prawidlowe wykonanie posadzki??

Stropy są jednym z najważniejszych elementów konstrukcyjnych, które oddzielają kondygnacje budynku. Jeżeli chcesz dowiedzieć się jak zbudować, wyciszyć i ocieplić strop koniecznie zapoznaj się z tym działem.

Moderator: Redakcja e-izolacje.pl

czysty
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 52
Rejestracja: 10 cze 2007, 15:01
prawidlowe wykonanie posadzki??

autor: czysty » 05 wrz 2007, 18:49

witam, jestem na etapie posadzki chcialbym sie dowiedziec jak dobrze zrobic posadzke ktora bedzie lezala na gruncie? czy wystarczy podebrac ziemie na ok 30-40 cm wylac chudziaka na to rzucic 10cm styropianu i na to znowu warstwa betonu? czy jest inne rozwiazanie.

stakam
Aktywny
Aktywny
Posty: 239
Rejestracja: 16 lip 2007, 20:19
Lokalizacja: Śląsk

autor: stakam » 05 wrz 2007, 22:19

niezbędna jest też izolacja przeciwwilgociowa...
stakam

czysty
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 52
Rejestracja: 10 cze 2007, 15:01

autor: czysty » 06 wrz 2007, 8:09

czyli na to wszystko jeszcze folia?? najlepiej pod czy nad styropianem?? jaka gruba??

Awatar użytkownika
Rudy
Aktywny
Aktywny
Posty: 182
Rejestracja: 21 mar 2006, 16:06

autor: Rudy » 11 wrz 2007, 10:28

To jest straszne, że ktoś buduje dom, robi posadzkę na gruncie i dziwi się, że ktoś mu radzi zrobić izolację pzeciwwilgociową pod podłogą. Człowieku - jak nie zrobisz tej izolacji i nie połączysz jej z izolacją poziomą ścian fundamentowych, to na 99% będziesz miał wieczny problem z wilgocią w posadzce, odpadającą podłogę z drewna i grzyb w narożach między ścianą a podłogą. Tu masz rysunek jak to zrobić: http://www.e-izolacje.pl/2928_2022.htm

Styropianu użyj nie mniej niż 10 cm, choc jak bym dał 15 cm. Warstwa betonu na styropianie (styropian twardy na podłogi) powinna mieć 5-6 cm i powinna być zdystansowana po obwodzie ścian paskami styropianu o grubości około 1cm, czego na tym rysunku nie widać. Jak tak zrobisz to będziesz miał ciepła i suchą podłogę
miłego dnia

czysty
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 52
Rejestracja: 10 cze 2007, 15:01

autor: czysty » 16 wrz 2007, 12:39

ja remontuje juz istniejacy dom. czy wystarczy jak wywine folie budowlana czarna na sciane?chce jak dylatacji uzyc specjalnych tasm ktre sa dostepne, slyszalem ze przez styropian moga sie myszy przegryzc i znajomi mi odradzili styropian na dylatacje.

dusiołek
Początkujący
Początkujący
Posty: 3
Rejestracja: 22 wrz 2008, 9:01

autor: dusiołek » 22 wrz 2008, 10:36

Podnoszę temat.
Jestem na etapie całkowitej wymiany podłogi. Dom stoi na gruncie. Dodatkowym utrudnieniem jest to, że muszę się zmieścić w 25-28 cm, ponieważ pomieszczenia są bardzo niskie (jak się nie wyrobię pokój nie będzie miał nawet 2m wysokości :( ) Zabezpieczenie przed wilgocią rozumie się samo przez się. Folia na wylewce, później ocieplenie, kolejna folia (według niektórych źródeł dwie - jako warstwa poślizgowa) na to beton kolejny jako warstwa nośna i wykończenie według uznania (ja mam w planach panele, więc będzie też pianka)
I tu prośba do znających się na rzeczy:
- co oprócz cementu i piachu dodawać do "chudziaka" i w jakich proporcjach?
- czym ewentualnie zastąpić można styropian (chodzi mi o zyskanie chociaż paru centymetrów)?
- jakie składniki i w jakich proporcjach do nośnej warstwy betonu?
- czy warstwa poślizgowa musi zachodzić na ściany, jeżeli nie to w jaki sposób wykończyć na styku ze ścianą (czy wystarczy przyciąć, czy zabezpieczyć czymś dodatkowo)
- co to jest talk techniczny i czy jest niezbędny w warstwie poślizgowej (w składzie budowlanym zrobiono wielkie oczy jak zapytałam o ten produkt :shock: ) czym go ewentualnie zastąpić jeżeli nie dostanę nigdzie?
- i już tylko dla mojej własnej wiadomości: po co daje się warstwę poślizgową folii - wiem, że sama nazwa wskazuje iż chodzi o poślizg, ale poślizg czego :? ?
Zdaję sobie sprawę, że dla niektórych moje pytania mogą być dziecinnie naiwne, ale za bardzo nie znam się na rzeczy, a wiele prac będę wykonywała z pomocnikiem który o budowlance wie tyle co i ja (ale za to jest ode mnie silniejszy, co przy remoncie jest mile widziane :) )

jochwaw
rekomendowany doradca
Posty: 728
Rejestracja: 03 wrz 2008, 9:11
Lokalizacja: Warszawa

autor: jochwaw » 22 wrz 2008, 15:08

dusiołek pisze:Podnoszę temat.
Jestem na etapie całkowitej wymiany podłogi. Dom stoi na gruncie. Dodatkowym utrudnieniem jest to, że muszę się zmieścić w 25-28 cm, ponieważ pomieszczenia są bardzo niskie (jak się nie wyrobię pokój nie będzie miał nawet 2m wysokości :( ) Zabezpieczenie przed wilgocią rozumie się samo przez się. Folia na wylewce, później ocieplenie, kolejna folia (według niektórych źródeł dwie - jako warstwa poślizgowa) na to beton kolejny jako warstwa nośna i wykończenie według uznania (ja mam w planach panele, więc będzie też pianka)
I tu prośba do znających się na rzeczy:
- co oprócz cementu i piachu dodawać do "chudziaka" i w jakich proporcjach?

Można dorzucić butelke szkła wodnego do betoniarki celem uszczelnienia betonu

- czym ewentualnie zastąpić można styropian (chodzi mi o zyskanie chociaż paru centymetrów)?

płyta poliuretanowa (PIR) np ECOTHERM zysk ok 50 % grubości mniej
izolacyjnośc płyt PIR = 1,65 izolacyjności styropianu.Twardość PIR nie mniejsza niż styropianu EPS-200


- jakie składniki i w jakich proporcjach do nośnej warstwy betonu?

Nie ma jednej recepty. Jest ona w zależności od rodzaju cementu,rodzaju kruszywa i oczekiwanej wytrzymałości betonu i płynności.Zalecam kupić gotową szlichtę wykonaną w betoniarnii o klasie M12 (max M15).Jeden dzień i po krzyku a materiał masz dobrze przygotowany.

- czy warstwa poślizgowa musi zachodzić na ściany, jeżeli nie to w jaki sposób wykończyć na styku ze ścianą (czy wystarczy przyciąć, czy zabezpieczyć czymś dodatkowo)

Tak wywijasz na ściany potem na powierzchni betonu przycinasz

- co to jest talk techniczny i czy jest niezbędny w warstwie poślizgowej (w skład
zie budowlanym zrobiono wielkie oczy jak zapytałam o ten produkt :shock: ) czym go ewentualnie zastąpić jeżeli nie dostanę nigdzie?

Nie jest potrzebny.Raczej stosuje się w przemyśle gumowym.Nie pamiętam żeby kiedykolwiek był za moich czasów stosowany.Może raczej chodzi o zasypkę na rozprowadzenia c.o. w celu wyrównania wysokości z wierzchem styropianu?

- i już tylko dla mojej własnej wiadomości: po co daje się warstwę poślizgową folii - wiem, że sama nazwa wskazuje iż chodzi o poślizg, ale poślizg czego :? ?

szlichty betonowej aby nie przenosiła naprężeń na ściany a i żeby nie powstawały siły tarcia na styku z podłożem skutkujące jej pęknięciami.Stąd daje się folię

Zdaję sobie sprawę, że dla niektórych moje pytania mogą być dziecinnie naiwne, ale za bardzo nie znam się na rzeczy, a wiele prac będę wykonywała z pomocnikiem który o budowlance wie tyle co i ja (ale za to jest ode mnie silniejszy, co przy remoncie jest mile widziane :) )

dusiołek
Początkujący
Początkujący
Posty: 3
Rejestracja: 22 wrz 2008, 9:01

autor: dusiołek » 22 wrz 2008, 20:30

jochwaw: dziękuję barrrdzo :D

skasowany
Początkujący
Początkujący
Posty: 11
Rejestracja: 06 kwie 2008, 8:41
Lokalizacja: wejherowo

autor: skasowany » 19 gru 2008, 11:35

A czy do tych zabezpieczeń p-wilgociowych warto dodać np.to:
pokryć chudziak jakąś dyspersyjną masę asfaltowo-kauczukową (np .izohan izobud Wl)? A potem styropian/styrodur, folia, ogrzewanie podłogowe,wylewka ?

dusiołek
Początkujący
Początkujący
Posty: 3
Rejestracja: 22 wrz 2008, 9:01

autor: dusiołek » 19 gru 2008, 22:29

Posadzka już jest skończona. Dziękuję wszystkim Userom :)))
A przy okazji

W tym dniu radosnym, oczekiwanym,
gdzie gasną spory, goją się rany
życzę wam zdrowia, życzę miłości,
niech mały Jezus w sercach zagości,
szczerości duszy, zapachu ciasta,
przyjaźni, która jak miłość wzrasta,
kochanej twarzy, co rano budzi,
i wokół pełno życzliwych ludzi.

:)

!student!

autor: !student! » 21 gru 2008, 1:01

skasowany pisze:A czy do tych zabezpieczeń p-wilgociowych warto dodać np.to:
pokryć chudziak jakąś dyspersyjną masę asfaltowo-kauczukową (np .izohan izobud Wl)? A potem styropian/styrodur, folia, ogrzewanie podłogowe,wylewka ?

Zgadza się, warto zabezpieczyć chudy beton jakąś masą, ale z dalszą kolejnością się już nie zgodzę. Najpierw kładziemy folię (najlepiej w dwóch warstwach), a potem izolację termiczną. Kolejność jest ważna, wbrew pozorom.

skasowany
Początkujący
Początkujący
Posty: 11
Rejestracja: 06 kwie 2008, 8:41
Lokalizacja: wejherowo

autor: skasowany » 21 gru 2008, 8:19

!student! pisze:
skasowany pisze:A czy do tych zabezpieczeń p-wilgociowych warto dodać np.to:
pokryć chudziak jakąś dyspersyjną masę asfaltowo-kauczukową (np .izohan izobud Wl)? A potem styropian/styrodur, folia, ogrzewanie podłogowe,wylewka ?

Zgadza się, warto zabezpieczyć chudy beton jakąś masą, ale z dalszą kolejnością się już nie zgodzę. Najpierw kładziemy folię (najlepiej w dwóch warstwach), a potem izolację termiczną. Kolejność jest ważna, wbrew pozorom.


Rozumiem,ze masa powinna byc na bazie wody ?( nie rozpuszczalnikow )?
Moj kierbud zaleca styro bezposrednio na chudziak ( i chyba ma racje) - co da dodatkowa folia pod styropianem?

Młotek
Aktywny
Aktywny
Posty: 198
Rejestracja: 13 lip 2008, 20:57
Lokalizacja: Rzeszów ; 608799038

autor: Młotek » 21 gru 2008, 10:41

A na temat folii pod styropianem to dodam, styropian jest wbrew pozorom nasiąkliwy. I jeśli pod nim nie damy folii to będzie kumulował wilgoć z gruntu. No chyba, że jest taka izolacja pod chudziakiem. Ale praktykuje się zwykle folię (papę) pod izolacją termiczną ułożoną na solidnym podłożu z cudego betonu.

ekmir
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 656
Rejestracja: 10 wrz 2008, 12:05
Lokalizacja: lubuskie
Re: prawidlowe wykonanie posadzki??

autor: ekmir » 04 paź 2011, 14:16

A co powiecie na to co znalazłem na podobnym forum:

Styropian to przede wszystkim powietrze, które jest zamknięte w jego porach. Kiedy ocieplamy podłogę w temp. otoczenia wyższej od temp. podłogi dochodzi do kondensacji pary wodnej zawartej w powietrzu, zostaje to wszystko na zawsze na izolacji przeciwwilgociowej (folia, papa). W przypadku uruchomienia płyty grzejnej w okresie grzewczym zaczyna się kradzież ciepła. Ciepło z płyty grzejnej przenika przez pory styropianu doprowadzając tę wilgoć ponownie do stanu gazowego, która migrując przenosi ciepło z płyty grzejnej do chudziaka. Na powierzchni izolacji, która zawsze ma temp. 10 stopni (ponieważ leży na chudziaku), dochodzi do ponownej kondensacji, cykl się powtarza a złodziej ciepła jest bardzo syty i lubi wilgoć, ponieważ to bardzo dobry przewodnik.
Na ścianie, będzie podobnie, szczególnie jeśli dom zostanie bardzo dokładnie ocieplony a wilgoć z domu nie jest odprowadzana we właściwy sposób, dlatego co niektórym nawet grzyb rośnie.
Można położyć te płyty styropianowe, ale należy to zrobić w temperaturze otoczenia zbliżonej do temperatury wylewki betonowej (chudziaka), wtedy przy braku gradientu temperatur, nie dojdzie do kondensacji.
Zimą styropian jest prawie suchy.


Wróć do „Stropy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Gotowe projekty domów