to więcej niż 5%. A wszystko ze względów finansowych i tyle.

rob jak chcesz bo przy takim podejsciu do sprawy co bys nie robil laczenia plyt i tak popekaja. na grzyba ze scian kupca nie znajdziesz :P

teodor28
Początkujący
Początkujący
Posty: 32
Rejestracja: 20 mar 2009, 22:36

autor: teodor28 » 11 kwie 2009, 16:21

nie kumam dlaczego mają popękać?? tylko przez te wieszaki?? a dlaczego od razu piszesz o grzybie?? niby skąd ma się wziąć?? Może napiszesz gdzie jest błąd i co zrobić najmniejszym nakładem pracy i finansów??

GipsKarton
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 750
Rejestracja: 21 lut 2009, 18:22
Lokalizacja: Szczecin

autor: GipsKarton » 12 kwie 2009, 5:08

suma "wszystkiego co do tej pory wykonales" to
- nie masz odpowiednich szczelin wentylacyjnych miedzy welna a deskowaniem
- masz zle zamontowana welne miedzy krokwiami
- masz zle wykonana paroizolacje
- nie masz pojecia jak wykonac bezpieczny niski sufit poddasza
i nie bede cie przekonywal do pewnych i (wazne) bezpiecznych rozwiazan.

Awatar użytkownika
gambit65
rekomendowany doradca
Posty: 371
Rejestracja: 24 gru 2007, 12:56
Lokalizacja: mława
Kontaktowanie:

autor: gambit65 » 12 kwie 2009, 10:53

Do wykończenia gips z włókniną uniflot do pomieszczeń suchych lub zielony do mokrych ( łazienki) lub vario. Do łączenia najlepsze taśmy papierowe profesjonalne firmy Strait-flex: tuff tape, medium. Gips proponuję megaron premium na ściany , na łączenia profin mix jako warstwę ostateczną. Pod profile UD taśma akustyczna, na profil UD i ścianę nakleić taśmę ślizgową ( może być taśma malarska) i do tego dosunąć płytę k/g, szczeliny zaszpachlować , a nadmiar taśmy odciąć.Rozstaw profili CD 1. płyta poprzecznie do profili rozstaw max 50 cm, 2 .płyta równolegle do profili rozstaw max 40cm. Łączenie skosu z sufitem i ścianką kolankową może być wykonane na oddzielnych profilach oddalonych od krawędzi płyty max 10- 15 cm lub profilem V. Łączenie wypełnić gipsem z włókniną i zamaskować taśmą papierową. Do profili UD nie przykręcamy płyty ponieważ spowodowałoby to nadmierne naprężenia na płytach k/g. Jeżeli łączysz np skos ze ścianą taśmą papierową to maskujesz tym samym ewentualne pęknięcia w miejscu połączenia . Dając taśmę ślizgową bez taśmy papierowej wykonujesz tzw szczelinę kontrolowaną ( widać pęknięcie ale jako regularną linię prostą). Istniejącej foli nie musisz zdejmować zgodnie z zasadą, że jeżeli dodatkowa warstwa izolacji nie będzie grubsza niż 1/3 całej izolacji to paro izolacja może być przybita do krokwi. na stelaże już nie dajemy paroizolacji. Zwróć szczególną uwagę żeby ta paroizolacja byłą SZCZELNA!!!!!!!. Nie może być tam żadnych dziur. Płyty obowiązkowo tzw czerwone ze względu na przepisy przeciwpożarowe i większą wytrzymałość na naprężenia.

GipsKarton
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 750
Rejestracja: 21 lut 2009, 18:22
Lokalizacja: Szczecin

autor: GipsKarton » 12 kwie 2009, 11:41

gambit65 pisze:Do wykończenia gips z włókniną bzdura uniflot do pomieszczeń suchych lub zielony do mokrych ( łazienki) lub vario kolejna bzdura. Do łączenia najlepsze taśmy papierowe profesjonalne firmy Strait-flex: tuff tape, medium. Gips proponuję megaron premium na ściany , na łączenia profin mix jako warstwę ostateczną. Pod profile UD taśma akustyczna bzdura , na profil UD i ścianę nakleić taśmę ślizgową bzdura - na sciane pod profilem( może być taśma malarska) i do tego dosunąć płytę k/g, szczeliny zaszpachlować , a nadmiar taśmy odciąć.Rozstaw profili CD 1. płyta poprzecznie do profili rozstaw max 50 cmbzdura najpowazniejsza grozaca katastrofa "budowlana"nie zalozono grubosci profili :D, 2 .płyta równolegle do profili rozstaw max 40cmbzdura. Łączenie skosu z sufitem i ścianką kolankową może być wykonane na oddzielnych profilach oddalonych od krawędzi płyty max 10- 15 cm lub profilem V. Łączenie wypełnić gipsem z włókniną bzdurai zamaskować taśmą papierową. Do profili UD nie przykręcamy płyty ponieważ spowodowałoby to nadmierne naprężenia na płytach k/g. Jeżeli łączysz np skos ze ścianą taśmą papierową to maskujesz tym samym ewentualne pęknięcia w miejscu połączenia . Dając taśmę ślizgową bez taśmy papierowej wykonujesz tzw szczelinę kontrolowaną ( widać pęknięcie ale jako regularną linię prostą). Istniejącej foli nie musisz zdejmować zgodnie z zasadą, że jeżeli dodatkowa warstwa izolacji nie będzie grubsza niż 1/3 całej izolacji to paro izolacja może być przybita do krokwi. na stelaże już nie dajemy paroizolacji. Zwróć szczególną uwagę żeby ta paroizolacja byłą SZCZELNA!!!!!!!. Nie może być tam żadnych dziur. Płyty obowiązkowo tzw czerwone ze względu na przepisy przeciwpożarowe bzdura - dotyczy tylko budownictwa wielorodzinnego np. blizniaki wykonanie w domu jednorodzinnym zalecane podnosi zabezpiecznie p.poz.i większą wytrzymałość na naprężenia.


Wróć do „Poddasze”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości

Gotowe projekty domów