Kolektory słoneczne - problem?

Kolektory słoneczną pochłaniają energię słoneczną i w inteligentny sposób i zamieniają ją na energię cieplną w naszych domach. Dowiedz się o wadach i zaletach kolektorów.

Moderator: Redakcja e-instalacje.pl

Liqton
Początkujący
Początkujący
Posty: 2
Rejestracja: 08 sie 2018, 6:12
Kolektory słoneczne - problem?

autor: Liqton » 08 sie 2018, 6:31

Witam. Od 5 dni jestem nowym posiadaczem kolektorów słonecznych. W te gorące dni zauważyłem że temperatura na kolektorach słonecznych jak i w bojlerze jest bardzo wysoka (114°c oraz 80°c), mniej więcej przy tej temp. włącza się "pąpka" i temp na kolektorach powoli spada do 105°c a na bojlerze pozostaje niezmienna. Wyskakuje także informacja na sterowniku marki plum ecosol 500 o treści "monit" i kod błęd to 25. Zastanawiam się czy wszystko zostało przez firmę która montowała to wszystko dobrze ustawione oraz czy mam jakoś reagować na to ostrzeżenie "monit" czy nie... Proszę o pomoc bo jestem laikiem w tych sprawach. Próbowałem dodzwonić się do firmy montującej ale niestety nikt nie odbiera.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

szari
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 2148
Rejestracja: 05 wrz 2013, 9:15
Re: Kolektory słoneczne - problem?

autor: szari » 08 sie 2018, 11:53

standard... tak się dzieje gdy temperatura w zasobniku cwu dobija do 80-85*C (w zależności od sterownika ). Aby nie zagotować wody w zasobniku automatyka tak działa.

Musisz zwiększyć rozbiór gorącej wody, albo jeśli masz bufor włączyć ogrzewanie. Ja na te gorące dni włączam ogrzewanie w budynku gospodarczym i w ten sposób oddaje nadmiar ciepła w upały. mam 400l bufor i 4 płaskie kolektory Hewalexa.
Przechwytywanie.JPG
Tomasz_Brzeczkowski pisze:Przyczyną smogu w Polsce jest wentylacja grawitacyjna

Liqton
Początkujący
Początkujący
Posty: 2
Rejestracja: 08 sie 2018, 6:12
Re: Kolektory słoneczne - problem?

autor: Liqton » 08 sie 2018, 12:10