Strona 1 z 2

jak długo należy przechowywać pozwolenia, dokumenty etc. ?

: 02 lut 2010, 22:59
autor: ejko-r
Rzecz dotyczy pozwolenia na przebudowę/modernizację lokalu z roku 1994. Pozwolenie zostało wydane przez ówczesny zakład gospodarki nieruchomościami, jednostkę miasta zarządzającą wtedy zasobami mieszkaniowymi, zgodnie z ówczesnymi zasadami, przepisami. W pozwoleniu jest napisane że warunkiem jego wydania jest dostarczenie opini budowlanej i kominiarskiej (m.in przebudowa kuchni). Obecnie dokument jest w kiepskim stanie, opinie zostały przekazane bo inaczej bym tego pozwolenia nie miał. Teraz takie prace jak bym chciał wykonać to musiałbym mieć pozwolenie.Zakład gospodarki zmieniał siedzibę kilka razy, przeksztłcił się też w spółkę zoo, dokumenty oczywiście zagubione. Czy teraz jeżeli ktoś mnie zapyta np. nadzór budowlany na jakiej podstawie mam wykonaną przebudowę to kto i co ma udowodnić ?

Re: jak długo należy przechowywać pozwolenia, dokumenty etc.

: 05 lut 2010, 12:42
autor: Przemek
cały czas kiey jestes wlascicielem budynku

Re: jak długo należy przechowywać pozwolenia, dokumenty etc.

: 17 lut 2016, 11:54
autor: anastazja4390
Dokładnie tak. W ogóle warto przetrzymywać pewne dokumenty (rachunki, faktury itp.). Archiwizacja dokumentów jest ważna - zawsze mogą się przydać np. do naliczanie emerytury, odszkodowania czy jak w Twoim przypadku - w kwestiach związanych z budową. Najlepiej jest wszystkie ważne dla nas papiery złożyć w tego typu firmie http://www.archiwizacjadokumentow.com.pl/ - tam, gdzie przechowują dokumenty.

Re: jak długo należy przechowywać pozwolenia, dokumenty etc. ?

: 20 cze 2016, 9:38
autor: janek437
Z dokumentacją, zwłaszcza papierową, niestety często jest problem. A przydaje się ona bardzo. Jak pisze koleżanka wyżej - nigdy nie wiadomo do czego będą dane papierki potrzebne. Ale są firmy takie jak np. ta http://www.archidoc.pl/archiwizacja-dokumentow-papierowych.html, które wykonują takie usługi i warto z tego korzystać.

Re: jak długo należy przechowywać pozwolenia, dokumenty etc. ?

: 26 kwie 2017, 22:18
autor: arek_ch
Nie lepiej przechowywać je w formie cyfrowej? Takie rozwiązanie ma wiele zalet, o których można przeczytać m.in. pod adresem: http://drukwfirmie.pl/4783-digitalizacja-dokumentow-papierowych-prostsza-niz-sadzisz

Re: jak długo należy przechowywać pozwolenia, dokumenty etc. ?

: 31 maja 2017, 23:40
autor: Varox
Ja, tak samo jak Anastazja korzystam z bardzo dobrej firmy zewnętrznej która zajmuje sie archiwizacja dokumentów. Jak dla mnie to numer 1 :)

Re: jak długo należy przechowywać pozwolenia, dokumenty etc. ?

: 21 cze 2017, 13:37
autor: NiszczarkaIdeal
Niestety nie wszystkie ważne dokumenty możemy przechowywać tylko w wersji cyfrowej. Nawet te zdigitalizowane muszą mieć swój pierwowzór w wersji papierowej oraz kopie na nośnikach danych. Prawo określa w jaki sposób oraz które dokumenty musimy przechowywać oraz w jaki sposób powinny być zniszczone. Bardzo ważne dane dotyczące np. naszej firmy powinny znajdować się w naszym archiwum w okresie od 5 do 50 lat. Musimy je okazać w przypadku kontroli, a ich brak grozi dużymi karami.

Re: jak długo należy przechowywać pozwolenia, dokumenty etc. ?

: 24 lip 2017, 9:36
autor: arek_ch
Na szczęście przechowywanie dokumentów można sobie uprościć, przechowując je w odpowiednio podpisanych pudłach archiwizujących i segregatorach.

Re: jak długo należy przechowywać pozwolenia, dokumenty etc. ?

: 25 lip 2017, 13:34
autor: Iloncia1988
Wiem, że to zabrzmi dziwnie, ale najlepiej wiecznie. Nigdy nie wiesz, kiedy zgłosi się do Ciebie kontrola...

Re: jak długo należy przechowywać pozwolenia, dokumenty etc. ?

: 31 sie 2017, 8:28
autor: scancentre
Najlepsza by była w tej sytuacji elektroniczna archiwizacja dokumentów. Wtedy odchodzi problem z magazynowaniem tego wszystkiego. Warto rozważyć.

Re: jak długo należy przechowywać pozwolenia, dokumenty etc. ?

: 31 sie 2017, 12:25
autor: serafin.ol
Skoro już poruszyliśmy temat jakim jest archiwizacja dokumentów, to warto skorzystać z usług Stowarzyszenia Archiwistów Polskich http://sap.waw.pl/. Niezależnie czy chodzi o wieczne przechowywanie dokumentów czy o digitalizację.

Re: jak długo należy przechowywać pozwolenia, dokumenty etc. ?

: 01 wrz 2017, 8:57
autor: zonik
ejko-r pisze:Rzecz dotyczy pozwolenia na przebudowę/modernizację lokalu z roku 1994.


To są już tylko materiały historyczne. Wszelkie pozwolenia na budowę/przebudowę/zmianę sposobu użytkowania, na które niezbędna była decyzja administracyjna znajdują się w urzędzie.
Dodatkowo są nanoszone na mapy jeśli zmienia się kształt budynku.

Podsumowując. stan aktualny (zgłoszony) jest dostępny w urzędzie, historyczny wg instrukcji kancelaryjnej najpierw ląduje w archiwum zakładowym potem wg ważności jest archiwizowany lub brakowany.
dokładniejszych informacji możesz poszukać na stronach:

serafin.ol pisze:Stowarzyszenia Archiwistów Polskich http://sap.waw.pl/.

Re: jak długo należy przechowywać pozwolenia, dokumenty etc. ?

: 26 mar 2018, 20:18
autor: luiza82
Polecam przechowywanie dokumentów w firmie, która profesjonalnie się tym zajmuje. Ja trzymam dokumenty u www.actanova.pl. Nie kosztuje mnie to wiele, a odpada mi problem przechowywania i dbania o właściwe przechowywanie papierów.

Re: jak długo należy przechowywać pozwolenia, dokumenty etc. ?

: 04 kwie 2018, 8:49
autor: Nikus
Często są to lata, a nie które dokumenty nawet całe życie, przepisy dotyczące archiwizacji dokumentów mówią o ochronie oraz zabezpieczeniu danych, tak, aby dokumenty nie trafiły do osób trzecich. W tym celu wart zaufać firmie której możemy być pewni, np oferta http://www.sawo-recykling.pl/archiwizac ... tacji.html a firma sama w sobie może pochwalić się certyfikatami oraz dyplomami, to też jest ważne w kwestii wyboru firmy oraz zaufania jej.

Re: jak długo należy przechowywać pozwolenia, dokumenty etc. ?

: 20 kwie 2018, 11:43
autor: budowa876
Na wszystko jest inny okres czasu, dlatego bez dokładnego sprawdzenia i ułożenia zrobimy sobie tylko bałagan. Szukam firmy, która wykona bindowanie wrocław, bo widziałem w trikach, w sieci, że to właśnie dobra opcja na przechowywanie papierów. A wszyscy właściciele firm wiedzą, że to najgorsze, co może być, bałagan i układanie papierów.