Uwaga na wadliwe kotły CO drewno/węgiel firmy MODREATOR Hajnówka.
W 2006 roku dokonałem zakupu Kotła Moderator 20 KW. Kocioł został zamontowany przez firmę Mufka z Koszalina - Edmund Zalewski.
Po sześciu latach eksploatacji kotła w dniu 6 grudnia br. stwierdziłem wyciek wody z rury płomieniowej.
Na podstawie mojej obserwacji miejsca wycieku stwierdziłem bardzo cienką ściankę rury płomieniowej.
W trakcie zakupu zapoznałem się z informacją dotycząca grubości blachy i rur z jakich wykonano kocioł - miała być gruba blacha i grubościenne rury.
Po tej awarii mam prawo spodziewać się że pozostałe rury są w podobnym stanie.
Nie wiem czy jakakolwiek naprawa pogwarancyjna ma jakiś sens ? Spawac cienkie rury ?
Zwracam się do Państwa, ponieważ uważam, że po 6 latach eksploatacji taka awaria nie powinna się zdarzyć , bo kocioł kupuje się na dłużej niż na 6 lat.
Na stronie macie Państwo informację o kotle Moderator zakupionym i podłączonym do instalacji w 1989 roku! Kocioł od 23 lat ogrzewał dom w miejscowości Sokołów Podlaski. Właściciel od lat palił w kotle drewnem, odpadami drzewnymi oraz węglem.
Napisał jeden z wielu zadowolonych Klientów zgłosił się do naszej Firmy w celu zakupienia nowego modelu... a co ja mam napisać ?
Mamy sezon grzewczy, jest mroźna zima i sprawny kocioł oczywiście jest mi bardzo/pilnie potrzebny.
Oczekuję od Państwa pilnej odpowiedzi z propozycją jak mamy ten problem rozwiązać .
Moja propozycja jest następująca:
- Oczekuje dokonania ekspertyzy dotyczącej grubości ścian rur płomieniowych,
- Uważam ten wypadek za miejscowa wadę fabryczną,
1. Jeżeli to jest możliwe dokonać pilnej naprawy aby dalej ogrzewać budynek.
2. Jeżeli naprawa nie jest możliwa interesuje mnie nowy, podobny kocioł Moderator - 20 KW, o podobnych gabarytach/wymiarach, zakupiony na preferencyjnych zasadach, np. za 50 % wartości.
Załączyłem dokumentacje fotograficzną.
Po przeanalizowaniu wszystkich informacji, proponuję dwa rozwiązania :
1.
a/ Zabieram kocioł przygotowany/zdemontowany przez Pana do naszej firmy,
spedycją "Schenker" po wcześnieszym ustaleniu terminu. Koszt do opłacenia
tylko w jedną stronę tj. 150-zł brutto. Koszt powrotny kotła pokrywa nasza firma.
b/ Sprawdzamy/naprawiamy kocioł na miejscu.
1 roboczogodzina jednego pracownika to koszt 105-zł brutto.
Koszt dzielimy po 50% w zależności od czasu naprawy.
c/ Materiały zużyte do naprawy, pokrywa nasza firma.
2.
a/ Przyjazd serwisu "Moderator" do Pana po wcześniejszym ustaleniu terminu.
Transport - przy okazji serwisu będącego w okolicy. Od najbliższego punktu,
dojazd do Pana : koszt 2,46-zł brutto za każdy przejechany kilometr w obie strony.
b/ Sprawdzamy/naprawiamy kocioł na miejscu.
1 roboczogodzina dwóch pracowników to koszt 160-zł brutto.
c/ Materiały zużyte do naprawy, pokrywa nasza firma.
Czekam na decyzję.
Po zapoznani się z Państwa propozycjami trudno mi podjąć decyzję i dokonać wyboru czy pierwsza czy druga wersja.
1. Pierwsza propozycja, z uwagi na konieczność demontażu, wydobycia kotła z piwnicy, zapakowanie i przetransportowaniu po śniegu na drugą stronę domu, do ulicy i ponownie po naprawie transport do piwnicy po równi pochyłej przez zdemontowane okno, ponowny montaż i uruchomienie kotła, jest bardzo kłopotliwa. Rozumiem jednak, że efekt /wynik naprawy kotła u Was na miejscu jest z pewnością najlepszy. Możecie, teoretycznie wymienić nawet wszystkie rury płomieniowe, ale nie wiem ile to roboczogodzin i jak wysoki może być koszt naprawy. Chyba że ustalimy zakres naprawy (co w tej sytuacji będziecie Państwo robić ) i jakiś limit kosztu naprawy (maksymalną i nieprzekraczalną kwotę do zapłaty z mojej strony).
2. Druga propozycja jest dla mnie zdecydowanie mniej kłopotliwa, ale nie wiem natomiast:
- co to znaczy: ?do najbliższego punktu? (bez limitu?). W przypadku np.: Słupska 70 km to 345,-zł. ( 70 x 2 =m 140 km ; 140 x 2,46 = 344,40 zł); ale w przypadku Gdańska 200 km to może być 1.000,-zł (200 x 2 =400 km; 400 x 2,46 =984,-zł.);
- jak długo będzie trwała naprawa, jaki zakres, co będzie robione i na jak długo to wystarczy, gwarancja na jak długo, i na co , a jak pojawi się dziura w drugiej rurze płomieniowej? ; np. 8 godzin x 160.- zł = 1.280,-zł;
- 1.000,-zł + 1.280,-zł = 2.280,-zł to więcej jak połowa kosztu zakupu nowego kotła innej firmy np.: ZĘBIEC
http://kotly.com.pl/produkt-kociol-zebi ... .html?l=pl
http://www.fuego.pl/4760_HEIZTECHNIK_HT_20_kW.html
http://www.fuego.pl/5138_DEFRO_ECONO_Plus_18_kW.html
http://www.fuego.pl/348_ZEBIEC_SWK_21_k ... b01db53da3
UNICA SENSOR 20 KW Netto 3800,06 Brutto 4674,07 zł
Wszelkie wyżej wymienione wątpliwości wynikające z wersji 1 i 2 rodzą wiele pytań, niejasności i wymagają ustalenia szczegółów. Myślę, że również sprawiedliwe jest rozwiązanie trzecie 3.. Grubościenna rura płomieniowa po ok. 5 sezonach grzewczych (mamy grudzień 2012 r.) nie powinna mieć żadnej dziury, żadnej szpary i cienkiej jak papier ścianki, a ja nie powinienem ponosić żadnych kosztów naprawy. Może w takim razie zlecę wykonanie ekspertyzy i w ramach rękojmi wrócimy do rozmowy na ten temat ?
3. Proponuję trzecią wersję o której już wcześniej pisałem, a Państwo nie odnieśli się do niej ? Proponuję umożliwienie mi zakupu Waszego nowego kotła UNICA SENSOR 20 KW Netto 3800,06 Brutto 4674,07 zł na preferencyjnych zasadach : np. ~ 50 - 60 % ceny brutto, t.j. max około ~ 3.000,-zł. z transportem włącznie. Firma "SCHENKER DB" może za 150,- zł dostarczyć nowy kocioł Państwa produkcji z Hajnówki na ul. Artylerzystów 22, 75 - 646 Koszalin. W Koszalinie za taką cenę jest osiągalny kocioł firmy Zębiec.
Odp. do pkt. 3 - nie pisałem, ponieważ nie odniosę się do zakupu przez Pana kotła z
upustem 50%.
Odp. do pkt. 2 - dobrze Pan zrozumiał temat transportu. Przyjazd od najbliższego punktu do Pana miejscowości. Jeśli będą np. o 100km od Pana to x 2 strony x 2,46 bruto.
Naprawa - nigdy nie można określić dokładnie, ze względu na użytkowanie kotła wcześniej, zaś zdjęcia nam tego nie pokażą. Jeśli chodzi o wymianę 1-3 płomieniowek to w granicach 4-6 godz. pracy. Zakres prac określa się na miejscu po oględzinach i decyzji z Pana strony, czy decyduje się Pana na wstawienie nowych płomieniówek czy tylko usunięcie i zaślepienie.
Gwarancja obejmuje te miejsca które były wykonywane przez serwis - 12 miesięcy od daty naprawy.
Źle Pan zrozumiał, nie pisałem że 50 % upustu tylko proponowałem zapłatę z mojej strony od 50 do 60 % ceny brutto.
Nadal uważam, że trzecia wersja o której już wcześniej pisałem, a Państwo nie odnieśli się do niej, jest najbardziej sprawiedliwa dla obu Stron. Proponowałem umożliwienie mi zakupu Waszego nowego kotła UNICA SENSOR 20 KW Netto 3800,06 Brutto 4674,07 zł na preferencyjnych zasadach.
Moja ostateczna propozycja jest następująca: upust 35% zakup za 65 % ceny brutto, t.j. max około ~ 3.000,-zł. bez kosztów transportu.
Firma "SCHENKER DB" może za 150,- zł dostarczyć nowy kocioł Państwa produkcji na mój koszt z Hajnówki na ul. Artylerzystów 22, 75 - 646 Koszalin.
W Koszalinie za taką cenę jest osiągalny kocioł firmy Zębiec o bardzo podobnych parametrach. Nie zapłacę Państwu więcej szczególnie mając na uwadze awarię Waszego kotła po 5 sezonach grzewczych.
Nie mogę się w ciemno zgodzić na Państwa warunki bez określenia limitu, górnej granicy max kosztu związanego z naprawą. Każdy wydatek z mojej strony jest niesprawiedliwy. To co się się stało - widać na przesłanych Państwu zdjęciach, nie powstało z mojej winy. Postaram się Państwu udowodnić, z pomocą ekspertyzy biegłego rzeczoznawcy sadowego, że ta awaria kotła powstała z powodu wady fabrycznej i na zasadach rękojmi ustalimy wysokość / sposób naprawy szkody. To ja jestem osobą poszkodowaną, a nie Wy i dodatkowo mam ponosić koszt naprawy powstały z powodu wady fabrycznej?
A jak za rok następna rura płomieniowa ulegnie awarii, to znowu naprawa na mój koszt. Mówmy rozsądnie
Grubościenna rura płomieniowa po ok. 5 sezonach grzewczych (zamontowano jesień 2006 r. , mamy grudzień 2012 r.) nie powinna mieć żadnej dziury, żadnej szpary i cienkiej jak papier ścianki, a ja nie powinienem ponosić żadnych kosztów naprawy.
Jeżeli nie macie Państwo innej sprawiedliwej propozycji w takim razie zlecam wykonanie ekspertyzy i w ramach rękojmi wrócimy do rozmowy na ten temat ?
Do tej pory żadnej odpowiedzi.