ytong 40 co o tym myslicie?????

Szukasz odpowiedniego materiału na ściany swojego domu? Nie wiesz jakie materiały będą odpowiednie do ich wzniesienia i wykończenia? Jakie trzeba ponieść koszty wynajęcia ekipy remontowej? Tutaj znajdziesz odpowiedzi.

Moderator: Redakcja e-izolacje.pl

jochwaw
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 728
Rejestracja: 03 wrz 2008, 9:11
Lokalizacja: Warszawa

autor: jochwaw » 08 paź 2008, 17:10

Ja patrząc na budżet to dla siebie dom zakładam że jest na 10-15 lat (który sobie zaprojektuje i wybuduje) bo potem mi się znudzi lub sytuacja zawodowa zmusi mnie do przesiedlenia się wybrałbym dom o ścianie jednowarstwowej na pustaku min 40 cm.
Jesli budowałbym na tzw całe życie to dwuwarstowo (np.SOLBET/Ytong 40 cm + wełna mineralna 12 cm)
Ponieważ wiem jak drogo się w kochanej Polsce buduje i z kim ma się do czynienia na budowie tez wybrałbym technologie oparta na betonie komórkowym bo mniej zawodu moge się po ludziach przy tej technologii spodziewac przy końcowym efekcie w stosunku do ceramiki porowatej (max,uni,porotherm).
Trzeba byc kompletnym matołem aby spartolić budowanie materiałami typu Ytong.
A,że nie mam wiele czasu na poświecanie sie własnej budowie bo mam na łbie poważniejsze zawodowo projekty budowlane to tez wybrałbym technologie szybszej budowy a więc jednowarstowo.(Tu tez mam alternatywe ale o niej tu nie bedę wspominał aby pozostac przy temacie)

Reasumując wszystko sprowadza się do budżetu,czasu i umiejętnosci rynkowych wykonawców, stąd takim optimum jest jednowarstówka betonu komórkowego.

Awatar użytkownika
jen
Początkujący
Początkujący
Posty: 11
Rejestracja: 08 paź 2008, 11:35
Lokalizacja: Poznań

autor: jen » 08 paź 2008, 19:04

Jesli budowałbym na tzw całe życie to dwuwarstowo

Dziekuje za odpowiedz. Mam w zwiazku z tym kolejne pytanie- jak (lub czy) mozna najlepiej przygotowac tak dom z ytongu, by go wybudowac jednowartwowo (ytong 40 cm), a za jakis czas (chodzi o finanse) dodac do niego izolacje? Oczywiscie po wybudowaniu jednowarstowo chcialbym juz w nim zamieszkac...
Czy lepiej PP1,5/3.5 czy jednak PP2,0/4.0?
No i jeszcze jedno pytanie techniczne- co klasc najlepiej od srodka na ytong- gips, plyty g-k, sam tynk, czy moze plyty systemowe xelli (fermacell)? Jakie jest PAnstwa zdanie?
Nie było ciastek, więc kupiłem zaprawę murarską.

Tomasz_Brzeczkowski
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 24649
Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
Lokalizacja: Warszawa

autor: Tomasz_Brzeczkowski » 09 paź 2008, 7:10

""" Bo sprawa jest oczywista dla każdego wykształconego inżyniera czy projektanta co rozumie zasadę fizyki budowli że paroizolację """"
Oczywiście uważa Pan, że architekci i kierownicy budów u mnie nie są inżynierami. Raczy Pan żartować, że tak można.
Jeszcze raz pytam Pana:

- jak ma wyglądać ściana w standardzie BBR 2006 czyli 0.01W/m2 xK?
czy znalazł Pan rozkład izoterm fundamentu i gruntu pod domem, przy ociepleniu zewnętrznym?
Ile kWh trzeba by utrzymać m3 gruntu w temperaturze 1 st wyższej niż otoczenie?
Albo Pan odpowie albo się nie wygłupia, że jest Pan budowlańcem. Mogę Pana zapewnić, że wszystkie domy np 150m2 ocieplane od zewnątrz (grubość nie ma znaczenia ) zużywają minimum 1200m3 gazu!!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
jen
Początkujący
Początkujący
Posty: 11
Rejestracja: 08 paź 2008, 11:35
Lokalizacja: Poznań

autor: jen » 09 paź 2008, 7:39

Mogę Pana zapewnić, że wszystkie domy np 150m2 ocieplane od zewnątrz (grubość nie ma znaczenia ) zużywają minimum 1200m3 gazu!!!!!!!!!!

hmmm... widze, ze kazdy ma swoje (przeciwne) zdanie, ja chce sobie wyrobic swoje zanim zatrudnie ekipe...
Zadam moze bardziej konkretne pytanie:
Zakladamy, ze zdecydowalem sie postawic sciany z ytongu 40 cm:
1) ktory wybrac na dom parter i poddasze uzytkowe + piwnica PP2.0/0.4 (nominalne U=0,26) czy PP1,5/0.35 (U=0,23).
2) co po postawieniu stanu surowego- jak izolowac?
3) co od wewnatrz- jesli izolacja pojdzie od wewnatrz, to jak mam cos na tym powiesic (np. szafki w kuchni)- bedzie z tym chyba nieco kombinacji...

dodam, ze na razie sklaniam sie do domu w borowikacvh firmy archon (oryginalnie zaprojektowanego w ceramice 25+12 cm styropianu)
archon.pl/projekt_domu/Dom_w_borowikach/m45926dd875d8a
Nie było ciastek, więc kupiłem zaprawę murarską.

Tomasz_Brzeczkowski
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 24649
Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
Lokalizacja: Warszawa

autor: Tomasz_Brzeczkowski » 09 paź 2008, 8:35

Czy wybrany dom ma podane "ile pali"?
Propnowałbym nie zaczynć od tyłu.
-Ile chce Pan płacić za eksploatację?
czyli - zużycie do 40kWh/m2 rocznie do 70... do 100... do 150... itd
Jak to Pan wybierze , wtedy można myśleć o projekcie, który spełni wymagania i zmieści się w możliwościach finansowych. Taka powinna być kolejność.

jochwaw
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 728
Rejestracja: 03 wrz 2008, 9:11
Lokalizacja: Warszawa

autor: jochwaw » 09 paź 2008, 8:59

Jen juz o tym pisałem w dialogu z ekmir-em:

jochwaw pisze:
ekmir pisze:jochwaw a co sądzisz o ścianie 36,5 z przygotowaniem pod ocieplenie (ujęte w projekcie np. większe wysunięcie płaszczyzny dachu), które mam zamiar wykonać w terminie późniejszym.

...
Oprócz przygotowania dachu musisz pamiętac o:
1) zlicowaniu okien z istniejąca ścianą bo inaczej ograniczysz sobie dostęp światła po dociepleniu
2) zastosuj wyłacznie wełne elewacyjną jako termoizolację inaczej pogorszysz mikroklimat budynku
3) w cokole stosuj XPS aby nie podciagał kapilarnie do wełny.


Jen dodam jeszcze do twojego pytania wskazówki:
4)Uwzględnij co pisał ekmir o wysunięciu dachu.
5)Nie stosuj betonu komórkowego do piwnicy ze względu na jego kaplilarną strukturę
tu pozostań przy rozwiązaniu tradycyjnym a więc bloczek betonowy
6)Przy murowaniu bloczkiem betonowym stosować niwelator aby nie było błedów przed i w czasie zalewania stropu nad piwnicą
7)Cokół min 40-50 cm nad gruntem w strefie cokołowej przed obsypaniem fundamentów wrzucać grunt chłonny a więc pospółka ze żwirem (szybsze odprowadzenie wody przy budynku)
8)Należy obserwować grunt i rozważyć czy nie warto będzie dać w odwodnienia (drenu opaskowego) z wyprowadzeniem do studni chłonnej.Zabezpieczenie przed zalaniem piwnicy.
9)Niezależnie od porzadnej izolacji pionowej i poziomej warto uszczelnic chudy beton i posadzkowy w piwnicy dodaąc szkła wodnego.Dodatkowe zabezpieczenie przed infiltracja wodą gruntową.
10)Wybrałbym bez obaw Ytonga PP1,5/350 lub odpowiednik SOLBET gr.42 cm (ma lepsza wytrzymałość przy identycznym U).Tynk zewnętrzny tylko silikatowy!
11)Nie kładź od środka płyt g/k czyli tzw. suchego tynku.Więcej będzie z tym później kłopotu w czasie eksploatacji budynku.Fermacell którego domeną jest ochrona p/pozarowa wymyślił nowy produkt który w zasadzie jest do termorenowacji starych domów.Ty wogóle nie powinienes brac tego pod uwagę.
Daj normalny tynk gipsowy z agregatu MP-75 Light (KNAUF) na gruncie KANUF do betonu komórkowego.Jest zdrowy i wykonuje się go szybko.W max tydzień masz otynkowany dom.
Ostatnio zmieniony 09 paź 2008, 9:14 przez jochwaw, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
jen
Początkujący
Początkujący
Posty: 11
Rejestracja: 08 paź 2008, 11:35
Lokalizacja: Poznań

autor: jen » 09 paź 2008, 9:04

Czy wybrany dom ma podane "ile pali"?
Propnowałbym nie zaczynć od tyłu.

Niestety takiej informacji nie ma... ale za to spelnia moje wymagania co do rozwiazan. Poza tym, nawet jesliby mial cos na ten temat napisane, to przy zmianie materialu (porotherm->ytong) wszystko by sie pozmienialo.
Zdaje sobie sprawe, jak powinien wygladac dom pasywny (ten zdecydowanie tak nie wyglada), nie wiem tylko jak to jest z funkcjonalnoscia takich domow- nie wszystko w koncu mozna tam zrobic ze wzgledu na ograniczenia co do brylu i formy.

Zadam wiec jeszcze raz konkretne pytanie i prosze o konkretna odpowiedz:
mam w/w projekt i mam ytong 40 cm- to juz jest wybrane jako kompromis (zdaje sie, ze w budownictwie pasywnym nie moze byc mowy o kompromisie- bo sa scisle okreslone reguly).
Pytanie jest wiec takie jak wczesniej:
Co dalej? ytong PP2.0/0.4 czy PP1.5/0.35? Co na sciany i w jaki sposob? Co z piwnica- jak ja izolowac?
Nie było ciastek, więc kupiłem zaprawę murarską.

jochwaw
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 728
Rejestracja: 03 wrz 2008, 9:11
Lokalizacja: Warszawa

autor: jochwaw » 09 paź 2008, 9:13

jen pisze:Zadam wiec jeszcze raz konkretne pytanie i prosze o konkretna odpowiedz:
mam w/w projekt i mam ytong 40 cm- to juz jest wybrane jako kompromis (zdaje sie, ze w budownictwie pasywnym nie moze byc mowy o kompromisie- bo sa scisle okreslone reguly). Pytanie jest wiec takie jak wczesniej:
Co dalej? ytong PP2.0/0.4 czy PP1.5/0.35? Co na sciany i w jaki sposob? Co z piwnica- jak ja izolowac?


A czytałes mój post jen?

Awatar użytkownika
jen
Początkujący
Początkujący
Posty: 11
Rejestracja: 08 paź 2008, 11:35
Lokalizacja: Poznań

autor: jen » 09 paź 2008, 9:14

Jen juz o tym pisałem w dialogu z ekmir-em


Tak wiem. Dziekuje za wskazowki.Na pewno je uwzglednie.
Twoj post pojawil sie w momencie pisania mojego- stad ta powtorka- za co serdecznie przepraszam.

Jeszcze jedno- co na dach? W sensie jaka dachowka (bo blacha chyba odpada)?

POza tym pytam jeszcze Pana T. Brzęczkowskiego, ale jakos trudno o konkretna odpowiedz, wiec draze... Rozumiem, ze PAn TB ma zupelnie inna (niekoniecznie gorsza) idee budowania. Poniewaz nie znam sie na budownictwie, a jaedynie na fizyce, to pragne wyrobic sobie wlasne zdanie na temat materialow i rozwiazan. Ciezko to idzie, bo jak sami PAnstwo zauwazyli, kazdy ma inne zdanie i trudno to jakos ogarnac.
Ostatnio zmieniony 09 paź 2008, 9:23 przez jen, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie było ciastek, więc kupiłem zaprawę murarską.

jochwaw
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 728
Rejestracja: 03 wrz 2008, 9:11
Lokalizacja: Warszawa

autor: jochwaw » 09 paź 2008, 9:21

jen pisze:
Jen juz o tym pisałem w dialogu z ekmir-em

Tak wiem. Dziekuje za wskazowki.Na pewno je uwzglednie.
Pytam jeszcze Pana T. Brzęczkowskiego, ale jakos trudno o konkretna odpowiedz, wiec draze... Rozumiem, ze PAn TB ma zupelnie inna (niekoniecznie gorsza) idee budowania. Poniewaz nie znam sie na budownictwie, a jaedynie na fizyce, to pragne wyrobic sobie wlasne zdanie na temat materialow i rozwiazan. Ciezko to idzie, bo jak sami PAnstwo zauwazyli, kazdy ma inne zdanie i trudno to jakos ogarnac.


JenJa juz przestałem z TB rozmawiac bo to nie ma sensu.Wszystko sprowadza do swojej paroizolacji,wewnętrznej izolacji i sprzedawanej przez siebie rekuperacji.
A nie jest z wykształcenia budowlańcem ani fizykiem tylko zwykłym handlowcem,akwizytorem.
Jak patrze na te jego posty to taki Kurski lub Palikot tego forum.
A takiego nie przegadasz.Więc uzbroj się w cierpliwość i powodzenia.

Awatar użytkownika
jen
Początkujący
Początkujący
Posty: 11
Rejestracja: 08 paź 2008, 11:35
Lokalizacja: Poznań

autor: jen » 09 paź 2008, 9:24

OK
Nie było ciastek, więc kupiłem zaprawę murarską.

Tomasz_Brzeczkowski
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 24649
Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
Lokalizacja: Warszawa

autor: Tomasz_Brzeczkowski » 09 paź 2008, 10:15

Przestał Pan rozmawiać? Bo Pan zupełnie się na tym nie zna. Podsyła Pan zdjęcia z kamery termowizyjnej (!!!!) by uzasadnić ocieplanie fundamentu od zewnątrz! Pan się nie wstydzi nazywać się inżynierem?
Czy dotarł Pan do izoterm fundament i gruntu w domu z ociepleniem zewnętrznym?
Czy wie Pan ile kWh potrzeba na ogrzanie i utrzymanie 1m3 gruntu o 1 st C?
Czy Pan wie jak wzrasta zimą zawilgocenie ścian bez paro izolacji?
Czy może Pan podać jakie całkowite zużycie energii Pana technologia zapewnia?

Czy to takie trudne dla prawdziwego inżyniera?

A do Pana Jen , skoro portherm ocieplony spełnia wymagania i zakłada Pan że ceny energii nie będą już rosły , to po co wprowadzono
wypełnione perlitem t-8 t-50 ... linki wyżej

ekmir
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 662
Rejestracja: 10 wrz 2008, 12:05
Lokalizacja: lubuskie

autor: ekmir » 11 paź 2008, 7:29

Proszę o potwierdzenie czy w każdym betonie komórkowym występuje problem z wierceniem i wieszaniem ciężkich elementów ?

Czy muszą być specjalne wkręcane kołki (jak śruba okrętowa) ?

O jakich zakotwieniach chemicznych jest mowa we wcześniejszym poście ?

czasza01
Początkujący
Początkujący
Posty: 6
Rejestracja: 25 cze 2008, 21:39
Lokalizacja: świętokrzyskie

autor: czasza01 » 24 paź 2008, 17:39

witam ,śledzę ten temat ponieważ będę budował z betonu kom.
Solbet to niezła cena i kilka razy nawet obiła mi się o uszy, ale znalazlem coś podobnego SIR-BUD producent to H+H Czy słyszeliście o tym producencie i jego produkcie(beton komórkowy 36x24x59)? czy może lepiej skupc się na solbecie czy ytongu ?

czasza01
Początkujący
Początkujący
Posty: 6
Rejestracja: 25 cze 2008, 21:39
Lokalizacja: świętokrzyskie

autor: czasza01 » 24 paź 2008, 17:56

A odnośnie kotew chemicznych, to kiedyś je stosowałem w różnych murach .Niesamowicie trzymają .Robisz otworek wkładasz fiolkę z dwoma składnikami w środku do niego ,następnie wkrętarką wkręcasz wkręt w ten chemiczny otworek . Wkręt ten rozgniata fiolkę mieszając składniki i po 3 sek. możesz świnkę wieszac. Drogie dyble. robi to firma fischer bodajże. pzdr.


Wróć do „Ściany”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości

Gotowe projekty domów