odpadające kafelki

Łazienka w stylu nowoczesnym czy klasycznym? Jaką wybrać armaturę łazienkową i kolor płytek? Wanna czy prysznic? Jak zaaranżować małą łazienkę w bloku? Takie pytania zadaje sobie każdy, kto ma przed sobą wizję remontu łazienki.

Moderator: Redakcja e-mieszkanie.pl

pianim
Początkujący
Początkujący
Posty: 10
Rejestracja: 18 sty 2009, 12:23
odpadające kafelki

autor: pianim » 18 sty 2009, 12:29

Witam,
mam pytanie i prosbe o pomoc. Jakis tydzien temu polozylem na podlodze kafle w pokoju, po kilku dniach kafalki zaczely odchodzic od podloza. Nie wszystkie naraz ale niektore, zazwyczej te po ktorych najwiecej sie chodzi (tak mi sie wydaje). Narazie jeszcze nie dalem fug i wystarczy podchaczyc dwa przeciwne rogi kafli palcemi i poprostu podnosze ja z podlogi. Ewidentnie klej nie trzyma sie podloza.
Co moze byc tego powodem i jak to uratowac teraz.
klej: elastyczny MAPEI (warstwa kleju ok 5-7mm)
kafla: 20x20cm
podloze: płyta wiórowa

ryan78
Początkujący
Początkujący
Posty: 22
Rejestracja: 04 sty 2009, 17:05

autor: ryan78 » 18 sty 2009, 21:12

W jaki sposób i czy wogóle nawiązałeś się do podłoża? Z wypowiedzi wynika, że chyba nie.

pianim
Początkujący
Początkujący
Posty: 10
Rejestracja: 18 sty 2009, 12:23

autor: pianim » 18 sty 2009, 22:57

cóż, musze sie przyznac ze nie :(
kafalki kładłem po raz pierwszy i nikt mi o tym nie powiedzial. Czlowiek sprzedajacy mi kafelki doradzil do takiego podlozaklej eleastyczny wiec mu zaufalem - widac blednie. Dzisiaj odwiedzilem jeden z marketow budowlanych i inna osoba (wydawala sie na znajaca sie na rzeczy) od razu wyeliminowala klej elastyczny. Doradzil mi gotowy klej SOUDAL 24A i podobmo ma to trzymac bez problemu - nic tez nie mowil o zadnej warstwie spajajacej.
Czy teraz bedzie ok, czy lepiej jeszcze jakas spoine zastosowac?

MTW
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 1738
Rejestracja: 12 gru 2008, 21:47
Lokalizacja: Orle
Kontaktowanie:

autor: MTW » 19 sty 2009, 2:49

klej elastyczny mapei jest ok ale na powierzchnie betonowe
na płyty wiórowe daje się
Ultraflex s 2 mono lub
2 składnik elastorapid lub
klej gotowy Ultramastiic III jeszcze
Keralastic
wszystkie z górnej półki cenowej widziałem pokazowe łamanie płytki przyklejonej do OSB chyba na keralastic OSB połamane płytka oczywiście też ale nie oderwał się ani kawałek poszukaj dystrybutora Mapei dobierze ci najlepszy produkt zaznacz że chcesz kleić na OSB
pozdrawiam

pianim
Początkujący
Początkujący
Posty: 10
Rejestracja: 18 sty 2009, 12:23

autor: pianim » 19 sty 2009, 10:25

Dzieki, a co z SOUDAL 24A - moze byc?

lukdud55
Początkujący
Początkujący
Posty: 6
Rejestracja: 06 gru 2008, 21:59
Lokalizacja: Frankfurt am Main

autor: lukdud55 » 20 sty 2009, 20:24

Oczywiscie mozna urzyc ten klej ale przed przyklejeniem plytek zastosuj lepiej specjalny grunt do plyt wiorowych i tutaj lepiej nie oszczedzaj :wink: ja stosuje zawsze firmy pci jak i klej i nigdy nie mialem problemow, chociaz drogi interes ale warto:)
Łukasz

bodzis
Początkujący
Początkujący
Posty: 3
Rejestracja: 22 sty 2009, 0:19
Lokalizacja: Łaziska

autor: bodzis » 23 sty 2009, 0:35

Jak Mapei to Ultraflex S2 mono. Soudal 24a? Jak najbardziej się do tego nadaje choć cena też jest dość wysoka Ale warto raz zainwestować Sam go używam i nie miałem jeszcze żadnego problemu Nie sugeruj się jednak wydajnością opisaną na opakowaniu Polecam kupić odrobinę więcej No i oczywiście tak jak napisał lukdud55 dobrze zagruntuj podłoże Do tego polecam Ceresit CT-17 Tu masz opis produktu bbww.com.pl/index.php?p915,ceresit-ct17-grunt-penetrujacy-5 Możesz przed gruntowaniem przetrzeć płyty papierem ściernym Oczywiście powierzchnia musi być bardzo dobrze oczyszczona To wielka część sukcesu :)

Franek
Początkujący
Początkujący
Posty: 18
Rejestracja: 29 sty 2009, 9:47

autor: Franek » 30 sty 2009, 11:41

Tak to jest jak bierze się za robotę nie znając się na niej. Czasami oszczędzając w ten sposób musisz 2x płacić, albo kupując pierwsze lepsze materiały jakości hipermarketowych. Od tego są takie miejsca jak to, albo wszelkie poradniki w internecie, żeby doradzać się bardziej doświadczonych co i jak zrobić.
Swoją drogą, ładnie też wychodzi słuchanie się sprzedawców w sklepach, chociaż i tu nie ma co generalizować. Jest mnóstwo dobrych "teoretyków", ale potrafiących dobrze poradzić. Tylko, żeby porady były obiektywne, a nie spowodowane dobrą prowizją od sprzedaży danych produktów...

pianim
Początkujący
Początkujący
Posty: 10
Rejestracja: 18 sty 2009, 12:23

autor: pianim » 30 sty 2009, 11:47

Franek pisze:Tak to jest jak bierze się za robotę nie znając się na niej. ...


Wiesz, człowiek uczy się na błędach a kto pyta nie błądzi. Czasami warto wziac sie za cos o czym sie nia ma pojecia bo mozna sie czegos nauczyc a nie tkwic w niewiedzy!

sawes1
Początkujący
Początkujący
Posty: 34
Rejestracja: 19 paź 2008, 8:35

autor: sawes1 » 02 lut 2009, 9:26

Po prostu "zapłaciłeś frycowe". Szkoda tylko, że tak kosztowne.Najtańsze rozwiązanie w tej chwili: Nie zdejmuj płytek wszystkich na raz, tylko pojedyńczo. Wyjmij, posmaruj paskami kleju Soudal FixAll (klej w tubie jak silikon) i włóż z powrotem, dokładnie w takiej samej pozycji w jakiej wyjąłeś. I tak po kolei całość. Wielokrotnie wymieniałem juz płytki potłuczone lub pęknięte w ten sposób. I na ścianach i na podłodze. Tylko pamiętaj, smaruj dość grubymi paskami, a po położeniu płytki poskacz trochę po niej, żeby docisnąć klej.

Franek
Początkujący
Początkujący
Posty: 18
Rejestracja: 29 sty 2009, 9:47

autor: Franek » 02 lut 2009, 12:22

pianim pisze:
Franek pisze:Tak to jest jak bierze się za robotę nie znając się na niej. ...


Wiesz, człowiek uczy się na błędach a kto pyta nie błądzi. Czasami warto wziac sie za cos o czym sie nia ma pojecia bo mozna sie czegos nauczyc a nie tkwic w niewiedzy!


Masz całkowitą rację, popieram Cie w 100%. Również nie raz nie wzywam fachowców, tylko próbuje sam. Takie podejście ma dużo plusów, tylko czasami potrafi coś nie wyjść i wtedy płaci się sporo więcej. Ale jak się uda, nie dość, że się zaoszczędziło parę groszy, to jeszcze jest ogromna satysfakcja :D
Z ekipami też różnie bywa. Jakiś czas temu u mojej mamy taka ekipa specjalistów zmieniała okna. Tak założyli nowe, że miesiąc później musiałem wszystko poprawiać...
Prawdą też jest, że jak robisz dla siebie, to o wiele bardziej starasz o jakość wykonania niż, jak ktoś robi Tobie...

pers
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 61
Rejestracja: 22 lip 2008, 9:22
Lokalizacja: Gliwice

autor: pers » 09 lut 2009, 19:04

U mojej mamy zrobiłem tak że na podłogę drewnianą przykręciłem płytę OSB, na to przykręciłem podwójną płytę gipsową. Na to siatka i płytki.Tak jest od 5 lat i nic się nie dzieje

milagros
Początkujący
Początkujący
Posty: 8
Rejestracja: 02 cze 2010, 10:41
Re: odpadające kafelki

autor: milagros » 02 cze 2010, 10:51

Zły klej to i odpadają. Kupuj klej w takich miejscach, gdzie w razie problemów możesz skonsultować się z obsługą.

tomi131274
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 37
Rejestracja: 12 lut 2009, 15:13
Re: odpadające kafelki

autor: tomi131274 » 20 lip 2010, 21:39

ja bym ci polecił zawsze najpierw GRUNTOWANIEnnie zaleznie na jakei podłoze kładfziesz czy to płyta wiórowa czy goły beton i na tym nie warto oszczedzac bo predzej czuy pózniej bedziesz miał podobnny klops.
takze grunt i grun raz jeszcze.

andrewnetrza
Początkujący
Początkujący
Posty: 12
Rejestracja: 20 lip 2010, 21:02
Re: odpadające kafelki

autor: andrewnetrza » 21 lip 2010, 8:09

Do podłoży drewnopochodnych nie stosuje się klejów cementowych. Pierwszy sprzedawca kompletnie nie zna się na przeznaczeniu klejów. Cement nie wiąże się z drewnem.
Tak jak inni pisali są kleje specjalnie przeznaczone do podłoży drewnopochodnych często w postaci gotowej masy klejącej tzw. kleje dyspersyjne.
Chcąc zastosować klej cementowy elastyczny do podłoża drewnopochodnego należy wcześniej przytwierdzić płyty gipsowe i dopiero do nich kleić płytki.
Natomiast by kleić bezpośrednio na podłożu drewnopochodnym trzeba wykonać wcześniej warstwę sczepną. Może to być specjalny preparat gruntujący lub masa do wykonywania hydroizolacji podpłytowej. Dwuskładnikowa masa do hydroizolacji tarasów najlepiej spełnia to zadanie. Bardzo mocno przyczepia się do podłoża drewnianego lub drewnopochodnego, zabezpiecza je przed wnikaniem wody i co najważniejsze, dzięki dużej elastyczności stwarza przeponę, która niweluje naprężenia wynikające z pracy podłoża drewnianego z powodu wilgoci i okładziny ceramicznej, bardziej reagującej na zmiany temperatury.
Możemy również użyć masy samopoziomującej, przeznaczonej do wylewania ma podłożach drewnianych, po uprzednim zagruntowaniu odpowiednim preparatem.
Ważnym krokiem jest ocena stabilności podłoża. Jeśli są to klawiszujące deski to musimy powierzchnię usztywnić, najlepiej nakładając na powierzchnię płytę np. OSB, mocowaną na klej i wkręty. Jeśli są to luźne deszczułki, to po prostu trzeba je przełożyć i ponownie przykleić
Andre


Wróć do „Łazienki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 49 gości

Gotowe projekty domów