Mały parterowy domek z prefabrykatow betonowych

Koszt budowy domu lub remontu to często najważniejsza kwestia, decydująca o rozpoczęciu prac, wyborze technologii lub wykonawcy. W tym dziale uzyskasz odpowiedzi na pytania dotyczące realnych kosztów budowy, rady jak zaoszczędzić i jak budować z określonym budżetem.

Moderator: Redakcja e-mieszkanie.pl

ksmax
Początkujący
Początkujący
Posty: 9
Rejestracja: 17 maja 2009, 23:24
Lokalizacja: bielsko
Re: Mały parterowy domek z prefabrykatow betonowych

autor: ksmax » 12 lip 2011, 19:00

ECO-INWEST
www.altiff.pl
tel 784954350

BUDOWA DOMÓW ENERGOOSZCZĘDNYCH, PASYWNYCH



Domy parterowe




Z 39

Pow. użytkowa / netto 64,5 m? / 84 m?
Powierzchnia zabudowy 55,6 m? Kubatura 188,4 m? Wysokość 7 m
Kąt nachylenia dachu 45° Powierzchnia dachu 93,6 m?
Minimalne wymiary działki szer. 15,58m × dług. 14,3m zł
Cena projektu (mur/drew) 1 670 / 1 770  zł


Stan SSZ cena 132892,00 brutto
Stan deweoloperski cena 151230,00 brutto



KOSZT BUDOWY -


Z 12

Pow. użytkowa / netto 70,4 m?
Powierzchnia zabudowy 86,6 m?
Kubatura 335,9 m? Wysokość 7,09 m
Kąt nachylenia dachu 40° Powierzchnia dachu 140 m?
Minimalne wymiary działki szer. 15,68m × dług. 17,28m
Cena projektu (mur/drew) 1 870 / 1 970  zł


Stan SSZ cena 167820, brutto
Stan deweoloperski cena 179200,00 brutto




Z78

Pow. użytkowa / netto 70,2 m?
Powierzchnia zabudowy 86,8 m?
Kubatura 185,9 m? Wysokość 5,7 m Kąt nachylenia dachu 25° Powierzchnia dachu 135,5 m? Minimalne wymiary działki szer. 16,38m × dług. 17,88m Szacunkowa kalkulacja (netto) 212,86 tys. zł Cena projektu (mur) 1 770 zł


Stan SSZ cena 168820, brutto
Stan deweoloperski cena 182200,00 brutto


Z 87

Pow. użytkowa / netto 71,5 m?
Powierzchnia zabudowy 88,5 m?
Kubatura 200,2 m? Wysokość 5,68 m
Kąt nachylenia dachu 28° Powierzchnia dachu 137,37 m?
Minimalne wymiary działki szer. 18,18m × dług. 15,68m
Cena projektu (mur/drew) 1 790 / 1 890  zł


Stan SSZ cena 169820, brutto
Stan deweoloperski cena 179500,00 brutto





Z 7

Pow. użytkowa / netto 82 m?
Powierzchnia zabudowy 99,9 m?
Kubatura 229,5 m? Wysokość 5,33 m Kąt nachylenia dachu 22° Powierzchnia dachu 142 m? Minimalne wymiary działki szer. 18,18m × dług. 16,28m
Cena projektu (mur/drew) 1 870 / 1 970  zł



Stan SSZ cena 178120, 00 brutto
Stan deweoloperski cena 19150,00 brutto



Z 61

Pow. użytkowa / netto 92,3 m?
Powierzchnia zabudowy 110,8 m?
Kubatura 244,7 m? Wysokość 6,41 m Kąt nachylenia dachu 30° Powierzchnia dachu 167,7 m? Minimalne wymiary działki szer. 16,88m × dług. 18,48m Szacunkowa kalkulacja (netto) 227,93 tys. zł Cena projektu (mur) 1 790 zł

Stan SSZ cena 192580,00 brutto
Stan deweoloperski cena 212900,00 brutto

Andy10
Aktywny
Aktywny
Posty: 121
Rejestracja: 24 sie 2010, 19:09
Lokalizacja: West Midlands -UK
Kontaktowanie:
Re: Mały parterowy domek z prefabrykatow betonowych

autor: Andy10 » 15 lip 2011, 19:18

Witam , ksmax, dzieki za post z cenami budowy domkow , cena jednostkowa za m2 jest atrakcyjna , pozostaje pytanie czy firma jest solidna , rzetelna , uzgodnione w kosztorysie ktory jest zalacznikiem do umowy ceny i terminy zapisane w harmonogramie dotrzymywane, tego mozna sie dowiedziec od klientow ktorzy skorzystali z tej oferty , tu zalecam duza ostroznosc , co chwile sie tu pokazuja na forum ostrzerzenia o niesolidnych firmach budowlanych , partaczach ktorzy psuja opinie , doprowadzajac inwestorow do szalu i pustosza ich kieszenie .

Dzisiaj ciag dalszy postu o podlodze w naszym przyszlym domu , ostatnio pisalem o warstwach podpodlogowych w domu budowanym metoda tradycyjna , posadowionego na fundamentach , dzisiaj krotko o podlogach na innych typach nosnych podpierajacych dom
W trudnym terenie , przy gruntach malo nosnych z wysokim poziomem wod gruntowych , odmiennym rozwiazaniem jest postawienie budynku na betonowej plycie nosnej . W takich warunkach kolejne warstwy plyty a pozniej podlogi musza byc szczegolnie dobrze zaizolowane przed wilgocia z gruntu , stosujac dwie warstwy izolacji przeciwwilgociowej , jako izolacje termiczna stosuje sie zwyczajowo styropian lub polistyren ekstrudowany ,rzadziej welne mineralna-wtedy konieczna jest dodatkowa izolacja pomiedzy warstwa welny mineralnej a podkladem podlogowym , przy plycie fundamentowej odmiennie niz przy zwyklych fundamentach na warstwie piasku lub zwiru uklada sie warstwe izolacji termicznej z twardego styropianu o odpowiedniej grubosci (standardowo 8-10 cm lub aby uzyskac lepsza izolacje cieplna o grubosci 20 cm) na warstwie styropianu na zbrojenie wylewa sie beton konstrukcyjny stanowiacy podstawe domu na ten z kolei stosuje sie warstwe izolacji przeciwilgociowej z grubej folii lub papy (3-5mm) na ktory wylewa sie niezbrojony podklad podlogowy o grubosci 3-5 cm ,laczna grubosc wszystkich warstw moze siegnac ok 35 cm. Sami widzicie , ze wlasciwa grubosc podlogi na gruncie zalezy od waszych decyzji z ilu i jakich warstw sie bedzie skladala ,czy beda w niej prowadzone dodatkowe instalacje typu ogrzewanie podlogowe ,powietrzne, wodne czy elektryczne ,waznym elementem jest izolacja termiczna a wlasciwie jej grubosc aby minimalizowac straty ciepla do gruntu , inaczej ma sie z podlogami na poddaszu czy pietrze , grubosc takiej podlogi jest o wiele mniejsza , a miejsce izolacji termiczna zajmuje izolacja akustyczna . Wazne aby w domu utrzymac ten sam poziom podlogi we wszystkich pomieszczeniach , aby uniknac niebezpiecznych kilkucentymetrowych roznic pomiedzy sasiadujacymi pokojami , mozna ja regulowac gruboscia warstwy podkladu podlogowego (wylewki) . Na koniec tego tematu slow kilka o podlodze na stropie , tu warstwy sa zdecydowanie ciensze , w zaleznosci od typu stropu (drewniany ,betonowy) . W przypadku stropu betonowego na wylewce uklada sie kilkucentymetrowe (do 10 cm) belki drewniane (legary), pomiedzy ktore uklada sie warstwe welny mineralnej (6-8cm) ,na lagarach przybija sie warstwe cienkiej gumy tlumiacej i przybija do nich na przyklad deski podlogowe zostawjajac pod nimi pustke powietrzna ,grubosc warsw takiej podlogi to kilkanascie centymetrow (ok 15cm) , inaczej sprawa wyglada z warstwami podlogi na stropie drewnianym z posadzka ceramiczna jako ostateczna warstwa podlogi , tutaj kolejnych warstw jest wiecej , omowie je krociotko ? pomiedzy belki stropowe podbite od spodu deskami sufitowymi z warstwa folii paroizolacyjnej , uklada sie warstwe izolacji akustycznej , welna mineralna o grubosci (6-8cm) do belek przybija sie podloge z desek lub plyt drewnopodobnych , na niej uklada sie elastyczny podklad niwelujacy nierownosci i halas , do niego z kolei przybija sie (lub przykreca) sztywny podklad z plyt drewno pochodnych o grubosci 2-3cm i dopiero na nim uklada sie plytki ceramiczne jako ostateczna warstwe podlogi .
W nastepnym poscie napisze krotko o montazu okien i scianek dzialowych , pozdrawiam i zycze milego weekendu , Andrzej (Andy)
the future starts today

marta!
Początkujący
Początkujący
Posty: 1
Rejestracja: 15 lip 2011, 19:39
Lokalizacja: Chorzów
Re: Mały parterowy domek z prefabrykatow betonowych

autor: marta! » 15 lip 2011, 20:20

Witam!

Panie Andrzeju świetne forum. Jestem pod wrażeniem Pana wiedzy - te wszystkie informacje, które można tutaj przeczytać są niezmiernie ciekawe i dają wiele do myślenia. Długo szukałam informacji o domach z prefabrykatów, a tutaj znalazłam ich mnóstwo.

Myślę, że fakt iż nikt Panu nie odpisuje wynika z tego, że poziom jaki tutaj Pan reprezentuje jest tak wysoki, że nikt nie chciałby napisać czegoś, żeby przypadkiem nie wykazać się ignorancją, a nóż małą wiedzą - taka typowa cecha Polaków /zawsze chcemy wszystko wiedzieć najlepiej :-), a jak nie wiedzą to nie chcą się wychylać /. Ja jestem laikiem w tej dziadzienie i mam nadzieję, że moje pytania i przemyślenia Pana nie urażą.

Ale może teraz wrócę trochę do swojej sytuacji. Otóż u mnie w rodzinie to ja się będę musiała zająć budową domu, gdyż mój mąż nie ma do tego smykałki - a ja lubię wyzwania :D a niewątpliwie budowa domu do takich należy :-) Sprawa wygląda tak: działkę kupiliśmy w Mikołowie ok 1400 metrów i chcemy wybudować tam dom /projekt indywidualny/ 190 metrów powierzchni użytkowej / z garażem 240 /. Dom jest z płaskim dachem mocno przeszklony i są trzy półpiętra /poziomi -1 wkopany 90 cm w ziemię, poziom 0 i poziom +1 /nad poziomem -1/ , które są powysuwane w różnej konfiguracji. Interesuje mnie budowa z prefabrykatów /z kerazmytu/ i chciałam się dowiedzieć co Pan o tym myśli - bo dom jest "lekko" podpiwniczony" i zastanawiam się czy da się wtedy wykorzystać taką technologię i jak to się sprawdza - czy powinno się zrobić odwodnienie i drenaż. Zastanawiam się też czy taki dom z prefabrykatów to nie jest trochę termos?

Bardzo dziękuję za pomoc. Pozdrawiam,
marta

Andy10
Aktywny
Aktywny
Posty: 121
Rejestracja: 24 sie 2010, 19:09
Lokalizacja: West Midlands -UK
Kontaktowanie:
Re: Mały parterowy domek z prefabrykatow betonowych

autor: Andy10 » 16 lip 2011, 13:01

Witaj Marto
Dzieki za dobre slowo , staram sie napisac cos interesujacego , cos co moze innym sie przydac , naprowadzic , ukierunkowac ,dac do myslenia, oczywiscie nie jestem omnibusem i nie znam odpowiedzi na kazde pytanie , mam tu troche fanow czytajacych moje teksty ( 300-400 wejsc dziennie ) to mnie zacheca do kontynuacji tematu , juz sie przyzwyczailem to milczacej aprobacji czytajacych te posty , na forach angielskich dla Polonii jest inaczej tam ludzie zadaja dziesiatki pytan , na przyklad zalozylem forum o ubezpieczeniach na zycie w Anglii ( jestem licencjonowanym konsultantem ? jest to moja dodatkowa weekendowa praca) w ktorym zawarlem czesc swojej wiedzy w tym temacie (45.000 wejsc ?podaje link zainteresowanym http://www.mojawyspa.co.uk/forum/36/232 ... e-w-Anglii

Kilka lat temu (w 2005roku ) kiedy kupilem dom w Anglii , zalozylem forum o kupnie domu w Anglii z tematami zwiazanych z procedurami , kosztami , forum to nadal zyje wlasnym zyciem , ma ponad 263.000 wejsc ,
podaje link http://www.mojawyspa.co.uk/forum/36/579 ... upilem-dom

Zalozylem to forum aby pomoc innym zainteresowanym kupnem domu , pamietam jak sam poszukiwalem informacji na ten temat , a Polacy mieszkajacy tu w Anglii ktorzy juz wtedy kupili domy zbywali mnie , nie chcac udzielic odpowiedzi na moje wazne pytania , mowiac jak kupisz to sie dowiesz , po pewnym czasie musialem sie wycofac z aktywnego udzialu w tym forum bo juz nie dawalem rady odpowiadac na 20-30 meili dziennie (a w kazdym kilka-kilkanascie pytan ) od zainteresowanych ?zajmowalo mi to ok 5 -6 godzin dziennie po powrocie z pracy , teraz mam spokoj , na kilka meili miesiecznie z przyjemnoscia odpowiadam , a poniewaz nigdy nie mialem problemu , zeby cos napisac stad te moje posty w roznych tematach .

Moim hobby jest fotografia , duzo zwiedzam , Anglie , Europe , swiat , niewielka czesc moich zdjec prezentuje na portalu dla milosnikow fotografii i podrozy Obiezyswiat , zapraszam do obejrzenia moich galerii fotograficznych z opisami odwiedzanych miast czy rejonow , podaje link http://obiezyswiat.org/index.php?user=andy

Marto rozsmieszyl mnie Twoj tekst o wysokim poziomie wiedzy jaki reprezentuje , jest ona skromna , roznica polega na tym , ze ja bez wysilku w czasie przerwy na lunch , w pracy, w biurze (jestem menedzerem w biurze inzynieringu firmy Skanska UK) skrobne na kompie krotki tekst zwiazany z budowa domu jako odskocznia od spraw zawodowych ,technicznych ktorymi zajmuje sie na codzien.

Wracajac do Twoich pytan , jestem ciekawy jak wyglada ten Twoj wymarzony domek , przyslij mi w meilu lub w prywatnej widomosci na forum wiecej informacji , plany domu ,rzuty poziomow , chetnie popatrze , a konkretnie odpowiadajac na pytanie o cytuje ? czy powinno się zrobić odwodnienie i drenaż.

Jasne , kazda budowla z kondygnacja schodzaca ponizej gruntu musi miec koniecznie dobre odwodnienie , niedlugo napisze o tym krotki post na forum specjalnie dla Ciebie . Marta budowa domu do duze wyzwanie dla faceta , trzeba podejmowac setki decyzji niosace za soba skutki finansowe , duzy szacunek jesli to Ty a nie Twoj facet tym sie bedzisz zajmowac , pozdrawiam i trzymam kciuki za powodzenie inwestycji , Andrzej (Andy)
the future starts today

Andy10
Aktywny
Aktywny
Posty: 121
Rejestracja: 24 sie 2010, 19:09
Lokalizacja: West Midlands -UK
Kontaktowanie:
Re: Mały parterowy domek z prefabrykatow betonowych

autor: Andy10 » 25 lip 2011, 18:32

Witam , sorry , ze sie nie odzywalem kilka dni ale bylem zajety , moja corka skonczyla studia medyczne na Birmingham University , zjechala sie rodzinka (tesciowie z krotka robocza 2 tygodniowa wizyta) odbyly sie oficjalne uroczystosci na uniwersytecie i te mniej oficjalne w domu z udzialem zaproszonych gosci , poza tym obiecalem dziadkom pokazac Londyn i inne ciekawe miejsca (miasta) w Anglii .
Wracajac do tematow zwiazanych z budowa domu , obiecalem w poprzednim poscie sympatycznej , energicznej Marcie , ze napisze kilka zdan na temat problemow z odbiorem wody wokol fundamentow , szczegolnie jesli planuje sie wykorzystac kondygnacje ponizej gruntu . Drenaz ma jeden ale wazny cel ?zebrac jak najwiecej wody (gruntowej czy opadowej) z otoczenia fundamentow i zapobiec ich zawilgoceniu , najczeciej stosowany jest drenaz opaskowy z perforowanych (dziurawych rur drenarskich ) ukladanych w dwoch warstwach (powyzej law fundamentowych i ponizej gruntu obok scian fundamentowych ) , rury te otacza sie specjalna warstwa geowlokniny i warstwa zwiru (materialu latwo przepuszczajacego wode) i laczy sie z usytuowanymi nizej studzienkami zbiorczymi skad splywa do miejskiej kanalizacji deszczowej lub tam gdzie nie ma kanalizacji odprowadza sie do zbiornika na wode deszczowa , szamba lub osadnika gruntowego w ktorym przesacza sie w grunt w pewnej odleglosci od budynku aby nie zagrazala ponownie fundamentom.
Troche szczegolow technicznych zastosowanych materialow w standardowym drenazu , geowloknina to syntetyczna tkanina maja ca na celu zatrzymanie nawilgoconych drobin ziemi i unikniecie zatkania drenazu , warstwa filtracyjna to czesto tluczen lub zwir ?jej zadanie to ulatwienie przeplywu wody z gruntu do rur drenarskich , typowe rury drenarskie maja srednice 80-100mm , moga byc z roznych materialow zaleznych od rodzaju gruntu w ktorym beda ulozone a wiec z plastyku lub w otulinie syntetycznej do gruntow piaszczystych i zwirowych , lub otulinie kokosowej do gruntow gliniastych , otulina to kolejna warstwa filtracyjna zapobiegajaca zatkaniu otworow w rurze drenarskiej ,studzienki zbiorcze to typowe rury kanalizacyjne o srednicy 200-300mm lub wieksze , osadzone pionowo w gruncie (o wysokosci 1 do 2 metrow ) przykryte betonowym kregiem lub zeliwna pokrywa rewizyjna aby mozna bylo zajrzec do niej , z usytowanymi dwoma wlotami , powyzej wlot z rur opasujacych budynek i ponizej odprowadzenie wody ze studzienki do gruntu lub kanalizacji deszczowej , studzienki zbiorcze (rewizyjne ) lokuje sie w poblizu naroznikow domu . Zgodnie z przepisami wode deszczowa lub gruntowa powinno sie zagospodarowac na wlasnej dzialce lub jesli w poblizu granicy dzialki znajduje sie kanalizacja deszczowa to po uzyskaniu zezwolenia polaczyc odplyw ze studzienek z kanalizacja , jesli nie ma kanalizacji ale w otoczeniu drogi obok naszej dzialki znajduja sie rowy melioracyjne mozna tam odprowadzic wode. Jesli nie ma gdzie odprowadzac zebranej wody gruntowej lub nadmiaru wody opadowej (szczegolnie w okresie wiosennym letnim i jesiennym) powinno sie zrezygnowac z budowy kondygnacji ponizej gruntu (np.piwnic) , jak widac bardzo wazne jest zlecenie wyspecjalizowanym firmom get-technicznym wiercenie i badania gruntu przed rozpoczeciem budowy . Podsumowujac , tam gdzie grunt jest nieprzepuszczalny dla wody ,obfite deszcze powoduja lokalne powodzie , zastosowanie drenazu jest koniecznoscia , drenaz jest skutecznym sposobem na walke z wilgocia ale musi byc dobrze zaprojektowany i solidnie wykonany , pozdrawiam Andy
the future starts today

Andy10
Aktywny
Aktywny
Posty: 121
Rejestracja: 24 sie 2010, 19:09
Lokalizacja: West Midlands -UK
Kontaktowanie:
Re: Mały parterowy domek z prefabrykatow betonowych

autor: Andy10 » 28 lip 2011, 18:29

Witam , napisze dzisiaj kilka kolejnych zdan na tematy zwiazane z wykonczeniem wybudowanego w stanie surowym budynku . Sama budowa , mam na mysli budowe scian postepuje dosyc szybko , problemy pojawjaja sie pozniej kiedy rozpoczyna sie wykanczanie budynku , na przyklad zle wykonane otwory okienne to utrapienie i koniecznosc kosztownych przerobek lub zamiane tanszych o standardowych wymiarach okien na okna robione na specjalne zamowienie (o wiele drozsze-chociaz ostatnio to sie zmienia ). Musimy pamietac , ze otwory w ktorych osadzimy typowe okna musza byc o kilka centymetrow wieksze , bo trzeba zachowac szczeliny dylatacyjne , otwor powinien byc 4-5 cm szerszy i 7-8 cm wyzszy (trzeba uwzglednic miejsce na prog ). Najprosciej sprawdzic prawidlowosc wymiarow otworu na okno mierzac jego przekatne i dwa przeciwlegle (prostopadle) boki jesli przekatne sa jednakowe a dlugosc bokow identyczna otwor na okno jest wlasciwy , jesli przekatne nie sa jednakowe to znaczy, ze otwor zle wykonano i beda problemy z montazem okna ktorego oscieznica nie moze dotykac sciany , przy spartaczonych przez murarzy otworach na okno trzeba sie niezle natrudzic aby zainstalowac prawidlowo wczesniej zaprojektowane i zamowione okna . Sposobow rozwiazania tego problemu jest kilka , na przyklad przyciac sciany uzyskujac oczekiwany wymiar , jesli wysokosc otworu jest zbyt mala jest problem z nadprozem ktore musi opierac sie na scianach , jesli otwor jest za duzy trzeba go zmniejszyc , dodajac cienka warstwe muru dobrze umocowanego (kotwami) w scianie , takie rozwiazania powoduja powstawanie mostkow termicznych , po prostu wokol okna uciekac bedzie cieplo z ogrzewanego budynku , jesli otwory sa zbyt duze a okien jeszcze nie kupilismy , trzeba zmienic zamowienie i kupic okna z wieksza rama . Pamietajmy , ze decydujac sie na kupno mniejszych okien , zmniejsza sie ilosc swiatla naturalnego w pomieszczeniu , bo okno to nie tylko szyba ale tez oscieznica + rama .
Czesto decydujemy sie w trakcie budowy na modyfikacje planu i wstawienie dodatkowych okien , jesli maja to byc okna w scianie nosnej , moga one naruszyc konstrukcje nosna budynku , radze dobrze przemyslec plany i uzgodnic z architektem modyfikacje projektu przed rozpoczeciem budowy a nie w jej trakcie .
Ja w swoim angielskim domu mam kilkuletnie standardowe plastykowe okna z podwojna szyba (double glazing) z ich szczelnoscia jest roznie , jesli na zewnatrz mocno wieje , mozna to odczuc wewnatrz domu ,mysle o ich wymianie , zamowilem niedawno na darmowa konsultacje z oszacowaniem ceny (free quotation) dwie rozne firmy , interesowala mnie kwota za okna z montazem (8 szt.). Firma pierwsza (nie bede podawal jej nazwy) po obmiarze zaproponowala cene ok 900 funtow za okno (nieco ponad 7 tys za calosc) , po moim stwierdzeniu , ze jest to stanowczo za duzo , akwizytor zastosowal nadzywczajny upust ,schodzac z ceny do 3.900 funtow (ok 500 F/szt ) wychwalajac jego fabryczny produkt , uprzejmie mu podziekowalem i zaprosilem kolejna firme na darmowa kwotacje , ten sam standard okien robionych na zamowienie (chodzi o wymiary) to koszt z montazem ok 250 funtow za sztuke , jak widac warto pytac roznych wykonawcow o cene , pozdrawiam ze slonecznej Anglii Andrzej (Andy)
the future starts today

Andy10
Aktywny
Aktywny
Posty: 121
Rejestracja: 24 sie 2010, 19:09
Lokalizacja: West Midlands -UK
Kontaktowanie:
Re: Mały parterowy domek z prefabrykatow betonowych

autor: Andy10 » 29 lip 2011, 17:30

Witam , cos zwiekszylo sie Wasze zainteresowanie (obserwuje do 800 wejsc dziennie , no a wczoraj przekroczylismy prog 100.000 wejsc w temacie ) tym co tutaj od czasu do czasu napisze , to mnie motywuje do pisania kolejnych postow , wracam do spraw zwiazanych z wykonczeniem domu po zakonczeniu budowy w stanie surowym .
Problemy zaczynaja sie po zejsciu z budowy murarzy i dekarzy , trzeba zaplanowac kolejnosc prac wykonczeniowych aby kolejni fachowcy nie przeszkadzali sobie wzajemnie , jesli nie macie o tym pojecia a samodzielnie nadzorujecie budowe (czesto spotykane rozwiazanie) mozna poprosic architekta ktory modyfikowal Wam kupiony gotowy plan domu o pomoc i sporzadzenie planu robot wykonczeniowych .Na tym etapie powinnismy juz wiedziec jak i czym chcemy wykonczyc nasz dom , jakie bedzie ogrzewanie czy typowe centralne wodne z grzejnikami powieszonymi na scianach zewnetrznych pod oknami czy podlogowe (wodne, powietrzne,elektryczne ), czy w domu zainstalujemy kominek .Wlasciwe prace wykonczeniowe zaczynaja sie od poprowadzenia przez elektrykow (z uprawnieniami) instalacji elektrycznych ,monatu skrzynek bezpiecznikowych i kabli podtynkowych (powinny byc chronione w plastykowych rurkach-peszelach),instalcji gniazdek i punktow w ktorych beda zainstalowane wylaczniki oswietlenia , lampy itp. , rownolegle z elektrykami do pracy powinni przystapic hydraulicy budujacy instalacje wodna i kanalizacyjna , wszelkie instalacje ktore maja byc niewidoczne montujemy przed rozpoczeciem tynkowania.
Tynkowanie zaczyna sie od sufitow ,pozniej scian , otworow na drzwi i okna. Jesli w domu nie zostaly do tej pory zainstalowane okna z parapetami to teraz jest najwyzszy czas aby to zrobic aby nie przerywac procesu tynkowania , chyba , ze zamiast tynkowania (najlepiej maszynowego)zdecydujecie sie na tak zwane suche tynki czyli montaz do muru plyt gipsowo-kartonowych (na klej lub mocowane do metalowych stelazy) ktorych zaleta jest szybka mozliwosc malowania lub tapetowania na gotowo , ale plyty uklada sie kiedy gotowa juz jest wielowarstwowa podloga , jesli planujecie ogrzewanie podlogowe to jest wlasciwy czas na wejscie fachowcow od tej roboty.
Przerywam ,bo wracam do pracy (kolejna narada) , w nastepnym poscie , ciag dalszy prac wykonczeniowych . pozdrawiam Andrzej (uzywam imienia (familiar name) Andy zamiast Andrzej bo jest ono latwiejsze dla moich angielskich kolegow i wspolpracownikow).
the future starts today

Andy10
Aktywny
Aktywny
Posty: 121
Rejestracja: 24 sie 2010, 19:09
Lokalizacja: West Midlands -UK
Kontaktowanie:
Re: Mały parterowy domek z prefabrykatow betonowych

autor: Andy10 » 02 sie 2011, 18:50

Witam, dzisiaj ciag dalszy opisu robot wykonczeniowych w nowowybudowanym domu . Na poczatek okresle typowe ramy czasowe trwania tego etapu budowy domu (przy zalozeniu , ze inwestor ma pieniadze na platnosci fachowcom i prace przebiegaja gladko bez zbednych opoznien w typowym domu o powierzchni 100m2) . Elektrycy -roboty elektryczne -1 tydzien
Hydraulicy -instalacja wodna i kanalizacja -1 do 2 tyg.
Instalacja centralnego ogrzewania -1 tyg.
Podlogi ,warstwy podkladowe -2tyg.
Tynkowanie na mokro -1-2tyg., suche tynki(plyty gips-karton)-1tyg.
Ocieplenie poddasza -1-2tyg.
Ukladanie plytek ceramicznych (podlogi i sciany ?kuchnia ,lazienka)- do 2 tyg
Malowanie scian w calym domu -1-2 tyg..
Montaz instalacji gazowej 3dni
Montaz drzwi i innego wyposazenia domu ok 1 tyg.
A wiec wyzej wymienione prace wykonczeniowe powinny zamknac sie w 2 maksymalnie 3 miesiacach.Wracam do szczegolow wykonczenia wnetrza domu
Podlogi-standardowo przy budowie fundamentow robi sie tzw cienka warstwe (chudziaka ) slabego betonu jako pierwsza warstwa na gruncie ,na tej warstwie uklada sie folie i izolacje ze styropianu ?o warstwach podlogowych pisalem niedawno na forum , jesli planujecie instalacje ogrzewania podlogowego to jest teraz wlasciwy czas na jej budowe , na gotowa instalcje np.podlogowego ogrzewania powietrznego czy wodnego wylewa sie plastyczna warstwe podkladu podlogowego , nalezy pamietac o szczelinie , dylatacji pomiedzy podloga a sciana (mozna ja zrobic z cienkiej warstwy styropianu) ,rzadziej stosuje sie tzw suchy jastrych-na podsypce ulozone plyty g-k lub inne. Jesli powierzchnia podlogi nie jest rowna mozna ja zniwelowac cienka warstwa wylewki samopoziomujacej , tam gdzie bedziecie chcieli ukladac na podlodze plytki ceramiczne nie ma potrzeby idealnego poziomowania , bo ewentualne roznice zniweluje sie odpowiednia gruboscia warstwy kleju pod plytkami, kiedy sciany byly tynkowane i dobrze wyschly (to wazne), mozna wpuscic ekipe malarzy albo kiedy oszczedzajac na kosztach (budowa w systemie gospodarczym) sami stajemy sie malarzami . Malowanie zaczyna sie od sufitow ,pozniej scian ,standardowo naklada sie 2 lub 3 warstwy farby w zaleznosci jak farba dobrze kryje. Jesli w domu bedzie instalacja gazowa ? to po pomalowaniu scian mozna przystapic do jej montazu, poniewaz przepisy budowlane nakazuja aby rury gazowe byly na powierzchni scian .Jesli planujecie wykonczyc podloge panelami drewnopochodnymi lub drewnianymi lub wykladzina a wczesniej zastosowaliscie do niwelacji poziomu wylewke samopoziomujaca ,nalezy odczekac az ok 5-6 tyg do calkowitego wyschniecia (ponizej 3% wilgotnosci) , podlogi z desek , klepki wymagaja szlifowania i malowania specjalnymi olejami konserwujacymi lub lakierem bezbarwnym , gotowe panele wystarczy tylko nawoskowac aby nadac im polysku. Po pomalowaniu scian mozna montowac oscieznice (ramy) drzwi wewnetrznych i umocowac na zawiasach drzwi . Jesli wszystkie te prace sa gotowe , rozpoczyna sie ostatni etap ?wyposazanie domu w rozne urzadzenia typu kuchnia ,lodowka ,pralka , wanna ,ubikacja itp. na koniec pozostaje meblowanie ?zakup i ustawianie lozek, szaf foteli ,TV i mozna mieszkac. Pozdrawiam Andy
the future starts today

Andy10
Aktywny
Aktywny
Posty: 121
Rejestracja: 24 sie 2010, 19:09
Lokalizacja: West Midlands -UK
Kontaktowanie:
Re: Mały parterowy domek z prefabrykatow betonowych

autor: Andy10 » 11 sie 2011, 17:31

Witam , dzisiaj troche odbiegne od tematow zwiazanych z budowa aby odniesc sie do tego co sie tu u nas w Anglii dzieje na ulicach. Pewnie ogladacie TV i newsy z UK , w centrach wielu miast na ulicach zapanowal chaos ,bandy wyrostkow , angielskich chuliganow, czesto kolorowych , pladruja sklepy ,pala domy i samochody i to wszystko przy biernej ,obserwujacej i nie interwenjujacej policji , to oburza i bulwersuje nie tylko mnie ale tez spora czesc mieszkancow miast Midlands (Srodkowej Anglii) czy Londynu , spoleczenstwo domaga sie zdecydowanej reakcji wladz , oraz policji w celu ukrocenia tych powtarzajacych sie od kilku dni wieczornych aktow przemocy ulicznej . W moim miescie Birmingham , scisle centrum handlowe z setkami sklepow wyglada jak po wojnie , wszedzie pelno szkla na ulicach , witryny sklepow zabite prowizorycznie plytami ze sklejki ,wystraszony personel patrzy z niepokojem na klientow , o wiele wczesniej zamykane sa te czynne sklepy dla bezpieczenstwa pracujacego tam personelu a wiele sklepow jest zamknietych. Zniszczenia dotknely rowniez siedzibe Klubu Polskiego w centrum miasta, obok drzwi wejsciowych do Klubu wrzucona ceglowka wybijajac duza szyba, spladrowana restauracja po wybiciu szyb , skradziono nowy 42 calowy telewizor wiszacy na scianie , komputer , skradziono czesc wyposazenie do rozlewania piwa , zniszczono wystroj ,na parkingu pod polskim kosciolem zniszczono stojace tam samochody w tym samochody 3 ksiezy , samochody skopano , wybito szyby i jeden z nich podpalono , wczoraj nad miastem unosil sie gesty czarny dym z palacych sie budynkow magazynow opon i innych a Policja nawet nie odbiera telefonow , zglaszanie strat trzeba nagrac na policyjnej automatycznej sekretarce rozmawia sie z automatem , smutne jest to , ze wsrod zatrzymanych za wandalizm i kradzieze smykow znalazlo sie dwoch Polakow i kiedy to sie juz uspokoi i przyjdzie czas na podsumowanie strat (szacunkowo siegajacych setek milonow funtow w skali kraju) bedzie to wykorzystane przez szmatlawe angielskie brukowce niechetne od zawsze Polakom .
Podsumowujac to co sie tu teraz dzieje , slaba ,niezdecydowana postawa policji ta efekt przyslowiowej angielskiej tolerancji dla wszystkich , w tym szczegolnie dla przybyszow z bylych kolonii angielskich , strach wladz przed radykalizmem mieszkajacych tu fanatykow islamskich powoduje ich poczucie bezkarnosci i rozjusza angielska holote zwolujaca sie na zadymy uliczne przy uzyciu sms-ow i portali spolecznosciowych , jesli rusza muzulmanie w odwecie za zabicie 3 ich braci wczorajszej nocy to poleje sie krew na ulicach, oby do tego nie doszlo.

Sorry za odejscie od glownego tematu ale musialem to z siebie wyrzucic , jutro w kolejnym poscie wracam do tematyki budowy domu , pozdrawiam z Anglii , Andrzej (Andy)
the future starts today

Andy10
Aktywny
Aktywny
Posty: 121
Rejestracja: 24 sie 2010, 19:09
Lokalizacja: West Midlands -UK
Kontaktowanie:
Re: Mały parterowy domek z prefabrykatow betonowych

autor: Andy10 » 27 sie 2011, 14:14

Witam , sorry , ze nic ostatnio nie pisze ale jestem zawalony robota i nie mam czasu zeby cos skrobnac , moj dyrektor naciska bo zbliza sie koniec projektu i wkrotce zewnetrzny audyt a ja planuje 2 tyg urlopu miedzy 2-16 wrzesnia ( lece z zona na Malte ?odpoczac , wygrzac stare kosci ).

Wracajac do tematow zwiazanych z budowa domu , o wielu rzeczach waznych i mniej waznych juz pisalem , nie chce sie powtarzac , moze podrzucicie mi jakies pytania jak ostatnio Joanna (ciekawe, kolejna kobieta pisze do mnie w sprawie budowy domu) to w miare wolnego czasu i jesli bede potrafil postaram sie odpowiedziec. Joanna napisala do mnie , ze planuja z mezem budowe domu i zastanawiaja sie nad sposobem jego ogrzewania a dokladnie nad ogrzewaniem podlogowym , pisalem juz o tym ogrzewaniu wczesniej ale z grzecznosci powroce odpowiadajac na mily list .Ogrzewanie podlogowe rozni sie od tradycyjnego wodnego centralnego tym , ze jest to ogrzewanie niskotemperaturowe , ogrzewana jest warstwa podlogi i ona promienuje cieplnie podnoszac temperature wewnetrzna w domu , w tego rodzaju ogrzewania nie ogrzewa sie powietrza w sposob bezposredni a posredni , wada jest duza bezwladnosc takiego ogrzewania ( tzn. trzeba dlugo czekac ok doby na uzyskanie w wyziebionym domu oczekiwanej temperatury np.+20C).
Ogrzewanie tego typu stosujemy wylacznie w domach szczelnych , dobrze termo-izolowanych , spotyka sie najczesciej 3 typy ogrzewania podlogowego , podlogowe wodne , podlogowe elektryczne i podlogowe powietrzne, pokrotce omowie na czym poszczegolne rodzaje polegaja .
Ogrzewanie podlogowe wodne to system rurek z polietylenu , stosuje sie je w pomieszczeniach takich jak lazienki , kuchnie czy pokoje dzieciece .
Zrodlem ciepla jest najczesciej kociol gazowy (combi-bojler)grzejacy niezaleznie wode do uzytku domownikow (cwu-ciepla wode uzytkowa) i niezaleznie wode do ogrzewania. We wszystkich typach ogrzewania podlogowego i nie tylko podlogowego wystepuja trzy wspolpracujace ze soba element-zrodlo ciepla(kociol),system dystrybucji ciepla(rurki) i kontrola temperatury (termostat regulacyjny).System dziala w obiegu zamknietym ,ogrzewajac wybrane pomieszczenia, temperature ustawia sie na potencjometrze ktory wlacza lub wylacza system po osiagnieciu zadanej temperatury , jak juz pislem wczesniej na efekty cieplne trzeba poczekac az podloga sie odpowiednio nagrzeje i zacznie ogrzewac powietrze w pomieszczeniu .
Drugim , popularnym sposobem ogrzewania podlogowego jest ogrzewania elektryczne , producenci elektrycznych mat podlogowych chwala sie , ze mozna zaoszczedzic nawet do 40% energii, maty (ok 3mm) uklada sie latwo i sa komfortowe,stosuje sie je w kuchniach, salonach ,lazienkach najczesciej pod plytkami ceramicznymi , przy tym sa niezwykle trwale (ok 50 lat) ,a gwaracje producenta sa zazwyczaj 10 letnie.
Trzecim sposobem ogrzewania podlogowego jest ogrzewanie podlogowe-powietrzne , tego typu ogrzewanie trzeba zaplanowac duzo wczesniej przed rozpoczeciem budowy domu , ogrzewanie podlogowe powietrzne stosuje sie w na przyklad plytach fundamentowych lub stropowych (pisalem o takim rozwiazaniu wczesniej),ogrzewana podloga musi byc szczegolnie dobrze odizolowana od gruntu aby cieplo nagrzewalo podloge a nie grunt pod budynkiem , w takim ogrzewaniu stosuje sie rozne typy nagrzewnic czesto elektryczne z systemem wentylatorow tloczacych ogrzane powietrze do system rur z PCV , centrala dystrybucyjna znajduje sie w jednym z pomieszczen np. holu wejsciowym domu , kazdy pokoj ma odrebny system obiegu powietrza a jego temperature reguluje sie termostatami w kazdym ogrzewanym pomieszczeniu. Zaleta jest komfort i wygoda domownikow , wada jest duza bezwladnosc ?dlugi czas dzialania aby osiagna oczekiwana temperature szczegolnie jesli ma ogrzac duze powierzchnie domu o solidnej masywnej konstrukcji.

Podsumowujac , ogolnie ogrzewanie podlogowe daje komfort w postaci stale cieplej podlogi np. w lazience kiedy wstajemy rano , jest to wygoda na ktora decyduje sie coraz wiecej osob planujacych budowe wlasnego domu , pozdrawiam z deszczowej Anglii , czekam na Wasze pytania, odezwe sie po urlopie
Andrzej (Andy)
the future starts today

Andy10
Aktywny
Aktywny
Posty: 121
Rejestracja: 24 sie 2010, 19:09
Lokalizacja: West Midlands -UK
Kontaktowanie:
Re: Mały parterowy domek z prefabrykatow betonowych

autor: Andy10 » 29 wrz 2011, 18:01

Witam fanow tematu budowa domu , szkoda , ze jestescie tacy malo aktywni i ograniczacie sie tylko do czytania tego co tu czasem napisze, nikomu nie chce sie nic dodac , polemizowac , wrocilem z 2 tyg urlopu na Malcie , a tu cisza zadnych pytan , zadnych wypowiedzi . Ok , napisze w wolnym czasie jeszcze pare postow o budowie a pozniej zrobie dluzsza przerwe i powroce z konkretami na forum na wiosne przyszlego roku kiedy kupie wreszcie te dzialke i zaczne zabawe z formalnosciami przed budowa malego, parterowego domku gdzies w Polsce. Dzisiaj slow kilka o Malcie , atutem Malty jest pogoda , codzienne slonce przez 10-11 godzin , temperatury we wrzesniu ok 30 stopni w dzien i ok 24-26 stopni w nocy no i co wazne temperatura wody w morzu 26-27 stopni , pogoda we wrzesniu znakomita , w Anglii w tym samym czasie codziennie deszcz i chlodno (12-15 C) . Malte odbieram z mieszanymi uczuciami , oprocz znakomitych zabytkow , niesamowitej historii , widzialem duzo jezdzac po Malcie autobusami wiele domow opuszczonych , zrujnowanych , ziemia na polach wyschnieta na pieprz , zielen tylko tam gdzie jest sztucznie nawadniana , tylko liczne kaktusy radza sobie dobrze w tym suchym nieomal afrykanskim klimacie (podobno Malta ozywa na kilka zimowych miesiecy kiedy pomiedzy listopadem a marcem padaja tu sporadyczne deszcze ). Maltanczycy to ludzie mili , uprzejmi , chetni do pomocy w wiekszosci mowiacy w jezyku angielskim , w osrodkach turystycznych tlumy wczasowiczow chyba ze wszystkich krajow. Wiele pozostalo po Anglikach ktorzy Malte traktowali jako swoja kolonie przez 160 lat, czerwone budki telefoniczne, angielskie wtyczki elektryczne, podwojne krany jeden z ciepla , drugi z zimna woda itp. Kraj jest malutki , ludnosc to zaledwie ok 400 tysiecy mieszkancow , 3 razy wiecej turystow w sezonie niz mieszkancow, mysle , ze ten kraj bedzie zyl i rozwijal sie z turystyki w kolejnych latach. Malta lezaca pomiedzy Sycylia a polnocna Afryka lezy posrodku Morza Srodziemnego (ok 1600km na zachod jest Gibraltara a 1500 km na wschod od wybrzerza izraelskiego, to polozenie przyciagalalo od zawsze wrogow tego malego wyspiarskiego kraju , na przestrzeni wiekow wyspe podbijali Fenicjanie (ok 800 lat przed nasza era) , pozniej Kartaginczycy (500 pne), nastepnie Rzymianie (ok 218 pne do 395ne), w 870 roku naszej ery Arabowie (na 200 lat), od 1090 roku Normanowie a wyspe przylaczono do krolewstwa Sycylii. Kolejny bardzo wazny etap w historii wysp maltanskich to przybycie zakonu joannitow w 1530 nazywanych pozniej Kawalerami Maltanskimi. W roku 1798 wyspe zdobyli podstepem Francuzi (Napoleon Bonaparte) przed inwazja na Egipt , w 1800 , po 2latach okrutnej okupacji francuskiej (grabiezy skarbow z kosciolow, gwaltow i egzekucji buntujacych sie Maltanczykow)poproszeni o pomoc brytyjczycy przegonili Francuzow sami zajmujac wyspe jako swoja kolonie na kolejne 160 lat , dopiero w latach siedemdziesiatych XX wieku Malta wyzwolila sie spod panowania Brytyjczykow i proklamowala niepodleglosc(w roku 1964).

Zapraszam do obejrzenia kilku moich galerii zdjeciowych z Malty , podaje adres www.andy.obiezyswiat.org ,w weekend wracam do tematow budowlanych, pozdrawiam Andrzej
the future starts today

Awatar użytkownika
inas4
Początkujący
Początkujący
Posty: 6
Rejestracja: 05 paź 2011, 13:24
Kontaktowanie:
Re: Mały parterowy domek z prefabrykatow betonowych

autor: inas4 » 05 paź 2011, 14:16

Witam mysle że to jest dobry pomył. Pozdrawiam i zapraszam na mojego bloga floryszczakdomki.blogspot.com

Andy10
Aktywny
Aktywny
Posty: 121
Rejestracja: 24 sie 2010, 19:09
Lokalizacja: West Midlands -UK
Kontaktowanie:
Re: Mały parterowy domek z prefabrykatow betonowych

autor: Andy10 » 08 paź 2011, 19:09

Witam , sorry , ze odzywam sie dopiero dzisiaj ale jestem ekstremalnie zajety w pracy i nie ma szans na napisanie nawet krotkiego tekstu na forum , na szczescie to szalenstwo juz sie konczy z koncem pazdziernika, w listopadzie wracam na stare smieci do Coventry i bede mial wiecej czasu zeby cos tutaj napisac.
Dzisiaj krotko o wyborze projektu wlasnego domku , co wybrac czy domek w stylu dworkowym , klasyczny czy nowoczesny, jedno czy dwukondygnacyjny.

Styl dworkowy to dom oparty na bryle prostokatnej z szerokim frontem z gankiem i kolumnami oraz malymi oknami , z wysokim spadzistym dachem najczesciej czterospadowym , dom zbudowany na obszernej dzialce z reprezentacyjnym podjazdem.

Styl klasyczny to dom ze skromnym spadzistym dachem lub dachem rozbudowanym z lukarnami , urozmaicony wykuszami , podcieniami , balkonami czy werandami. Posiadajacy elewacje z naturalnych materialow , cegly kamienia , wykonczony elementami drewnianymi. Dom klasyczny to prosta , prostopadla bryla z dwuspadowym dachem konczacym sie nieco poza stykiem dachu ze sciana . Elewacje nowoczesne z gladkiego tynku, ale tez cegla ,kamien.

Styl nowoczesny to prosta bryla najczesciej z plaskim dachem , z duzymi przeszkleniami , lub zestawienie bryl o roznych poziomach dzielac dom na rozne czesci uzytkowe , wejscie do domu skromne , rozbudowany tyl z duzymi oknami w strone ogrodu.

Kolejnym wyborem jest funkcjonalnosc domu , inaczej sie buduje i mieszka w domu parterowym a inaczej w dwukondygnacyjnym .
Dom parterowy jest niski i rozlozysty , nie ma wysokich scian a nieuzytkowe poddasze moze byc dosyc niskie z nachyleniem dachu np. 20 stopni , wada jest wieksza powierzchnia zabudowy niz dom z poddaszem czy pietrowy a wiec wymaga wiekszej dzialki , najlepiej w plaskim terenie . Niska zabudowa domu parterowego to oszczednosci w budowie nie trzeba budowac stropu, schodow , dach jest mniej skomplikowany , nie trzeba w nim budowac okien aby doswietlic nieuzytkowe poddasze , brak balkonu i zewnetrznych wykuszy minimalizuje przyszle straty ciepla w powstajacych w takich miejscach mostkach termicznych. Dom parterowy jest wygodny do zamieszkania przez rodziny z malymi dziecmi lub dla osob starszych , oczywiscie trudniej w nim podzielic dom na strefe dzienna i nocna, ma jeszcze jedna wade trudniej go doswietlic naturalnym swiatlem.
W nastepnym poscie napisze o wadach i zaletach domu z poddaszem i domu pietrowym , o dachach , elewacjach itp. Pozdrawiam Andrzej (Andy)
the future starts today

Andy10
Aktywny
Aktywny
Posty: 121
Rejestracja: 24 sie 2010, 19:09
Lokalizacja: West Midlands -UK
Kontaktowanie:
Re: Mały parterowy domek z prefabrykatow betonowych

autor: Andy10 » 16 paź 2011, 12:49

Witam ,napisze dzisiaj kilka zdan na planowania przyszlego domu . Osoby planujace budowe swojego domu powinny skupic sie na jego elementach takich jak sciany ,okna ,dach , ktore tworza zwarta calosc -nasz przyszly wymarzony dom. Generalnie dzisiaj buduje sie domu proste w konstrukcji ,ekonomiczne ,malo skomplikowane , energooszczedne , no chyba, ze budujacymi sa nowobogaccy ktorzy chcac sie popisac przed wszystkimi zasobnym portfelem zlecaja architektom wymyslne pomysly, budujac architektoniczne potworki z basztami i innymi cudami . Nie ma to jak proste sciany bez zalaman ,uskokow, ktore nie tylko utrudniaja budowe ale sa pozniej zimniejsze ,nalezy unikac wymyslnych fragmentow wystajacych poza lico sciany (ryzalitow) czy scian lukowatych wprawdzie sa one efektowne ale taki dom bedzie drozszy w przyszlej wieloletniej eksploatacji bo im wieksza powierzchnia scian zewnetrznych w stosunku do powierzchni domu to gwarantowane straty ciepla w okresie jesienno-zimowym. Wielokrotnie pisalem juz o tak zwanych mostkach cieplnych ale w nastepnym poscie powroce do tego waznego tematu. Kolejnym waznym elementem wplywajacym na przyszly komfort zamieszkania sa dobrze doswietlone wnetrza budynku , skladaja sie na to dwa wazne elementy- usytuowanie budynku na dzialce wzgledem stron swiata i ilosci oraz wielkosci okien , przy czym nalezy pamietac o waznej prawdzie , ze wspolczesne okna wysokiej klasy maja wysokie parametry termoizolacyjne ale nawet najlepsze (czytaj najdrozsze) nie beda tak cieple jak sciany , tylko odpowiednio duze okna od strony poludniowej zmniejszaja straty ciepla w ogolnym bilansie ( zysk z ogrzewania przez swiatlo sloneczne jest wyzszy od strat z tytulu ucieczki ciepla przez nie). Okno to otwor w scianie , a wiec juz wynikaja z tego straty energii ,kapitalne znaczenie z punktu widzenia oszczednosci ciepla ma tu jakosci osadzenia w otworze takiego okna , byle jakie osadzenie bez ocieplenia nawet najbardziej energooszczednego okna to straty , wystarczy spojrzec na zdjecia okna (w okresie grzewczym ) zrobione kamera termowizyjna, nadproza, parapet, styk ramy okna ze sciana budynku ile ciepla ucieka bezpowrotnie do atmosfery. Kolejna wazna sprawa to ksztalt i wymiary okien , okna nietypowe , polkoliste beda nie tylko klopotliwe do wlasciwego osadzenia w murze ale bedzie napewno drozsze w kupnie od okien o standardowych wymiarach. A teraz slow kilka na temat dachu , najczesciej spotykane dachy sa dwuspadowe , maja prosta konstrukcje , sa latwe do wykonania co zdecydowanie obniza koszty budowy. Dachy czterospadowe lub wielopolaciowe to juz bardziej skomplikowane konstrukcje w ksztalcie trapezow ,trojkatow, nie ma tu scian szczytowych a wiec miejsca pod dachem jest mniej niz pod dachem dwuspadowym w ktorym niskie przestrzenie biegna tylko pod skosami , w srodku jest pelna wysokosc . Oczywiscie ksztalt dachu ma znaczenie jesli zdecydujemy sie na rozwiazanie z poddaszem uzytkowym , dach wielopolaciowy podraza takze koszty ze wzgledu na duza ilosc naroznikow w ktorych stosuje sie drozsze element pokryciowe , im bardziej dom jest rozbudowany tym bardziej ma skomplikowany dach co zdecydowanie podraza koszty budowy. Jak widac z powyzszego planujac budowe domu trzeba uwzglednic wiele elementow aby dom byl cieply , oszczedny , doswietlony naturalnym swiatlem itp.

Pozdrawiam ze slonecznego dzisiaj Birmingham Andrzej (Andy)
the future starts today

Andy10
Aktywny
Aktywny
Posty: 121
Rejestracja: 24 sie 2010, 19:09
Lokalizacja: West Midlands -UK
Kontaktowanie:
Re: Mały parterowy domek z prefabrykatow betonowych

autor: Andy10 » 21 paź 2011, 17:30

Witam , obiecalem w poprzednim poscie powrocic do tematu mostkow termicznych w nowo-budowanych domach , jesli nie chcecie miec zawilgoconych scian i stropow , grzybow i plesni na scianach a takze placic nadmiernych rachunkow za ogrzewanie (a ceny energii i paliw stale rosna ) a chcecie mieszkac w cieplym , suchym domu to nalezy zwrocic szczegolna uwage na prawidlowe zaplanowanie przeplywu (obiegu )ciepla w domu.
We wstepnych zalozeniach projektowanego domu mozna bez dodatkowych kosztow wiele elementow zmienic maja na uwadze przyszle koszty eksploatacji , zastapic jedne materialy budowlane innymi , gorzej gdy dom juz jest wybudowany wtedy pozostaje tylko poprawa izolacyjnosci przez zastosowanie zewnetrznego ocieplenia budynku. Mowi sie mostki cieplne (termiczne ) co to tak naprawde jest to sa miejsca przez ktore na skutek bledow projektowych , zlego wykonawstwa, braku zastosowania ocieplenia lub zastosowane materialy sa nieodpowiednio dobrane cieplo z ogrzewanego domu szybko ucieka na zewnatrz . Gdzie te mostki powstaja oto kilka typowych miejsc , nie odizolowana twardym styropianem podloga parteru z gruntem, narozniki scian zewnetrznych , miejsca polaczenia zewnetrznych schodow czy tarasu ze sciana zewnatrzna budynku, przestrzen wokolo okien i drzwi na styku ramy ze sciana, polaczenia sciany kolankowej z podbitka dachowa , czy stropu zewnetrznego balkonu ze stropem budynku . Miejsc takich moze byc znacznie wiecej , im projekt domu jest bardziej skomplikowany tym trudniejsze bedzie unikniecie miejsc ucieczki ciepla z niego, czesto niezly energooszczedny projekt jest zmarnowany bo wykonawca budynku stosuje tansze materialy ociepleniowe aby zaoszczedzic, bo to nie on bedzie placil przyszle rachunki za ogrzewanie , a wiec najlepiej jesli projekt scisle okresla jakie maja byc zastosowane materialy ociepleniowe , a wykonawca (firma budowlana) scisle stosuje sie do zalecen projektanta czy architekta) , idealnym rozwiazanie jest bezposredni nadzor architekta na wlasnym projektem , oczywiscie to podraza koszty budowy ale sie oplaca w przyszloscibo my laicy w temacie budowy , zgadzamy sie z tym co mowia fachowcy (czasem pseudo-fachowcy) . Przyblize troche nature mostkow termicznych , moga byc materialowe np. na styku polaczenia slupa betonowego z murem z cegly lub oparciem stropu z betonu na ceglanym murze scian zewnetrznych , lub geometryczne wystepujace w naroznikach budynku . Przykladem bledu w sztuce budowlanej jest naprzyklad nieocieplenie polaczenia tarasu czy schodow zewnetrznych z murem zewnetrznym budynku , najczesciej mur styka sie z wylewka tarasu a prawidlowo powino byc tak, ze ocieplenie muru nie jest przerwane a pomiedzy murem a wylewka tarasu jest dylatacja w ktorej znajdzie sie ocieplenie wylewki czyli jest to nie jedna polaczona konstrukcaj a dwie niezalezne oddzielone warstwa ocieplenia .
W czasie ocieplania zewnetrznych scian budynku czesto ocieplenie konczy sie na wysokosci podlogi na gruncie a nie obejmuje scian fundamentowych , sciany fundamentowe powinny byc ocieplane z dwoch stron od wewnatrz i na zewnatrz , pisalem juz kilka postow wczesniej jak powinno wygladac ocieplenie podlogi na gruncie . Na krotko wroce do okien a wlasciwie do ich porzadnego osadzenia w murze i przypominam o koniecznym ociepleniu zachodzacym na oscieznice , nadproze (najczesciej betonowe wzmocnione zbrojeniem ) ma inna przewodnosc cieplna (przenika przez niego wiecej ciepla niz przez mur) z pustaka czy cegly dlatego tak wazne jest jego prawidlowe ocieplenie , sadze , ze wystarczyna ten temat , wracam do pracy .

Pozdrawiam z pochmurnego i zimnego Mansfield (East Midlands), Andrzej (Andy)
the future starts today


Wróć do „Ile kosztuje budowa domu, remont domu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości

Gotowe projekty domów