Drenaż

Wszystko o kanalizacji i odwodnieniu. Dział poświęcony poradom na temat najnowszym rozwiązaniom technologicznym związanymi z kanalizacją, drenażem i oczyszczaniem ścieków.

Moderator: Redakcja e-instalacje.pl

karolus933
Początkujący
Początkujący
Posty: 2
Rejestracja: 13 sie 2022, 9:29
Drenaż

autor: karolus933 » 13 sie 2022, 9:36

Witam, sprawa wygląda następująco. Jestem laikiem, chciałbym ten etap wykonać sam ze względu na pewne oszczędności. Po prostu nie był założony podczas tworzenia budżetu/kosztorysu.

Moje pytanie brzmi, czy na pewno jest sens wykonywać drenaż ? Wszędzie gdzie czytam, na glebie gliniastej jest on wręcz niezbędny. Wg. opinii geotechniczej gleba którą mam u siebie to połączenie gliny z piaskiem. Woda gruntowa występuje na 1,8m (czerwiec 2021)

Naczytałem się różnych stwierdzeń, że zmiana gospodarki wodnej może powodować zmiany pod ławą fundamentową, no i druga część medalu, gdzie później tą wodę odprowadzić ? Nie ma innej możliwości jak tylko na terenie działki, więc wchodziłaby w gre jakaś studnia, która chyba przy tych warunkach nie do końca się sprawdzi ?

Budynek już stoi, aktualnie SSZ. Zakładając, że powinienem jednak wykonać taki drenaż, to w jakiej odległości od budynku powinien się znajdować ?

Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi, aktualnie jestem w kropce, ponieważ wszystkie elementy w sumie już mam na działce. Otoczaki, rurę w geowłókninie. Miałem przystąpić do prac w sumie bez wcześniejszego przygotowania. Coś mi podpowiedział sąsiad, kolega i tak ot czapy postanowiłem - robię drenaż. Czytając te wszystkie artykuły, już mam mętlik czy na pewno powinienem...

karolus933
Początkujący
Początkujący
Posty: 2
Rejestracja: 13 sie 2022, 9:29
Re: Drenaż

autor: karolus933 » 13 sie 2022, 19:18

Czy coś takiego jak w załączniku jest poprawne ?
Od ławy idzie 25 cm piachu. Później pójdzie pod rurę 15 cm otoczaków, tak samo po bokach i od góry.
1b716674c6f28.jpg


Wróć do „Kanalizacja i odwodnienia”

Kto jest online