Zamiana pieca olejowego

Informacje na temat instalacji grzewczych, ogrzewania domu, kotłów CO. Dowiedz się jak ogrzać mieszkanie i jakie wybrać instalacje grzewcze aby rachunki nas nie zaskoczyły.

Moderator: Redakcja e-instalacje.pl

Michal111
Początkujący
Początkujący
Posty: 1
Rejestracja: 01 kwie 2020, 23:57
Zamiana pieca olejowego

autor: Michal111 » 02 kwie 2020, 0:04

Witam,
Interesuje mnie kupno domu, niestety jednak jest w nim piec na olej opalowy. Z tego co dowiedziałem się na innych forach, koszt takiego ogrzewania jest znacznie wyższy. W takim razie mam 2 pytania:
1) czy wystarczy wymienić sam piec na np. ekogroszek czy pellet, aby wszystko działało, czy trzeba coś jeszcze wykonać ?
2) czy program czyste powietrze bierze też pod uwagę wymianę takich pieców na nowego ekogroszkowe ?
3) jeśli da się wymienić, to co polecacie - pellet, ekogroszek czy jeszcze coś innego ?
Z góry informuję, że kompletnie nie znam się na temacie, ponieważ całe życie miałem ogrzewanie gazowe.
Dzięki i pozdrawiam

jarkowy93
Początkujący
Początkujący
Posty: 3
Rejestracja: 22 kwie 2020, 13:59
Re: Zamiana pieca olejowego

autor: jarkowy93 » 22 kwie 2020, 14:58

zdecydowanie polecił bym ekogroszek, pelet wymaga ciągłego ładowania idą jego tony a ciepło jest znikome, i jak piec się zatrzymuje (o ile wogóle) to szybko gaśnie. Polecam skontaktować się z Polski Węgiel Dystrybucja według mnie mają najlepszy Ekogroszek, ja palę EKOSILESIANEM w sezonie, na lato przerzucam się na EKOPROMETEUSZA co więcej w ofercie też mają kotły, bądź rekomendują najwłaściwsze a na infolinii pomagają w ustawieniu pieca, więc warto się skontaktować, na pewno Ci pomogą odpowiedzieć na pytania przed podjęciem decyzji. Mnie z ustawieniem kotła bardzo pomogli i ekogroszek spala się całkowicie teraz. Co do programu to chyba zależy od tego jaki ten kocioł olejowy jest, czy się "ekologicznie" nie spisuje. Mam nadzieję, że trochę, naświetliłem sprawę i jakieś decyzje się wyklarują:)

SUSPENSER
Superużytkownik