nietypowe podłączenie kondensacyjnegkotła gazowego do komina

Informacje na temat instalacji grzewczych, ogrzewania domu, kotłów CO. Dowiedz się jak ogrzać mieszkanie i jakie wybrać instalacje grzewcze aby rachunki nas nie zaskoczyły.

Moderator: Redakcja e-instalacje.pl

Lza
Początkujący
Początkujący
Posty: 11
Rejestracja: 25 sie 2008, 12:19
Lokalizacja: Iwanowice
nietypowe podłączenie kondensacyjnegkotła gazowego do komina

autor: Lza » 18 gru 2008, 12:19

Dzień dobry,

borykam się z następującym problemem:
W moim budynku wlot do komina jest umieszczony około 1,5 metra ponad podłogą kotłowni. Umozliwia to podłączenie kotła gazowego, ale kocioł będzie stosunkowo nisko, prawie będzie "dotykał" podłogi. Prawdopodobnie będzie kłopotliwe podłączenie wyjść hydraulicznych.

Chciałbym, kocioł powiesić możliwie wysoko, najlepiej tak, aby pod nim zmieścił się jeszcze zasobnik na wodę. (kotłownia jest malutka i każy cm^2 miejsca jest cenny.
Lecz gdy powiesze kocioł możliwie wysoko pod sufitem, jego wylot spalinowy bedzie powyżej mojego wejścia do komina.

Obrazek

Czy można w ten sposób zamontowac kocioł, czy będzie działał poprawnie?
Ewentualnie jakieś alternatywne pomysły...
prosze o pomoc.

kocioł będzie kondensaccyjny, producenta jeszcze nie wybrałem, prawdopodobnie Vaillant, Urlich lub Termet, wysokość kotła to około 75-85cm
komin jest "wentylowany" czyli dookoła kanału spalinowego ma kanał powietrzny.

tomekjew
Początkujący
Początkujący
Posty: 26
Rejestracja: 15 gru 2008, 19:32

autor: tomekjew » 18 gru 2008, 12:30

Witam
Po pierwsze dlaczego wlot jest 1,5 od podłogi (jeżeli nie jest zabezpieczony wkładem kominowym to żadnego problemu nie widzężeby zamurować stary wlot i otworzyć kanał wyżej ,(jeżeli jest wkład to z czego kwasoodp. czy kamionka) po drugie nie możesz tak tego zrobić ponieważ w kotle kondensacyjnym jest tak że skropliny spływają po przez wymiennik w kotle a w tym wypadku będą się zbierały w przewodzie spalinowym w najniższym punkcie twojego rysunku po trzecie za duże opory będzie miał wentylator kotła

pozdrawiam

Lza
Początkujący
Początkujący
Posty: 11
Rejestracja: 25 sie 2008, 12:19
Lokalizacja: Iwanowice

autor: Lza » 18 gru 2008, 13:00

tomekjew pisze:Witam
Po pierwsze dlaczego wlot jest 1,5 od podłogi (jeżeli nie jest zabezpieczony wkładem kominowym to żadnego problemu nie widzężeby zamurować stary wlot i otworzyć kanał wyżej ,(jeżeli jest wkład to z czego kwasoodp. czy kamionka)


Komin firmy Leier turbo - wkład z czegoś co wygląda jak szamot. (http://www.leier.pl/tarnow/katalog/3220_turbo.php)

fabryczny wlot jest wmurowany 1,5 metra nad podłogą, (nie wiem dlaczego tak nisko zostało to wybudowane, chyba głupota budowlańców, no ale tak jest i już tego nie zmienię, musiałbym cały komin zburzyć i postawić na nowo.) Nie jestem pewien czy można wyciąć otwór w czymś takim, ten komin jest jakby dwuwarstwowy (w centrum biegnie przewód spalinowy otoczony jest powietrznym kanałem, z którego podawane będzie powietrze do kotła.

leier.pl/tarnow/katalog/3220_turbo.php

tomekjew
Początkujący
Początkujący
Posty: 26
Rejestracja: 15 gru 2008, 19:32

autor: tomekjew » 18 gru 2008, 13:28

Po pierwsze : "system Leier Turbo przeznaczony jest do podłączenia pieców z zamkniętą komorą spalania" a nie kondensacyjnych , pewnie jeszcze masz odprowadzenie skroplin w najniższym punkcie czego przy kondemsacyjnym kotle się nie stosuje jak pisałem wyżej odprowadzenie skroplin jest od kotła nie od komina

mim zdaniem żeby nie rujnowac mocno komina ale i dodatkowe koszty to bym zrobił otwór na tej wysokości co ma być i włożył dodatkowo rurę spalinową fi 80 w ten istniejący kanał i połączył z kotłem

cezarr1
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 418
Rejestracja: 11 maja 2008, 18:23
Lokalizacja: pomorskie

autor: cezarr1 » 18 gru 2008, 22:14

Zaślep istniejący otwór wykuj nowy na spaliny na odpowiedniej wysokości a, powietrze weź z zewnątrz do kondensata tak będzie najtaniej
Kocioł kondensacyjny jest z zamkniętą komora spalania gdy pracuje na ciepłą wodę to nie pracuje w kondensacji istniejący odpływ może się przydać

Lza
Początkujący
Początkujący
Posty: 11
Rejestracja: 25 sie 2008, 12:19
Lokalizacja: Iwanowice

autor: Lza » 19 gru 2008, 0:29

tomekjew pisze:Po pierwsze : "system Leier Turbo przeznaczony jest do podłączenia pieców z zamkniętą komorą spalania" a nie kondensacyjnych , pewnie jeszcze masz odprowadzenie skroplin w najniższym punkcie czego przy kondemsacyjnym kotle się nie stosuje jak pisałem wyżej odprowadzenie skroplin jest od kotła nie od komina

mim zdaniem żeby nie rujnowac mocno komina ale i dodatkowe koszty to bym zrobił otwór na tej wysokości co ma być i włożył dodatkowo rurę spalinową fi 80 w ten istniejący kanał i połączył z kotłem


Przecież kocioł kondensacyjny to typowy kocioł z zamknietą komorą spalania! System Leier turbo jest dedykowany własnie do kotłów kondensacyjnych. Polcam lekturę na stronie producenta (http://www.leier.pl/tarnow/katalog/3220_turbo.php)

cytuję w skrócie:

Komin Leier Turbo spełnia wymagania dla najnowocześniejszych urządzeń grzewczych opalanych gazem z zamkniętą komorą spalania. Jest systemem dwuwarstwowym łączącym właściwości systemu odprowadzenia spalin i doprowadzania powietrza niezbędnego dla procesu spalania.

". pisze:Zaślep istniejący otwór wykuj nowy na spaliny na odpowiedniej wysokości a, powietrze weź z zewnątrz do kondensata tak będzie najtaniej
Kocioł kondensacyjny jest z zamkniętą komora spalania gdy pracuje na ciepłą wodę to nie pracuje w kondensacji istniejący odpływ może się przydać


jak wspomniałem wyżej, komin ma kanał powietrzny, doprowadza powietrze dla kotła kondensacyjnego, więc kocioł powinien pobierać powietrze z komina.

wtrące jeszcze, że niektóre kotły pracują "w kondensacji" przy produkcji wody (np.: Termet, Vaillant), ale to nie jest tematem tego postu.. :-)

Jesli chodzi o rurkę odprowadzającą skropliny z komina - skropliny wystepują przy każdym rodzaju kotłów, fakt że przy tych z otwartą komorą spalania mało pary się skrapla, bo spaliny mają wysoką temperaturę.
Każdy komin powinien mieć takie odprowadzenie, ponadto czasem pada deszcz i szczególnie jak sie nie pali - trzeba odprowadzić z komina to, co napada.

ale to też nie jest tematem tego postu.. :-)


Wracając do tematu, sugerujecie wycięcie nowego otworu, zamurowanie starego.

OK, rzeczywiście jest to jakiś pomysł.

tylko jest jedna uwaga. przecięcie pustaka, nie ma problemu, to jest chwilka i nie uszkodzi komina, natomiast wewnętrzny przewód spalinowy nie jest łączony cementem, jest łączony na delikatnym kicie. Czy nie uszkodzę konstrukcji przewodu spalinowego wycinając otwór szlifierką kątową? Obawaim się tego, bo wówczas wogóle będę musiał rozebrać komin. (= kilkanaście tysięcy zł kosztów)

tomekjew
Początkujący
Początkujący
Posty: 26
Rejestracja: 15 gru 2008, 19:32

autor: tomekjew » 19 gru 2008, 10:32

lepiej nawiercić otwory cienkim wiertłem a co do kotłów kondesacyjny to nie to samo co turbo . Turbo to to samo co kocioł z otwartą komorą spalania oba kotły to są kotły atmosferyczne
Jak już pisałem dobry instalator będzię wiedział jak to zrobić

Lza
Początkujący
Początkujący
Posty: 11
Rejestracja: 25 sie 2008, 12:19
Lokalizacja: Iwanowice

autor: Lza » 19 gru 2008, 15:30

tomekjew pisze:Jak już pisałem dobry instalator będzię wiedział jak to zrobić


czyli lepiej zostawić wszsytko serwisowi, który będzie instalować i uruchamiać kocioł?

serwisant73
Początkujący
Początkujący
Posty: 26
Rejestracja: 19 gru 2008, 19:42
Lokalizacja: Wrzysk

autor: serwisant73 » 19 gru 2008, 19:54

Dokładnie tak.A powietrze potrzebne do spalania można pobierac z pomieszczenia.Wszyscy producenci kotłów posiadają w ofercie odpowiednie rozwiązania systemowe.
Pomagam bo to lubię.

adamis
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 2756
Rejestracja: 09 wrz 2006, 13:11

autor: adamis » 19 gru 2008, 22:40

tomekjew pisze: Turbo to to samo co kocioł z otwartą komorą spalania oba kotły to są kotły atmosferyczne

Trochę mieszasz,kolego.Kocioł z otwartą komorą spalania ma spaliny wysysane przez naturalny ciąg kominowy,a turbo ma spaliny wydmuchiwanie w sposób wymuszony poprzez wentylator,więc to nie to samo.
Są kotły-a raczej gazowe ogrzewacze wody- z zamkniętą komorą spalania,ale bez wentylatora,i o takich nie można pisać,że to 'turbo'.
Wg. mnie takie kominy jak omawiany tu Leier Turbo,to nieporozumienie ekonomiczne.Najprościej jest wybudować zwykły komin ceglany i wpuścić tam odpowiedni wkład pojedynczy lub koncentryczny.Taniej i mniej kłopotów.Poza tym wtedy można dobrać właściwy wkład kominowy do konkretnego kotła.
Nie wszystkie wentylatory wydmuchujące spaliny z kotła gazowego dobrze znoszą przepychanie takiej masy powietrza,jaką ma w sobie komin tego typu.Zwykle są one zdecydowanie za duże.Komin stalowy dobiera się do mocy kotła,więc ilość powietrza jaką musi przetłoczyć wentylator,jest zdecydowanie mniejsza.
adam

tomekjew
Początkujący
Początkujący
Posty: 26
Rejestracja: 15 gru 2008, 19:32

autor: tomekjew » 20 gru 2008, 7:56

chodziło mi kolego o to że oba kotły mają palniki atmosferyczne i różnią się tylko tym że jeden pobiera powietyrze do spalania z pomieszczenia i musi być wpięty wyłącznie w szacht kominowy a drugi dodatkowo ma wentylator ale palniki w obu kotłach są identyczne
Zgadzam się z tym że to nieporozumienie robić wkład i wyjście spalin do kotła odrazu przy murowaniu mieszkania tym bardziej że nie zawsze klient na tym etapie jest już zdecydowany na konkretny model czy typ kotła

Lza
Początkujący
Początkujący
Posty: 11
Rejestracja: 25 sie 2008, 12:19
Lokalizacja: Iwanowice

autor: Lza » 21 gru 2008, 21:26

Rszeczywście trochę kosztuje taki komin, ale tak to jest, że rzeczy droższe w budowie, są tańsze w eksploatacji. Mając taki komin mogę w przyszłości zmienić kocioł bez ograniczeń, gdyż ten system umożliwia w praktyce podłączenie każdego kotła i jest odporny na każde spaliny. W przypadku, jaki opisujecie wymiana kotła pociągała by za sobą również modernizację komina. przy skaczących cenach materiałów opałowych, nie wiadomo czym bedziemy palić za kilka lat.
Ale faktem jest że budowlańcy są po prostu tępi, otwór powinien być pod sufitem, wtedy nie było by żadnego problemu, niezależnie od kotła jaki chciałbym wybrać. Nie wiem jak można wpaść na to, żeby tak umieścić wlot do komina, żeby spaliny szły "w dół"

> Zgadzam się z tym że to nieporozumienie robić wkład i wyjście spalin do kotła odrazu
> przy murowaniu mieszkania tym bardziej że nie zawsze klient na tym etapie jest już
> zdecydowany na konkretny model czy typ kotła

Wówczas musiałbyś stawiąć komin na końcu, razem z zakupem kotła - co jest bezsensem. (wycinanie otwórów w stropach i dachahh) Wysatrczy pomyśleć zanim się zacznie budować, ale to jest problem u murarzy, widać strasznie boli.

K.mat
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 425
Rejestracja: 10 lis 2006, 17:01

autor: K.mat » 28 gru 2008, 15:40

fabryczny wlot jest wmurowany 1,5 metra nad podłogą, (nie wiem dlaczego tak nisko zostało to wybudowane, chyba głupota budowlańców

Ta wysokość jest taka bo pewnie myślano o kotle na ekogroszek.
Ale wielokrotnie podłączałem kondesata do takiego kanału za pomocą systemowego kanału fi80.No problem.Wiercisz otwór przy otworze,wstawiasz co trzeba(jest w komplecie) i po robocie.Dolny zamurowujesz zaprawą zduńską,tylko musi być podejście kanalizy pod piec do kondesatu.Spadek oczywiście do kotła.Z doświadczenia wiem że zamiast systemu Junkers-a stosują Vailant-a(chyba tańszy)

Lza
Początkujący
Początkujący
Posty: 11
Rejestracja: 25 sie 2008, 12:19
Lokalizacja: Iwanowice

autor: Lza » 30 gru 2008, 3:46

Ekipa wiedziała, że będziefazowy kondensacyjny. Ale co się dzieje w umysłach murarzy niepojete jest. Zostawmy ten temat, bo już nie warto się nad nim uzalać.Tak zrobili i nie ma sensu już teraz się z nimi kłócić.

Odprowadzenie skroplin jest, nawet "fabryczne" na samym dole komina.
Będę montował tam piec vaillanta, więc pewnie i system przyłączeniowy będize vaillanta. A powiedz mi jeszcze, o co chodzi z tym wpuszczaniem wkładu stalowego do komina. Tu na forum powyżej ktoś to poruszał. To samo sugerował gość, z którym właśnie rozmawiałem i ma instalować C.O. Zastanawiem się jaki to ma sens, skoro komin fabrycznie jest projektowany pod kotły kondensacyjne. Wkład z kamionki przecież jest odporniejszy na spaliny niż kwasoodporna nawet stal. naturalny "ciąg" komina jest na tyle duży, że odprowadza spaliny z normalnych kotłów, no a kondensaty jeszcze mają wspomaganie wyrzutu spalin. Jest też i przewód powietrzny doprowadzający powietrze do kotła, więc może po prostu gość chce na mnie więcej zarobić??

adamis
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 2756
Rejestracja: 09 wrz 2006, 13:11

autor: adamis » 30 gru 2008, 9:27

Wszystko rozbija się o wysokość tego Leiera.W rurze 150 zmieszczą się,biorąc pod uwagę powierzchnię,3 rury 80.Nie wiem jak jest wysokość tego Leiera,ale jeśli ma np. 6m,to trzeba ją pomnożyć przez 3.Wychodzi nam więc,że rura 150 o długości 6m wytworzy nam opór masy powietrza jak byłaby w kominie 18m przy średnicy 80mm.
Każde kolanko 90st ( a tutaj były by takie 4) liczy się jako dodatkowy metr,więc mamy już komin 22m.
Czy jakikolwiek producent kotłów kondensacyjnych (oprócz pulsacyjnych) dopuszcza taki długi komin?
Lza,musisz dowiedzieć się,jaka może być max. długość przewodu spalinowego w wybranym przez ciebie kotle,a długość swojego Leiera pomnóż przez 3,+4m na kolanka,wtedy będziesz wiedział,czy wykorzystanie istniejącego komina,z tymi wygibasami,ma sens.
Jeśli okaże się,że nie da się tak zrobić nie pozostaje nic innego,jak tylko w istniejący komin wpuścić stalową rurę 80 i wyprowadzić ją przez wykuty na odpowiedniej wysokości otwór.
No i pogodzić się z tym,że za swoją i budowlańców niewiedzę się płaci.
Odradzam też zastosowanie oryginalnego zakończenia komina Vaillanta.Pięknie potrafią zamarznąć przy dużym mrozie.
adam


Wróć do „Instalacje grzewcze i ogrzewanie domu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 87 gości

Gotowe projekty domów