Pomoc w ocenie wykonania ścian

Opinie techniczne budynków i budowli, odbiory robót w imieniu Inwestora, Doradztwo techniczne, Nadzory inwestorskie, optymalizacja kosztów budowy.
kristo89
Początkujący
Początkujący
Posty: 3
Rejestracja: 06 gru 2019, 21:15
Pomoc w ocenie wykonania ścian

autor: kristo89 » 06 gru 2019, 21:46

Bardzo proszę o pomoc w ocenie jakości wykonania domu. Dodam że nie znam się na budowlance i nie wiem czy takie wykonanie jest do zaakceptowania. Kupuję dom od dewelopera, ale mam wątpliwości czy to nie jest fuszerka. Zastanawia mnie czy tak duża ilość zaprawy/kleju miedzy bloczkami jest normalna i czemu jest tak dużo ubytków. Proszę o opinie, do postu dołączam aktualne zdjęcia z budowy. Z góry dziękuję za pomoc.
Zdjęcia :
https://s6.ifotos.pl/img/201912061_qarnnpa.jpg
https://s6.ifotos.pl/img/201912061_qarnnpn.jpg
https://s6.ifotos.pl/img/201912061_qarnnpe.jpg

Awatar użytkownika
Om3k
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 597
Rejestracja: 27 cze 2009, 21:06
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Re: Pomoc w ocenie wykonania ścian

autor: Om3k » 09 gru 2019, 11:04

Kolejne bloczki powinny być odpowiednio przesunięte względem niższej warstwy muru, tak aby pionowe spoiny nie pokrywały się (nie były w jednej linii). W Twoim przypadku przesunięcie (zakład) powinien wynosić co najmniej 80 mm. Wadliwie wykonany mur, szczególnie wyraźnie widać na załączonym przez Ciebie zdjęciu nr 3, na którym, trzy kolejne warstwy muru mają spoiny pionowe w jednej linii. Ponadto wmurowano uszkodzone bloczki, elementy z odłupanymi narożnikami, widoczne są zbyt duże odstępy pomiędzy bloczkami, które w niektórych miejscach wynoszą kilka centymetrów.
W świetle powyższego, wykonanie murów nie jest do zaakceptowania.
Ostatnio zmieniony 16 gru 2019, 10:02 przez Om3k, łącznie zmieniany 1 raz.

kristo89
Początkujący
Początkujący
Posty: 3
Rejestracja: 06 gru 2019, 21:15
Re: Pomoc w ocenie wykonania ścian

autor: kristo89 » 10 gru 2019, 8:57