Jesli ktos posiada kociol, z podajnikiem, w ktorym zastosowano przekladnie firmy BEFARED to polecam wymontowac przekladnie, postawic tak zeby silnik byl skierowany do gory, po czym rozebrac silnik. Po wyjeciu wirnika sprawdzic czy jest obecny pierscien Simmera uszczelniajacy wal silnika.
Jesli niema - to nalezy go zamontowac.
Trafil mi sie do naprawy taki motoreduktor - po 4 lataxch pracy olej wyplukal smar z lozyska silnika i zalal silnik co skonczylo sie jego zniszczeniem. W tym reduktorze NIE BYLO pierscienia uszczelniajacego pomiedzy przekladnia a silnikiem!!!!!
Ponadto w czesci zalanej olejem zastosowano lozyska kryte, zawierajace fabryczny smar, ktory okazal sie niekompatybilny z zastosowanym w tej przekladni olejem.
Z tego zmaru i oleju zrobila sie "ciapa" z grodkami, co spowodowalo koniecznosc wymiany lozysk.
W czesci zalanej olejem zastosowac lozyska odkryte, w silniku - zakryte pierscieniami gumowymi.
Granice strefy zalanej olejem stanowi simmering na wale silnika.
Radze sprawdzic stan przekladni poki silnik nie jest zalany olejem - jesli bedzie to nadaje sie do przewiniecia, gdyz olej zniszczy izolacje uzwojen. (uzwojenia zwyklego silnika nie sa odporne na dzialanie oleju)