Remont poddasza z powodu przeciekającego dachu

Jeżeli chcesz zaadaptować swoje poddasze to koniecznie musisz znać wszystkie aspekty, z jakimi możesz się spotkać przy remoncie poddasza. Oprócz tego w tym dziale poznasz pomysły innych na aranżacje tego pomieszczenia.

Moderator: Redakcja e-dach.pl

Przemcu
Początkujący
Początkujący
Posty: 4
Rejestracja: 19 sie 2009, 22:56
Remont poddasza z powodu przeciekającego dachu

autor: Przemcu » 19 sie 2009, 23:27

Witam,

z góry zaznaczam iż jestem laikiem w branży budowlanej i bardzo proszę o fachową poradę.

Problem wygląda następująco:
Dach pokryty jest gontem bitumicznym, na odeskowaniu i krokwiach była założona folia (najprawdopodobniej zwykła) na folię między krokwiami wełna mineralna ok 10cm na wełnę znowu folia taka sama, a na folii panele ścienne. Po około 12 latach pojawiło się pęknięcie w goncie i podczas gwałtownych ulew woda przedostawała się pod gont i ściekała po folii zewnętrznej i wewnętrznej, najprawdopodobniej do wełny też. Panele na suficie zamokły.

Dach został naprawiony i zerwałem na poddaszu wszystko do odeskowania, Krokwie były jeszcze mokre natomiast wełna okazała się sucha (albo już zdążyła wyschnąć albo uratowały ją dwie warstwy folii).

Planuje położyć wełnę mineralną 15cm między krokwie i 5cm na krokwie i obudować płytami GK.

Pytania:

1. Czy mam użyć folii paroizolacyjnej po obu stronach wełny mineralnej ? (od odeskowania i od płyty GK, tak jak było wcześniej) - jeśli nie to dlaczego ?

2. Czy między odeskowaniem a wełną mineralną powinienem zachować jakąś odległość ?

Jestem już w trakcie pracy i zacząłem kłaść żółtą folię paroizolacyjną na odeskowanie. Proszę o fachową poradę..

Awatar użytkownika
Rayford
Początkujący
Początkujący
Posty: 17
Rejestracja: 19 sie 2009, 16:39

autor: Rayford » 20 sie 2009, 5:48