Wentylacja ocieplenia dach czterospadowy

Jeżeli chcesz zaadaptować swoje poddasze to koniecznie musisz znać wszystkie aspekty, z jakimi możesz się spotkać przy remoncie poddasza. Oprócz tego w tym dziale poznasz pomysły innych na aranżacje tego pomieszczenia.

Moderator: Redakcja e-dach.pl

pupkin1
Początkujący
Początkujący
Posty: 23
Rejestracja: 26 sty 2009, 14:19
Wentylacja ocieplenia dach czterospadowy

autor: pupkin1 » 29 sty 2009, 15:02

Witam wszystkich bardzo serdecznie i pozdrawiam.
Przygotowuje sie do ocieplenia poddasza, i mam problem a nigdzie nie moge znalezc pomocy. Dach czterospadowy, pelne deskowanie i papa. Jak zapewnic wentylacje ocieplenia pod deskami w przestrzeniach miedzy krokwami, ktore nie dochodza do kalenicy, a koncza sie na krokwie koszowej. Od strony okapu jest szczelina wentylacyjna, a jak zrobic wylot?
Z gory dziekuje za wszystkie porady.

Pozdrawiam Piotr

Rudolf Bras jr.
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 650
Rejestracja: 29 wrz 2007, 16:29
Lokalizacja: znienacka

autor: Rudolf Bras jr. » 02 lut 2009, 21:41

Wywiercić dziury wiertłem łopatkowym fi 25, przynajmniej trzy otwory na jedno pole, otwory zabezpieczyć membraną paroprzepuszczalną lub rozetnij papą przy grzbiecie i też to zabezpiecz
Nikt mnie nie przekona że białe jest białe, a czarne to czarne !

pupkin1
Początkujący
Początkujący
Posty: 23
Rejestracja: 26 sty 2009, 14:19

autor: pupkin1 » 03 lut 2009, 8:35

Dzieki za odpowiedz. Tylko zapomnialem dodac, za na dachu jest juz pokrycie, dachowka ceramiczna. Otwory moge nawiercic, ale jak je zabezpieczyc od srodka? Ekipy co to robily mowily, ze ocieplenie mozna dac do samych desek, od srodka folia i to wystarczy, ale ja po przeczytaniu kilku for, jestem innego zdania, tylko chyba za pozno zaczolem sie tym interesowac.
Pozdrawiam Piotr

Rudolf Bras jr.
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 650
Rejestracja: 29 wrz 2007, 16:29
Lokalizacja: znienacka

autor: Rudolf Bras jr. » 03 lut 2009, 17:32

Pozostaje Ci się pofatygować na dach :wink: , ale jest to do zrobienia i trochę nerwów zje :D
Nikt mnie nie przekona że białe jest białe, a czarne to czarne !

pupkin1
Początkujący
Początkujący
Posty: 23
Rejestracja: 26 sty 2009, 14:19

autor: pupkin1 » 04 lut 2009, 16:05

To znaczy, pozostaje zdejmowanie dachowek, i wiercenie od gory? :shock:

Rudolf Bras jr.
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 650
Rejestracja: 29 wrz 2007, 16:29
Lokalizacja: znienacka

autor: Rudolf Bras jr. » 04 lut 2009, 21:52

Wiercenie od dołu, tylko z głową ! zabezpieczenie otworów od góry lub... jest jeszcze inny sposób, wiercisz otwór wkładasz w niego kilku centymetrowy odcinek peszla (jest to osłona kabli elektrycznych lub grzejnych ) rurkę wokół dokładnie uszczelniasz silikonem (skropliny nie dostaną się do wełny) a wentylacja będzie
Nikt mnie nie przekona że białe jest białe, a czarne to czarne !

pupkin1
Początkujący
Początkujący
Posty: 23
Rejestracja: 26 sty 2009, 14:19

autor: pupkin1 » 18 lut 2009, 12:49

A jesli nawiercic otwory, a od spodu miedzy krokwami dac folie paroprzepuszczalna i przymocowac ja listewkami do boku krokwi, zostawiajac szczeline wentylacyjna miedzy folia i deskami, jesli cos przesiaknie to splynie po foli na zewnatrz pod okapem. Czy to sie sprawdzi?

pupkin1
Początkujący
Początkujący
Posty: 23
Rejestracja: 26 sty 2009, 14:19

autor: pupkin1 » 11 mar 2009, 12:55

Otwory nawiercone, rurki wstawione wszystko uszczelnione sylikonem. Jak przyloze reke to czuje, ze zasysa powietrze, nie spodziewalem sie takiego efektu. Dzieki bardzo za podpowiedz.
Mam teraz pytanie co do grubosci ocieplenia. Krokwy 16 wiec miedzy nimi moge wlozyc welne 12, a w poprzek tez 12, czy podbijac krokwy latami aby tam dac wiecej welny a pod spod 5?

GipsKarton
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 750
Rejestracja: 21 lut 2009, 18:22
Lokalizacja: Szczecin

autor: GipsKarton » 12 mar 2009, 18:52

pupkin1 pisze:Otwory nawiercone, rurki wstawione wszystko uszczelnione sylikonem. Jak przyloze reke to czuje, ze zasysa powietrze, nie spodziewalem sie takiego efektu. Dzieki bardzo za podpowiedz.
Mam teraz pytanie co do grubosci ocieplenia. Krokwy 16 wiec miedzy nimi moge wlozyc welne 12, a w poprzek tez 12, czy podbijac krokwy latami aby tam dac wiecej welny a pod spod 5?

bez nadbijania krokwi wykonaj docieplenie krzyzowe min. 15cm.

pupkin1
Początkujący
Początkujący
Posty: 23
Rejestracja: 26 sty 2009, 14:19

autor: pupkin1 » 13 mar 2009, 16:22

Mam pelne deskowanie i pape, wiec aby zostala pustka wentylacyjna nad welna przy wysokosci krokwi 16, moge dac max 12 welny, a pod spod tez planuje dac w poprzek 12, czy tak bedzie dobrze, bo wszedzie pisza miedzy krokwy 15 pod spod 5.

pupkin1
Początkujący
Początkujący
Posty: 23
Rejestracja: 26 sty 2009, 14:19

autor: pupkin1 » 23 mar 2009, 16:12

Po sprawdzeniu cen w składach budowlanych okazuje się, że nie mają wełny 12 cm Isovera, tylko na zamówienie i po cenie jak 15 cm. Więc pomyślałem aby dać między krokwy 10 cm, a pod krokwy 15 cm. Tylko boję się, że między wełną a deskowaniem zostanie za duża szczelina i za bardzo będzie tam wiatr dmuchał i wychładzał wełnę. Jak myślicie, czy tak będzie dobrze?
Z góry dziekuję za odpowiedź.
Pozdrawiam Piotr

Awatar użytkownika
Doradca ROCKWOOL
Początkujący
Początkujący
Posty: 8
Rejestracja: 18 mar 2009, 14:08
Lokalizacja: Cigacice k Zielonej Góry
Kontaktowanie:

autor: Doradca ROCKWOOL » 24 mar 2009, 9:28

witam serdecznie
w kwestii ocieplenia poddasza szczelnego dla pary wodnej. sumaryczna grubośc ocieplenia powinna być w przedziale 25- 30 cm. rozumiem żę musi być u Pana 4 cm szczelina wentylacyjna. wszystko zalezy jakie jest pokrycie dachu bo jeżeli jest blachodachwka to proponuje materialy o większej gęstości niż wełna szklana. jeżeli dachówka cementowa czy ceramiczna to można zastosować megarock 12 cm + supeerrock 15 cm pod krokwiami. bez względu na rodzaj materiału to przed włożenienm pierwszej warstwy pomiędzy krokwie trzeba zrobić ruszt sznurkowy aby szczelina nie była przypadkiem gdzieś przytkana. kolejna porada w Pana przypadku trzeba wykonac warstwę pariozolacji na całej połaci dachu ( są przypadki kiedy nie potrzeba stosować folii tylko w pomieszczeniach mokrych - kuchnia łazienka) trzeba zadbać o szczeklność połączeń tej folii łącząc ją np taśmą dwustronnie klejącą. dla dachów akustycznych zalecam przykręćenie podwójnej warwty płyt G-K aby zwiększyć masę ustroju tłumiącego. więcej na http://www.rockwool.pl/graphics/RW-PL_2007/doradztwo/do_pobrania/ulotki/Poddasza_sciany_dzialowe.pdfprosze szczególnie zadbać o drożność szczeliny przy okapie i powyżej jętek czy kleszczy. dla dachów dwuspadowych zalecam wykonanie powyżej linni jętek po obu stronach śćian szczytowych kratek wentylacyjnych fi 16 - 20 cm celem inensywnej wentylacji tej przestrzeni powyżej jętek czy kleszczy. w razie pytań zapraszam.
pozdrawiam
Doradca Techniczny
ROCKWOOL POLSKA
tel 68 385 01 58

pupkin1
Początkujący
Początkujący
Posty: 23
Rejestracja: 26 sty 2009, 14:19

autor: pupkin1 » 24 mar 2009, 10:22

Dachówka jest ceramiczna, ruszt już zrobiłem, ale nie ze sznurka tylko z drutu ocynkowanego, czy to źle? A co z ociepleniem miedzy jetkami, od góry jest strop drewniany z desek przybikanych z małymi odstepami dla wentylacji, czy tam też trzeba robić ruszt? Bo na razie nie robiłem. Czy między jętki o wysokości 16 można dać ocieplenie 15 cm i pod spód tyle samo, czy szczeliny miedzy deskami wystarczą dla wentylacji, czy jednak tam też trzeba zostawić pustkę wentylacyjną.
Z góry dziękuję za odpowiedź.

Awatar użytkownika
Doradca ROCKWOOL
Początkujący
Początkujący
Posty: 8
Rejestracja: 18 mar 2009, 14:08
Lokalizacja: Cigacice k Zielonej Góry
Kontaktowanie:

autor: Doradca ROCKWOOL » 24 mar 2009, 20:29

Witam
w jętkach postępujemy tak samo jak w przypadku krokwi, też dwie warsty, czasem w zależności od tego czy przestrzeń nad jętkami jest używana czy nie warstwę płyt układa się pod jętkami lub nad, jeżeli chce Pan zrobić tam podłogę - to trzeba zrobić z takimi szczelinami pomiędzy deskami no chyba że płyt OSB to wtedy trzeba nawiercić otwory fi 25- 30 mm po prostokącie 25x30 cm. trzeb również pamiętać że powinna być szczelina nad wełną minimum 1 cm. takie rozwiązanie jest pokazane na : http://www.rockwool.pl/graphics/RW-PL_2007/doradztwo/Katalog/Zeszyt_21.pdf strona 12
w razie pytan zapraszam
pozdrawiam

Doradca Techniczny

ROCKWOOL POLSKA

tel 68 385 01 58

Awatar użytkownika
Doradca ROCKWOOL
Początkujący
Początkujący
Posty: 8
Rejestracja: 18 mar 2009, 14:08
Lokalizacja: Cigacice k Zielonej Góry
Kontaktowanie:

autor: Doradca ROCKWOOL » 24 mar 2009, 20:29

Witam
w jętkach postępujemy tak samo jak w przypadku krokwi, też dwie warsty, czasem w zależności od tego czy przestrzeń nad jętkami jest używana czy nie warstwę płyt układa się pod jętkami lub nad, jeżeli chce Pan zrobić tam podłogę - to trzeba zrobić z takimi szczelinami pomiędzy deskami no chyba że płyt OSB to wtedy trzeba nawiercić otwory fi 25- 30 mm po prostokącie 25x30 cm. trzeb również pamiętać że powinna być szczelina nad wełną minimum 1 cm. takie rozwiązanie jest pokazane na : http://www.rockwool.pl/graphics/RW-PL_2007/doradztwo/Katalog/Zeszyt_21.pdf strona 12
w razie pytan zapraszam
pozdrawiam

Doradca Techniczny

ROCKWOOL POLSKA

tel 68 385 01 58


Wróć do „Poddasze”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości

Gotowe projekty domów