Strona 1 z 2

Izolacja dachu (ocieplenie) - dom letniskowy

: 09 maja 2005, 14:25
autor: xeyrus
Musze zaizolowac dach w domu letnim. Zalezy mi na uniknieciu przegrzewania pietra w lecie oraz lepszego utrzymania ciepla na jesieni i wiosne.

Dach jest w tej chwili w stanie surowym od wewnatrz ( deski poszycia), krokwie maja ok 15 grubosic cm, dom nie jest ogrzewany. Nie zalezy mi na super izolacji, raczej na trwalym rozwiazaniu, latwym wsamodzielnym wykonaniu

Bed wdzieczny za wszelkie rady i sugestie

pzdr
MK

: 10 maja 2005, 12:56
autor: Gość
wdmuchnij sobie te puszyste izolacje i będziesz miał

: 10 maja 2005, 14:32
autor: Slayer
Jak chcesz mieć ciepło na wiosnę i w lecie to właśnie brak izolacji jest tu wskazany. Dach się nagrzeje i będzie cieplej w pomieszczeniu. Jak nie masz tam ogrzewania i bywasz tam tylko latem, to izolowanie dachu w takim domku nie ma sensu moim zdaniem. A jak się boisz przegrzania, to możesz tam dać między krokwiami wełnę mineralną.

: 11 maja 2005, 10:35
autor: Krzysztof
Jeżeli jest tam blacha, to można dać wełne dla stłumienia deszczu, ale Slayer popieram Slayera - osobiście pod blache dałbym 5 cm, a pod inne poszycie nie dawałbym wcale

: 11 maja 2005, 15:27
autor: Slayer
Cieszę się, że się ze mną zgadzasz Krzysztof. Pozdrawiam

: 11 maja 2005, 16:27
autor: t. Brzęczkowski
Najlepiej 20 30 cm wełny z wentylowaną kalenicą, zapewni ci przyjemny chód latem.

: 12 maja 2005, 7:09
autor: Slayer
20 cm wełny to chyba jednak delikatna przesada. Takiej izolacji w dachach to jeszcze w naszym kraju nawet w standardzie w domach całorocznych się nie robi, a co dopiero w jakimś domeczku na działce rekreacyjnej (choć zgadzam się z TB, że powinno się takie robić).

: 12 maja 2005, 7:27
autor: Woltar
Witam
Xeyrus jeżeli chcesz otrzymać dobrą odpowiedź to powinneś podać trochę wieńcej szczegółów, jaki dach jedno, dwuspadowy..., kąt pochylenia, czy pełne deskowanie, czym kryty, czy jest wentylacja?

PS. Do Slayera
20 cm w domach to nie jest przesada, a jak ktoś tego nie ma w standardzie to ma gówniany projekt (prawdę mówiąc to 20 dla domu to jest trochę mało). Dla domów mieszkalnych i 30 cm nie jest przesadą.
pozdrawiam

: 12 maja 2005, 7:39
autor: Slayer
Przypuszczam, że ten domek o którym rozmawiamy, to taki domek działkowy. Skoro nie ma w nim ogrzewania, to założyłem, że tam taka izolacja nie jest potrzebna. A co do twojej wypowiedzi na temat izolowania normalnych domów całorocznych to się zgadzam, że i 30 cm to nie jest przesada. Tylko że ludzie poddasza ocieplają 15 cm wełny, 20 to już jest uważane za super izolację. A że powinno jej być więcej - i TB i Ty macie to samo zdanie co ja.

: 12 maja 2005, 7:55
autor: Gość
Witam
Do Slayera
moja wypowiedź tyczyła się tylko drugiej części twojej, tzn. cytuję"Takiej izolacji w dachach to jeszcze w naszym kraju nawet w standardzie w domach całorocznych się nie robi...", na temat zapytania jeszcze się wogóle nie wypowiedziałem, z tym chcę zaczekać na uzupełnienie informacji.
PS. Jeżeli ludzie ocieplają 15cm wełny to podejrzewam, że robią to z własnej inicjatywy nie do końca zgłębiając problem, a jeżeli tak mają w projekcie to już pisałem wcześniej.
pozdrawiam

: 12 maja 2005, 7:59
autor: Woltar
Witam
Przepraszam, że bez podpisu (nie zostałem zalogowany przez automat czego nie zauważyłem)
pozdrawiam

Dodatkowe informacje.. dzieki za wiele odpowiedzi:-)

: 12 maja 2005, 9:44
autor: xeyrus
Dom o ktorym mowimy ma laczna powierzcnie ok 70m2, na planie L, parter + wysokie poddasze ( de facto pietro)
Kat nachylenia dachu - tak na oko 30 + stopni ( nie mampod reka projektu) ale jest dosc stromy
Zalezy mi na tym, aby w lecie poddasze sie nie nagrzewalo przesadnie ( jest dobrze przewietrzane, 3 okna po jednym w kazdym szczycie)

Z drugiej strony w okresie jesieni i wiosny chcialbym aby 2 konwektorami moc spokojnie podgrzacgore domu na tyle aby nie szczekac zebami.

PS - krokwie maja maks 18 cm a zalezy mi na tym zeby po polozeniu izolacji z uwzglednieniem dylatacja i płyty KG ( własnie - zwykla czy wodoodporna ?) zostały jeszcze widoczne krokwie - kwestie estetyczne:-)

Moze warto pomyslec o plytach utwardzanych a nie welnie w rolce ??

Z gory dzieki za konstruktywna krytyke.


I to wszystko:-)

: 12 maja 2005, 10:34
autor: Woltar
Witam
Nie napisałeś o dachu, czym jest kryty jednak patrząc na twoje zapytanie cytat "...deski poszycia..." wnioskuje, że masz pełne deskowanie. Z tego, co napisałeś chcesz zmieścić się z ociepleniem w grubości krokwi to tak naprawdę nie zostawiasz sobie dużo możliwości.
2cm płyta KG, 4cm szczelina wentylacyjna 2cm na ewentualne nierówności krokwi razem 8cm grubość krokwi 15-18cm zostaje na wełnę 8cm i to wszystko. Dla twoich potrzeb może wystarczy.

Na schodzeniu się krokwi, jeżeli nie ma podbiłbym jętki i ocieplenie prowadził po tych jętkach, aby uzyskać nad nią przestrzeń wentylacyjną, którą powinieneś wyprowadzić na zewnątrz. Pamiętaj też, że do szczelin wentylacyjnych powietrze musi również dochodzić.

Co do Płyty KG to wystarczy zwykła (chyba, że w pomieszczeniu tym jest jak w łazience lub kuchni, czego nie podejrzewam) pamiętaj natomiast o tym, że płyta KG inaczej pracuje niż twój dach i najlepiej jest, gdy jest ona podwieszona na stelażu metalowym, ale tą możliwość sobie zabrałeś gdyż chcesz mieć widoczne krokwie. Montując, więc płytę między krokwiami musisz pamiętać, że trzeba zapewnić zamocowanie, które nie spowoduje pęknięć, (czyli np stelaż przykręcony przez podkładki gumowe z luzem, a może są na to rozwiązania systemowe, nie wiem)(możesz też pomyśleć o panelach zamiast płyty KG je montuje się na blaszki, więc ruch dach nie mają dla nich znaczenia, ponadto można je dobrać kolorystycznie do krokwi, aby dobrze z nimi kontrastowały.
Jeżeli chodzi o folie paroizolacyjną to są na ten temat różne opinie, ale przy małej ilości wilgoci i dobrej wentylacji (zwłaszcza, że w zimie domek nie będzie używany i będzie w całości zimny ) wydaję mi się, że nie będzie ona konieczna.

Jeżeli chodzi o wełnę to płyty raczej stosuje się, gdy rozstaw krokwi ma wymiar płyty -2cm lub, gdy montujesz je pomiędzy łaty ustawione na wymiar inaczej musisz każdą płytę docinać i masz dużo odpadów (jest to mało ekonomiczne), wełnę z rolki natomiast docinasz na wymiar, jaki chcesz a ewentualny odpad to sama końcówka.
pozdrawiam

: 12 maja 2005, 12:07
autor: T. Brzęczkowski
Napiałem tylko 20 -30 cm choć sam wstydziłbym się dać mniej jak 30cm , zeby się nie nagrzewało) dadałbym jescze kanałowy wentylatorek z 10 /15 mb rury np 160mm zakopanej na metrze gł. aby latem chłodził przy zamknietych oknach (komary) i zapewniał wentylacje (nadciśnieniwą)
A co do grubości izolacji to ja wolę 50 cm www.isover.se/sw5722.asp izolacja nie jest droga.

: 12 maja 2005, 12:08
autor: Slayer
Woltar - może ja juz nie pamiętam, bo 2 lata płyty w ręku nie miałem, ale płyta ma chyba 1,2 cm a nie 2 cm. No i szczelina wentylacyjna - wystarczy 2 cm - ale już nie mniej. 1,2 płyta, 2 cm szczelina i 2 cm na nierówności - wychodzi 5,2 cm więc w takim układdzie zmieści się wełna 10cm i jeszcze krokwie bedą trochę wystawać. Co do połączeń płyt - moim zdaniem na poddaszu, gdzie drewno pracuje latem i zimą nie ma szans, żeby połączenia płyt kiedyś nie popękały choćbyś nie wiem jak te połączenia zrobił i jakie podkładki kompensacyjne stosował. A może masz Woltar jakiś sposób? Wiem, że pokrycie całej płyty tapeta do malowania się sprawdza w takich przypadkach.