Jaką membrane wybrać i czy warto obijać OSB.-POMOC.

Opinie techniczne budynków i budowli, odbiory robót w imieniu Inwestora, Doradztwo techniczne, Nadzory inwestorskie, optymalizacja kosztów budowy.
Przemoo18
Początkujący
Początkujący
Posty: 13
Rejestracja: 25 lip 2016, 19:33
Jaką membrane wybrać i czy warto obijać OSB.-POMOC.

autor: Przemoo18 » 10 lip 2017, 19:05

Hej za 1,5miesiąca mam mieć kładzioną dachówkę.
Dach to 4 spadowka o kącie 38stopni.
Dachowka to cermaika Braasa Topas 13v

Jako, że jestem laik i nie znam się to szukam odpowiedniego rozwiazania co do sposobu pokrycia.

Cieśla odradza mi deskowanie oraz kladzenie OSB bo twierdzi , ze przy 4 spadowy dach jest na tyle mocny , ze plyta OSB malo co da.
Wykonac oczwyscie moze ale mowi ze szkoda pieniazkow.

Kierownik budowy znow mowi , zeby dać plytę OSB 18cm a na to membrane.

Ile ludzi tyle opinii.
CO do papy to raczej nie chce dawac.

Osobiscie sklaniam sie do opini kierownika czyli OSB + membrana ale moj wybor w zasadzie jest niczym nie poparty bo sie nie znam.
Czy to dobre rozwiazanie?

I w sumie mam pytanko najwazniejsze:
Jaka membrane wybrać.
Skoro zdecyduje sie juz na membrane to chcialbym zeby byla ona naprawde dobrej jakosci.
DO tej pory na skladach budowlanych zaproponowali mi te 2.
Ktora z nich byla by lepsza:

1.Divoroll Kompakt
2.MEMBRANA DACHOWA EUROVENT
Czy do dobrej klasy membrany czy warto kupic cos lepszego.
Bardzo prosze o pomoec.

piotr2569
Aktywny
Aktywny
Posty: 162
Rejestracja: 01 wrz 2016, 9:22
Re: Jaką membrane wybrać i czy warto obijać OSB.-POMOC.

autor: piotr2569 » 10 lip 2017, 19:28

Przemoo18 pisze:Cieśla odradza mi deskowanie

Przemoo18 pisze:Kierownik budowy znow mowi , zeby dać plytę OSB 18cm a na to membrane.


18mm jeśli już....

Co na to mówi projekt budowlany :?:
Cieśla nie ma uprawnień by doradzać lub odradzać - wszystko znajduje się w PB.
Kierownik nie ma uprawnień by dokonywać zmian w projekcie - poza jednym wyjątkiem - kiedy sam jest autorem takowego.

Przemoo18