Hydroizolacja pod płytki

Właściwa hydroizolacja zabezpieczy dom przed przenikaniem wilgoci i wieloma problemami z tym związanymi. Trzeba o niej pamiętać budując dom i modernizując istniejące budynki. Odpowiedzi na pytania dotyczące wykonania hydroizolacji i potrzebnych materiałów, znajdziesz w tym dziale.

Moderator: Redakcja e-izolacje.pl

Gość
Hydroizolacja pod płytki

autor: Gość » 12 wrz 2005, 15:28

Podobno jest taki materiał izolacyjny na który można bezpośrednio przyklejać płytki. Podobo można na tarasie to dać na starych płytkach i na to przykleić nowe bez zrywania starych. Nie wie ktoś jak to się nazywa i gdzie to kupić?

T. Brzęczkowski

autor: T. Brzęczkowski » 12 wrz 2005, 15:43

Woda na tarasie nie może dostać się pod płytkę! Więc hydroizolacje pod płytkami nie mają większego znaczenia. To po pierwsze, po drugie sceptecznie widzę klejenie płytek jednych na drugie. Nie jest to trwałe.

Slayer

autor: Slayer » 13 wrz 2005, 9:54

Otóż mają znaczenie - kleje do płytek są przeznaczone do klejenie na tych hydroizolacjach właśnie. Taka izolacja chroni nie tylko płytę betonową i niżej położoną izolację termiczną przd wilgocią, ale też uszczelnia jedną ciągłą warstwą naroża przy ścianach i miejsca przy balustradach. Ale Pan TB ma tu rację, jak woda dostanie się pod płytki to i tak wszystko szlag trafi. Dlatego klej właśnie powinien być dokładnie rozłożony popd płytkami bez pustek. Większe ilości wody się tam nie dostaną a wolgoć nie pójdzie niżej bo będzie hydroizolacja

Gość

autor: Gość » 24 paź 2005, 7:57

Chyba masz na mysli folie w plynie lub zaprawy hydro np. hydrostop kreisela.
Folia wg. mojej oceny lepiej sie sprawdza wewnatrz - lazienki. W przypadku tarasu problemu podejscia wody folia nie rozwiaze - plytki i tak poleca.
sys

mixer
Początkujący
Początkujący
Posty: 16
Rejestracja: 27 maja 2006, 13:18
Lokalizacja: Poznań

autor: mixer » 06 mar 2007, 10:01

Przede wszystkim folie w płynie mają kiepskie właściwości i stosuje się je raczej wewnątrz. Spotkałem się z sytuacją gdzie kładziono hydroizolacje na stare gresowe płytki i na to klejono nowe, nadal to działa i nie cieknie. Ja natomiast nie ryzykowałbym i zerwałbym stare płytki i zrobił porządnie od nowa. Zamiast folii użyłbym Superflexa deitermanna, tyle, że drogi albo Prim Styrozol tańszy acz równie dobry

viking3
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 88
Rejestracja: 04 cze 2006, 13:43
Lokalizacja: gryfice

autor: viking3 » 19 kwie 2007, 18:12

witam Ja stosuje to tak , Mapelastic Elastyczna, dwuskładnikowa zaprawa cementowa do wykonywania izolacji przeciwwilgociowych i przeciwwodnych balkonów, tarasów, basenów i zbiorników wodnych.

Wykonywanie hydroizolacji przed montażem płytek ceramicznych i kamienia naturalnego, na powierzchniach betonowych narażonych również na powstawanie rys. Do pokrywania rys i pęknięć. Wodoszczelna izolacja piwnic i kanałów. Zaprawę można nanosić w dwóch warstwach (gr. jednej warstwy maks. 2mm). Na powierzchniach poziomych oraz na powierzchniach z mikrorysami zaleca się zatopienie w Mapelastic siatki z włókna szklanego. Nanoszenie szpachlą.

Dane techniczne: Temperatura przerabiania.: +8oC do +35oC Odporność na temp.:+80oC Czas twardnienia: ok. 60 min. przy temp. +20oC; ROZSZERZALNOŚĆ: 20%; ZUŻYCIE: 1,7 kg/m2 na mm warstwy; OPAKOWANIE: do tego klej elastyczny fuga i klej nanoszony tak by po dociśnieciu wyszedł nawierzch oczywiście można dać też taśmy izolacyjne w narożach scian i na styku ściana taras + opierzenie itd MAPEI

JBZ

autor: JBZ » 21 maja 2007, 1:28

Jeżeli taras przykrywa pomieszczenie mieszkalne, to najpierw trzeba wykonać obliczenia cieplno-wilgotnoœciowe tego tarasu, a potem tak dobrać materiały, żeby było szczelnie wobec wody opadowej ale i dyfuzyjnie dla pary wodnej. W przeciwnym razie będš wydatki stracone i remont tarasu ponowny. Czasami z obliczeń wyjdzie koniecznoœć zerwania płytek - mimo, że trzymajš się mocno. Skoro planujesz pokrywać taras izolacjš, to znaczy już masz problem z przeciekaniem? To jeszcze bardziej sprawę komplikuje i wymaga konsultacji specjalisty. Ponadto: dylatacje, progi itp.

tomasz_z
Aktywny
Aktywny
Posty: 205
Rejestracja: 01 cze 2007, 10:14
Lokalizacja: Warszawa

autor: tomasz_z » 01 cze 2007, 11:06

Istnieje możliwość układania płytek na płytkach (po prostu czasem jest to ekonomicznie uzasadnione - brak kucia, gruzu, wyrównywania). Jednak najważniejsze jest, by płytki stare dobrze przylegały do podłoża. Następnie całą powierzchnię należy odtłuścić i oczyścić. Można użyć np. gruntu zwiększajacego szorstkość powierzchni np. Super grunt D4 firmy Murexin. Następnie należy bezwzględnie zastosować izolację cementowo - polimerową (dwuskładnikową) w dwóch warstwach (w narożach zatapiając taśmę uszczelniającą). Po związaniu uszczelnienia - klejem elastycznym zamocować płytki (albo klej elastyczny rozpływny, który nie dopuści do powstania pustek powietrznych w warstwie kleju albo metoda kombinowana przy uzyciu kleju elastycznego tj. nanoszenie kleju na podloze i na spod plytki). Fugi wypelnic elastyczna fuga cementowa.

Naturalnie dylatacje i obrobki wokol cokolow, balustrad, progow wypelnic masa poliuretanową.

A co do możliwości wykonania izolacji na podłożach krytycznych, zniszcoznych, czy drewnie i tym samym przyklejenia plytek - istnieje rozwiązanie. Jest to poliuretnowa wysokoelastyczna masa poliuretanowa, ktora służy do wykonania izolacji w jednym procesie technologicznym i klejenia płytek w drugim. Ważne jest, by spoiny wypełnić stale elastyczną spoiną poliuretanową. Metoda ta jest dość pracochlonna - szczególnie spoinowania. Spotkaem już kilku wykonawców, którzy jednak mimo niedogodności zastosowali z powodzeniem ten system na wielu tarasach.

Niemniej jednak należy pamiętać o wykonaniu (praktycznie nikt niestety tego nie robi) obliczeń wilgotnościowych, o których wspominał mój przedmówca., gdyż system taki jest nie tylko wodoszczelny ale tworzy też całkowicie nieprzepuszczalną dyfuzyjnie powłokę.
follow the white rabbit...

JBZ

autor: JBZ » 03 cze 2007, 1:44

Witam.
Takie obliczenia ja wykonuję: dla wszelkich przegród - w tym także tarasów. Z obliczeń uzyskujemy nie tylko poprawny układ i dobór poszczególnych produktów, ale także szerokość szczelin pomiędzy płytkami. A ten parametr jest całkowicie w Polsce lekceważony. Jedni dają fugi 2 czy 3 mm a inni 4 czy 5, prawda? A w tarasach czy elewacjach okładanych płytkami czy kamieniem nie jest to dowolne!

Jerzy Zembrowski


Wróć do „Hydroizolacje”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości

Gotowe projekty domów