strop monolit czy teriva

Stropy są jednym z najważniejszych elementów konstrukcyjnych, które oddzielają kondygnacje budynku. Jeżeli chcesz dowiedzieć się jak zbudować, wyciszyć i ocieplić strop koniecznie zapoznaj się z tym działem.

Moderator: Redakcja e-izolacje.pl

Awatar użytkownika
Om3k
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 599
Rejestracja: 27 cze 2009, 21:06
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

autor: Om3k » 09 lip 2009, 12:24

Ekmir! Zamówiłeś już strop typu filigran?

ekmir
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 662
Rejestracja: 10 wrz 2008, 12:05
Lokalizacja: lubuskie

autor: ekmir » 30 lip 2009, 11:31

Tak, zamówiłem.

jochwaw
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 728
Rejestracja: 03 wrz 2008, 9:11
Lokalizacja: Warszawa

autor: jochwaw » 30 lip 2009, 17:47

ekmir pisze:Tak, zamówiłem.

Nie powinieneś żałować. Mnie ciekawi jak wyszło Ci cenowo na Twoim terenie.

Natomiast warto abyś tu opisał innym czytajacym forumowiczom
jako doświadczony klient technologii Filigran

1)jak zamawia się takie stropy
2)jakie dostawca ma wymagania
3)jaki jest termin oczekiwania etc.

Da to wszytkim tu czytajacym obraz jak postępować przy tym wyborze.

ekmir
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 662
Rejestracja: 10 wrz 2008, 12:05
Lokalizacja: lubuskie

autor: ekmir » 31 lip 2009, 18:34

Oczywiście, że podzielę sie swoimi doświadczeniami w tym zakresie, jak tylko wszystkie formalności zostana załatwione.

Superbia
Aktywny
Aktywny
Posty: 115
Rejestracja: 24 kwie 2007, 7:07
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

autor: Superbia » 17 sie 2009, 10:15

jochwaw - odniosę się do podanych cen

Im więcej zbrojenia w płycie, tym mniej w nadbetonie. Oczywiście zbrojenie górne nad podporami tak czy siak musi pozostać, podobnie jak zbrojenie styków płyt.
W przypadku domków jednorodzinnych ceny płyt wynoszą na ogół trochę więcej - około 85 zł z VAT. Przeważnie są to stropy o grubości całkowitej 16-18cm, więc nadbetonu potrzeba około 0,11-0,13 m3/m2 (więc przy zamawianiu z wytwórni betonowozu wraz z pompą będzie bliżej ceny 50 zł./m2 z VAT).

Przy założeniu, że w płycie średnio jest 5,5 kg zbrojenia na m2, zbrojenie do nadbetonu nie powinno przekroczyć 7 kg/m2 (spodziewałbym się raczej 4-5 kg/m2). Podane 40zł/m2 z VAT to rozsądna kwota.

Nie bardzo rozumiem na czym polega problem eksploatacyjny w przypadku płyt kanałowych. Chodzi o zarysowania w miejscu zamków płyt, na ich długości?
Filigran jest bardzo wymagającym stropem, który nie znosi błędów. Podpory i legary muszą być idealnie wypoziomowane, w przeciwnym razie na spodzie stropu powstaje wyraźna siatka pęknięć (sztywna, pięciocentymetrowa płyta zachowuje się trochę jak tafla szkła). Poza tym wylewanie betonu jesienią i wiosną jest ryzykowne z uwagi na pojawiające się nocą lokalne przymrozki. Jeśli przymrozkom towarzyszy wiatr to o nieszczęście nie trudno.

Nie zgodzę się też ze stwierdzeniem o "praktycznie niewielkim stemplowaniu". Stemple na ogół wymagane są w rozstawie co 150cm więc jest ich sporo.

jochwaw
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 728
Rejestracja: 03 wrz 2008, 9:11
Lokalizacja: Warszawa

autor: jochwaw » 21 wrz 2009, 15:35

Superbia pisze:Nie zgodzę się też ze stwierdzeniem o "praktycznie niewielkim stemplowaniu". Stemple na ogół wymagane są w rozstawie co 150cm więc jest ich sporo.


Ja nawet śmiem twierdzic ze mozna także bez stemplowania :shock:
To po prostu kwestia użytej kratownicy w prefabrykowanej płycie.

No z tym jesiennym betonowaniem to Kolega zdrowo przesadził.
Monolita,podciągi,słupy lalem przy minus 9-10 stopni.
Przeciez są sposoby jak sie zabezpieczyć przed mrozem.Elektronagrzewy,podgrzewany beton itp.
Natomiast ryzykownym (i obecnie juz nie praktykuje się) jest zalewanie przy minus 20.Dowód mielismy w Warszawie jak zawalił się biurowiec pare lat temu.

Ekmir miałeś się podzielić doświadczeniami.Tak nieskromnie przypominam z myślą o innych forumowiczach.

Superbia
Aktywny
Aktywny
Posty: 115
Rejestracja: 24 kwie 2007, 7:07
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

autor: Superbia » 22 wrz 2009, 8:04

Pewnie, że można bez stemplowania, na kratownicy z prętem górnym i krzyżulcami o większej średnicy. :)
Niestety podraża to koszty (szczególnie zagęszczanie kratownic) i zmniejsza liczbę firm gotowych dostarczyć takie prefabrykaty, więc znowu koszty idą w górę.

BTW:
W Gorzowie na budowie fabryki podzespołów samochodowych chłopcy z Budimexu lali ławy i stopy przy -16 stopniach, a nad ranem temperatura spadała sporo poniżej -20 stopni. Wszystko się da.

Swoją drogą w Szczecinie, jak "prezes kazał" to lali filigran przy zerze, powiał wiatr, temperatura spadła dość niespodziewanie i mieli 300m2 do kucia :lol:
Słupi i podciągi dość łatwo zaizolować, ze stropem jest gorzej. Raczej nie polecałbym takiego wylewania przeciętnej ekipie bez nagrzewnic i przygotowanych plandek, a sam pewnie wiesz jacy ludzie teraz mienią się fachowcami na budowach. :)

ekmir
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 662
Rejestracja: 10 wrz 2008, 12:05
Lokalizacja: lubuskie

autor: ekmir » 15 lis 2009, 19:27

jochwaw pisze:Ekmir miałeś się podzielić doświadczeniami.Tak nieskromnie przypominam z myślą o innych forumowiczach.


Oczywiście, że pamiętam.
Ale z uwagi na problemy z ekipami budowlanymi dopiero (albo może już) jutro będę układał płyty FILIGRAN na scianach. Tak więc po tej "operacji" podzielę się swoimi doświadczeniami, spostrzeżeniami i uwagami dotyczacymi tego rodzaju stropu.

Jeśli chodzi o stemplowanie to mam to zrobione co 1,5 m i na stemplach ułożone są dźwigary.

ekmir
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 662
Rejestracja: 10 wrz 2008, 12:05
Lokalizacja: lubuskie
Re: strop monolit czy teriva

autor: ekmir » 16 lis 2009, 16:59

Dzisiaj płyty FILIGRAN zostały położone na ścianach. W sumie 19 płyt (różnych rozmiarów) na powierzchni ok. 130 m2. Dźwig pracował niecałe 3,5 godz. Teraz trzeba dozbroić i zalać tzw. nadbeton.
Od wewnątrz płyta bardzo gładka - nie trzeba będzie tynkować, wystarczy wygipsować i pomalować.

Ciąg dalszy nastapi ...

jochwaw
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 728
Rejestracja: 03 wrz 2008, 9:11
Lokalizacja: Warszawa
Re: strop monolit czy teriva

autor: jochwaw » 16 lis 2009, 17:41

ekmir pisze:Dzisiaj płyty FILIGRAN zostały położone na ścianach. W sumie 19 płyt (różnych rozmiarów) na powierzchni ok. 130 m2. Dźwig pracował niecałe 3,5 godz. Teraz trzeba dozbroić i zalać tzw. nadbeton.
Od wewnątrz płyta bardzo gładka - nie trzeba będzie tynkować, wystarczy wygipsować i pomalować.

Ciąg dalszy nastapi ...


Ekmir - coś ci podpowiem - jest to tez bardzo dobry moment ułozyć peszle dla kabli elektrycznych.Jak wiesz gdzie będzie "Zwis sufitowy" :) czyli żyrandol to juz mógłbyś przewiercić przez Filigran i ułozyć peszle na Filigranie czyli w nadbetonie i wyprowadzić je w ścianach, w okolicy planowanych włączników.Nie zapomnij wpuścić do peszla tzw "pilota" czyli drut do przeciągania kabli.A peszle przywiąż na stropie do kratownic drutem wiązałkowym aby nie wypłynęły przy laniu nadbetonu.
Co zyskujesz:
1)ano to ze nie będziesz musiał tyle walić tynku po suficie aby przykryć kable.
2)albo nie będziesz o zgrozo bruzdował po suficie dla kabla
3)szybko elektryk Ci wprowadzi kable sufitowe.
pozdrowienia

ekmir
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 662
Rejestracja: 10 wrz 2008, 12:05
Lokalizacja: lubuskie
Re: strop monolit czy teriva

autor: ekmir » 16 lis 2009, 17:49

Dziękuję serdecznie za radę.
Właśnie takie miałem plany - tym bardziej, że mam zamiar wykonać sobie sam instalację elektryczna i teletechniczną. A takie rozwiazanie znacznie ułatwi mi przyszłą pracę :)

ekmir
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 662
Rejestracja: 10 wrz 2008, 12:05
Lokalizacja: lubuskie

autor: ekmir » 30 gru 2009, 17:17

jochwaw pisze:Natomiast warto abyś tu opisał innym czytajacym forumowiczom
jako doświadczony klient technologii Filigran

1)jak zamawia się takie stropy
2)jakie dostawca ma wymagania
3)jaki jest termin oczekiwania etc.


Ad. 1 - Strop zamawia się w firmach zdolnych do jego wykonania - z regóły w większych miastach,
Ad. 2 - trzeba dostarczyć dokumentacje projektową (zaznaczyć ewentualne zmiany).
Ad. 3 - ok. 2 m-ce

Najkorzystniejsze rozwiązanie to takie, że wykonanie płyt, transport i montaż wykonuje jedna firma. Płyty powinny być przenoszone przy załadunku i rozładunku za pomocą tzw. trawersa (w szczególności o większych gabarytach).
Po ich ułożeniu na budynku warto rozprowadzić instalacje elektryczną (lub peszle), a następnie po ułożeniu zbrojenia zalać warstwa nadbetonu.
Do wykonania tego stropu wymagana jest solidna ekipa, która już miała doświadczenia z tego typu stropami. Należy dokładnie wypoziomować dźwigary na, których układa się płyty przed zalaniem. Odpowiednie dozbrojenie płyt w części garażowej umożliwiło mi rezygnację z tradycyjnego nadproża, dzięki czemu uzyskałem miejsce na zastosowanie rolet.

przemoo
Początkujący
Początkujący
Posty: 6
Rejestracja: 09 lut 2010, 11:55
Re: strop monolit czy teriva

autor: przemoo » 14 lut 2010, 12:34

Czy ktoś z doświadczeniem mógłby procentowo opisać stosunek cen w przypadku stropów monolitycznych, gęstożebrowych i filigranu? Pozostałe za i przeciw znam, ale nie wiem jak to wygląda cenowo. Może jakaś orientacyjna cena za m2 każdego z tych stropów (uwzględniająca robocizne, stemple, deskowanie itp.)? Najlepiej, gdyby ktoś mógł się wypowiedzieć na temat Woj. Pomorskiego.

rafał-nowakowski
Początkujący
Początkujący
Posty: 17
Rejestracja: 12 sty 2009, 23:52
Re: strop monolit czy teriva

autor: rafał-nowakowski » 01 mar 2010, 14:33

Witam.
Czy ktorys z tych stropow mozna jeszcze zastosowac gdy nowy dom jest przykryty dachem :?: Czy jest juz za pozno i tylko zostaje mi strop drewniany :?: I jaki strop bedzie tanszy i lepszy :?: powierzchnia stropu 150m2 Pozdrawiam

ekmir
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 662
Rejestracja: 10 wrz 2008, 12:05
Lokalizacja: lubuskie
Re: strop monolit czy teriva

autor: ekmir » 01 mar 2010, 22:49

rafał-nowakowski pisze:Witam.
Czy ktorys z tych stropow mozna jeszcze zastosowac gdy nowy dom jest przykryty dachem :?: Czy jest juz za pozno i tylko zostaje mi strop drewniany :?: I jaki strop bedzie tanszy i lepszy :?: powierzchnia stropu 150m2 Pozdrawiam


Moim zdaniem płyty typu filigran i tzw. żerańskie - odpadają bo je trzeba układać dźwigiem na istniejace ściany lub odpowiednio wcześniej przygotowane podpory. Jeśli dom jest już zakończony dachem to taka operacja nie wchodzi w grę.


Wróć do „Stropy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Proximic [Crawler] i 14 gości

Gotowe projekty domów