Moderator: Redakcja e-izolacje.pl
Maniak pisze:Panie Tomaszu z tego co pamiętam, to ma Pan u siebie w mieszkaniu na ścianie bodajże 2 cm wełny i paroizolacja na to. Teraz moje pytanie, czy ma Pan również obłożone podłogi, pozostałe ściany, sufit itd. zgodnie z tym co pisze kolega Stały? Ile lat taka izolacja u Pana istnieje? Jest grzyb? Bo w takim razie ja muszę się go spodziewać skoro obłożyłem tylko ściany zewnętrzne a i inni się mnie pytają jak się to sprawdza. Zawsze jednak mówię, że najpierw wentylacja.
Warunkiem jest by ściana zewnętrzna nie otrzymywała ciepła z wewnątrz a u ciebie, w związku z brakiem izolacji (to co jest trudno nazwać termoizolacją) otrzymuje. Uszczelnienie oczywiście daje oszczędności ale przez ściany ucieka w dalszym ciągu ciepło. To co zrobiłeś to nie jest termomodernizacja. To uszczelnienie budynku, nic więcej dlatego opisywany przeze mnie mechanizm nie ma miejsca. Proszę porządnie ocieplić ściany i wtedy przekonasz ie, że miałem rację, czego oczywiście nie życzę....Powiedzmy, że wyłożyłeś cały pokój folią aluminiową. To nie wystarczy. Musisz jeszcze zadbać, by żaden z elementów z którymi folia się styka nie miał temperatury takiej, by skraplała się na niej wilgoć. Jeżeli nie odizolujesz termicznie ścian wewnętrznych i stropów na styku ze ścianą zewnętrzną to ich temperatura jak i temperatura wszystkiego co na to położysz (folia Alu, płyty gipsowe) będzie na tyle niska, że skropli się na tym para wodna. Skropli się od strony pomieszczenia tak ja na pojedynczej szybie...
Miałem nie odpisywać ale w końcu przeczytałem coś do czego mogę się merytorycznie ustosunkować. Wbrew pozorom, strop drewniany nie zwalnia od konieczności utrzymania współczynnika fRsi na odpowiednio wysokim poziomie. Nie da się tego osiągnąć bez termoizolacji jego górnej i dolnej powierzchni przynajmniej na pewnym odcinku. Tu akurat nie chodzi o straty energii a o belki stropowe wsparte na murze zewnętrznym. Skraplanie się na nich pary wodnej, nieuniknione przy niskim fSri doprowadzi do gnicia tych elementów. To jeden z najpoważniejszych błędów jakie może popełnić wykonujący termoizolację. Naprawienie powstałych w ten sposób szkód jest bardzo kosztowne a czasem niemożliwe bez rozebrania całego stropu.Tomasz_Brzeczkowski pisze:To stare budownictwo, podłogi to legary i dechy.
Co do mostków... projektanci stosują
Grzyb i wilgoć ( co można nawet na forach zobaczyć ) jest wyłącznie przy ściana bez paroizolacji.
Przecież Pan nie zna definicji współczynnika przewodzenia ciepła! To jak to tak? W tej definicji jest odpowiedź: dlaczego nie można przyklejać styropianu poza murem na fundamencie.Miałem nie odpisywać ale w końcu przeczytałem coś do czego mogę się merytorycznie ustosunkować.
. Skąd wilgoć w przegrodzie jak jest paroizolacja i wentylacja mechaniczna?Skraplanie się na nich pary wodnej, nieuniknione przy niskim fSri doprowadzi do gnicia tych elementów. To jeden z najpoważniejszych błędów jakie może popełnić wykonujący termoizolację. Naprawienie powstałych w ten sposób szkód jest bardzo kosztowne a czasem niemożliwe bez rozebrania całego stropu
Stały pisze:Maniak pisze:Panie Tomaszu z tego co pamiętam, to ma Pan u siebie w mieszkaniu na ścianie bodajże 2 cm wełny i paroizolacja na to. Teraz moje pytanie, czy ma Pan również obłożone podłogi, pozostałe ściany, sufit itd. zgodnie z tym co pisze kolega Stały? Ile lat taka izolacja u Pana istnieje? Jest grzyb? Bo w takim razie ja muszę się go spodziewać skoro obłożyłem tylko ściany zewnętrzne a i inni się mnie pytają jak się to sprawdza. Zawsze jednak mówię, że najpierw wentylacja.
Zdaje się nie doczytałeś dokładnie:Warunkiem jest by ściana zewnętrzna nie otrzymywała ciepła z wewnątrz a u ciebie, w związku z brakiem izolacji (to co jest trudno nazwać termoizolacją) otrzymuje. Uszczelnienie oczywiście daje oszczędności ale przez ściany ucieka w dalszym ciągu ciepło. To co zrobiłeś to nie jest termomodernizacja. To uszczelnienie budynku, nic więcej dlatego opisywany przeze mnie mechanizm nie ma miejsca. Proszę porządnie ocieplić ściany i wtedy przekonasz ie, że miałem rację, czego oczywiście nie życzę....Powiedzmy, że wyłożyłeś cały pokój folią aluminiową. To nie wystarczy. Musisz jeszcze zadbać, by żaden z elementów z którymi folia się styka nie miał temperatury takiej, by skraplała się na niej wilgoć. Jeżeli nie odizolujesz termicznie ścian wewnętrznych i stropów na styku ze ścianą zewnętrzną to ich temperatura jak i temperatura wszystkiego co na to położysz (folia Alu, płyty gipsowe) będzie na tyle niska, że skropli się na tym para wodna. Skropli się od strony pomieszczenia tak ja na pojedynczej szybie...
Tomasz_Brzeczkowski pisze:Przecież Pan nie zna definicji współczynnika przewodzenia ciepła! To jak to tak? W tej definicji jest odpowiedź: dlaczego nie można przyklejać styropianu poza murem na fundamencie.
Skąd wilgoć w przegrodzie jak jest paroizolacja i wentylacja mechaniczna?
Ps. Pan tak raczy pisać, jakby Pan z ucznia stał się nauczycielem!
Przypomnę, wiedza kończy się na 30kWh/m2, a za 5 lat będzie się kończyła na 0kWh/m2
Nie będziesz miał problemu dopóki temperatura ściany zewnętrznej będzie odpowiednio wysoka. Teraz masz taką, bo ściana jest praktycznie nie ocieplona. Taką samą wysoką temperaturę mają wszystkie elementy z tą ścianą związane czyli stropy i ściany. Wskaźnik fRsi jest odpowiednio wysoki, nie dojdzie do skraplania się pary wodnej. Jeżeli jednak dołożysz izolacji, temperatura ściany zewnętrznej spadnie, spadnie też temperatura elementów z nią związanych, spadnie też fRsi i pojawi się skraplająca się wilgoć.Maniak pisze:
DLatego też alufox to rodzaj izolacji cieplnej z folią aluminiową. Jednakże już nie rozumiem, kiedy niby miałoby się coś wykroplić. Wcześniej pisałeś, że będę miał taki problem a teraz już nie. Więc zgłupiałem. Pytam, bo ja nie jestem w tym fachowcem a to dosyć ważne tymczasem sprzeczne informacje się pojawiają.
Stały pisze:Nie będziesz miał problemu dopóki temperatura ściany zewnętrznej będzie odpowiednio wysoka. Teraz masz taką, bo ściana jest praktycznie nie ocieplona. Taką samą wysoką temperaturę mają wszystkie elementy z tą ścianą związane czyli stropy i ściany. Wskaźnik fRsi jest odpowiednio wysoki, nie dojdzie do skraplania się pary wodnej. Jeżeli jednak dołożysz izolacji, temperatura ściany zewnętrznej spadnie, spadnie też temperatura elementów z nią związanych, spadnie też fRsi i pojawi się skraplająca się wilgoć.Maniak pisze:
DLatego też alufox to rodzaj izolacji cieplnej z folią aluminiową. Jednakże już nie rozumiem, kiedy niby miałoby się coś wykroplić. Wcześniej pisałeś, że będę miał taki problem a teraz już nie. Więc zgłupiałem. Pytam, bo ja nie jestem w tym fachowcem a to dosyć ważne tymczasem sprzeczne informacje się pojawiają.
Ale gdzie jest ta twoja izolacja, na zewnątrz czy wewnątrz, bo już się pogubiłem?Maniak pisze:Muszę dokonać małego sprostowania otóż ściany zewnętrzne są oczywiście obłożone styro o gr. 12 cm. Zatem kolego Stały ty generalnie w żadnym przypadku nie polecasz ocieplania od wewnątrz?
:) Na wyspach praktycznie nie ociepla się domów od zewnątrz z przyczyn prozaicznych. Większość z budynków to budowle zabytkowe. Artykuł jest o problemach jakie może spowodować izolacja od wewnątrz a nie o jej zaletach. jedyną jaką tam podają to ograniczenie rachunków. Drugi link to reklama izolacji Isover. Każdy większy producent ma coś podobnego w ofercie i każdy to jakoś reklamuje, co nie znaczy, że poleca zamiast izolacji od zewnątrz.Maniak pisze:Nie zgodzę się, że producenci czy naukowcy jej nie polecają otóż, nawet dla remontowanych budynków ścian murowanych w np. klimacie wysp brytyjskich Isover sugeruje takie rozwiązania mające na celu znaczne polepszenie właściwości cieplnych. http://www.isover.co.uk/news/keeping-yo ... d-dry.aspx
http://www.isover.ie/uploads/files/dir15/9_0.php
Nie zgodzę się również z tym, że trzeba dać tyle samo izolacji do wewnątrz co na zewnątrz. W ociepleniu od wewnątrz mamy zupełnie inny komfort cieplny przy mniejszej jej grubości stosując odpowiednie uszczelnienie folią paroizolacyjną.
Takie jest przynajmniej moje zdanie na podstawie własnych doświadczeń.
Stały pisze::) Na wyspach praktycznie nie ociepla się domów od zewnątrz z przyczyn prozaicznych. Większość z budynków to budowle zabytkowe. Artykuł jest o problemach jakie może spowodować izolacja od wewnątrz a nie o jej zaletach. jedyną jaką tam podają to ograniczenie rachunków. Drugi link to reklama izolacji Isover. Każdy większy producent ma coś podobnego w ofercie i każdy to jakoś reklamuje, co nie znaczy, że poleca zamiast izolacji od zewnątrz.Maniak pisze:Nie zgodzę się, że producenci czy naukowcy jej nie polecają otóż, nawet dla remontowanych budynków ścian murowanych w np. klimacie wysp brytyjskich Isover sugeruje takie rozwiązania mające na celu znaczne polepszenie właściwości cieplnych. http://www.isover.co.uk/news/keeping-yo ... d-dry.aspx
http://www.isover.ie/uploads/files/dir15/9_0.php
Nie zgodzę się również z tym, że trzeba dać tyle samo izolacji do wewnątrz co na zewnątrz. W ociepleniu od wewnątrz mamy zupełnie inny komfort cieplny przy mniejszej jej grubości stosując odpowiednie uszczelnienie folią paroizolacyjną.
Takie jest przynajmniej moje zdanie na podstawie własnych doświadczeń.
Twoje przekonanie o tym, że od wewnątrz można dać izolacji mniej nie ma pokrycia w badaniach i pomiarach zużycia energii tak ocieplonych budynków. Dla R przegrody nie ma znaczenia z której strony umieszczona jest izolacja.
Wróć do „Docieplanie budynków”
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości