Instalacja elektryczna w bloku

Domowe prace związane z prądem mogą być bardzo niebezpieczne. Tutaj dowiesz się wszystkiego na temat instalacji elektrycznych począwszy, od wymiany kontaktu po podłączenie prądu.

Moderator: Redakcja e-instalacje.pl

Grazyna18
Początkujący
Początkujący
Posty: 1
Rejestracja: 26 maja 2021, 10:44
Instalacja elektryczna w bloku

autor: Grazyna18 » 26 maja 2021, 11:08

Witam. Zleciłam elektrykowi modernizację instalacji elektrycznej w kawalerce 35 m2 (w starym bloku z lat 70 - cała nowa instalacja+nowa rozdzielnia) Niestety z przyczyn zdrowotnych nie mogłam być przy odbiorze ..... długa historia...Niestety osoba odbierająca zapłaciła elektrykowi na nic nie zwracając uwagi... Nie znam się kompletnie na elektryce ale wydaje mi się, że jest za mało bezpieczników? A może się mylę? Elektryk wykonał 3 bezpieczniki:
1) Osobny bezpiecznik na indukcje (o to go prosiłam)
2) bezpiecznik idący na lewo pomieszczenia
3)bezpiecznik idący na prawo pomieszczenia


Poza tym chciałam przenieść rozdzielnie na prawą ścianę tak żeby był do niej dostęp bo w tej chwili jest nad drzwiami, gdzie cięzko sięgnać. Elektryk stwierdził, że się nie da na ściance murowanej Z cegły 10 cm. W głowie miałam rodzielnie podtynkową, a elektryk zamontował nadtynkową tak więc nie rozumiem w czym był problem.. wwrr jesttem wściekła....Czy słusznie?

elpapiotr2
Aktywny
Aktywny
Posty: 184
Rejestracja: 11 lis 2016, 13:33
Re: Instalacja elektryczna w bloku

autor: elpapiotr2 » 09 cze 2021, 12:17

Witam.
To nie był elektryk. Co z zastosowaniem RCD? Jakie charakterystyki tych "bezpieczników".
Lista grzechów długa, masz prawo być wsciekła.

Kasey09
Początkujący
Początkujący
Posty: 7
Rejestracja: 09 paź 2021, 12:11
Re: Instalacja elektryczna w bloku

autor: Kasey09 » 09 paź 2021, 12:14

Z oprawy wychodzi kabel 3-żyłowy (żyła niebieska, brązowa i zielono-żółta), natomiast w domowej instalacji posiadam tylko dwie z nich (brązową i niebieską).

Kusza
Aktywny
Aktywny
Posty: 120