różnicówka - problem z instalacją

Domowe prace związane z prądem mogą być bardzo niebezpieczne. Tutaj dowiesz się wszystkiego na temat instalacji elektrycznych począwszy, od wymiany kontaktu po podłączenie prądu.

Moderator: Redakcja e-instalacje.pl

ROSS8
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 48
Rejestracja: 27 sty 2006, 12:27
różnicówka - problem z instalacją

autor: ROSS8 » 05 mar 2009, 21:12

Witam
Czy moze ktoś podpowie jak najszybciej, lub czym - znaleźć (zlokalizować) awarie w instalacji elektrycznej w mieszkaniu.
Czasami (nawet raz na pół roku) wyłącza mi różnicówke, po wyłączeniu jednego obwodu gnaizdowego, różnicówkę mogę załączyć, minie kilka dni i mogę z powrotem załączyć uszkodzony obwód. Nie mam gnizd wtykowych narażonych na wilgoć (na zewnątrz budynku).
Czy jedynym sposobem jest rozebranie wszystkich puszek łączeniowych i sprawdzenie kazdego przewodu oddzielnie? Czym można to zlokalizować? Jestem elektrykiem - co prawda nie robiłem nigdy instalacji elektrycznej w mieszkaniu ale wiem na czym to polega, szukam tylko prostego sposobu na zlokalizowanie uszkodzenia bo ustalenie do ktorej puszki wchodzą kable z tego obwodu jest strasznie trudne (straszna pajęczyna, i nie pilnowane kolory przy łączeniach) - instalator który mi to robił umywa od tego rece - niestety.

elpapiotr
Różnicówka - problem z instalacją

autor: elpapiotr » 05 mar 2009, 21:45

Witam.

Niestety, bez "grzebania" w tej "pajęczynie" chyba sie nie obejdzie.
I tak należy "rozpoznać" instalację.
Pytania zasadnicze - jak wykonana instalacja elektryczna (ilu żyłowa)

1. Wyłączyć zasilanie, odłączyć odbiorniki, wyłączyć wyłączniki, odłączyć lampy świetlówkowe, odłączyć wyłączniki z podświetleniem.
2. Sprawdzić induktorem rezystancję izolacji poszczególnych obwodów na żyłach.
3. Sprawdzić induktorem po odłączeniu podejrzanego obwodu rezystancję pomiędzy poszczególnymi, rozwartymi żyłami.