Wilgoć w 100 letnim domu.

Właściwa hydroizolacja zabezpieczy dom przed przenikaniem wilgoci i wieloma problemami z tym związanymi. Trzeba o niej pamiętać budując dom i modernizując istniejące budynki. Odpowiedzi na pytania dotyczące wykonania hydroizolacji i potrzebnych materiałów, znajdziesz w tym dziale.

Moderator: Redakcja e-izolacje.pl

Jerzykowski
Wilgoć w 100 letnim domu.

autor: Jerzykowski » 30 mar 2009, 20:08

Witam.Mój problem polega na wilgoci wewnątrz starego ponad stuletniego domu. Dom jest ceglany, grubość muru około 80 cm. Nie ma żadnych fundamentów po prostu stoi na jakiś kamieniach. Teren poniżej około 40 cm jest gliniasty. Chciałem tam wykonać drenaże i izolacje przeciw wilgociową. Nadmienie że wilgoć występuje głównie za meblami. Jak to wszystko najlepiej wykonać nie wydając przy tym dziesiątek tysięcy zł.

New Art
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 61
Rejestracja: 08 mar 2009, 11:07
Lokalizacja: Września
Re

autor: New Art » 30 mar 2009, 20:39

Witam.
Istnieją opaski drenarskie działające na zasadzie zasysania podciśnieniowego.
Wydaje mi się że taka opaska byłaby dobrym rozwiązaniem
Z tego co pamiętam jest to rura Rehau Rauplen VS PE. Z twojego opisu rozumie że budynek stoi na atrapach fundamentów które wyglądają mniej więcej jak te które wstawiłem poniżej ....
ObrazekObrazek

Jeśli się zgadza to będę w stanie Ci pomóc .... na pewno nie wydasz na to dziesiątek tysięcy złotych....
Jeśli możesz to podaj przy odpowiedzi wymiary budynku ( długość / szerokość ) oraz głębokość na jaką jest ten kamień.

Pozdrawiam Kamil Żuczek
Ostatnio zmieniony 30 mar 2009, 20:43 przez New Art, łącznie zmieniany 1 raz.

Jerzykowski

autor: Jerzykowski » 30 mar 2009, 20:42

Tak te niby fundamenty wyglądają mniej więcej tak samo.Wymiarów teraz nie pamiętam, ale jutro to wszystko pomierze.

New Art
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 61
Rejestracja: 08 mar 2009, 11:07
Lokalizacja: Września
Re

autor: New Art » 30 mar 2009, 20:48

Więc żeby zrobić dobrą izolację powinieneś wykonać nadlewki betonu.
Poniżej wstawiam zdjęcie żebyś zobaczył jak to wygląda.... Wykonywałem taką usługę w zeszłym roku....

Obkopywaliśmy cały budynek
Wykonywaliśmy siatkę ze zbrojenia
Szalowaliśmy całość na około 15 - 20 cm od ściany
Zalewaliśmy wszystko betonem B25
Izolowaliśmy
Wykonaliśmy opaskę

Tak wyglądał efekt po zalaniu oraz izolacji przed zasypaniem

Obrazek

Koszta nie są takie ogromne .... potrzebowałbym wymiary twojego budynku i bez problemu zrobię ci wycenę żebyś wiedział ile co kosztuje

Pozdrawiam

New Art
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 61
Rejestracja: 08 mar 2009, 11:07
Lokalizacja: Września
Re

autor: New Art » 30 mar 2009, 20:50

Jedynie musiałbyś zastosować inną opaskę drenarską ....
Na zdjęciu powyżej jest najzwyklejszy drenaż a ty będziesz potrzebował coś mocniejszego żeby ci glina nie zamuliła całości

Jerzykowski

autor: Jerzykowski » 30 mar 2009, 21:15

Wymiary będą mniej więcej takie. Dwa boki około 2 razy 8 metrów, jeden bok około 15 metrów, kamienie sięgają około 60 cm. A jaką opaske musiał bym zrobić?

New Art
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 61
Rejestracja: 08 mar 2009, 11:07
Lokalizacja: Września
Re

autor: New Art » 30 mar 2009, 21:35

Wydaje mi się że najlepsza dla Ciebie byłaby opaska działająca poprzez podciśnieniowe ściąganie wody.
Oczywiście możesz zastosować normalną np. z obwolutą z włókna kokosowego jednakże jak się zamuli to będzie do wymiany, Chyba że zrobisz większą obsypkę warstwą filtracyjną. Poniżej wklejam schemat jak powinno to wyglądać

Obrazek

Pozdrawiam

Jerzykowski

autor: Jerzykowski » 30 mar 2009, 22:18

Na zdjęciu widze że przy narożnikach jest grubsza szerokość betonu, ile trzeba dać więcej?

New Art
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 61
Rejestracja: 08 mar 2009, 11:07
Lokalizacja: Września
Re

autor: New Art » 30 mar 2009, 22:30

Na tym narożniku jest więcej o 10 cm ale to tylko ze względu na to że wcześniej już ktoś w tym miejscu zrobił jakąś dziwną nadlewkę ...

Tak to wygląda w innych miejscach

Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam

Tomasz_Brzeczkowski
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 24649
Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
Lokalizacja: Warszawa
Re: Re

autor: Tomasz_Brzeczkowski » 31 mar 2009, 8:12

New Art pisze:Wydaje mi się że najlepsza dla Ciebie byłaby opaska działająca poprzez podciśnieniowe ściąganie wody.
Oczywiście możesz zastosować normalną np. z obwolutą z włókna kokosowego jednakże jak się zamuli to będzie do wymiany, Chyba że zrobisz większą obsypkę warstwą filtracyjną. Poniżej wklejam schemat jak powinno to wyglądać

Obrazek

Pozdrawiam


W jaki celu jest robiona izolacja termiczna skoro nie ma piwnicy?

Jerzykowski

autor: Jerzykowski » 31 mar 2009, 12:26

Piwnicy nie ma.

New Art
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 61
Rejestracja: 08 mar 2009, 11:07
Lokalizacja: Września
Re

autor: New Art » 31 mar 2009, 18:28

Powyższy schemat dodałem tylko żeby obrazowo przedstawić jak powinna wyglądać izolacja.... Zgadzam się że zamiast izolacji termicznej wystarczy jedynie folia kubełkowa jednakże ona nie da nam 100 % pewności że jakiś ostry przedmiot podczas zasypywania nie przebije izolacji. ( np Ostry kamień, kawałek drzewa itp )
Osobiście wolałbym zastosować styropian choć nie jest to konieczne gdyż wystarczy uważać przy zasypywaniu żeby nie rzucić nic co mogłoby zniszczyć folię kubełkową.

Jak widać na zdjęciach wyżej nie stosowałem styropianu na izolacje ....


Pozdrawiam
Kamil Żuczek

Jerzykowski

autor: Jerzykowski » 31 mar 2009, 18:54

W sumie to moge dać ten styropian. Mam rozumieć że najpierw daje folie później styropian i dopiero to zasypać. Z powodu że mam ograniczone fundusze chciałbym najpierw zrobić jedną strone budynku, a za jakiś czas następne. Moje pytanie jest jak wylać beton żeby można było to póżniej ze sobą złączyć z następną warstwą.

New Art
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 61
Rejestracja: 08 mar 2009, 11:07
Lokalizacja: Września
Re

autor: New Art » 31 mar 2009, 19:51

No niestety nie ....

Ściana ----> Izolacja -----> Styropian ------> Folia kubełkowa

Możesz ze sobą połączyć betony jednakże na zakończeniu tzw pierwszego etapu pozostaw sobie druty zbrojeniowe wypuszczone z tej nadlewki tak żebyś mógł w przyszłości sobie dowiązać kolejne zbrojenia. Polecam także zakończenie zrobić w miarę pionowo oraz w linii tak aby powstałą szczelinę po łączeniu betonów zakleić jakąś masą do wypełniania dylatacji np Koester Fugenspachtel

Pozdrawiam
Kamil

New Art
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 61
Rejestracja: 08 mar 2009, 11:07
Lokalizacja: Września
Re

autor: New Art » 31 mar 2009, 19:52

Zapomniałem dodać że ta szczelina może powstać a nie musi....


Wróć do „Hydroizolacje”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości

Gotowe projekty domów