Pompa ciepła + klimatyzacja + panele słoneczne

Jeżeli Twoje rachunki za ogrzewanie są spore, masz pleśń w pokoju to może być spowodowane złą wentylacją w domu czy w mieszkaniu. Dowiedz się jak temu zaradzić i stworzyć zdrowy klimat w domu.

Moderator: Redakcja e-instalacje.pl

jokum
Początkujący
Początkujący
Posty: 2
Rejestracja: 20 cze 2023, 20:48
Pompa ciepła + klimatyzacja + panele słoneczne

autor: jokum » 20 cze 2023, 20:49

Cześć, nie ukrywam, że jestem totalnie zielony w tym temacie dlatego prosiłbym Was o pomoc w jego zrozumieniu i skompletowaniu.

Chciałbym zrozumieć z czego powinien składać się zestaw klimatyzacji dla mieszkania 120m2 (6 pokoi w których zostanie umieszczona klimatyzacja).

Wstępnie z tego co zrozumiałem powinienem dysponować 6-ma urządzeniami do nawiewu, w zestawie chciałbym wykorzystać pompę ciepła (z tego co wyczytałem możliwe jest uzyskanie dofinansowania) ale w przypadku pompy ciepła potrzebuję dokupić jakieś urządzenie dzięki któremu będę mógł zrobić nawiewy zamiast chłodzenia podłogowego? Jakie to urządzenie?

Druga część projektu, której pewnie podjąłbym się w dalszym czasie to podłączenie paneli słonecznych. Mieszkanie mieści się na ostatnim piętrze, posiada taras i możliwość podłączenia 12m paneli w 1 linii. Z tego co znalazłem to mogę mieć np 12 takich paneli o mocy 400W. Zakładając że w słoneczny dzień każdy wyciągnie 300W wychodzi mi, że mogę z nich uzyskać 3,6KW. Czy mogę takie panele podłączyć do pompy żeby na bieżąco korzystała z tej energii?

Znalazłem również informację, że pompa ciepła zwiększa energię x3. Czy oznacza to w takim razie, że z tych paneli jestem w stanie uzyskać około 10,8KW?

Sprawdzałem również jakie zapotrzebowanie na energię mają klimatyzatory. Przy 6 pomieszczeniach zakładając 2 kW na klimatyzator wychodzi 12kW.


Czy w takim razie dobrze wyliczam, że taki zestaw dałby mi możliwość uzyskania darmowej klimatyzacji przy bardzo słonecznych dniach?