ocieplenie strychu

Trudno wątpić, że docieplenie budynku jest opłacalną inwestycją. Ale jak wykonać docieplenie budynku? Jakie materiały wybrać? Jakie są dostępne technologie? Czym się różnią? Odpowiedzi wszystkie pytania dotyczące docieplania budynków znajdziesz w tym dziale.

Moderator: Redakcja e-izolacje.pl

ANIA164
ocieplenie strychu

autor: ANIA164 » 27 lip 2004, 18:31

Cześć. proszęo pomoc w sprawie, w której jestem całkowitym laikiem: ocieplenie strychu. Mam stary, przedwojenny domek, strych jest powierzchnią niezabudowaną, gdzie obecnie głównie szaleje wiatr (sprawa nieszczelnego dachu, ale to inna sprawa) :roll: Zamierzam zrobićna całej powierzchni jakąś wylewkę ,pod którą dobrze by było położyć styropian. Nie wiem jak rozwiązać problem najlepiej tzn. NAJTANIEJ I NAJefektowniej. Dom jest staRY, więc i struktura nieco naruszona ,a materiałem budowlanym była ongiś glina + trzcinka ;) jest to dość ciepły materiał, ale po ponad 60 latach trochę już wyeksploatowany. Co zrobićby cały dom nie ucierpiał za bardzo (widac poważne pęknięcia na sufitach w całym domu...). :cry:
pomocy, please
Ania

Gość

autor: Gość » 28 lip 2004, 12:56

A w jaki sposób wykonany jest w tej chwili ten strop, który trzeba docieplić? Czy jest drewniany, oparty na belkach drewnianych? Jeśli tak, to nie ma sensu wylewać na niego ciężkiej wylewki. Ja ułożyłbym łaty drewniane od ściany do ściany, oddzielił je od ścian paskiem dylatacyjnym z pianki, jaką można kupić w rolkach - taśma ta zapobiegnie przenoszeniu odgłosu kroków na ściany. Można ją też dać bezpośrednio pod łaty.Pomiędzy łatami dałbym płyty z wełny mineralnej. Do tych krawędziaków przykręciłbym z góry płyty wiórowe albo specjalne podłogowe z karton-gipsu - w ten sposóbkonstrukcja się usztywni i uzyskamy coś na kształt podłogi pływającej, nie połączonej trwale ze ścianami. Na tych płytach można byłoby położyć np. wykładzinę czy inną posadzkę.