kociol gazowy czy ekogroszek?

Informacje na temat instalacji grzewczych, ogrzewania domu, kotłów CO. Dowiedz się jak ogrzać mieszkanie i jakie wybrać instalacje grzewcze aby rachunki nas nie zaskoczyły.

Moderator: Redakcja e-instalacje.pl

kinghah
Początkujący
Początkujący
Posty: 3
Rejestracja: 23 sie 2008, 7:32
kociol gazowy czy ekogroszek?

autor: kinghah » 23 sie 2008, 7:44

witam,
jestem totalnym laikiem, kupilismy dom w stanie deweloperskim:
powierzchnia zabudowy - 104,41m2,
uzytkowa - 106,28m2,
kubatura - 735,78m2 (pietrowy),
pustak max, styropian 10 cm, welna Knauf 20 cm,
okna plastikowe 5-komorowe,
2 lazienki i przedpokoje w ogrzewaniu podlogowym
i stoimy przed dylematem wyboru pieca: gazowy (kondensacyjny czy zwykly?) czy ekogroszek? dodam, ze mamy mala kotlownie, groszek/pelety trzeba bedzie kupowal na biezaco (zmiesci sie na raz ok. 1 tony), gaz mamy na granicy dzialki, ok. 10 metrow od domu, z tym, ze podlacz musi pojsc dookola domu (kotlownia po drugiej stronie domu), co radzicie?
aha, jest nas 2 dorosle osoby i dziecko.
bardzo prosze o pomoc!

astim
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 518
Rejestracja: 25 kwie 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

autor: astim » 23 sie 2008, 16:08

najlepszy będzie kocioł gazowy kondensacyjny. Kocioł węglowy źle współpracuje z podłogówką (niezbędny wymiennik ciepła) która wymaga precyzyjnej regulacji temperatury wody w instalacji..
a swoją drogą w jaki sposób wyszło Ci, ze przy powierzchni użytkowej 106,28m2 kubatura wynosi 735,78m3 ??

soltherm
Początkujący
Początkujący
Posty: 4
Rejestracja: 23 sie 2008, 19:48
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
kondens & ekogroszek

autor: soltherm » 23 sie 2008, 20:29

W twoim przypadku podłogówka nie ma większej powierzchni niż 40 m kw nie potrzeba wymiennika odpowiedż jest prosta wygoda albo syf lub obserwuj ceny paliw

kinghah
Początkujący
Początkujący
Posty: 3
Rejestracja: 23 sie 2008, 7:32

autor: kinghah » 23 sie 2008, 21:58